Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schelsey schreef:
wat trekt jullie aan een zuivere husky zo aan,wat maakt hun specialer dan sommige andere rassen?
sonja
Mij trekt helaas helemaal niets aan in een huskey, behalve dat ik ze mooi vind. IK denk dat ze specialer zijn doordat ze zelfstandiger zijn en toch ook een andere taal spreken en een andere behandeling nodig hebben dan andere honden. De huskeys die mijn moeder altijd had en heeft luisteren dus alleen maar indien je met ze "vecht" door in de ogen te blijven staren e.d. honds taalgebruik. Dit is iets wat ik met mijn mechelsniet moet proberen, ze zouden helemaal in elkaar kruipen en niet meer weten wat ze moesten doen van angst, maar boris en zijn voorganger zijn wel erg gevoelig moet ik zeggen.
ik vind ze onwijs mooi. de werkhonden die voor de slee lopen vind ik net iets mooier dan de showhonden.
ik ben eens met een vriend mee geweest naar de sneeuw en ook bij karrenwedstrijden in nl.
wat echt super was, is dat ze 'snachts minimaal1x met zn allen gaan janken. das echt kippenvel!
little-wolf schreef:
merendeel van die honden kan niet los.
Daarom moet je ze niet houden in een truttenbuurtje met een klein parkje vind ik.
Anne
ze kunnen toch ook goed lopen aan zo'n lijn. uiteraard geen rondje van 3 minuten.
Ja kan wel, maar dan moet je wel flink met ze wandelen en fietsen en/of voor de step, anders kunnen ze hun energie gewoon niet kwijt, en gaan ze janken en slopen....
Wij hebben 6 husky´s. Het karakter, het uiterlijk en de wil om te werken spreekt mij zeer aan.
Het is geweldig om met die honden te werken en ze voor de kar of slee te zien. Daar hebben ze zo´n plezier in.
Ik vind het prachtige honden. Maar niet geschikt als huis tuin en keukenhond. Vroeger als kind wilde ik altijd een Husky. Nu weet ik dat ik dit ras niet kan geven wat het nodig heeft.
Bij ons op cursus loopt er ook 1. Heeft zijn baas volledig in de tang en lacht hem vierkant uit. Baas heeft volgens mij ook een communicatieprobleem. Kan geen enkel commando op een vriendelijke manier geven.
Youp schreef:Ik vind het prachtige honden. Maar niet geschikt als huis tuin en keukenhond. Vroeger als kind wilde ik altijd een Husky. Nu weet ik dat ik dit ras niet kan geven wat het nodig heeft.
.
Dit zijn dus vooroordelen.Wij hebben 14 jaar lang 3 Husky's gehad waarvan er nu nog eentje in leven is.Zij is nu 11 jaar oud.Twee van onze Husky's hebben altijd los kunnen lopen en ze leefde bij ons gewoon in huis en hadden gewoon een mand om in te slapen en aten ook in huis.Mensen denken vaak dat je ze alleen buiten in een kennel kunt houden,en dat is onzin.Het probleem is dat je een Husky niet alleen kunt houden,je zult altijd meer honden(liefst Husky's)moeten aanschaffen,het zijn echte roedelhonden,en voelen zich in een roedel het prettigst.Als ze jong zijn zijn het vaak wel echte jagers/weglopers en je zult echt een consequente opvoeding moeten geven en vaak je leiderschap bevestigen anders walsen ze over je heen.Maar dit kan ook bij andere rassen zijn.Onze eerste Poolhond was een Alaska Malamute reu- Mauyak van de Zandvallei,maar hij is helaas niet ouder geworden dan 3jr. vanwege een ernstige HD afwijking,en na een hoop gezeik met de fokker had ik het gehad en ben over gegaan op de wat lichtere Husky's.Prachtige koppen met een blauw en een bruin oog en altijd opgewekt en sportief.We konden uren lopen en ook naast de fiets rennen vonden ze te gek.De eerste Husky is al jaren geleden overleden en de tweede is afgelopen Maart overleden,ze had vreselijke pijn vanwege artrose en nierproblemen.De laatste is nu dus 11 jaar(ze heet Neewa-spreekuit Nie-wah)en als zij ons over een paar jaar ook gaat verlaten willen we weer graag een Alaska Malamute,dit omdat zij zich toch iets makkelijker laten sturen.Het klopt wel dat Husky's altijd zullen proberen je gezag te ondermijnen en nu ben ik niet zo streng hoor,maar ik moet soms ook wel eens goed pissig worden op onze Husky.En verder,tsja...Poolhonden zijn gewoon anders dan andere honden.Maar ik hou zelf ook van andere rassen hoor(bv.Schotse collie's en Spaniels wat natuurlijk totaal andere honden zijn dan husky's)!
Idd, ook een husky kan je prima als huishond houden. Mits je maar genoeg actief met ze bezig bent.
Onze eerste 2 husky´s waren ook huishonden en dit ging prima. Pas later zijn wij de sledehondensport met ze gaan beoefenen.
