heeft iemand met dit medicijn ervaring mee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nieuw medicijn previcox wie kent het?
Moderator: moderatorteam
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
nieuw medicijn previcox wie kent het?
mijn collie ashley heeft al jaren last van artrose en doordat het de afgelopen tijd niet goed gaat heb ik een nieuw medicijn gekregen dat previcox heet .
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Jacan
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
Wil je me dan laten weten wat de ervaringen zijn? Ik heb zeer veel interesse.schotse collie schreef:heb er geen bijsluiter bij omdat ik het eerst voor een weekje moet proberen of ze er goed op reageerd omdat ashley niet over veel medicijnen kan, ik weet wel dat dit medicijn weinig bijwerkingen heeft

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Even ingetikt bij Google en deze links gevonden. Een nieuwe nsaid (waaronder volgens mij ook asperine e.d. vallen). Uit de info begrijp ik dat dit medicijn over het algemeen goed wordt verdragen.
http://www.emea.eu.int/vetdocs/PDFs/EPA ... 204nl1.pdf
http://www.bcfi-vet.be/nl/texts/NNSAIOL1AL2g.lasso
http://www.emea.eu.int/vetdocs/PDFs/EPA ... 204nl1.pdf
http://www.bcfi-vet.be/nl/texts/NNSAIOL1AL2g.lasso
- Jacan
- Zeer actief
- Jacan
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
-
gucci
- Zeer actief
klopt het is een milder middel dan de standaard nsaids, mijn oudje krijgt ook previcox, omdat hij slechte nieren en lever en vergrote milt heeft, dus mag hij niet de standaard middelen hebben, hij heeft geen last van bijwerkingen maar het werkt wel bij hem, hij krijgt het niet elke dag, maar als hij weer meer last van zijn artrose heeft dan mag ik hem een dag of twee dit middel geven. en het werkt gelukkig wel.
groetjes,
groetjes,
- Jacan
- Zeer actief
- Jacan
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,schotse collie schreef:contact gehad met de DA ze gaat nou over op homeopatische medicijnen
Heeft iemand daar ervaringen mee
Nee, daar heb ik geen ervaring mee. Wel met acupunctuur, fysiotherapie en ortho-manuele therapie met onze Lana met twee ellebogen die onder de arthrose zitten. Vooral de ortho-manuele therapie en de fysiotherapie hebben haar hierin elg geholpen. Misschien een tip?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Jacan
- Zeer actief
Scooby schreef:Hoi,schotse collie schreef:contact gehad met de DA ze gaat nou over op homeopatische medicijnen
Nee, daar heb ik geen ervaring mee. Wel met acupunctuur, fysiotherapie en ortho-manuele therapie met onze Lana met twee ellebogen die onder de arthrose zitten. Vooral de ortho-manuele therapie en de fysiotherapie hebben haar hierin elg geholpen. Misschien een tip?
misschien wel een stomme vraag maar waar kan je dit doen
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor Joy (HD + artrose) gebruiken we al lang homeopatische medicijnen. Ze heeft jaren Dysplavetsem gehad waar ze goed op reageerde en sinds een aantal weken krijgt ze Sasha's Blend (glucosamine en chondroitine uit groenlipmossel en haaiekraakbeen). Van de Sasha's Blend weten we nog niet of het helpt omdat ze het krijgt voor de artrose in haar heupen en er een gescheurde kruisband tussendoor kwamschotse collie schreef:contact gehad met de DA ze gaat nou over op homeopatische medicijnen
Ook krijgt ze weleens pijnstillers en af en toe een injectie anabolen omdat ze snel last heeft van afname van de spiermassa.
Wij gebruiken dus homeopatisch/natuurlijk en regulier door elkaar wat wij zelf een prettige combi vinden. Er zijn overigens ook homeopatische/natuurlijke pijnstillers (zie : http://www.huisdierendokter.nl/index.html en dan artrose) maar daar heb ik geen ervaring mee, durf dus ook niet te zeggen of het echt werkt.
Veel sterkte met Ashley!!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Jacan
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,schotse collie schreef:Scooby schreef:Hoi,schotse collie schreef:contact gehad met de DA ze gaat nou over op homeopatische medicijnen
Een goede acupuncturist of fysiotherapeut voor dieren bij jou in de buurt, moet je maar eens aan je dierenarts vragen. Die kan je er vast wel aan helpen. Ik ken een hele goede acupuncturist (in Deventer) en een fysiotherapeut (in Holten), maar ik weet niet of dat voor jou te bereizen is.
