Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mankeerd er nou aan een Yorkie ???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Wij noemen een Yorkie een spinnekoppeke.
:wink:

Ach Marcel, er zijn in vele rassen zachtmoedige en stauterikken van honden.
Alleen de deugenieten vallen natuurlijk meer op :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

yamie schreef:
billy schreef:
Marion. schreef:
yamie schreef:niet iedereen die terriers leuk vind , vind alle terriers leuk :mrgreen:
Laat ik het dan zo zeggen. Ongeveer alle terriërs hebben precies dat trekje wat mij niet aantrekt :mrgreen:
En laat dat het nu net zijn, wat ze zo leuk maakt. :mrgreen:
Groetjes Els
ik denk dat terrier mensen een speciaal gen hebben :mrgreen:
Zoiets ja :mrgreen: ik denk dat als ik goldens zou hebben, dan had ik er 40 of zo want zou zitten te wachten op degene die ook eens niet doet wat ik zeg. :mrgreen: :smile2:
Groetjes Els
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

billy schreef:
yamie schreef:
billy schreef:
Marion. schreef: Laat ik het dan zo zeggen. Ongeveer alle terriërs hebben precies dat trekje wat mij niet aantrekt :mrgreen:
En laat dat het nu net zijn, wat ze zo leuk maakt. :mrgreen:
Groetjes Els
Zoiets ja :mrgreen: ik denk dat als ik goldens zou hebben, dan had ik er 40 of zo want zou zitten te wachten op degene die ook eens niet doet wat ik zeg. :mrgreen: :smile2:
Groetjes Els
hahhaa en nu krijg je de hele golden gemeenschap over je heen "ze worden echt niet luisterend geboren hoor", ze luisteren echt niet allemaal zo goed hoor " :mrgreen: :mrgreen:

( maar kan me wel vinden in wat je zegt) :mrgreen:
billy
Erelid

yamie schreef:
billy schreef:
yamie schreef:
billy schreef: En laat dat het nu net zijn, wat ze zo leuk maakt. :mrgreen:
Groetjes Els
Groetjes Els
hahhaa en nu krijg je de hele golden gemeenschap over je heen "ze worden echt niet luisterend geboren hoor", ze luisteren echt niet allemaal zo goed hoor " :mrgreen: :mrgreen:

Ik ben niet bang hoor. :mrgreen: :N:
Maar luisteren of luisteren he zit een heel verschil tussen. :wink:
Groetjes els
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:
yamie schreef:
billy schreef:
yamie schreef: ik denk dat terrier mensen een speciaal gen hebben :mrgreen:
Groetjes Els

Ik ben niet bang hoor. :mrgreen: :N:
Maar luisteren of luisteren he zit een heel verschil tussen. :wink:
Groetjes els
ik weet het :mrgreen: iemand die dus dat terrier gen mist, snapt niet dat ik soms kan zeggen , goh wat zijn ze braaf hahahhaha
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Dank jullie wel,toch nog mensen die wel van Yorkies houden. :cheer:

En Jolanda Tijger heefdt GEEN grote wafel :devil: en het is ook (g)een verwend hondje :pffff:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

billy schreef:Zoiets ja :mrgreen: ik denk dat als ik goldens zou hebben, dan had ik er 40 of zo want zou zitten te wachten op degene die ook eens niet doet wat ik zeg. :mrgreen: :smile2:
Brrr Els. Ik heb er 2 gehad, die niet helemaal deden wat wij zeiden. Zie mijn in-memoriam verhaal.

Ik ben vreselijk blij met mijn beide kanjers nu. De hele wereld mag op zijn afschuwelijkste top 1 de Golden hebben, dat juich is zelfs toe.

Ik weet het, Els en Noor. Jullie zitten te geinen. Maar jullie doen me wel pijn. Als zelfs elke Golden zo makkelijk doet wat je zegt... hoe slecht zijn wij dan wel niet geweest als baasjes.
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

maanbo schreef:Wat mankeerd eraan?????