Ooh ik vind ze geweldig, samen met de malamute! super! weet niet precies waarom. Qua uiterlijk zien ze eruit als een soort wolfie ofzo, dicht bij de natuur, de tekeningen, de ogen gewoon helemaal super..
En innerlijk, wat jammer van dat ze wat wegloperig zijn, vind ik totzover gelukkig niet terug in Minyo, wel dat hij graag wil jagen. Maar wat ik wel weer mooi vind is zoals Chaco al zei; wil om te werken
Ik heb een husky kruising, maar wat ik er zo speciaal aan vind is dat genieten van de vrijheid, wat mijn hond uitstraalt als hij los loopt. En de manier waarop hij gewoon in de omgeving past als hij in het bos loopt.
En van de winter, met al die sneeuw, dat was prachtig gewoon als je hem zag lopen. Veel mensen spraken me daarom aan, om te zeggen dat het zo'n fraai gezicht was, dat hij daar zo los door de sneeuw liep.
Ook dat hele lieve, maar toch op zijn tijd ook dat op zichzelf zijn, dat zou ik niet bij al mijn honden terug willen zien, maar van hem kan ik het respecteren.
chaco schreef:Idd, ook een husky kan je prima als huishond houden. Mits je maar genoeg actief met ze bezig bent.
Onze eerste 2 husky´s waren ook huishonden en dit ging prima. Pas later zijn wij de sledehondensport met ze gaan beoefenen.
Chaco
Zijn er nog ander dingen die je met ze kunt doen behalve fietsen en verre afstanden wandelen. De Husky's die ik ken genieten niet bepaald van een cursus gehoorzaamheid of apporteren ofzo.
chaco schreef:Idd, ook een husky kan je prima als huishond houden. Mits je maar genoeg actief met ze bezig bent.
Chaco
Zijn er nog ander dingen die je met ze kunt doen behalve fietsen en verre afstanden wandelen. De Husky's die ik ken genieten niet bepaald van een cursus gehoorzaamheid of apporteren ofzo.
als je maar 1 of 2 husky's heb, kan je pulka doen of ski-jorging.
wat mij aantrekt tot het ras is toch wel het karakter en het uiterlijk, helaas heb ik in het verleden een fout gemaakt met dit ras, voorlopig geen husky voor mij meer, in de toekomst misschien als ik veel tijd en ruimte heb.
Mantitaur schreef:wat mij aantrekt tot het ras is toch wel het karakter en het uiterlijk, helaas heb ik in het verleden een fout gemaakt met dit ras, voorlopig geen husky voor mij meer, in de toekomst misschien als ik veel tijd en ruimte heb.
Ik zal ook niet gauw tegen iemand zeggen dat ie een Husky moet kopen,want het is toch wel een bewerkelijk ras.Je zult inderdaad veel tijd en ruimte moeten hebben om aan de looplust die dit ras heeft te kunnen voldoen.En ze missen de"will to please".Ze zullen nooit voor 100% luisteren,zeker niet waarneer ze loslopen is het altijd opletten geblazen.Maar ik heb zelf ook wel rassen die ik echt machtig leuk/mooi vind maar waarvan ik weet dat ik daar niet de juiste eigenaar van zou kunnen zijn.Een voorbeeld daarvan is dat ik niet tegen waakse honden kan die steeds blaffen als ze iets horen of als de bel gaat.Mijn Huksy's kunnen niet eens blaffen(ze proberen eens wat maar het klinkt nergens naar,huilen zijn ze beter in) en waaks zijn ze al helemaal niet.Als er ingebroken word dan zullen ze de dief heel lief begroeten met een flinke lik over zijn gezicht.Ach ieder zijn ras,dat is juist het leuke,want als iedereen een Husky zou hebben is er ook geen lol aan.
sinds ik kenji heb en de vader van hem heb gezien,die dus een husky is,ben ik wat opzoekingen gaan doen en wat zijn het prachthonden,vond de terveur(mijn overleden hond) altijd zeer mooi,maar de husky heeft toch nog iets meer.
er zijn natuurlijk nog meer rassen dieiets hebben,maar de husky heeft zoiets wolfsachtig.
spijtig dat ze niet iets meer baasgericht zijn ,anders had ik later wel een zuivere gewilt,maar denk niet dat het iets voor mij is,heb toch wel graag dat ze een beetje baasgericht zijn,spijtig!
Chaco
Chaco
Baily schreef:
chaco schreef:
das hier idd wat meer te realiseren dan met een pulka
Oh, maar voor in Nederland bestaan er ook Pulka´s met wieltjes hoor
Chaco
aah, wist ik niet.
had t wel kunnen weten. de slee heeft immers hier ook wieltjes.
doen jullie sprintwedstrijden of ook long distance?[/quote]
Wij doen alleen sprintwedstrijden.
We hebben een team van 4 (straks 6) honden en daar zijn de afstanden van longdistance en middle distance te lang voor.
Maar over een paar jaar willen we ws gaan touren.
chaco schreef:
Wij doen alleen sprintwedstrijden.
We hebben een team van 4 (straks 6) honden en daar zijn de afstanden van longdistance en middle distance te lang voor.
Maar over een paar jaar willen we ws gaan touren.