Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Artrose
Moderator: moderatorteam
- markdh
- Zeer actief
Artrose
Sinds lange tijd van weinig probs meer met mijn Golden Retriever(Dennis)toch weer even gebruik maken van het forum met een aantal vraagjes.
Ben gister naar de dierenarts geweest omdat Dennis lik/bijt plekken heeft op zijn voorpoten.Heb daar dus wondzalf voor gehad. Maar waar t me eigenlijk om gaat is t volgende: ook is er door de dierenarts Artrose vastgesteld bij Dennis(wordt Oktober 11jaar)en heb daar Rimadyl voor gehad en moet die 'smorgens tijdens zijn eten geven(1 tablet) en 'savonds een halve tijdens zijn eten.Mijn vraag is:is er iemand die ervaring met Rimadyl heeft ?? of zijn er andere alternatieven(homeopatie?)Schrok nogal van de prijs van Rimadyl
Ben gister naar de dierenarts geweest omdat Dennis lik/bijt plekken heeft op zijn voorpoten.Heb daar dus wondzalf voor gehad. Maar waar t me eigenlijk om gaat is t volgende: ook is er door de dierenarts Artrose vastgesteld bij Dennis(wordt Oktober 11jaar)en heb daar Rimadyl voor gehad en moet die 'smorgens tijdens zijn eten geven(1 tablet) en 'savonds een halve tijdens zijn eten.Mijn vraag is:is er iemand die ervaring met Rimadyl heeft ?? of zijn er andere alternatieven(homeopatie?)Schrok nogal van de prijs van Rimadyl
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Bram krijgt tegenwoordig 200mg Rymadil tegen pijn door artrose. Verder krijgt hij Glucosamine, kan ik je zeer aanbevelen, en visolie. We vinden het niet leuk om Bram Rymadil te moeten geven maar zónder is het leven voor hem niet leuk, we merken dat hij er veel baat bij heeft. We hebben bij Bram geen merkbare bijwerkingen waargenomen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Er zijn idd ook alternatieven te verkrijgen en dan vooral in de vorm van voedingssupplementen (glucosamine/chondroitine).
Zelf geef ik 'Glucobest' aan mijn hond.
Maar een voedingssupplement is geen ontstekingsremmer/pijnstiller zoals Rimadyl is. Het is puur een supplement om de gewrichten wat soepeler te houden. Wel hoor ik vaak goede berichten over de supplementen.
Als ze echt enorme last/pijn heeft van de artrose, dan zal je een pijnstiller/ontstekingremmer moeten geven en dan kom je idd uit op Rimadyl.
Rimadyl geef ik soms korte periodes aan mijn hond als ik merk dat ze echt last heeft.
Zelf geef ik 'Glucobest' aan mijn hond.
Maar een voedingssupplement is geen ontstekingsremmer/pijnstiller zoals Rimadyl is. Het is puur een supplement om de gewrichten wat soepeler te houden. Wel hoor ik vaak goede berichten over de supplementen.
Als ze echt enorme last/pijn heeft van de artrose, dan zal je een pijnstiller/ontstekingremmer moeten geven en dan kom je idd uit op Rimadyl.
Rimadyl geef ik soms korte periodes aan mijn hond als ik merk dat ze echt last heeft.
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
gucci
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
Zo deden we het bij Bram ook maar de dierenarts heeft onlangs uitgelegd dat het dan toch beter is om het middel dagelijks te geven omdat je dan steeds de onsteking remt en de hond daardoor niet zover terug kan vallen als, bijvoorbeeld, het weer slecht wordt.gucci schreef:mijn oudje heeft artrose in zijn voor en achterpoot, hij krijgt daar previcox voor ivm met zijn slechte nieren en lever, daarom mag hij geen rimadyl, met dit weer gaat het redelijk dus geef ik hem niets, maar als het kouder en vochtiger weer word, dan krijgt hij zijn pillen,
groetjes,
Laatst gewijzigd door bram en thijs op 13 aug 2005 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

-
gucci
- Zeer actief
daar heb je ook gelijk in, maar ik ben bij hem wat terug houdend ivm zijn verdere gezondheid, en eigenlijk in de zomer gaat het best goed, maar zodra het weer eind september begint te worden dan gaat hij weer manken, dan als het nodig is, krijgt hij ze, laatst tijdens het spelen met mijn EB, ging het mis, en toen mankte hij weer, dus ook weer de pillen, ik probeer bij hem echt te schipperen, want zijn lever is echt pet.
