Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is jullie favoriete hondenpension?
Moderator: moderatorteam
- Cloudcatcherkim
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Wat is jullie favoriete hondenpension?
Zelf ben ik natuurlijk een beetje bevooroordeeld: werk zelf in het hondenpension van mijn ouders: 'Dog's Paradise Biezenmortel', maar ik zou graag willen weten welke pensions nog meer erg goed zijn en waarom...
Graag dus de beste punten en de minpunten van jullie hondenpension!
bijtjes van Riven K.
Graag dus de beste punten en de minpunten van jullie hondenpension!
bijtjes van Riven K.
Labradoodles R the BEst! Pootjes van Tegan Parks Riven K, Tegan Parks Two I Cee, Dog's Paradise Ashna K, Dog's Paradise Ashley K en Dog's Paradise Allyssa K!
- M@ri@nne
- Zeer actief
Hmmm...een goed hondenpension. Ik ben er nog geen 1 tegengekomen waar ik mijn honden zou achterlaten.
Maar misschien zijn mijn eisen te hoog. Ik wil niet dat er veel honden de hele tijd aan het blaffen zijn, ik wil niet dat ze op beton moeten poepen, ik wil dat ze hun eigen mand/kleed mee mogen nemen en hun eigen voer mogen krijgen. Daarnaast moeten ze ook nog eens meerdere keren per dag uitgelaten worden. Denk niet dat er veel pensions zijn die daar aan voldoen. Dus dan maar geen pension.
Maar misschien zijn mijn eisen te hoog. Ik wil niet dat er veel honden de hele tijd aan het blaffen zijn, ik wil niet dat ze op beton moeten poepen, ik wil dat ze hun eigen mand/kleed mee mogen nemen en hun eigen voer mogen krijgen. Daarnaast moeten ze ook nog eens meerdere keren per dag uitgelaten worden. Denk niet dat er veel pensions zijn die daar aan voldoen. Dus dan maar geen pension.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Cloudcatcherkim
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ik zeg niet dat wij het beste hondenpension hebben, ik vraag alleen of er nog meer goede pensions zijn. Het is niet alsof ik elk pension ga afkraken of zo, ik weet dat er meerdere heel erg goede pensions zijn, misschien nog wel betere dan die van ons. Ik vraag alleen om sterke punten van je pension en mindere punten.
Onze sterke punten zijn:
*We kennen alle honden die er rondlopen, deze vakantie hebben we iets van 400 honden in het pension gehad, ik ken ze nog allemaal en hun karakter.
*We hebben een zwembad voor de honden
*We laten de honden vijf keer per dag uit, dus ze zijn ongeveer 7 Ã 8 uur in de buitenlucht bezig met spelen, knuffelen en ravotten.
*We kijken welke honden leuk met elkaar kunnen spelen en of ze dus met elkaar in het hok kunnen of met elkaar in de groep.
*Doordat er altijd minimaal één persoon per groep staat weten we altijd welke hond iets van een ziekte heeft: diarree bijvoorbeeld of wie zich een beetje down gedraagd en bovendien hoeven we bijna nooit een bezoek te brengen aan de dierenarts en kunnen we altijd blije honden aan hun even blije bazen afleveren.
*Onze 'kleine' hokken zijn 2 bij 3 meter en onze woonkamers zijn 4 bij 4, de honden zitten alleen bij andere honden als we zeker weten dat die honden het goed met elkaar kunnen vinden en het dus gezellig met elkaar kunnen vinden.
Ook heb ik een paar leuke, nou, voor ons leuke dingen om te horen, te vertellen. Zo kregen wij het compliment dat een Jack Russell die eerst nooit balletjes wilde halen of luisterde, nu een voorbeeldige hond was: super!
Of toen een vrouw, die er bijna doorheen zat met haar Golden Retriever, na een bezoek aan ons pension weer normaal met haar hond naar het park kon gaan of naar de bossen of duinen. Die hond had namelijk na een aanvaring met een kleiner hondje, al het vertrouwen verloren in andere honden en veranderde haar defensieve houding in een aggressieve. Na een bezoek aan ons pension wilde de hond nota bene met elke hond die ze tegenkwam gaan spelen!
