Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

minder overbouwd geworden?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

minder overbouwd geworden?

Ongelezen bericht door jelle »

Is het mogelijk dat een hond minder overbouwd wordt mettertijd?

Toen Ymke hier net was viel me op dat haar achterhand nogal veel hoger was dan haar schoft. Ik heb het toen eens opgemeten en er zat toen ca 4 cm verschil in (schoft 70-kont 74 cm).

Ik had nu het idee dat het minder was geworden en bij nameten kwam ik inderdaad er op uit dat haar kont lager was en vrijwel gelijk aan de schoft. Kan dat? Ze stond heel erg recht op haar achterpoten toen ze hier kwam en had heel weinig kracht in de achterhand. Als dat beter geworden is (bijvoorbeeld doordat ze meer bespiering heeft en nu wat verder door de knietjes kan zakken) kan ik me er iets bij voorstellen.

Kan dit of heb ik verkeerd gemeten? Groeien doet ze echt niet meer, dus dat kan het niet zijn.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ligt er aan hoe steil ze haar achterpoten neerzet, misschien beweegt en voelt ze zich beter :19:
weg gehaald zit een virus in
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Kan ook van de leeftijd afhangen. Jonge dieren groeien nogal ongelijkmatig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Gast

Re: minder overbouwd geworden?

Ongelezen bericht door Gast »

jelle schreef:Is het mogelijk dat een hond minder overbouwd wordt mettertijd?
Ja. Ze is nu denk ik veel gelijkmatiger bespierd dan ze was omdat ze bij jullie genoeg bweging krijgt. Daardoor zal ze nu beter staan en lopen.
jelle
Zeer actief

Even hier op terugkomend...
ik had vandaag een redelijk gelukte standfoto van haar gemaakt, en er nog eens oude foto's bij gezocht. Dit is dus wat ik bedoel... ik schrok zelf eigenlijk een beetje van hoe ze er toen uitzag.

toen:

Afbeelding

en nu:

Afbeelding

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik denk dat het een combinatie is van minder dik (ze lijkt mij n.l. een stuk slanker op de 2e foto) en niet ondergeschoven staan. Op de 1e foto zet ze haar achterpoten helemaal onder het lichaam, op de 2e foto staan ze wat verder naar achteren.
Haar ruglijn toont ook strakker.
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Volgens mij staat ze nu gewoon veel beter op haar voorpoten (voorhand), die poten zakken nu niet meer door zoals op de eerste foto.

Ze ziet er nu inderdaad veel beter uit. Wat een verschil! Ook wat haar vacht betreft. Tof :ok: .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
jelle
Zeer actief

Branka schreef:Ik denk dat het een combinatie is van minder dik (ze lijkt mij n.l. een stuk slanker op de 2e foto) en niet ondergeschoven staan. Op de 1e foto zet ze haar achterpoten helemaal onder het lichaam, op de 2e foto staan ze wat verder naar achteren.
ik was zelf nog even verder aan het kijken naar oude foto's en foto's van nu.
Ze lijkt op die oude foto's inderdaad te zwaar, maar dat was ze op zich niet.
Ze is nu dus ook niet lichter dan toen, juist een paar kilo zwaarder. Alleen wel in andere verhoudingen volgens mij. Volgens mij is haar voorhand minder zwaar/breed geworden vergeleken met toen.

Afbeelding

~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

jelle schreef:
Ze is nu dus ook niet lichter dan toen, juist een paar kilo zwaarder. Alleen wel in andere verhoudingen volgens mij. Volgens mij is haar voorhand minder zwaar/breed geworden vergeleken met toen.
Ze is nu waarschijnlijk veel meer bespierd dan toen. Omdat spieren meer wegen dan vet kan er dus wel een gewichtstoename zijn.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

jelle schreef:
Branka schreef:Ik denk dat het een combinatie is van minder dik (ze lijkt mij n.l. een stuk slanker op de 2e foto) en niet ondergeschoven staan. Op de 1e foto zet ze haar achterpoten helemaal onder het lichaam, op de 2e foto staan ze wat verder naar achteren.
Herinner ik het mij goed dat ze toen ze bij jullie kwam totaal geen bespiering had? Want dat draagt natuurlijk wel bij aan gewicht en correcte houding. Daardoor zal ze dus makkelijker staan. Bewegen ook waarschijnlijk.
Ze kan daardoor dus slanker tonen, maar toch wel zwaarder wegen.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Branka schreef:
Herinner ik het mij goed dat ze toen ze bij jullie kwam totaal geen bespiering had? Want dat draagt natuurlijk wel bij aan gewicht en correcte houding. Daardoor zal ze dus makkelijker staan. Bewegen ook waarschijnlijk.
Ze kan daardoor dus slanker tonen, maar toch wel zwaarder wegen.
Ja, ze had veel te weinig bespiering toen (m.n. achter) en dan hadden ze daar in het asiel al wel aan proberen te werken. Ze loopt nog altijd geen marathons, en dat zal ook wel nooit helemaal top worden, maar het gaat wel veel beter.

Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wow hee, wat een verschil!
Complimenten hoor, ze ziet er echt goed uit zoals ze nu is! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”