Volgens mij heel vaak niks maar je vraag kan misschien beter zijn:
Wat mankeerd er aan de baas van een York? :smile:

Nee ik heb me net voorgesteld en heb dus zelf ook een mensenredder van nu 8 maanden en het is geen keffer, geen verwend kreng, hij loopt gewoon op zijn eigen 4 poten, speelt met groot en klein en slaapt in zijn eiegn mandje. Ik denk omdat ik hiervoor 2 Goldens had dat ik geleerd heb om deze ook als Hond op te voeden ik weennie :19:

Dit is Djo-Djo :

Afbeelding

ik had hem nog niet gezien, maar wat een schattig hondje heb je ook :ok: :mrgreen:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
billy schreef:Zoiets ja :mrgreen: ik denk dat als ik goldens zou hebben, dan had ik er 40 of zo want zou zitten te wachten op degene die ook eens niet doet wat ik zeg. :mrgreen: :smile2:
Brrr Els. Ik heb er 2 gehad, die niet helemaal deden wat wij zeiden. Zie mijn in-memoriam verhaal.

Ik ben vreselijk blij met mijn beide kanjers nu. De hele wereld mag op zijn afschuwelijkste top 1 de Golden hebben, dat juich is zelfs toe.

Ik weet het, Els en Noor. Jullie zitten te geinen. Maar jullie doen me wel pijn. Als zelfs elke Golden zo makkelijk doet wat je zegt... hoe slecht zijn wij dan wel niet geweest als baasjes.

ah marion, idd we zitten te geinen, ik bedoel het zeker niet naar tegen over de golden, het is gewoon zo dat de golden gefokt is om met de baas te werken en terriers zijn over het algemeen gefokt om zelfstandig te werken, daar zit al een heel verschil, maar dat houd zeker niet in dat je bij beide rassen stevig in je schoenen moet staan, dat houd zeker niet in dat het geen moeite kost...ik heb helemaal niks tegen goldens, het is mijn type hond niet, maar dat zegt wat over mij, niet over de hond dus... :wink:
billy
Erelid

yamie schreef:
Marion. schreef:

ah marion, idd we zitten te geinen, ik bedoel het zeker niet naar tegen over de golden, het is gewoon zo dat de golden gefokt is om met de baas te werken en terriers zijn over het algemeen gefokt om zelfstandig te werken, daar zit al een heel verschil, maar dat houd zeker niet in dat je bij beide rassen stevig in je schoenen moet staan, dat houd zeker niet in dat het geen moeite kost...ik heb helemaal niks tegen goldens, het is mijn type hond niet, maar dat zegt wat over mij, niet over de hond dus... :wink:
Inderdaad het was een geintje , maar ken je verhaal niet Marion ga ik straks even lezen, en het is niet zo bedoeld he.
En voor de rest sluit ik me bij Noor aan. :ok:
Groetjes Els
Afbeelding
Marion.

yamie schreef:[ah marion, idd we zitten te geinen, ik bedoel het zeker niet naar tegen over de golden, het is gewoon zo dat de golden gefokt is om met de baas te werken en terriers zijn over het algemeen gefokt om zelfstandig te werken, daar zit al een heel verschil, maar dat houd zeker niet in dat je bij beide rassen stevig in je schoenen moet staan, dat houd zeker niet in dat het geen moeite kost...ik heb helemaal niks tegen goldens, het is mijn type hond niet, maar dat zegt wat over mij, niet over de hond dus... :wink:
Weet ik wel. Weet ik allemaal wel. Snap ik ook heel goed.
En toch ging er weer een mes door mijn hart. Da's mijn manko, en mijn bagage, dat weet ik ook. Maar het klinkt altijd zo hard.

Nou ja, ik ben aan het janken nu. Is morgen ook weer over. En janken mag.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
yamie schreef:[ah marion, idd we zitten te geinen, ik bedoel het zeker niet naar tegen over de golden, het is gewoon zo dat de golden gefokt is om met de baas te werken en terriers zijn over het algemeen gefokt om zelfstandig te werken, daar zit al een heel verschil, maar dat houd zeker niet in dat je bij beide rassen stevig in je schoenen moet staan, dat houd zeker niet in dat het geen moeite kost...ik heb helemaal niks tegen goldens, het is mijn type hond niet, maar dat zegt wat over mij, niet over de hond dus... :wink:
Weet ik wel. Weet ik allemaal wel. Snap ik ook heel goed.
En toch ging er weer een mes door mijn hart. Da's mijn manko, en mijn bagage, dat weet ik ook. Maar het klinkt altijd zo hard.

