Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Mechelse Herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

hier ook een kruising mechelaar...met een boxer...een hele leuke maar ow zo energieke hond die echt iedere dag MOET werken..ik doe alle hondensporten met haar...en met veel plezier.Nou moet ik wel zeggen dat Nina echt een boxer is dus echt gek en dan het uithoudingsvermogen van een mechelaar..ik noem het dus een skippybal...het stopt nooit...
veel plezier met zoeken :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn Mechelaar was ook een herplaatser (uit de krant, ze was toen 14 maanden). We hebben in het begin best wat met haar te stellen gehad (ze was bang voor mannen bijvoorbeeld, en sloopte als ze alleen thuis was) maar uiteindelijk is het uitgegroeid tot een superlieve en betrouwbare hond, waar wij nog ruim 13 jaar plezier van hebben gehad.
Pasqualino
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pasqualino »

Selena schreef:Je woont in Almere he? Kom anders een keertje op de koffie (kan wel pas in september), ´k heb hier 3 nationaliteiten herders(duitser, mechelaar en kruising hollanders) wonen.

PB anders ff als je intresse hebt.
Dat lijkt me top :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:
Selena schreef:
Pasqualino schreef: Ik heb een beetje op internet rondgezocht, het viel me op dat de schowhonden veel slanker zijn. Of is dit meer 'toeval'?
Nee over het algemeen zijn ze wat fijner gebouwd, ook kan het heel afgetrainde lijf van een werkhond wat vertekenen.

Zelf heb ik een MH die gefokt is op een combinatie van schoonheid en werklijn. Zij is een klein teefje van ong. 55 cm schoft en zo´n 20 kg, zal het waarschijnlijk niet heel slecht doen op een show, maar er wordt KNPV meegedaan (volgend jaar op voor certificaat). Het is geen diensthond, wel een "wedstrijdhondje".
De fokker fokt niet meer, krijg wel zijn hulp met een reu uitzoeken voor mijn teefje.
Hihihihi....weet je al wat meer? :wink:
ben ook benieuwd....... :wink:

eneh, jullie zijn nog steeds welkom om eens te komen kijken/trainen op zondag ochtend in Scheveningen...... :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

verder ff antwoord op de vraag,

kijk (zeker als je nog 3 jaar hebt) gewoon goed rond,
in Almere zijn ook verschillende africhtingsclubs waar veel mechelaars rond lopen (Selena kan je daar vast ook bij helpen) kijk daar ook eens rond,
de stevige stoere reu die jij beschrijft kom je toch vaker tegen bij de kruising mechelaars die gefokt zijn voor de knpv, de stamboom is altijd iets ranker (alhoewel, Ace gaat ook al naar de 40 kilo :N: )

gewoon goed rond kijken wat je wilt en als je er uit bent geduld hebben en wachten tot t nestje van je keuze er is......
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

crutz schreef:
Inge schreef:
Selena schreef:
Pasqualino schreef: Ik heb een beetje op internet rondgezocht, het viel me op dat de schowhonden veel slanker zijn. Of is dit meer 'toeval'?
Nee over het algemeen zijn ze wat fijner gebouwd, ook kan het heel afgetrainde lijf van een werkhond wat vertekenen.

Zelf heb ik een MH die gefokt is op een combinatie van schoonheid en werklijn. Zij is een klein teefje van ong. 55 cm schoft en zo´n 20 kg, zal het waarschijnlijk niet heel slecht doen op een show, maar er wordt KNPV meegedaan (volgend jaar op voor certificaat). Het is geen diensthond, wel een "wedstrijdhondje".
De fokker fokt niet meer, krijg wel zijn hulp met een reu uitzoeken voor mijn teefje.

eneh, jullie zijn nog steeds welkom om eens te komen kijken/trainen op zondag ochtend in Scheveningen...... :mrgreen:
Nee nog niet....

Heb een paar reuen die ikzelf intressant vind, maar pap weet er nu eenmaal veel meer van. Moet wel een werklijn zijn, die ook kynologisch kloppen. Niet scherp (veel van PdT zijn mij te scherp), NIET hectisch, liever wat naar de stuggere kant met meer dan genoeg driften.

heb wel veel wensen he?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn Mechel was trouwens ook een PdT, en die was hoogstwaarschijnlijk juist te zacht voor "het echte werk", vandaar dat de eigenaar de hond ook weer herplaatst heeft.
Net zoals showhonden niet allemaal watjes zijn, zijn werkhonden niet allemaal even scherp volgens mij.

Wel heel goed dat je alles al zo nauwkeurig aan het uitpluizen bent! :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:
crutz schreef:
Inge schreef:
Selena schreef: Nee over het algemeen zijn ze wat fijner gebouwd, ook kan het heel afgetrainde lijf van een werkhond wat vertekenen.