Kijk zulke dingen maken het leuk om in een hondenpension te werken en ik hoop dat je begrijpt dat ik andere pensions niet afkeur, maar ze bekijk vanuit een iets bevooroordeelde positie..
ik hoop dat je nu begrijpt waarom ik mijn 1e berichtje zo schreef: het was niet uit zin om anderen af te kraken, maar te kijken wat er aan ons pension te verbeteren valt....[/i]
Onze sterke punten zijn:
*We kennen alle honden die er rondlopen, deze vakantie hebben we iets van 400 honden in het pension gehad, ik ken ze nog allemaal en hun karakter.
*We hebben een zwembad voor de honden
*We laten de honden vijf keer per dag uit, dus ze zijn ongeveer 7 Ã 8 uur in de buitenlucht bezig met spelen, knuffelen en ravotten.
*We kijken welke honden leuk met elkaar kunnen spelen en of ze dus met elkaar in het hok kunnen of met elkaar in de groep.
*Doordat er altijd minimaal één persoon per groep staat weten we altijd welke hond iets van een ziekte heeft: diarree bijvoorbeeld of wie zich een beetje down gedraagd en bovendien hoeven we bijna nooit een bezoek te brengen aan de dierenarts en kunnen we altijd blije honden aan hun even blije bazen afleveren.
*Onze 'kleine' hokken zijn 2 bij 3 meter en onze woonkamers zijn 4 bij 4, de honden zitten alleen bij andere honden als we zeker weten dat die honden het goed met elkaar kunnen vinden en het dus gezellig met elkaar kunnen vinden.
Ook heb ik een paar leuke, nou, voor ons leuke dingen om te horen, te vertellen. Zo kregen wij het compliment dat een Jack Russell die eerst nooit balletjes wilde halen of luisterde, nu een voorbeeldige hond was: super!
Of toen een vrouw, die er bijna doorheen zat met haar Golden Retriever, na een bezoek aan ons pension weer normaal met haar hond naar het park kon gaan of naar de bossen of duinen. Die hond had namelijk na een aanvaring met een kleiner hondje, al het vertrouwen verloren in andere honden en veranderde haar defensieve houding in een aggressieve. Na een bezoek aan ons pension wilde de hond nota bene met elke hond die ze tegenkwam gaan spelen!
Kijk zulke dingen maken het leuk om in een hondenpension te werken en ik hoop dat je begrijpt dat ik andere pensions niet afkeur, maar ze bekijk vanuit een iets bevooroordeelde positie..
ik hoop dat je nu begrijpt waarom ik mijn 1e berichtje zo schreef: het was niet uit zin om anderen af te kraken, maar te kijken wat er aan ons pension te verbeteren valt....[/i]
Labradoodles R the BEst! Pootjes van Tegan Parks Riven K, Tegan Parks Two I Cee, Dog's Paradise Ashna K, Dog's Paradise Ashley K en Dog's Paradise Allyssa K!
- Cloudcatcherkim
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ik geef je volledig gelijk hoor! Op die manier krijgen ze toch een stukje thuis met ze mee en veel honden vinden dat toch de eerste 'wen'-dag heel erg fijn!Maar misschien zijn mijn eisen te hoog. Ik wil niet dat er veel honden de hele tijd aan het blaffen zijn, ik wil niet dat ze op beton moeten poepen, ik wil dat ze hun eigen mand/kleed mee mogen nemen en hun eigen voer mogen krijgen. Daarnaast moeten ze ook nog eens meerdere keren per dag uitgelaten worden.
Misschien klinkt dit te veel als reclame, in dat geval dan spijt het me dat, maar bij ons mogen honden altijd een eigen mand/kleed meenemen en hun eigen voer. Bovendien hebben wij in elke uitloop zand liggen, dit verschonen wij om de zoveel tijd en natuurlijk staat er altijd iemand op de uitlaatgroep om poep op te doen en etc. Zand is namelijk veel gemakkelijker schoon te houden als gras en bovendien is het voor de hond ook vele malen prettiger om het op zand te doen, dan op beton op steen..