Nou ja, ik ben aan het janken nu. Is morgen ook weer over. En janken mag.
:knuffel: ik snap je wel, als je leest wat er allemaal over de jack geschreven en gezegd word, ( en ook wat er vreselijk mee gerotzooid word) kan ik soms ook wel janken, nou ja.. janken, iig voelt dat niet leuk..
maar goed zo bedoelde ik het dus niet... ik heb zelf regelmatig goldens hier gehad, en nog steeds trouwens en zie ook echt wel dat het geen robotjes zijn, echt niet allemaal watjes.( laatste oppas golden heeft een gat in de rug van mijn reutje gebeten :mrgreen: )
Marion.

billy schreef:Inderdaad het was een geintje , maar ken je verhaal niet Marion ga ik straks even lezen, en het is niet zo bedoeld he.
Ik weet dat het een geintje was Els.
Ik ben in een nostalgische bui denk, normaal ben ik niet zo snel van mijn stuk. Nu wel. Maar als ik iets over terriërs denk te kunnen zeggen, mogen jullie dat net zo goed over goldens natuurlijk.

Ik ben toe aan vakantie misschien...
billy
Erelid

Marion. schreef:
billy schreef:Inderdaad het was een geintje , maar ken je verhaal niet Marion ga ik straks even lezen, en het is niet zo bedoeld he.
Ik ben in een nostalgische bui denk, normaal ben ik niet zo snel van mijn stuk. Nu wel. Maar als ik iets over terriërs denk te kunnen zeggen, mogen jullie dat net zo goed over goldens natuurlijk.

Wat een verhaal Marion poehee

Groetjes Els
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:

marion, jou verhaal, hoe naar ook, staat wel los van een aantal dingen, zo ken ik ook jacken die te jong op zo'n manier zijn gestorven...en vele andere rassen... dat is en blijft een risico van een levend wezen, welk ras dan ook... heeft ook niks te maken met of het een ras is wat relatief goed luisterd of niet...

ik bedoelde echt puur dat wat dat betreft een terrier mens anders is dan een golden mens... en dat is gewoon zo... heeft niks met beter, slechter of wat dan ook te maken...
Marion.

yamie schreef: :knuffel: ik snap je wel, als je leest wat er allemaal over de jack geschreven en gezegd word, ( en ook wat er vreselijk mee gerotzooid word) kan ik soms ook wel janken, nou ja.. janken, iig voelt dat niet leuk..
Off-topic.
Pieter vraagt me regelmatig wat er nou toch leuk is aan dat hondenforum. Regelmatig ziet hij me janken :mrgreen:

Ik word niet boos als mensen Goldens niet leuk vinden, sterker nog, ik zie de Golden het liefst ergens op plekje 150 ofzo.
Maar het doet me wel pijn als mensen zeggen dat ze niet weten hoe gek ze moeten doen, om zelfs een Golden niet luisterend te krijgen. Ik heb er 2 gehad, die puntje bij paaltje niet luisterden, dus ik neem de tips ter harte.
billy
Erelid

yamie schreef:
Marion. schreef:

marion, jou verhaal, hoe naar ook, staat wel los van een aantal dingen, zo ken ik ook jacken die te jong op zo'n manier zijn gestorven...en vele andere rassen... dat is en blijft een risico van een levend wezen, welk ras dan ook... heeft ook niks te maken met of het een ras is wat relatief goed luisterd of niet...

ik bedoelde echt puur dat wat dat betreft een terrier mens anders is dan een golden mens... en dat is gewoon zo... heeft niks met beter, slechter of wat dan ook te maken...
Dat bedoelde ik ook ik ga met Noor mee die kan het beter zeggen en het scheelt me typewerk :mrgreen:
Ik zou een golden niets aan vinden, geen uitdaging en dat bedoel ik niet verkeerd maar dat is nu eenmaal zo.
Groetjes els
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Marion. schreef: Maar het doet me wel pijn als mensen zeggen dat ze niet weten hoe gek ze moeten doen, om zelfs een Golden niet luisterend te krijgen. Ik heb er 2 gehad, die puntje bij paaltje niet luisterden, dus ik neem de tips ter harte.
terriers luisteren in principe niet. goldens in principe wel.

en dan heb je uitzonderlijke gebeurtenissen. negatief en positief. ik stond vanavond ook te schelden en te tieren toen onze drentse-patrijsoppas opeens niet luisterde en de weg oprende. de trut. bij de mormels ga ik er al van uit dat ze niet zullen luisteren, dus die had ik al uit voorzorg veel eerder bij me geroepen.