Nee nog niet....

Heb een paar reuen die ikzelf intressant vind, maar pap weet er nu eenmaal veel meer van. Moet wel een werklijn zijn, die ook kynologisch kloppen. Niet scherp (veel van PdT zijn mij te scherp), NIET hectisch, liever wat naar de stuggere kant met meer dan genoeg driften.

heb wel veel wensen he?
ach, beter wat te veel wensen dat te weinig en zomaar een nestje,

verder (buiten al deze wensen) neem ik aan dat je ook nog wat meer maat zoekt voor bij Furie.

succes met zoeken, je hebt gelukkig nog ff.......
Selena
Zeer actief

crutz schreef:
Selena schreef:
crutz schreef:
Inge schreef: Hihihihi....weet je al wat meer? :wink:

Nee nog niet....

heb wel veel wensen he?
ach, beter wat te veel wensen dat te weinig en zomaar een nestje,

verder (buiten al deze wensen) neem ik aan dat je ook nog wat meer maat zoekt voor bij Furie.

succes met zoeken, je hebt gelukkig nog ff.......
Ja idd liever ook geen reu die erg klein vererft, hoewel ik het (werk) karakter belangrijker vind. Verder twijfel ik of ik voor die tijd een off. kennelnaam aanvraag, of zonder kennelnaam ga fokken of dat ik misschien op paps naam kan fokken (evt. naam overnemen)

Selena
Zeer actief

LongFields schreef:Mijn Mechel was trouwens ook een PdT, en die was hoogstwaarschijnlijk juist te zacht voor "het echte werk", vandaar dat de eigenaar de hond ook weer herplaatst heeft.
Net zoals showhonden niet allemaal watjes zijn, zijn werkhonden niet allemaal even scherp volgens mij.

Wel heel goed dat je alles al zo nauwkeurig aan het uitpluizen bent! :ok:
uiteraard!! Wil, hoewel dat ook nog een keuze was geweest, geen x-MH op Fuur gebruiken. Overigens gaan we op dezelfde manier te werk met de bloedlijn/x-HH. Zijn nu ook aan het uitpluizen voor Benta.

Pasqualino
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pasqualino »

crutz schreef: de stevige stoere reu die jij beschrijft kom je toch vaker tegen bij de kruising mechelaars die gefokt zijn voor de knpv, de stamboom is altijd iets ranker (alhoewel, Ace gaat ook al naar de 40 kilo :N: )
Hoe kom ik bij zulke fokkers? Heb je er meer info over voor mij (of goede links uiteraad) Bedankt alvast :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Pasqualino schreef:
crutz schreef: de stevige stoere reu die jij beschrijft kom je toch vaker tegen bij de kruising mechelaars die gefokt zijn voor de knpv, de stamboom is altijd iets ranker (alhoewel, Ace gaat ook al naar de 40 kilo :N: )
Hoe kom ik bij zulke fokkers? Heb je er meer info over voor mij (of goede links uiteraad) Bedankt alvast :wink:
kijk eens voor nestjes op www.bloedlijnen.nl
maar hou er wel rekening mee dat er nesten tussen kunnen zitten die minder geschikt zijn als huishond (en dat wordt niet altijd aangegeven)
KwintenN
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door KwintenN »

Pasqualino schreef: Zijn het erg speelse honden? Ik bedoel af en toe es lekker gek doen en uitdagen?
wat versta je onder spelen?Als een gek alles omver rennen en overal doorspringen :N: je komen uitdagen met een speeltje door het een meter in de lucht te gooien?Te springen als een geit :smile2: De mechelaars die ik ken zijn erg,erg speels(speelser als onze duitse herders,vooral "gestoorder")
moeli
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door moeli »

Een mechelaarpup uit werkhondenlijn als eerste hond is denk ik best moeilijk, veel mensen onderschatten dat. Je ziet ook nogal eens mechelaars uit zulke lijnen bij een gezin geplaatst worden omdat zij net niet goed genoeg zijn voor de africhting en dan gaat het vaak weer mis. Zelf fok ik tervuerenaars ( uit Ipo lijnen ) en die zijn vaak weer wat zachter , maar ook dit zijn honden die ik niet maar aan iedereen zal "verkopen" Zij leren nl zeer snel , maar daarom ook snel verkeerd gedrag aan, en een enkele fout heeft snel al vervelende gevolgen. Ik weet niet wat jij voor opleiding doet , ik ben bezig geweest bij O & O av en daarna bij kynotrain met de gevorderden instrukteurs opleiding , Ik loop behendigheid en GG met mijn honden en regelmatig shows. .Ik zou eens op shows gaan kijken ( bijna iedere maand is er wel eeen en bij de nvbh kringgroepen waar regelmatig ipo getraind word ( zie www.nvbh.nl ) Groetjes Annemieke ,
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”