-
- Zeer actief
- Cloudcatcherkim
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Oh, nog meer voordelen/pluspunten:
*wij vragen geen vooruitbetaling, dus wanneer je vakantie of reisje niet doorgaat, dan ben je nog geen geld kwijt aan een annulering, wij vragen alleen voor wat we aan werk gedaan hebben.
*wij rekenen per nacht, dus bijvoorbeeld vanaf maandag tot dinsdag rekenen wij als één nacht, terwijl véél pensions per dag rekenen, dan ben je dus twee dagen aan geld kwijt.
*We hebben vloerverwarming, dus voor de koudere dagen en de oudere honden is dat superprettig; je zou bijna zeggen dat de honden comfortabeler slapen dan wijzelf.
*wij laten dus meerdere keren per dag uit, in plaats van net als andere pensions één keer in de ochtend, waardoor de honden dus veel schoner blijven: vinden ze vaak zelf prettig
en doordat we dus niet extra schoon hoeven maken (honden vinden het vaak prettig om meerdere keren uit te gaan en dan doen ze dus hun behoefte buiten in plaats van in hun hok) en kunnen we onze extra tijd besteden aan extra spelen.
*wij vragen geen vooruitbetaling, dus wanneer je vakantie of reisje niet doorgaat, dan ben je nog geen geld kwijt aan een annulering, wij vragen alleen voor wat we aan werk gedaan hebben.
*wij rekenen per nacht, dus bijvoorbeeld vanaf maandag tot dinsdag rekenen wij als één nacht, terwijl véél pensions per dag rekenen, dan ben je dus twee dagen aan geld kwijt.
*We hebben vloerverwarming, dus voor de koudere dagen en de oudere honden is dat superprettig; je zou bijna zeggen dat de honden comfortabeler slapen dan wijzelf.
*wij laten dus meerdere keren per dag uit, in plaats van net als andere pensions één keer in de ochtend, waardoor de honden dus veel schoner blijven: vinden ze vaak zelf prettig

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Dierenentrum Sevenum
Waarom? Omdat ik de mensen al kende van de cursus, zij heel persoonlijk met de honden omgaan, en omdat Bruno er ook de tweede keer heel enthousiast naar binnenging.
Hij werd daar met een teefje in de kennel gezet en voelde zich niet alleen, het ging echt perfect
Ik kies nu liever niet meer voor een pension omdat ik ze ook in de vakantie niet meer wil missen.Maar in geval van nood zou ik ze daar meteen weer onderbrengen.

Hij werd daar met een teefje in de kennel gezet en voelde zich niet alleen, het ging echt perfect

Ik kies nu liever niet meer voor een pension omdat ik ze ook in de vakantie niet meer wil missen.Maar in geval van nood zou ik ze daar meteen weer onderbrengen.
- Cloudcatcherkim
- geregistreerd lid
- Contacteer:
We stoppen natuurlijk altijd honden bij elkaar in de kennel die bij elkaar horen, maar wanneer we bijvoorbeeld zien dat hond "Tara" heel goed kan opschieten met hond "Milo" dan zullen we ze bij elkaar in het hok zetten. Vaak spelen ze dan gewoon door in het hok, kan daar is genoeg ruimte voor, of vallen ze tegen elkaar in slaap. Wanneer we echter zien dat een hond met niemand echt heel goed kan opschieten, dan zetten we hem/ haar alleen, zodat hij gewoon rustig tussen de uitlaatbeurten kan slapen en geen last heeft van een andere hond.Zetten jullie vreemde honden samen in een kennel?
-
- Zeer actief
En als Tara dan haar eigen spullen heeft (mandje, dekentje) zijn jullie dan niet bang dat ze dat zal gaan 'verdedigen' tegenover Milo?Cloudcatcherkim schreef:We stoppen natuurlijk altijd honden bij elkaar in de kennel die bij elkaar horen, maar wanneer we bijvoorbeeld zien dat hond "Tara" heel goed kan opschieten met hond "Milo" dan zullen we ze bij elkaar in het hok zetten. Vaak spelen ze dan gewoon door in het hok, kan daar is genoeg ruimte voor, of vallen ze tegen elkaar in slaap. Wanneer we echter zien dat een hond met niemand echt heel goed kan opschieten, dan zetten we hem/ haar alleen, zodat hij gewoon rustig tussen de uitlaatbeurten kan slapen en geen last heeft van een andere hond.Zetten jullie vreemde honden samen in een kennel?