groetjes,
groetjes,
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Er zien nieuwe inzichten voor het geven van de rimadyl (orthopeed in Wageningen). De hele dag dosis in een keer 's ochteds geven geeft een beter pijnstillend effect dan de dosis in 2x te geven.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Mark,
Onze Lana krijgt inmiddels bijna drie jaar iedere dag 125 gram Rimadyl. Gelukkig een idioot lage dosering voor een dog, maar ze doet het er goed op. Zonder Rimadyl heeft ze toch pijn en loopt ze slecht. Rimadyl kan wel langdurig gegeven worden, maar je moet je altijd bewust blijven van de mogelijke bijwerkingen die het kan hebben. Soms heb je alleen geen andere keuzes.
Zoals Caroline (Stang) ook al aangaf, zijn er ook verschillende voedingssupplementen die goede resultaten geven bij arthrose. Lana krijgt dagelijks 3 tabletten Arthroluxyl C en daar doet ze het heel goed op. Over Glucobest heb ik ook hele goede verhalen gehoord.
Onze Lana krijgt inmiddels bijna drie jaar iedere dag 125 gram Rimadyl. Gelukkig een idioot lage dosering voor een dog, maar ze doet het er goed op. Zonder Rimadyl heeft ze toch pijn en loopt ze slecht. Rimadyl kan wel langdurig gegeven worden, maar je moet je altijd bewust blijven van de mogelijke bijwerkingen die het kan hebben. Soms heb je alleen geen andere keuzes.
Zoals Caroline (Stang) ook al aangaf, zijn er ook verschillende voedingssupplementen die goede resultaten geven bij arthrose. Lana krijgt dagelijks 3 tabletten Arthroluxyl C en daar doet ze het heel goed op. Over Glucobest heb ik ook hele goede verhalen gehoord.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- markdh
- Zeer actief
artrose
jee,bedankt voor de reacties i.v.m. de artrose van Dennis wat ik merk ervan is dat hij wanneer hij wil opstaan het wat moelijker gaat heb door t hele huis plavuizen maar in de gang waar Dennis ligt heeft ie een hondenkleed/kussen,en dan merk ik ook dat t wat lastiger gaat alhoewel hij toch niet jankt van de pijn gelukkig.Van de dierenharts heeft ie Rimadyl gehad en zijn tabletten van 100mg waarvan hij s morgens dus 1 tablet tijdens het eten krijgt en s avonds een halve. Ik de werking al vrij snel merkbaar????
- bram en thijs
- Zeer actief
Re: artrose
Het moet eigenlijk meteen werken. Probeer een goede, warme en tochvrije plek voor hem te maken. En je hebt trouwens gelijk, Rymadil is duur maar je moet nu eenmaal iets voor ze over hebben.markdh schreef:jee,bedankt voor de reacties i.v.m. de artrose van Dennis wat ik merk ervan is dat hij wanneer hij wil opstaan het wat moelijker gaat heb door t hele huis plavuizen maar in de gang waar Dennis ligt heeft ie een hondenkleed/kussen,en dan merk ik ook dat t wat lastiger gaat alhoewel hij toch niet jankt van de pijn gelukkig.Van de dierenharts heeft ie Rimadyl gehad en zijn tabletten van 100mg waarvan hij s morgens dus 1 tablet tijdens het eten krijgt en s avonds een halve. Ik de werking al vrij snel merkbaar????

- markdh
- Zeer actief
artrose
Heb gelukkig heel veel over voor Dennis, t is mijn allessie,mijn 'kind'en tja,t is duur en dan vooral omdat ik ook nog een WAO'er ben dan is dat voor mij een aardige aderlating
.Maarok zoals ik al vermelde heb er alles voor over om mijn Dennis nog lang bij me te mogen houden.Maar naar mijn inziens lijkt t niet te werken als ik i.p.v. 'smorgens 1 tablet te geven en 's-avonds een 1/2 inene keer te geven.of toch wel??? Wil ook niet tegen t advies van de dierenarts ingaan.Maar Artrose zorgt dat ervoor dat een hond ook minder uithoudings vermogen heeft???Moet ik nu ook minder lange wandelingen gaan maken nu er artrose is geconstateerd?. of moet ie juist beweging hebben?
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
je moet gedoseerd bewegen. En idd niet te lang.
Volgens de orthopeed in Wageningen heeft je hond er meer baat bij om in een keer de dagdosis te krijgen, het stofje dat zorgt voor de pijnstiller blijft langer in een piek in het bloed.
