Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rare vraag/overlijden
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Gast
Re: Rare vraag/overlijden
Als het een jonge en gezonde hond was dan zou ik dat zeker willen weten en ook een autopsie laten doen. Als de hond een duidelijke kwaal heeft en/of al (wat) oud(er) is niet.Mama Sanneke schreef:Als je hond onverwacht zou komen te overlijden,
wil je dan weten wat de oorzaak was
door een autopsie te laten doen ?
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als ze plotseling jong sterven zou ik het zeker laten doen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
Rob*
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
Leukose is tumoreuze ontaarding van witte bloedcellen door welke oorzaak dan ook.maart schreef:een virusziekte, tast het afweersysteem aan, kan aanleiding geven tot ziekte van bloedcellen en tumoren. verspreiding gebeurt door direct contact (meestal via mond -> bijten) komt ook voor bij katten, koeien,... maar niet besmettelijk voor de mens
Er zijn vormen van leukose die door een virus veroorzaakt worden maar niet elke leukose wordt door een virus veroorzaakt.
weg gehaald zit een virus in
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
Sjiel
- Zeer actief
Ik denk dat al mijn huisdieren voor sectie gaan na overlijden. Mijn ouwe reu bleek een hersentumor te hebben en Sheila heeft meegedaan aan een onderzoek naar Alzheimer. Als de kat dood gaat doet die ook mee aan het Alzheimer onderzoek. En ik laat ook geen cosmetische sectie doen, heet ook niet zoveel nut.
Takkie zal ook tzt die kant op gaan.
Takkie zal ook tzt die kant op gaan.
weg gehaald zit een virus in
-
Marja
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dat ligt er ook aan wat je in een eventueel contract heb staan, is het een afspraak van voren gemaakt, kan een fokker dat dus wel eisen... zo niet? willen en vragen welMarja schreef:Dat kan een fokker toch niet eissen, of wel?Daan schreef:Een jonge hond beslist.
De fokster van puck zou het zeker willen/eisen.
-
Marion.
Nee, ik krijg de hond er niet mee terug nee. Dood is dood. Dus in hem laten snijden voelt hij ook niet veel van. En dat kan voor het ras, of voor de combi die gemaakt is, wel weer heel veel info geven. Dus waarom zou je het niet doen?Angel-eyes schreef:Nee ik laat niks in hem snijden, ik krijg hem er toch niet mee terug.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou, ik heb twee onherleidbare kruisingen en geen haar op mijn hoofd die ze dus zal laten opensnijden om de oorzaak te achterhalen, mits er sprake is van verdenking van iets besmettelijks of zo.
Als ik een rashond zou hebben die zomaar jong zou sterven lijkt de reden van doodgaan wel van belang.
Als ik een rashond zou hebben die zomaar jong zou sterven lijkt de reden van doodgaan wel van belang.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Marja
- Zeer actief
Het schijnt dat voor velen het uitmaakt of je wel of geen rashond hebt!
Ik zie het verschil niet zo eerlijk gezegd, voor mij heeft het veel meer te maken met het respect dat ik heb voor een dood lichaam. Of dat nou van een mens is of van een dier.
Ik heb er best begrip voor dat je wil weten waarom je hond dood is gegaan, zeker als je fokker bent. Dat even terzijde
Ik zie het verschil niet zo eerlijk gezegd, voor mij heeft het veel meer te maken met het respect dat ik heb voor een dood lichaam. Of dat nou van een mens is of van een dier.
Ik heb er best begrip voor dat je wil weten waarom je hond dood is gegaan, zeker als je fokker bent. Dat even terzijde
groetjes Marja Zara en Stapper

