Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse Dog aan het werk

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Toch snap ik het "dubieuze" niet,ik heb intussen het 1 ander nagezocht,maar een dog blijkt in duitsland toch een veel gebruikte schutzhond te zijn.Zal toch niet voor niets zijn :19:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

greatdane schreef:Toch snap ik het "dubieuze" niet,ik heb intussen het 1 ander nagezocht,maar een dog blijkt in duitsland toch een veel gebruikte schutzhond te zijn.Zal toch niet voor niets zijn :19:

Ik amerika gebruiken ze bandogge.....ook heel vaag, maar ze hebben wel schH3
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Kijk eens op onderstaande link…En vooral hoe die rottweiler die vent stopt.Die honden zijn geleerd naar je hoofd te stellen…

http://www.bandog.tv/part1_~1.mpe
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
Rob*
Zeer actief

visaton schreef:Kijk eens op onderstaande link…En vooral hoe die rottweiler die vent stopt.Die honden zijn geleerd naar je hoofd te stellen…

Ja dat filmpje ken ik ja, op Banter.tv staan een heleboel filmpjes zo, is echt bruut, je moet er niet aan denken dat zo'n ettertje je op je kop vliegt zeg.
visaton
Actief

Angel-eyes schreef:
visaton schreef:Kijk eens op onderstaande link…En vooral hoe die rottweiler die vent stopt.Die honden zijn geleerd naar je hoofd te stellen…

Ja dat filmpje ken ik ja, op Banter.tv staan een heleboel filmpjes zo, is echt bruut, je moet er niet aan denken dat zo'n ettertje je op je kop vliegt zeg.
Inderdaad..gister zag ik toevallig op tv een jongen die in zijn been was gebeten door een politiehond...Kan me wel een beetje voorstellen hoe je gezicht er uit ziet na een beet van zo'n rottweiler

Hier http://www.bandog.tv/ staan ook een boel van dat filmpjes..Zeer indrukwekkende honden die een heel matig stelwerk laten zien.Deze http://www.bandog.tv/largering8.mpg bijvoorbeeld.
Afbeelding

Rob*
Zeer actief

visaton schreef:
Angel-eyes schreef:

Inderdaad..gister zag ik toevallig op tv een jongen die in zijn been was gebeten door een politiehond...Kan me wel een beetje voorstellen hoe je gezicht er uit ziet na een beet van zo'n rottweiler

Hier http://www.bandog.tv/ staan ook een boel van dat filmpjes..Zeer indrukwekkende honden die een heel matig stelwerk laten zien.Deze http://www.bandog.tv/largering8.mpg bijvoorbeeld.

Ja die zite is van banter :mrgreen: ......vind zo'n pitje of wat het ook is wel heel spectaculair, dat is gewoon een kogel wat steeds op je af komt gevlogen :N:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

greatdane schreef:Toch snap ik het "dubieuze" niet,ik heb intussen het 1 ander nagezocht,maar een dog blijkt in duitsland toch een veel gebruikte schutzhond te zijn.Zal toch niet voor niets zijn :19:
Dan moet je mijn berichtjes nog maar even lezen waar ik uitleg waarom ik de foto's dus dubieus vind.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik denk dat sommigen de fysieke vereisten voor een bijtsport onderschatten. De DD is op fysiek en anatomisch vlak niet geschikt voor bijtsport, evt een beetje in de mouw bijten voor de lol, maar meer is zeker niet goed voor de gezondheid van de hond. Hernia bij hond en pakwerker zijn belangrijke risico's met deze bezigheid.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Die laatste filmpjes vind ik dus wel dubies.Wat vinden jullie hiervan?http://branko.neptune.com/#
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik vind het ziekelijk dat mensen kicken op het idee dat hun hond iemand zwaar kan verwonden op bevel, hun angst kompenseren door een hond te misbruiken als wapen. :roll:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Wil de hond schreef:Ik vind het ziekelijk dat mensen kicken op het idee dat hun hond iemand zwaar kan verwonden op bevel, hun angst kompenseren door een hond te misbruiken als wapen. :roll:
hun angst, en hun frustratie dat ze het zelf alleen niet af kunnen, wil.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Wil de hond schreef:Ik vind het ziekelijk dat mensen kicken op het idee dat hun hond iemand zwaar kan verwonden op bevel, hun angst kompenseren door een hond te misbruiken als wapen. :roll:
Die was me inderdaad even ontschoten Lin, ik zat me een beetje op te winden terwijl ik mijn berichtje tikte. Ik hoop dat je hier begrip voor kunt opbrengen.

