Wij hadden een basset over de vloer en vonden het allebei een leuke hond. Maar David, mijn man, had zoiets van 'daar kan je toch geen lange wandelingen mee doen?'. Nu zie ik ook niet canicross en fietsen met een basset direct gebeuren maar in de rasbeschrijving staat wel 'heeft zeer veel lichaamsbeweging nodig'. Dus ik veronderstel dat lange wandelingen zeer zeker moeten kunnen en dat de hond dat leuk vindt.
Maar kan je ze loslaten? En zijn ze goed met katten? Iemand ervaring?
(niet dat het erin zit voor de eerste x aantal jaren maar gewoon uit interesse...)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Basset?
Moderator: moderatorteam
- kristien
- Actief
- Contacteer:
-
- Erelid
Ik heb zelf een Franse basset, een Artesien Normand en die loopt met gemak 10 km per dag. Ik ben rolstoelafhankelijk en rij met de scoot lange afstanden en Loddie loopt ze allemaal, geen enkel probleem
Ook als ik voluit rij, houdt ze me met gemak bij en loopt nog voor me uit te rennen. t probleem is juist dat iedereen denkt dat ze geen beweging nodig hebben en t dus maar niet geven, zodat ze lui en vadsig worden...
Ze loopt ook in het bos gewoon los en je moet wel eens ff wachten op haar of de rest, maar je moet een beetje geduld hebben met een basset, t zijn gewoon heerlijke honden

kon zo gauw geen normale foto vinden van mn monster

Ook als ik voluit rij, houdt ze me met gemak bij en loopt nog voor me uit te rennen. t probleem is juist dat iedereen denkt dat ze geen beweging nodig hebben en t dus maar niet geven, zodat ze lui en vadsig worden...
Ze loopt ook in het bos gewoon los en je moet wel eens ff wachten op haar of de rest, maar je moet een beetje geduld hebben met een basset, t zijn gewoon heerlijke honden

Dit is de bijzondere tweekoppige variant?nance schreef:Ik heb zelf een Franse basset, een Artesien Normand en die loopt met gemak 10 km per dag. Ik ben rolstoelafhankelijk en rij met de scoot lange afstanden en Loddie loopt ze allemaal, geen enkel probleem![]()

-
- Erelid
Hoe raad je hetannepanne schreef:Dit is de bijzondere tweekoppige variant?nance schreef:Ik heb zelf een Franse basset, een Artesien Normand en die loopt met gemak 10 km per dag. Ik ben rolstoelafhankelijk en rij met de scoot lange afstanden en Loddie loopt ze allemaal, geen enkel probleem![]()

t ligt altijd op 1 of andere hond, kan echt niet alleen liggen, tis een meutehond he