da's het verschil. zonder af te willen doen aan jouw uiterst ellendige ervaringen. :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
yamie schreef: :knuffel: ik snap je wel, als je leest wat er allemaal over de jack geschreven en gezegd word, ( en ook wat er vreselijk mee gerotzooid word) kan ik soms ook wel janken, nou ja.. janken, iig voelt dat niet leuk..
Off-topic.
Pieter vraagt me regelmatig wat er nou toch leuk is aan dat hondenforum. Regelmatig ziet hij me janken :mrgreen:

Ik word niet boos als mensen Goldens niet leuk vinden, sterker nog, ik zie de Golden het liefst ergens op plekje 150 ofzo.
Maar het doet me wel pijn als mensen zeggen dat ze niet weten hoe gek ze moeten doen, om zelfs een Golden niet luisterend te krijgen. Ik heb er 2 gehad, die puntje bij paaltje niet luisterden, dus ik neem de tips ter harte.
ja dat snap ik ook, ik zie de jack ook graag uit de lijst van meest aangeschafte ( mp) hondjes, en dat een jack hyper is, altijd blaft, niet luisterd enz, maar ja... wat doe je er aan? helaas is het met de jack zo , dat het straatbeeld dit ook wel weer geeft, maar nogmaals, dit zijn vaak kruisingen, staat dus los van een echte jack russell, tuurlijk is het een terrier en moet je er van houden en mee om kunnen gaan, maar zoals ze bekend staan is niet helemaal fair... dus wat dat betreft snap ik je echt wel hoor Marion, het is ook niet leuk, niet als liefhebber van een ras, niet als iemand die gewoon weet hoe het ras hoort te zijn...
Marion.

yamie schreef:marion, jou verhaal, hoe naar ook, staat wel los van een aantal dingen, zo ken ik ook jacken die te jong op zo'n manier zijn gestorven...en vele andere rassen... dat is en blijft een risico van een levend wezen, welk ras dan ook... heeft ook niks te maken met of het een ras is wat relatief goed luisterd of niet...

Ja, dat denk ik ook. Een terrier-mens is anders dan een jachthond-mens.
En ik hoop dat onze huidige hondjes ten allen tijden naar ons blijven luisteren. Zoals het een goed Golden betaamt.

Ik blijf hopen :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
yamie schreef:marion, jou verhaal, hoe naar ook, staat wel los van een aantal dingen, zo ken ik ook jacken die te jong op zo'n manier zijn gestorven...en vele andere rassen... dat is en blijft een risico van een levend wezen, welk ras dan ook... heeft ook niks te maken met of het een ras is wat relatief goed luisterd of niet...

Ja, dat denk ik ook. Een terrier-mens is anders dan een jachthond-mens.
En ik hoop dat onze huidige hondjes ten allen tijden naar ons blijven luisteren. Zoals het een goed Golden betaamt.

Ik blijf hopen :wink:
hahhaa een niet luisterende golden is niet een niet goede golden, maar een golden die de uitzondering op de regel bevestigd :mrgreen:
Marion.

linlin schreef:goldens in principe wel.
Fout Lin. Of ik heb heel rare goldens gehad, maar die had ik niet.

Als Boy iets in zijn kop had (naar peuters rennen ofzo) dan kon jij bevelen wat je wilde, hij kwam pas als hij klaar was. Hij deed niks hoor, maar kind moest wel horizontaal in het zand liggen en Boy lag ernaast. Vond niet iedere moeder even leuk (Jemig mens, wat doe je dan op het strand met je kwetsbare kindje).
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

linlin schreef: ik stond vanavond ook te schelden en te tieren toen onze drentse-patrijsoppas opeens niet luisterde en de weg oprende.
En ook een Drent wordt niet luisterend geboren :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
billy
Erelid

Marion. schreef:

Als Boy iets in zijn kop had (naar peuters rennen ofzo) dan kon jij bevelen wat je wilde, hij kwam pas als hij klaar was. Hij deed niks hoor, maar kind moest wel horizontaal in het zand liggen en Boy lag ernaast. Vond niet iedere moeder even leuk (Jemig mens, wat doe je dan op het strand met je kwetsbare kindje).
Misschien ook lekker een wandeling maken Marion. :19:
Groetjes Els
Afbeelding
Marion.