Maar nu we het er toch over hebben, heel veel van die mensen die aan zo´n strakke lijn staan te kicken op hun geweld(dad)ige hond reduceer je tot ellendige mislukkelingen door ze hun hond te ontnemen en ze zo de straat op te sturen.

Er zal toch maar een onverlaat op je nek springen en je beroven, verkrachten, vierendelen, vermoorden en tot slot nog een gemene trap nageven tegen je dode lichaamsresten.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Wil de hond schreef:
linlin schreef:
Die was me inderdaad even ontschoten Lin, ik zat me een beetje op te winden terwijl ik mijn berichtje tikte. Ik hoop dat je hier begrip voor kunt opbrengen.

Maar nu we het er toch over hebben, heel veel van die mensen die aan zo´n strakke lijn staan te kicken op hun geweld(dad)ige hond reduceer je tot ellendige mislukkelingen door ze hun hond te ontnemen en ze zo de straat op te sturen.

Er zal toch maar een onverlaat op je nek springen en je beroven, verkrachten, vierendelen, vermoorden en tot slot nog een gemene trap nageven tegen je dode lichaamsresten.
Nu moet ik me toch weer afvragen wil......bedoel je dit voor de gehele africhting of het laten bijten van doggen???
Hoe je het ook bedoeld eigenlijk.....ik heb geen hond om mij te beschermen en ga prima zonder hond over straat, laat staan dat ik ooit om die reden met africhting begonnen ben en met mij wel meerderen.
estelle

greatdane schreef:Die laatste filmpjes vind ik dus wel dubies.Wat vinden jullie hiervan?http://branko.neptune.com/#
Nou het eerste filmpje was van zo'n slechte kwaliteit dat ik er weinig van kon zien. Het enige vreemde wat mij opviel was dat de manwerker ineens uit het niets 'stil viel' en daarbij dus veelal in rare posities stond....

Bij het tweede filmpje sloeg mn pc op hol....
estelle

qyan schreef:
Wil de hond schreef:
linlin schreef:

Tjonge, beginnen we weer opnieuw met al het gezeik??? Volgens mij is het nu wel duidelijk hoe jullie over de africhting denken.

En ja hoor ik vind het hartstikke stoer dat Hera 2x in de week manwerkt, ik durf ook echt nergens heen zonder haar en als er maar iemand BOE naar me roept laat ik dr al stellen..... :roll:
visaton
Actief

estelle schreef: Tjonge, beginnen we weer opnieuw met al het gezeik??? Volgens mij is het nu wel duidelijk hoe jullie over de africhting denken.
Inderdaad gezeik…Als ik onder welke omstandigheid dan ook mijn hond commando’s geef (op straat) om iemand te bijten, ken ik hem net zo goed gelijk naar de dierenarts brengen om hem af te laten spuiten.Dat lijkt mij niet de opzet… :piew:

En als je dit zegt :
Wil de hond schreef: Maar nu we het er toch over hebben, heel veel van die mensen die aan zo´n strakke lijn staan te kicken op hun geweld(dad)ige hond reduceer je tot ellendige mislukkelingen door ze hun hond te ontnemen en ze zo de straat op te sturen.
zou ik kunnen zeggen dat je staffords, pitbullachtige en verschillende doggen altijd bij het zelfde type mensen vindt..Mensen die een “tuintjeâ€
Afbeelding

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

laat lullen joh.
t zijn altijd dezelfde. scheren alles over 1 kam.
waarschijnlijk zelf nog nooit bij africhting wezen kijken.

en let niet op wil.
die is tegen hondengevechten.
maar ondertussen wel de pitbull willen blijven zien voor waar hij ooit gefokt was. lekker tegenstrijdig. :19:
mechelaar_fan
Zeer actief

ja dat is ziekelijk, maar het gaat hier over africhting.