-
Marion.
Als het aan mij ligt laat ik Pieter ook open snijden na zijn dood. Om het "spul" te hergebruiken zeg maar. Voor mij heeft het opensnijden niet zo'n rare klank, als je dood bent ben je dood namelijk. Over, uit.Eline* schreef:geen haar op mijn hoofd die ze dus zal laten opensnijden om de oorzaak te achterhalen
Oké, in jouw geval is het voor de fok weinig zinnig om de oorzaak te weten te komen. Ik zou het toch willen weten denk ik. Niet alleen voor de fok.
-
Marion.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb dat niet zo. Ik ben sowieso wat terughoudend met onderzoeken die toch niets aan het eindresultaat kunnen veranderen. Ik heb niet de nieuwsgierigheid te weten waaraan mijn hondje is doodgegaan, voor mij moet zoiets nut hebben.Marion. schreef: Oké, in jouw geval is het voor de fok weinig zinnig om de oorzaak te weten te komen. Ik zou het toch willen weten denk ik. Niet alleen voor de fok.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Marja
- Zeer actief
Ja dat denk ik ookMarion. schreef:Onze antwoorden kruisen elkaar. Ik denk dat wij beiden over een dood lichaam heel anders denkenMarja schreef:Ik zie het verschil niet zo eerlijk gezegd, voor mij heeft het veel meer te maken met het respect dat ik heb voor een dood lichaam. Of dat nou van een mens is of van een dier.
Kun je nog leuke discussies over voeren

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
het feit of het uitmaakt of het een rashond is of niet, ligt denk ik in het feit dat er met bv de lijn waar de overleden hond uitkomt nog gefokt word of broers, zussen, half broers, zussen, van rond lopen, waar eventueel ook weer mee verder gefokt word, dan is het wel prettig om te weten wat en hoe... hoewel je er soms gewoon niet achter komt en het ook gewoon een individueel probleem kan zijn.. maar tochMarja schreef:Het schijnt dat voor velen het uitmaakt of je wel of geen rashond hebt!
voor mij zijn herinneringen aan een dood dier of mens mij dierbaar, foto's enz, niet zozeer een dood lichaam...
-
Marion.
Als er uit komt dat ik er uiteindelijk toch niets aan kon doen. Of juist wel, door de dingen die ik mijn hond "aangedaan" heb. Dan zou het zeker nut hebben. Dan zou ik het bij een volgende hond anders doen namelijk.Eline* schreef:Ik heb dat niet zo. Ik ben sowieso wat terughoudend met onderzoeken die toch niets aan het eindresultaat kunnen veranderen. Ik heb niet de nieuwsgierigheid te weten waaraan mijn hondje is doodgegaan, voor mij moet zoiets nut hebben.
Onderzoeken, opensnijden, eindresultaat.... Mwah. Misschien ben ik wat rationeler dan. Voor mij is dood dus echt dood. Weg. Over. Uit. Herinnering.
-
Marja
- Zeer actief
Ja, o.k begrijp ik!yamie schreef:het feit of het uitmaakt of het een rashond is of niet, ligt denk ik in het feit dat er met bv de lijn waar de overleden hond uitkomt nog gefokt word of broers, zussen, half broers, zussen, van rond lopen, waar eventueel ook weer mee verder gefokt word, dan is het wel prettig om te weten wat en hoe... hoewel je er soms gewoon niet achter komt en het ook gewoon een individueel probleem kan zijn.. maar tochMarja schreef:Het schijnt dat voor velen het uitmaakt of je wel of geen rashond hebt!
Ik heb er best begrip voor dat je wil weten waarom je hond dood is gegaan, zeker als je fokker bent. Dat even terzijde![]()
voor mij zijn herinneringen aan een dood dier of mens mij dierbaar, foto's enz, niet zozeer een dood lichaam...
Ik hoef ook geen herinneringen aan het dode lichaam hoor, ik vind het gewoon prettig om na het overlijden het hele ritueel af te maken, zeg maar.
Voor mij is het na de dood niet klaar.
Nou ja, er in snijden past gewoon niet in mijn beleving. uitzonderingen daar gelaten dan!
Pffffffffffft, moeilijk om je gevoel in woorden uit te leggen

-
Marja
- Zeer actief
Heerlijk als je zo kunt denken, lijkt me wel zo rustigMarion. schreef:Als er uit komt dat ik er uiteindelijk toch niets aan kon doen. Of juist wel, door de dingen die ik mijn hond "aangedaan" heb. Dan zou het zeker nut hebben. Dan zou ik het bij een volgende hond anders doen namelijk.Eline* schreef:Ik heb dat niet zo. Ik ben sowieso wat terughoudend met onderzoeken die toch niets aan het eindresultaat kunnen veranderen. Ik heb niet de nieuwsgierigheid te weten waaraan mijn hondje is doodgegaan, voor mij moet zoiets nut hebben.
Onderzoeken, opensnijden, eindresultaat.... Mwah. Misschien ben ik wat rationeler dan. Voor mij is dood dus echt dood. Weg. Over. Uit. Herinnering.

