Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mank

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Mank

Ongelezen bericht door Eline* »

Kiki loopt nog steeds een tikke onzuiver en met vlagen echt mank met haar linkervoorpootje. Zet ik haar op rust, loopt ze de hele dag door het huis te stieren met gespring overal op en af en druk gedoe.
Als ik haar meeneem en loslaat in het bos holt en rent ze daar en is ze daarna in huis wel kalm. Ik weet niet goed hoe ik haar nou het beste op rust kan zetten, omdat het nou eenmaal een vreselijk druk wichtje is.
Voorlopig neem ik haar dus mee naar het bos en laat haar daar los.
Het pootje gaat wel iets beter nu (vanaf vrijdag was het echt mis), maar over is het nog niet.
Het lijkt mij dat het lopen in het bos minder belastend is dan alle wendingen en bochtjes die ze hier maakt.
Iemand nog tips?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik neem aan dat je nu ook geen balletjes meer gooit? Als je gewoon kalm met haar in het bos loopt, lijkt me dat het beste.
Anders kan je misschien eens rustig aan wat met haar gaan fietsen? Dan krijgt ze wel haar beweging, maar maakt ze ook niet echt abrubte bewegingen. :wink:
Groet,
Dorien
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Een rustige draf naast de fiets lijkt me ook het beste.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Durft ze al wat te zwemmen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Als je nagaat dat absolute rust eigenlijk het juiste is doe je eigenlijk niets wat daar ook maar bij benadering op lijkt.

Misschien een paar daagjes op de valeriaan en aangelijnd in de buurt ommetjes maken?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Als je nagaat dat absolute rust eigenlijk het juiste is doe je eigenlijk niets wat daar ook maar bij benadering op lijkt.

Misschien een paar daagjes op de valeriaan en aangelijnd in de buurt ommetjes maken?
Nou Wil, dat is dus ook wat ik constateer. In het bos scheurt ze inmiddels druk in de rondte en springt woest zoekende in de lucht op jacht naar muisjes. Vanavond heeft ze een 20-tal minuten mogen gaan en ik moet zeggen dat ik haar nu niet noemenswaardig manker vind dan daarvoor. Ze loopt een tikkie onzuiver..je kent het wel, kijken en maar kijken of te zien of ze nou mankt, want echt vreselijk kreupel loopt ze niet.
Ik zal haar morgen en overmorgen eens op de valeriaan zetten en dan eens kijken. Even twee dagen kalm en ik denk namelijk dat het gedonder dan ook over is. Het duurt me zo te lang.

Zwemmen durft ze nog niet en fietsen lijkt me nou niet bepaald lekker voor een zere poot. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tja, echt rust is afgrijselijk streng zijn en je hier rot over voelen omdat je hond er geen bal van snapt :jank: :wink:
Dus aan de lijn uitlaten en binnen steeds manen tot rustig zijn (lekkere botten kopen?).

Maar als ze echt maar nauwelijks mankt en het is al verbeterd in die paar dagen, dan lijkt het me niet nodig om zo streng te zijn. Een beetje een tussenweg zoeken denk ik.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Tja, echt rust is afgrijselijk streng zijn en je hier rot over voelen omdat je hond er geen bal van snapt :jank: :wink:
Dus aan de lijn uitlaten en binnen steeds manen tot rustig zijn (lekkere botten kopen?).

Maar als ze echt maar nauwelijks mankt en het is al verbeterd in die paar dagen, dan lijkt het me niet nodig om zo streng te zijn. Een beetje een tussenweg zoeken denk ik.
Als ik botten geef gaan Nel en Kiki elkaar lopen uitdagen en hollen ze ieder met een uiteinde in de bek de kamer door. :19:
Het is gewoon een druk ding en wat je zegt; het is niet erg genoeg om er echt een drama van te maken.
Twee dagen met valeriaan vind ik wel het proberen waard. Ik heb nog nachtdienst dus slaap zelf overdag ook en dat geeft me de mogelijkheid haar kalm te houden als ze ook kalm is.
Nu vindt ze het lollig om door het dekbed heen op mijn voeten te jagen en er als een mol onderdoor te scheuren.
Het is wel een portret hoor! :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Eline* schreef:
Wil de hond schreef:Als je nagaat dat absolute rust eigenlijk het juiste is doe je eigenlijk niets wat daar ook maar bij benadering op lijkt.

Nou Wil, dat is dus ook wat ik constateer. In het bos scheurt ze inmiddels druk in de rondte en springt woest zoekende in de lucht op jacht naar muisjes. Vanavond heeft ze een 20-tal minuten mogen gaan en ik moet zeggen dat ik haar nu niet noemenswaardig manker vind dan daarvoor. Ze loopt een tikkie onzuiver..je kent het wel, kijken en maar kijken of te zien of ze nou mankt, want echt vreselijk kreupel loopt ze niet.
Ik zal haar morgen en overmorgen eens op de valeriaan zetten en dan eens kijken. Even twee dagen kalm en ik denk namelijk dat het gedonder dan ook over is. Het duurt me zo te lang.

Zwemmen durft ze nog niet en fietsen lijkt me nou niet bepaald lekker voor een zere poot. :wink:

Dat je haar zo laat rennen met een manke poot?Doe haar gewoon aan de riem en rust houden in huis.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Dat je haar zo laat rennen met een manke poot?Doe haar gewoon aan de riem en rust houden in huis.
Gewoon even lezen, want dan zie je dus dat dat een probleem is. Als ik haar buiten loslaat en ze kan even stoom afblazen is ze kalm in huis de hele dag en doe ik dat niet loopt ze de hele dag in huis te kutten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

tsja, toch even erg jammer voor kiki, maar een paar daagjes een lullig rondje klinkt niet onaardig, vooral omdat je schrijft dat ze zo'n beetje hinkt.

lijkt me vlot op te lossen. alhoewel het niet leuk zal zijn. boeboe heeft ook wel 'ns een pootje dat ontlast diende te worden gehad. dat hebben we geweten.

ernstig met een kong in de weer dan? :denken:
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:Dat je haar zo laat rennen met een manke poot?Doe haar gewoon aan de riem en rust houden in huis.
Gewoon even lezen, want dan zie je dus dat dat een probleem is. Als ik haar buiten loslaat en ze kan even stoom afblazen is ze kalm in huis de hele dag en doe ik dat niet loopt ze de hele dag in huis te kutten.

Ja lees lekker zelf goed....ik zeg toch dat je haar dan ook rustig moet houden in huis, is dat zo moeilijk dan?Geef je iets kalmerends en klaar.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Eline* schreef:

Ja lees lekker zelf goed....ik zeg toch dat je haar dan ook rustig moet houden in huis, is dat zo moeilijk dan?Geef je iets kalmerends en klaar.
Goh, nu wel gelezen? Goed idee van Wil hè?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:
Eline* schreef:

Goh, nu wel gelezen? Goed idee van Wil hè?
:roll:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:tsja, toch even erg jammer voor kiki, maar een paar daagjes een lullig rondje klinkt niet onaardig, vooral omdat je schrijft dat ze zo'n beetje hinkt.

lijkt me vlot op te lossen. alhoewel het niet leuk zal zijn. boeboe heeft ook wel 'ns een pootje dat ontlast diende te worden gehad. dat hebben we geweten.

ernstig met een kong in de weer dan? :denken:
Het gaat er ook niet om dat het zielig is om haar rustig te houden, het gaat erom wat het meeste winst oplevert. Op en af de bank door het huis scheuren is belastender dan een blokje rennen door het bos. Daar gaat het om. :wink: Ik slaap overdag want ik heb nachtdienst dus ik zit er ook niet de hele tijd bovenop.
Maar goed, de valeriaan..ik ga het proberen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Juultje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Juultje »

Kun je geen zoekspelletje met haar gaan doen? Op die manier worden ze geestelijk moe, zonder de pootjes al te veel te belasten. Het is natuurlijk wel lastig omdat je twee honden hebt, maar je kunt het altijd proberen!
Groetjes Jet
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

:mrgreen: bench :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: en aangelijnd uitlaten en pijnstillers geven
weg gehaald zit een virus in
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Juultje schreef:Kun je geen zoekspelletje met haar gaan doen? Op die manier worden ze geestelijk moe, zonder de pootjes al te veel te belasten. Het is natuurlijk wel lastig omdat je twee honden hebt, maar je kunt het altijd proberen!
ik weet niet hoe kiki met zoekspelletjes omgaat, maar sam heeft 1x de ervaring gehad dat ie met zijn voorpoot de mat wegduwde en dus het koekje vond.. als ik nu iets verstopt gaat die gek overal met mijn voorpoten tegenaan slaan om alles aan de kant te gooien...