Een orthomanueel therapeut zit in Amsterdam: www.kreupeldier.nl Haar kan ik he absoluut aanraden!
Groetjes, Karen
- Jacan
- Zeer actief
Scooby schreef:Hoi,schotse collie schreef:Scooby schreef:Hoi,schotse collie schreef:contact gehad met de DA ze gaat nou over op homeopatische medicijnen
Een goede acupuncturist of fysiotherapeut voor dieren bij jou in de buurt, moet je maar eens aan je dierenarts vragen. Die kan je er vast wel aan helpen. Ik ken een hele goede acupuncturist (in Deventer) en een fysiotherapeut (in Holten), maar ik weet niet of dat voor jou te bereizen is.
Een orthomanueel therapeut zit in Amsterdam: www.kreupeldier.nl Haar kan ik he absoluut aanraden!
hoi dat is voor mij wel erg veel reizen vanuit friesland weg ik zal eens overleggen met mijn DA en horen of ze dat hier ook in de buurt hebben
maar ik wil eerst even dat homeopatische medicijn proberen kijken of dat helpt

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,schotse collie schreef:hoi dat is voor mij wel erg veel reizen vanuit friesland weg ik zal eens overleggen met mijn DA en horen of ze dat hier ook in de buurt hebben
maar ik wil eerst even dat homeopatische medicijn proberen kijken of dat helpt
Een ortho-manueel therapeut zit in elk geval alleen in Amsterdam. Het is inderdaad ver reizen, maar als je hond er van opknapt, is het wellicht wel de moeite waard? Het is natuurlijk niet dagelijks dat je er heen moet.
Ik heb vanuit Zutphen ook al verscheidene ritjes Amsterdam achter de rug. Is toch 1,5 uur heen en 1,5 uur terugrijden, maar als ik zie wat voor effect het op Lana heeft, heb ik het er graag voor over.
Maar een goede acupuncturist en dierenfysiotherapeut zal vast wel dichter bij je in de buurt zitten, denk ik?
Groetjes, Karen
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: nieuw medicijn previcox wie kent het?
Ik gebruik het sinds 2 weken voor Stenka en het bevalt heel goed.Veel beter als de rimadyl.Het zou natuurlijk best kunnen dat het spugen er helemaal niet mee te maken heeft en gewoon samenloop van omstandigheden.schotse collie schreef:mijn collie ashley heeft al jaren last van artrose en doordat het de afgelopen tijd niet goed gaat heb ik een nieuw medicijn gekregen dat previcox heet .
Dus als andere opties niet werken,zou ik gewoon nog eens proberen.
Gr. Christa
- Jacan
- Zeer actief
Xhrista schreef:Ik gebruik het sinds 2 weken voor Stenka en het bevalt heel goed.Veel beter als de rimadyl.Het zou natuurlijk best kunnen dat het spugen er helemaal niet mee te maken heeft en gewoon samenloop van omstandigheden.schotse collie schreef:mijn collie ashley heeft al jaren last van artrose en doordat het de afgelopen tijd niet goed gaat heb ik een nieuw medicijn gekregen dat previcox heet .
Dus als andere opties niet werken,zou ik gewoon nog eens proberen.
Gr. Christa
We zijn met ashley begonnen met metacam hiervan kreeg ze een maag zweer toen hebben wij rimadyl gehad weer het zelfde probleem ze heeft nog wt medicijnen gehad met allemaal het zelfde probleem.
In de bijsluiter van previcox staat ook dat braken 1 van de bijwerkingen is
toen ik stopte met het geven van previcox was het braken over.
Dat is dus een nadeel van een collie dat ze een zwakke maag en darmstelsel kunnen hebben ,Ashley is dus helaas 1 van die collie's
Ashley krijgt nou dysplavetsem (homeopatisch middel) tot op heden reageerd ze hier goed op al is haar gedrag de laatste tyd anders ze zondert zich steeds meer af dus we wachten het maar weer af

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,schotse collie schreef:al is haar gedrag de laatste tyd anders ze zondert zich steeds meer af dus we wachten het maar weer af
Als ik dit zo lees, denk ik toch dat Ashley heel veel pijn heeft. Een hond zondert zich niet zomaar af.