Volgens de orthopeed in Wageningen heeft je hond er meer baat bij om in een keer de dagdosis te krijgen, het stofje dat zorgt voor de pijnstiller blijft langer in een piek in het bloed.
groetjes Annemie
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Mark,markdh schreef: Artrose zorgt dat ervoor dat een hond ook minder uithoudings vermogen heeft???Moet ik nu ook minder lange wandelingen gaan maken nu er artrose is geconstateerd?. of moet ie juist beweging hebben?
Artrose en uithoudingsvermogen hebben in feite niets met elkaar te maken, maar als jij minder gaat wandelen met je hond vanwege de artrose, zal je hond ook minder uithoudingsvermogen overhouden.
Ik ben van mening dat je ten allen tijden moet proberen om met een hond met artrose in beweging te blijven. Het beste is meerdere, wat kortere, wandelingen op één dag.
Onze Lana heeft ook zware artrose in haar ellebogen, maar loopt toch nog iedere dag de lange wandelingen van een uur in het bos mee. Zo houdt ze haar conditie op peil en het één is weer goed voor het ander.
Groetjes, Karen
- markdh
- Zeer actief
Artrose
Euh dus als ik t goed begrijp kan t geen kwaad als ik Dennis ook iets can Glucose geef??? en is dat dan alleen bij de Dierenarts te verkrijgen of ook bij de betere dierenspeciaal zaken. en las ook over chondroitive?? wat is dat precies en wat voor werking heeft dat?? Sorry veel vragen maar wil alleen maar t beste voor Dennis
- *Linda*
- Zeer actief
Mijn oude hond heeft ook jarenlang Rymadil gehad voor atrose en deed het daar uitstekend op
Ze was echt pijnlijk en stijf, ook idd met opstaan enzo en liep op de dosering van 2 tabletten per dag weer als een kievit! Zoals hierboven ook al als tip werd gegeven is een tochtvrije en warme plaats heel goed, verder gedoseerd bewegen (dus niet laten sprinten achter bv. balletjes aan) en ook niet in te koud water laten zwemmen. Het lijkt heel wat aan regeltjes maar dat valt in de praktijk reuze mee
Sterkte!

-
Marga
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cairn terrier
Ook mijn 12 jarige cockerspaniel heeft last van artrose,ik gebruik Glucobest en als pijnstiller gebruik ik chinese kruiden.
Esther doet het er erg goed op .
Ik gebruikte eerder altijd Metacam,maar na er veel over hebben gelezen ben ik daar mee gestopt.
Ik verneem echt aan Esther dat de kruiden haar werk doen ,ze 'springt'er nu weer over.
Je kan altijd even de informatie er over lezen www.huisdierendokter.nl.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Esther doet het er erg goed op .
Ik gebruikte eerder altijd Metacam,maar na er veel over hebben gelezen ben ik daar mee gestopt.
Ik verneem echt aan Esther dat de kruiden haar werk doen ,ze 'springt'er nu weer over.
Je kan altijd even de informatie er over lezen www.huisdierendokter.nl.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Artrose
Hoi Mark,markdh schreef:Euh dus als ik t goed begrijp kan t geen kwaad als ik Dennis ook iets can Glucose geef??? en is dat dan alleen bij de Dierenarts te verkrijgen of ook bij de betere dierenspeciaal zaken. en las ook over chondroitive?? wat is dat precies en wat voor werking heeft dat?? Sorry veel vragen maar wil alleen maar t beste voor Dennis
Doe maar Glucosamine.
Kijk eens op: www.glucobest.nl
Groetjes, Karen
- markdh
- Zeer actief
artrose
Na al de reacties gelezen te hebben die ik kreeg n.a.v. de constatering vd dierenarts dat mijn Dennis begin van artrose heeft,zal ik ook beginnen om Dennis Glucosemine te gaan geven en zal daar morgen mee gaan beginnen. Ik hou jullie op de hoogte over t verloop.Ben echt blij met de tips die jullie mij gegeven hebben. 