yamie schreef:hahhaa een niet luisterende golden is niet een niet goede golden, maar een golden die de uitzondering op de regel bevestigd :mrgre
en:
God zij gezegend :mrgreen:

En God please, mogen die 2 heel rasechte Goldens van mij nog een paar jaar meegaan? En nog even de vooroordelen bevestigen?
Dankkkkkkkkkkk
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:

lin zegt ook in principe, er zijn altijd uitzonderingen.. het is gewoon een feit dat goldens gefokt zijn om MET de mens te werken, niet zelfstandig... dat houd niet in dat een jonge golden of een pup niet eens recalcitrant is, of dat een pup direct luisterd, maar in principe is een golden een hond die met de normale opvoeding zeer goed luisterd... dat is dus bv bij terriers gewoon een ander verhaal...
billy
Erelid

yamie schreef:
Marion. schreef:

lin zegt ook in principe, er zijn altijd uitzonderingen.. het is gewoon een feit dat goldens gefokt zijn om MET de mens te werken, niet zelfstandig... dat houd niet in dat een jonge golden of een pup niet eens recalcitrant is, of dat een pup direct luisterd, maar in principe is een golden een hond die met de normale opvoeding zeer goed luisterd... dat is dus bv bij terriers gewoon een ander verhaal...
Maar dat wil toch niet zeggen dat ze op alles af mogen rennen en belebberen, Manager is ook gek op kinderen maar hij beheerst zich maar en Freek al helemaal. :mrgreen: en dat zijn terriers :wink:
Groetjes Els
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Toen ik jáááren geleden met Max op cursus zat deden we dat samen met een meneer met een Golden die Yamie heette.
Ik snapte niet waarom die man in 's hemelsnaam met die hond naar een cursus ging! Er was niets,maar dan ook helemaal niets recalcitrants aan die hond:ze volgde de baas blindelings op zo'n kruiperige manier dat het me na een paar lessen gewoon ging tegen staan.
Het leek wel of al het karakter uit die hond weggefokt was.Nee,niet mijn hond dus.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
yamie
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:
yamie schreef:
Marion. schreef:

Maar dat wil toch niet zeggen dat ze op alles af mogen rennen en belebberen, Manager is ook gek op kinderen maar hij beheerst zich maar en Freek al helemaal. :mrgreen: en dat zijn terriers :wink:
Groetjes Els
nee zeg schei uit, tuurlijk moet een terrier ook gewoon luisteren, en moet ook gewoon opvoeding hebben enz, maar.... het uitgangs punt is gewoon anders, van de hond dus, ik heb zelf ( en dat weet jij) jaren samen geleefd met vele terriers, maar ook met schotse herder honden en ieren en podenco';s .. en ik zie dus wel degelijk verschil tussen een opvoeding, een golden bv opvoeden is gewoon makkelijker dan een terrier opvoeden, of nou ja makkelijker, anders... ik weet ff niet hoe uit te leggen, maar tuurlijk, uiteraard is het niet zo, oh het is een terrier en die zijn zelfstandig, laat maar gaan.. nee joh.. alleen de manier van aanpak is anders... ( pfff ben ik duidelijk?)
billy
Erelid

yamie schreef:
billy schreef:
yamie schreef:
Marion. schreef: Fout Lin. Of ik heb heel rare goldens gehad, maar die had ik niet.

Groetjes Els
nee zeg schei uit, tuurlijk moet een terrier ook gewoon luisteren, en moet ook gewoon opvoeding hebben enz, maar.... het uitgangs punt is gewoon anders, van de hond dus, ik heb zelf ( en dat weet jij) jaren samen geleefd met vele terriers, maar ook met schotse herder honden en ieren en podenco';s .. en ik zie dus wel degelijk verschil tussen een opvoeding, een golden bv opvoeden is gewoon makkelijker dan een terrier opvoeden, of nou ja makkelijker, anders... ik weet ff niet hoe uit te leggen, maar tuurlijk, uiteraard is het niet zo, oh het is een terrier en die zijn zelfstandig, laat maar gaan.. nee joh.. alleen de manier van aanpak is anders... ( pfff ben ik duidelijk?)
Ja voor mij wel :mrgreen: maar ik bedoelde het stukje van Marion waarin ze zegt dat Boy naar kinderen rende, dat zou ik dus nooit toestaan ook niet als ik een golden had dat bedoelde ik
Groetjes els
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”