Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dosering enurace

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

dosering enurace

Ongelezen bericht door jelle »

Hallo,

we hebben van de dierenarts op proef Enurace gekregen voor Nora omdat ze wat incontinent begint te worden. Nu vraag ik me echter af of de dosering wel klopt. Ik denk dat de zich vergist hebben.
Volgens de sticker op het potje zou ze 1/4 pil moeten krijgen, 2x daags. Ze weegt ca 25 kilo. Maar dan zou een hele pil zijn voor een hond van 100 kilo, en wat geef je dan nog aan een klein hondje? Het zijn al kleine pillen, verder dan 1/4 kun je ze echt niet breken. Ik zou het logischer vinden als ze 1 1/4 (dus 5/4) pil zou moeten krijgen. Dan is 1 pil voor een hond van 20 kilo. Dat komt ook beter overeen met de hoeveelheid die ze me gegeven hebben: de bedoeling was om het een weekje uit te proberen, en als ze idd 1 1/4 pil moet hebben dan heb ik genoeg voor iets meer dan een week.
Het gaat om Enurace 50mg tabletjes.

Zijn er meer honden hier die dit gebruiken, en zo ja in welke dosering?

Ik bel maandag wel even met de DA hierover, maar was benieuwd of mijn vermoeden kan kloppen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

amos krijgt het ook voor incontinentie

hij krijgt 1 of 2 pillen per dag afhankelijk van de ernst van het lekken
soms gaat het nl heel goed en krijgt hij een paar dagen gewoon niets sinds ik ook vers vlees ben gaan geven is het trouwens ook verbeterd

amos is 35 kilo

op het potje staat 1 tot3 mgr per kilo per dag in 2 giften
Fenneke en Baloe
Afbeelding
florijna
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door florijna »

volgens mij is het 1/4 pil 2 keer per dag = 1/2 pil per 20 kilo. Dus voor 1 pil dag zou de hond 40 kilo moeten wegen en niet 100. of maak ik nou een rekenfout, kom er ff niet uit.

onze hond krijgt ook enurace, inderdaad 1/4 pil 2x per dag. ze weegt 26 kilo. Dat is meestal genoeg, op 'stress' dagen voor haar: lange autoritten etc is het soms te weinig. Dan geven we ipv 2x per dag 3x 1/4 pil.

Zou het niet ook met de ernst / soort aandoening te maken hebben naast alleen gewicht?
Kan me zo voorstellen dat er verschillende stadia van incontinentie zijn, zou dus niet alleen op het gewicht afgaan. t is immers een 'pep' middeltje wat de boel doet samentrekken. bij onze hond is het een stabiele klacht, verkeerd gesteriliseerd in turkije voordat wij haar hadden.

Een vriend van mij moest bijna 2 pillen per dag geven maar die hond stuiterde daarvan de hele kamer rond. Hij is teruggegaan naar lagere dosis en dat werkte prima. dat was een bordeauxdog van 60 kilo.

succes in ieder geval!!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”