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
mijn honden gaan ook noit naar een pension..voor nina zou het wel een optie zijn...die zou het volgens mij geweldig vinden...Shaggy niet...weet ik zeker...maar de honden gaan altijd mee op vakantie...en als we eens samen een dagje weg gaan of een weekendje naar de boot met vrienden..dan kunnen ze bij mijn ouders of schoonouders terecht..en anders nog een vriendin die komt doggy sitten

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik breng mijn honden nooit in pension, iben te kritisch en mijn honden kwijnen weg als ze in een kennel zitten, kalusha gaat naar lio en thirza bij mijn ouders en solar gaat naar vrienden van mij die 5 van zulk soort lomperikken hebben, maar als ze mee kunnen neem ik ze mee maar ja soms gaat dat niet en dan los ik het zo op
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Ja daar verbaasde ik me dus ook over.Brigitte schreef:Zetten jullie vreemde honden samen in een kennel?
Wij hebben hier regelmatig hondjes te logeren en ookal kunnen ze nog zo ontzettend leuk spelen met elkaar op het veld ze gaan allemaal weer apart in hun kenneltjes.
Ik moet er niet aan denken dat ze snachts toch ruzie krijgen en wij daar dus niks van merken.
Uhm en dan als antwoord op je vraag, ik vind mn eigen 'pensionnetje' de beste hehehehe.
Waarom:
- maximaal 6 hondjes die dus blijven logeren,
- mensen mogen zelf spulletjes meegeven (kleedjes, manden etc)
- eigen voer, eigen drink/eet bakjes
- om de 2 a 3 uur naar buiten om te spelen op een groot grasveld met zwembad en zandberg
- veel persoonlijke aandacht voor de hondjes.
- het is stil want blaffende honden kunnen we niet hebben,
- de honden hoeven niet te poepen/plassen in de kennel omdat ze er genoeg uitkomen (ook om 22:30 uur nog en om 7:00 uur weer).
Pffff dat was het wel zo'n beetje.
400 honden vind ik dus echt heel veel.

Dan heb je toch volgens mij echt geen tijd om bijv. te borstelen, knuffelen etc.
mijn favoriete pension is zo kleinschalig mogelijk.
Met eigen voer, (mand vind ik niet zo belangrijk) en met veel persoonlijke aandacht.
Puck is toen wij in griekenland vertoefden bij de fokker terug in pension geweest.
Het (kleinschalige) pension heeft ze niet gezien want ze vertoefde bij mama, tantes en zus.
Diesel was ook in pension, heel kleinschalig, bij omi.
Mag Puck volgend jaar ook heen als ze niet meegaan op vakantie.
Ik ga zelf straks ook een pension beginnen.
Ik ga de hond opvangen van een werkende vriendin.
Misschien wel nog 1.
Betalen gaan we met gesloten beurzen. Zij mijn honden af en toe opvangen.
Ik heb niks tegen goede pensions.
Als ze maar rekening houden met de aard van de hond.
Met eigen voer, (mand vind ik niet zo belangrijk) en met veel persoonlijke aandacht.
Puck is toen wij in griekenland vertoefden bij de fokker terug in pension geweest.
Het (kleinschalige) pension heeft ze niet gezien want ze vertoefde bij mama, tantes en zus.
Diesel was ook in pension, heel kleinschalig, bij omi.
Mag Puck volgend jaar ook heen als ze niet meegaan op vakantie.
Ik ga zelf straks ook een pension beginnen.
Ik ga de hond opvangen van een werkende vriendin.
Misschien wel nog 1.
Betalen gaan we met gesloten beurzen. Zij mijn honden af en toe opvangen.
Ik heb niks tegen goede pensions.
Als ze maar rekening houden met de aard van de hond.
Wat ik tot nu toe van je gehoort en gezien heb komt jullie pension goed op me over. PB me anders eens een keertje waar jullie precies zitten, wel zo handig om een 'noodvoorziening' achter de hand te hebben.estelle schreef:Ja daar verbaasde ik me dus ook over.Brigitte schreef:Zetten jullie vreemde honden samen in een kennel?