- bram en thijs
- Zeer actief
Glucosamine werkt niet meteen, dat moet opgebouwd worden. Ik denk dat je met ongeveer 2 weken merkbaar resultaat ziet.markdh schreef:Na al de reacties gelezen te hebben die ik kreeg n.a.v. de constatering vd dierenarts dat mijn Dennis begin van artrose heeft,zal ik ook beginnen om Dennis Glucosemine te gaan geven en zal daar morgen mee gaan beginnen. Ik hou jullie op de hoogte over t verloop.Ben echt blij met de tips die jullie mij gegeven hebben.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Die tip kreeg ik ook in Eersel maar Job verrekte dan 's avonds van de pijnjores schreef:je moet gedoseerd bewegen. En idd niet te lang.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
-
Jasper46
- geregistreerd lid
Mijn reu (9) liep al tijden wat stram en ik geef sinds 1 maand ongeveer Glucobest en hij loopt weer als een trein! Onvoorstelbaar goed werkt het bij hem. Het teefje heeft nog geen klachten maar ik denk dat ik het haar wel ga geven want ze worden nu toch wel wat ouder en dan kunnen ze wel wat ondersteuning gebruiken. Maar Glucobest kan ik je dus van harte aanbevelen
ik heb het qua prijs en inhoud vergeleken met andere middelen en dit komt nog het goedkoopst uit de bus ook. Ik heb ook bij de Etos gekeken maar daar zit veel minder glucosamine in en dat zijn pillen waar toevoegingen aan gedaan zijn, dat wil ik niet. Van Glucobest heb ik begrepen en verzekerd gekregen dat zij dit niet toevoegen en dat maakt het per dosis ook voordeliger. Ik heb ook gekeken naar Glucosamine-complex van de Groene Os want die lijkt heel veel op Glucobest maar als je van de Groene Os 1 maatschep moet geven weegt dat (uit mijn hoofd) 9 gram en bij Glucobest zit in 1 maatschep van (ik dacht) 4 gram alles, alles wat er dus bij Groene Os in 1 schep van 9 gram zit, in Glucobest zit zelfs nog meer glucosamine.
Ik heb er wat vergelijkingen mee gedaan en ben dus bij dit middel uitgekomen en kan het iedereen aanbevelen.

Ik heb er wat vergelijkingen mee gedaan en ben dus bij dit middel uitgekomen en kan het iedereen aanbevelen.
- bram en thijs
- Zeer actief
Daar ben ik bij Bram ook zo bang voor, en ik zou absoluut niet willen dat hij dat heeft.Lysette schreef:Die tip kreeg ik ook in Eersel maar Job verrekte dan 's avonds van de pijnjores schreef:je moet gedoseerd bewegen. En idd niet te lang.

- markdh
- Zeer actief
Artrose
Hm,zoals ik t nu lees hou ik t dan toch maar bij wat de dierenarts voorschreef:namelijk 's-morgens tijdens eten 1 hele tablet(Rimadyl)geven en 's-avonds dus de halve tijdens zijn eten. Zou t heel zielig vinden als Dennis de verdere verloop vd dag zonder Tablet moet stellen daar ik m de volle mep al s-morgens heb gegeven.
-
jores
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze Joep doet het dus wel beter sinds we het in 1x zijn gaan gevenbram en thijs schreef:Daar ben ik bij Bram ook zo bang voor, en ik zou absoluut niet willen dat hij dat heeft.Lysette schreef:Die tip kreeg ik ook in Eersel maar Job verrekte dan 's avonds van de pijnjores schreef:je moet gedoseerd bewegen. En idd niet te lang.
groetjes Annemie
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Artrose
Hoi Mark,markdh schreef:Hm,zoals ik t nu lees hou ik t dan toch maar bij wat de dierenarts voorschreef:namelijk 's-morgens tijdens eten 1 hele tablet(Rimadyl)geven en 's-avonds dus de halve tijdens zijn eten. Zou t heel zielig vinden als Dennis de verdere verloop vd dag zonder Tablet moet stellen daar ik m de volle mep al s-morgens heb gegeven.
Je kunt hem de Glucosamine er toch bij geven als ondersteuning van zijn bewegingsapparaat? Hij wordt er zeker niet slechter van en je stabiliseert de achteruitgang er mee.
Groetjes, Karen
- markdh
- Zeer actief
Artrose
Was t ook wel van plan Dennis die Glucosemine erbij te geven ter ondersteuning
Heb nu ook Visolie gekocht omdat Dennis met kammen/borstelen erg veel schilfers heeft. Toch nog een klein vraagje aan die me maar antwoord kan geven: Hoe kan je zien of een hond pijn heeft of zich ongemakkelijk voelt? Hoor van een aantal kanten dat je dat kan zien,doordat de neus druppelt??? Klinkt mij als een sprookje/fabeltje