Ik vind het net zo ziekelijk dat mensen een spade misbruiken om iemand het hoofd in te slaan ipv er aardappelen mee te planten. deze stelling heeft ook niets te maken met africhting.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het ligt er bij dit soort foto´s toch dik zat bovenop?
Afbeelding Afbeelding
Reken maar dat dat vrouwtje met zo´n hond naast zich heel anders over straat loopt als zonder hond. Vergelijk het maar eens met het mét of zónder geladen pistool rondlopen. Je hóeft niet te schieten maar het idee dat je dat wel kán maakt echt wel wat uit hoor, bij onzekere minderwaardigheidsgekomplekseerde angsthaasjes. En natuurlijk ook bij het tegenovergestelde type, megalomane egotrippers.

Dat niet iedereen gezegend is met een formaat begrijpertje wat in staat is om dit soort eenvoudige zaken te bevatten bevreemdt mij niet.

Ik zeg niet dat iedereen die met africhting e.d. bezig is binnen deze plaatjes valt, maar niemand kan mij wijs maken dat er vaak zaken meespelen die niets met alleen maar het leuk bezig zijn met je hondje door dingen te doen waar hij voor gefokt is te maken hebben.

Wat is er nou zo bijzonder aan het laten bijten van je hond dat je dat mooi kunt vinden zonder dat daarbij op enigerlei wijze meespeelt dat je het gewoon prachtig vindt om een hond te hebben die je kan verdedigen als jij dat ooit nodig zou hebben?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:
ja dat is ziekelijk, maar het gaat hier over africhting.
Daarom zeg ik dit ook.

Je wilt toch niet ontkennen dat er binnen de africhting volk bezig is wat ziekelijke beweegredenen heeft om hun hond te leren bijten?
mechelaar_fan
Zeer actief

er zijn overal gekken en bandieten. Je moest eens weten wat voor krengen er in de borduurclub zitten. Die kunnen ook hun naalden misbruiken om mensen te prikken.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:en let niet op wil.
maar ondertussen wel de pitbull willen blijven zien voor waar hij ooit gefokt was. lekker tegenstrijdig. :19:
Nee,

Jij spoort lekker, met je vechthonden die niet mogen vechten van je. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 12 aug 2005 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:er zijn overal gekken en bandieten. Je moest eens weten wat voor krengen er in de borduurclub zitten. Die kunnen ook hun naalden misbruiken om mensen te prikken.
De ergste gekken vind ik diegenen die van zichzelf niet weten dat ze niet sporen maar wel met een wapen rondlopen.

Zoals inderdaad een oude van dagen met haar setje breinaalden op weg naar het breikransje. :N:
estelle

Wil de hond schreef:Wat is er nou zo bijzonder aan het laten bijten van je hond dat je dat mooi kunt vinden zonder dat daarbij op enigerlei wijze meespeelt dat je het gewoon prachtig vindt om een hond te hebben die je kan verdedigen als jij dat ooit nodig zou hebben?
Nou om die reden doe ik toch echt geen manwerk met mn hond, ik vind het leuk, mn hond vind het leuk en het is niet alleen het manwerk. Belangrijke onderdelen zijn ook het speuren en het appel gedeelte.

Daarbij weet ik zo ook wel dat Hera mij zal verdedigen als het er op aan komt daar hoef ik echt geen manwerk voor te doen met haar.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Daarbij weet ik zo ook wel dat Hera mij zal verdedigen als het er op aan komt daar hoef ik echt geen manwerk voor te doen met haar.
En die gedachte geeft jou geen apart gevoel van binnen?
estelle

Wil de hond schreef:
estelle schreef:Daarbij weet ik zo ook wel dat Hera mij zal verdedigen als het er op aan komt daar hoef ik echt geen manwerk voor te doen met haar.
NIet bepaald nee. Van mijn 4 honden weet ik vrijwel zeker dat er 2 mij zulen beschermen. DE andere 2 weet ik niet, Chello (mijn DH reu) heeft een grote bek maar owee als het erop aan komt, Woopy is een buitenlander en als je maar naar hem wijst dan gaat ie er al vandoor.... :mrgreen: :wink:

Het geeft me geen apart gevoel in de zin van dat ik er trots op ben ofzo of dat ik het 'kicke' vindt ofzo, wel misschien een fijne gedachte.