Wij hebben hier regelmatig hondjes te logeren en ookal kunnen ze nog zo ontzettend leuk spelen met elkaar op het veld ze gaan allemaal weer apart in hun kenneltjes.
Ik moet er niet aan denken dat ze snachts toch ruzie krijgen en wij daar dus niks van merken.
Uhm en dan als antwoord op je vraag, ik vind mn eigen 'pensionnetje' de beste hehehehe.
Waarom:
- om de 2 a 3 uur naar buiten om te spelen op een groot grasveld met zwembad en zandberg
- de honden hoeven niet te poepen/plassen in de kennel omdat ze er genoeg uitkomen (ook om 22:30 uur nog en om 7:00 uur weer).
400 honden vind ik dus echt heel veel.![]()
Dan heb je toch volgens mij echt geen tijd om bijv. te borstelen, knuffelen etc.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Héél af en toe gaan mijn honden een paar daagjes in pension,maar als ik zou weten dat de eigenaar pups fokt en die vervolgens gecastreerd verkoopt ging ik een deurtje verder kijken.
Die mensen hebben dan volgens mij een bijzonder vreemde kijk op het fenomeen hond.
Die mensen hebben dan volgens mij een bijzonder vreemde kijk op het fenomeen hond.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- Maartje-Sho
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sharpei
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Van de Lindenburg. Een goed, persoonlijk pension. Sho ging de 2e keer helemaal blij mee. En nee, hij wordt niet bij vreemde honden gedaan. Zowieso niet omdat Sho dat niet zo goed kan, maar daar zijn ze er erg voorzichtig mee welke honden ze in 1 kennel doen.
Als Djara ouder is, zal ze ook af en toe naar de hondencreche gaan. Voor Sho is het heel goed. Dus wil ze wel 1 dagje in de maand laten gaan. En Djara ook, als ze ouder is. Nu is ze nog te klein.
Als Djara ouder is, zal ze ook af en toe naar de hondencreche gaan. Voor Sho is het heel goed. Dus wil ze wel 1 dagje in de maand laten gaan. En Djara ook, als ze ouder is. Nu is ze nog te klein.

* Djara 30-05-2005 - 05-01-2009
* Sho 09-07-2002 - 03-08-2009
-
- Zeer actief
- cane corso
- Zeer actief
Go hun site begint zoals Marc over een marktplaatst advententie begon, dus allergievrij, geen hondenlucht 26 uur in een vliegtuig enz enz ik wordt al misselijk als ik haar site leest. En dan puppen met 8 weken laten castreren bah.
Als er zo ook met de pensionhonden wordt om gegaan dan is het niet best.
Dan zegt ze verblijven van 3 bij 4 nou op hun site staat dus 1.5 x 4.00 dus dit is anders alsdat ze zegt, dus in mijn ogen wordt er inderdaad alleen maar reclame gemaakt maar doe dit wel eerlijk.

Dan zegt ze verblijven van 3 bij 4 nou op hun site staat dus 1.5 x 4.00 dus dit is anders alsdat ze zegt, dus in mijn ogen wordt er inderdaad alleen maar reclame gemaakt maar doe dit wel eerlijk.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hihi,miekmiek schreef:Hmmm...een goed hondenpension. Ik ben er nog geen 1 tegengekomen waar ik mijn honden zou achterlaten.
Mijn nederige pensionnetje voldoet aan al deze eisen, dus kom ze maar brengen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik breng m'n honden nooit naar het pension. Hun karakters zijn daar ook totaal niet geschikt voor.estelle schreef:Ja daar verbaasde ik me dus ook over.Brigitte schreef:Zetten jullie vreemde honden samen in een kennel?
Waarom:
400 honden vind ik dus echt heel veel.![]()
Maar mocht het ooit in nood nodig zijn, dan komen ze naar jou

je kon zo meedoen aan 'wedden dat'. als dat nog zou bestaan.Cloudcatcherkim schreef: *We kennen alle honden die er rondlopen, deze vakantie hebben we iets van 400 honden in het pension gehad, ik ken ze nog allemaal en hun karakter.
edit: nare quote.
Laatst gewijzigd door linlin op 17 aug 2005 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer: