ien schreef:Sandro schreef:Demi schreef:Ik duim voor je mee hoor! Vorig jaar is Kenzo getest en zat ik ook zo te stressen. Wat voor test wordt er gedaan, een bloedtest of een beenmergpunctie?

Geen idee eigelijk, ik dacht eigelijk dat je dat alleen via een bloedtest kon doen

Beenmergpunctie klinkt nou niet echt gezellig.....Yildah krijgt geen roesje dus ik neem aan dat ze dan bloed afneemt?
in 1ste instantie gaan ze gewoon voor een bloedtest!
Blanca heeft uiteindlijk om het echt uit te kunnen sluiten een beenmerg punctie gehad..zonder roesje maar wel verdoofd!..
succes vrijdag!

Mijn DA had nog nooit gehoord van een beenmerg punctie om LM te kunnen vaststellen. Ze stond ook raar te kijken toen ik het vertelde.
Het bloedprikken ging prima! Yildah was (zoals altijd bij de DA) heel lief en bleef netjes zitten. Toen we nog aan het napraten waren viel ze in slaap op de behandel tafel
Toen het plekje in haar nek geschoren was bleek dat ze dus ook in haar hals irritatie plekjes had. De dierenarts denk nu eerder aan een voedsel allergie dan aan LM
Voor de zekerheid is ook een afkrabsel van de huid gemaak om parasieten uit te sluiten (die zaten er dan ook niet)
En er wordt ook meteen getest voor de schildklier. Volgens mij DA komt een schildklier afwijking bij kleinere honden heel zelden voor. (Yildah weegt 18 kilo)
Weet jij dat Ien? Of daar cijfers over bekend zijn?
Nogmaals bedankt voor het duimen iedereen!