lijkt me niet goed als kiki dat ook doet...

alhoewel... kiki is maf, maar zo maf als sam zullen er toch hopelijk niet veel meer zijn :denken:
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Sjiel schreef::mrgreen: bench :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: en aangelijnd uitlaten en pijnstillers geven
Waarom pijnstillers geven?
Groet,
Dorien
Sjiel
Zeer actief

Dorien schreef:
Sjiel schreef::mrgreen: bench :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: en aangelijnd uitlaten en pijnstillers geven
ontstekingsremmend, soms moet een beetje helpen met ontsteking opruimen.
+ dat ie niet rad loopt omdat het zeer doet. Zou ik ook maar een dag of 2 doen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

massam schreef:
Juultje schreef:Kun je geen zoekspelletje met haar gaan doen? Op die manier worden ze geestelijk moe, zonder de pootjes al te veel te belasten. Het is natuurlijk wel lastig omdat je twee honden hebt, maar je kunt het altijd proberen!
ik weet niet hoe kiki met zoekspelletjes omgaat, maar sam heeft 1x de ervaring gehad dat ie met zijn voorpoot de mat wegduwde en dus het koekje vond.. als ik nu iets verstopt gaat die gek overal met mijn voorpoten tegenaan slaan om alles aan de kant te gooien...

lijkt me niet goed als kiki dat ook doet...

alhoewel... kiki is maf, maar zo maf als sam zullen er toch hopelijk niet veel meer zijn :denken:
Jawel hoor :mrgreen:

Toen Kaya 8 weken rust moest hebben naar haar operatie, verzon ik van alles en op een gegeven moment verzon ik 'balletje balletje'.
Ik pakte 3 ondoorzichtige kommetjes, Kaya moest afgaan, en voor haar neus deed ik het balletje onder een kommetje en husselde ze door elkaar en dan moest zij het juiste kommetje 'aanwijzen' :roll:

Dat deed ze ook, vol met haar poot 'klets' en het kommetje vloog door de kamer heen :N: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:
Dorien schreef:
ontstekingsremmend, soms moet een beetje helpen met ontsteking opruimen.
+ dat ie niet rad loopt omdat het zeer doet. Zou ik ook maar een dag of 2 doen.
Bench..:piew: Kiki gaat niet in een bench want dan wordt ze gek! :mrgreen: Ik heb haar vandaag vooralsnog kalm kunnen houden en ik zie haar prima lopen. Ik doe dit morgen dus nogmaals zo en hoop dat het dan gedaan is met het hinken. Ze loopt nu ieder geval best goed! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Werkt de valeriaan, hoeveel geef je haar?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Werkt de valeriaan, hoeveel geef je haar?
Ik heb van die softcapsules van het kruidvat met 100 mg valeriaanolie per capsule. Daarvan heb ik er vanmorgen 1 gegeven en vanavond ( zo dus) krijgt ze er nog eentje. Ze is niet suf, niet sloom, maar ze heeft bv dus vandaag wel de hele dag naast me in bed liggen slapen. Als ze wakker is is ze wakker, maar minder opgefokt zeg maar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat zegt de dierenarts van het manken?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

sypke schreef:Wat zegt de dierenarts van het manken?
Ik ben niet naar de dierenarts geweest. Ze heeft zich verstuikt en daar hoef ik niet voor naar de dokter lijkt me, mits het niet over gaat. Maar dat is dus niet zo.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
richard29
Actief
Mijn ras(sen): mechelse herder

Ongelezen bericht door richard29 »

zeg eline kun je dat pootje dan niet intapen, of een rekverbandje toepassen, dan heeft het pootje iets meer bescherming. ik heb eerder ook eens valeriaan toegepast maar dat had totaal geen effect, de hondentrainer zei zelfs dat je er voorzichtig mee moest zijn in verband met gedragsverandering.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ik heb haar vandaag vooralsnog kalm kunnen houden en ik zie haar prima lopen. Ik doe dit morgen dus nogmaals zo en hoop dat het dan gedaan is met het hinken. Ze loopt nu ieder geval best goed! :ok:
Ze loopt vandaag best goed dus ik hou het nog even kalm de komende dagen en dan ga ik haar langzaamaan weer meer beweging geven.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Eline* schreef:Bench..:piew: Kiki gaat niet in een bench want dan wordt ze gek! :mrgreen:
Goed advies hoeft toch niet haalbaar te zijn :19: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”