Vorig jaar liep ik met mijn buuf hier in het Stadspark met de uitlaatservice, mijn DH teefje Ghaya was ook mee. Op een gegeven moment kreeg ik ruzie met een jongen die fietste waar hij niet mocht fietsen en zowat een hond plat reed. Hij kwam naar mij toe, hoop geschreeuw en zette mij klem tegen een hek aan, ik raakte best wel in paniek want hij was echt door aan het draaien en dreigen dat hij zou slaan/schoppen e.d. Toen kwam dus na een paar seconde mijn teefje tussen mij en die jongen inzitten met dr lippen ontbloot...diepe grom...die jongen ging er toen maar vandoor.
Ja dan ben ik op dat moment wel blij ja.
visaton
Actief

Wil de hond schreef:
Iemand die plezier aan zijn heeft zal daar geen apart gevoel van krijgen nee….Wat voor gevoel zou dat moeten zijn…Als ik moeilijkheden krijg, zet ik mijn hond wel in..Ben hem dan wel kwijt, maar dan train ik weer wel een nieuwe…zo duur zijn ze niet.
Wil de hond schreef:De ergste gekken vind ik diegenen die van zichzelf niet weten dat ze niet sporen maar wel met een wapen rondlopen.
Jaja..een hond die goed op een mouwtje bijt, da’s een wapen…
Afbeelding

little-wolf
Zeer actief

Wil de hond schreef:
little-wolf schreef:en let niet op wil.
Nee,

Jij spoort lekker, met je vechthonden die niet mogen vechten van je. :mrgreen:
nee ik spoor niet nee.
heb geen railsje lopen.

het is verboden om met honden te vechten. we hebben ons immers aan de wet te houden.
little-wolf
Zeer actief

estelle schreef:
Wil de hond schreef:
NIet bepaald nee. Van mijn 4 honden weet ik vrijwel zeker dat er 2 mij zulen beschermen. DE andere 2 weet ik niet, Chello (mijn DH reu) heeft een grote bek maar owee als het erop aan komt, Woopy is een buitenlander en als je maar naar hem wijst dan gaat ie er al vandoor.... :mrgreen: :wink:

Het geeft me geen apart gevoel in de zin van dat ik er trots op ben ofzo of dat ik het 'kicke' vindt ofzo, wel misschien een fijne gedachte.

Vorig jaar liep ik met mijn buuf hier in het Stadspark met de uitlaatservice, mijn DH teefje Ghaya was ook mee. Op een gegeven moment kreeg ik ruzie met een jongen die fietste waar hij niet mocht fietsen en zowat een hond plat reed. Hij kwam naar mij toe, hoop geschreeuw en zette mij klem tegen een hek aan, ik raakte best wel in paniek want hij was echt door aan het draaien en dreigen dat hij zou slaan/schoppen e.d. Toen kwam dus na een paar seconde mijn teefje tussen mij en die jongen inzitten met dr lippen ontbloot...diepe grom...die jongen ging er toen maar vandoor.
en dat die hond opkomt voor jou, heeft niks met africhten te maken.
er zijn zat honden die dat doen.
dus ik snap de link niet echt :19:
estelle

little-wolf schreef:
estelle schreef:
Wil de hond schreef:

en dat die hond opkomt voor jou, heeft niks met africhten te maken.
er zijn zat honden die dat doen.
dus ik snap de link niet echt :19:
I know, Ghaya zit ook niet in de africhting.
Ik snap die link dus ook niet helemaal waarom alleen mensen in de africhting daar een bepaald gevoel bij zouden moeten krijgen.... :denken:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”