maart schreef:mercedes2803 schreef:Ik vind herders op de eerste plaats geen mooie honden...op een enkele mechelaar na...
En daarnaast zie ik idd net iets te vaak geflipte herders...
En als de herders in zo'n geval niet geflipt zijn dan zijn de eigenaren dat wel...En het ergste is een herder die niet luistert met een eigenwijze baas die vindt dat ie zooooo ontzettend veel verstand heeft van honden en zijn hond zoooooo goed opgevoed heeft. Terwijl de hond naar alles grijpt wat maar aan de lijn loopt of compleet een waas voor zijn ogen krijgt als hij ook maar iets ziet lopen.
Ik kom dit eigenwijze gedrag hier waar ik woon voornamelijk tegen bij Herder-eigenaren en Jack russel eigenaren
maar dan ligt de schuld bij het baasje en niet bij de hond?
de baas zorgt voor een geflipte herder, ben ervan overtuigd dat elke herder tot een goede huishond kan opgevoed worden, mits hij in een goeie omgeving zit natuurlijk. misschien dat de herders wel wat gevoeliger zijn voor een onstabiele omgeving en dus makkelijker geflipt raken dan een ander ras, maar ja

waar
maar het feit dat een baas die NET niet goed genoeg opvoedt met een moeilijke herder zit...dat is voor mij reden genoeg om geen herder te willlen en ik liever ook geen herders tegenkom./..zeker niet in combinatie met Rimpel...
Ik heb bij herders heel sterk het gevoel dat je maar 1 steekje hoeft te laten vallen en het mis zit...maar goed...zal wel een vooroordeel zijn.
Ik vind ze vaak eng en niet te vertrouwen...
ik ken gewoon teveel; voorbeelden.
Ken maar 1 voorbeeld van een mechelaar die wel leuk was...
was een jonge hond op de camping waar we eens stonden.
Waarschijnlijk heb ik gewoon niet capabele mechelaar - herder eigenaren in mijn stad wonen?
ho...wacht even...er loopt er hier nu ook 1 met nog een jonge Duitse herder...
Heb nog geen rare dingen gezien en hij loopt aan de riem als we ze tegenkomen omdat we haar dat gevraagd hebben...
Hond toont geen agressie-interesse in Rimpel....
oke...2 herders die IK ken die deugen! Wil dus niet zeggen dat herders niet deugen, maar helaas zie ik ze hier niet...