Groetjes, Karen
- Jacan
- Zeer actief
Scooby schreef:Hoi,schotse collie schreef:al is haar gedrag de laatste tyd anders ze zondert zich steeds meer af dus we wachten het maar weer af
Als ik dit zo lees, denk ik toch dat Ashley heel veel pijn heeft. Een hond zondert zich niet zomaar af.
ja ik weet dat wel maar aan de andere kant wil ze toch ook nog graag wel spelen vandaag ging het gelukkig heel goed en is ze veel aan het spelen en heeft ze zich niet meer afgezondert
het is zo dubbel

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Vandaag heeft onze Joep ook previcox voorgeschreven gekregen, de rimadyl hielp bij hem ook niet. Volgens de orthopeed is de previcox 37 sterker dan de rimadyl. Ben benieuwd
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Jacan
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,jores schreef:Vandaag heeft onze Joep ook previcox voorgeschreven gekregen, de rimadyl hielp bij hem ook niet. Volgens de orthopeed is de previcox 37 sterker dan de rimadyl. Ben benieuwd
Grappig, dat onze dierenarts dan zegt dat Previcox practisch dezelfde samenstelling en werking heeft heeft als Rimadyl...
Groetjes, Karen
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Tja, ik weet het ook niet, volgens de orthopeed is hij sterker. Ik ben benieuwd. Joep heeft al weken een trauma aan zijn nek (hij is november geopereerd aan een dubbele nekhernia) en nu heeft hij zo'n klap in zijn nek gehad dat het littekenweefsel waarschijnlijk gescheurd is met alle narigheid van dien. IScooby schreef:Hoi,jores schreef:Vandaag heeft onze Joep ook previcox voorgeschreven gekregen, de rimadyl hielp bij hem ook niet. Volgens de orthopeed is de previcox 37 sterker dan de rimadyl. Ben benieuwd
Grappig, dat onze dierenarts dan zegt dat Previcox practisch dezelfde samenstelling en werking heeft heeft als Rimadyl...
Ik hoop voor Joep dat het idd beter helpt dan de rimadyl want die werkte voor geen meter
groetjes Annemie
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vraag me af hoe het komt dat een Da zo zeker zegt dat het hetzelfde werkt als rimadyl,aangezien het produkt nog maar heel kort op de markt is.Natuurlijk is het uitgestes,maar toch op beperkte groep.En met een medicijn is het nog altijd zo dat het op elk individu anders werkt.
Het werkte wel degelijk bij Stenka veel beter als de Rimadyl.Het enige bezwaar is dat het heel erg duur is.Zeker als je grote hond hebt.Heb het 3 weken gebruikt,waarvan laatste week op halve dosering en nu 1,5 week zonder en ik zie geen terugslag.Hoop dus dat ik lang zonder kan.
Gr. Christa
Het werkte wel degelijk bij Stenka veel beter als de Rimadyl.Het enige bezwaar is dat het heel erg duur is.Zeker als je grote hond hebt.Heb het 3 weken gebruikt,waarvan laatste week op halve dosering en nu 1,5 week zonder en ik zie geen terugslag.Hoop dus dat ik lang zonder kan.
Gr. Christa
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Christa,Xhrista schreef:Vraag me af hoe het komt dat een Da zo zeker zegt dat het hetzelfde werkt als rimadyl,aangezien het produkt nog maar heel kort op de markt is.Natuurlijk is het uitgestes,maar toch op beperkte groep.En met een medicijn is het nog altijd zo dat het op elk individu anders werkt.
Hij heeft zich er, op aanvraag, in verdiept.
Groetjes, Karen
-
gucci
- Zeer actief
- Jacan
- Zeer actief
wou jullie nog even vertellen hoe het met ashley nu gaat
Het gaat ontzettend goed ze reageerd goed op dysplavetsem en ze heeft zich niet meer afgezondert
Ze speelt weer ze heeft zelf haar bal weer opgegraven die ze had verstopt toen ze zo min was
Natuurlijk heeft ze ook nog wel dagen dat het minder met haar gaat maar gelukkig niet vaak
Bedankt voor jullie berichtjes
Het gaat ontzettend goed ze reageerd goed op dysplavetsem en ze heeft zich niet meer afgezondert
Ze speelt weer ze heeft zelf haar bal weer opgegraven die ze had verstopt toen ze zo min was
Natuurlijk heeft ze ook nog wel dagen dat het minder met haar gaat maar gelukkig niet vaak
Bedankt voor jullie berichtjes