Ik vind het op een hond lijken waarvan ik niet op de naam kan komen, iets sphinx-achtigs, maar daar kan ik niets over vinden

Is dit echt een ras of gewoon een getekend verzinseltje?
Ik vind het echt zo'n mooie hond

Moderator: moderatorteam
Dat is dus ook meteen de naam waar ik niet op kon komen, hoe kom ik nu bij een sphinxMartijn schreef:Dat kan haast alleen maar een faraohond zijn. Zoals de tekening er uit ziet dus.
Maar het voorbeeld had net zo goed een herder of een doberman kunnen zijn. Misschien kan diegene niet zo erg goed tekenen.
toen de oren nog gecoupeerd werden, werd de staart ook gecoupeerdSaartje schreef:Nu zie ik het wel een beetje, vooral in de kop inderdaad, sowieso ziet hij er wat anders uit naast echte foto's.
Ik vind het wel apart trouwens dat je wel dobermanns ziet met een gecoupeerde staart mét oren, dobermanns met gecoupeerde staart en gecoupeerde oren, maar geen enkele met alleen gec. oren.
Heeft dat een belangrijke reden ofzo?
Martijn schreef:Of misschien had de tekenaar alleen maar zwart.Podenji schreef:het kan geen podenco of pharaohhond zijn want die mogen geen zwart zijn cq hebben
misschien is het geen ras of een kruising maar heeft die persoon zomaar een hond getekent?