-
Marion.
Gaan we weeryamie schreef:het feit of het uitmaakt of het een rashond is of niet, ligt denk ik in het feit dat er met bv de lijn waar de overleden hond uitkomt nog gefokt word of broers, zussen, half broers, zussen, van rond lopen, waar eventueel ook weer mee verder gefokt word, dan is het wel prettig om te weten wat en hoe... hoewel je er soms gewoon niet achter komt en het ook gewoon een individueel probleem kan zijn.. maar toch![]()
Ik geloof niet dat iedereen die beweegredenen snapt. Fokken = fokken = bewust hondjes op de wereld zetten, terwijl er nog zoveel anderen op liefhebbende huizen wachten
Voor mij hetzelfde dusyamie schreef:voor mij zijn herinneringen aan een dood dier of mens mij dierbaar, foto's enz, niet zozeer een dood lichaam...
Getsie, Noor, wat ben ik het met je eens
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, ik bedoel ook niet dat jij herinneringen aan een dood lichaam zou hebben, maar voor mij is dood dood... iig tot op zekere hoogte, mijn dieren worden ook gecremeerd, en uitgestrooid enz enz... een sectie is ook niet zomaar ff oh toe maar, er moet wel een goede reden voor zijn... ik vind dan die reden het waard om wat af te wijken van het "normale"patroon van, dood=cremeren ( voor mij dus he) en uitstrooien of bewaren.. dan zit er gewoon een stap tussen..die dan hopelijk op nog wat vragen antwoord geeft, en zeker ivm met fokken wat duidelijk kan brengen...Marja schreef:Ja, o.k begrijp ik!yamie schreef:het feit of het uitmaakt of het een rashond is of niet, ligt denk ik in het feit dat er met bv de lijn waar de overleden hond uitkomt nog gefokt word of broers, zussen, half broers, zussen, van rond lopen, waar eventueel ook weer mee verder gefokt word, dan is het wel prettig om te weten wat en hoe... hoewel je er soms gewoon niet achter komt en het ook gewoon een individueel probleem kan zijn.. maar tochMarja schreef:Het schijnt dat voor velen het uitmaakt of je wel of geen rashond hebt!
Ik heb er best begrip voor dat je wil weten waarom je hond dood is gegaan, zeker als je fokker bent. Dat even terzijde![]()
Ik hoef ook geen herinneringen aan het dode lichaam hoor, ik vind het gewoon prettig om na het overlijden het hele ritueel af te maken, zeg maar.
Nou ja, er in snijden past gewoon niet in mijn beleving. uitzonderingen daar gelaten dan!
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ze maken je hond weer helemaal mooi hoor na de autopsieMarja schreef:Ja, o.k begrijp ik!yamie schreef:het feit of het uitmaakt of het een rashond is of niet, ligt denk ik in het feit dat er met bv de lijn waar de overleden hond uitkomt nog gefokt word of broers, zussen, half broers, zussen, van rond lopen, waar eventueel ook weer mee verder gefokt word, dan is het wel prettig om te weten wat en hoe... hoewel je er soms gewoon niet achter komt en het ook gewoon een individueel probleem kan zijn.. maar tochMarja schreef:Het schijnt dat voor velen het uitmaakt of je wel of geen rashond hebt!

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja.. idd, dat ook, maar toch is het vaak het idee van mensen.. dat er in gesneden word/is......jip007 schreef:ze maken je hond weer helemaal mooi hoor na de autopsieMarja schreef:Ja, o.k begrijp ik!yamie schreef:het feit of het uitmaakt of het een rashond is of niet, ligt denk ik in het feit dat er met bv de lijn waar de overleden hond uitkomt nog gefokt word of broers, zussen, half broers, zussen, van rond lopen, waar eventueel ook weer mee verder gefokt word, dan is het wel prettig om te weten wat en hoe... hoewel je er soms gewoon niet achter komt en het ook gewoon een individueel probleem kan zijn.. maar tochMarja schreef:Het schijnt dat voor velen het uitmaakt of je wel of geen rashond hebt!