Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hot Spot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jopensam
Actief
Contacteer:

Hot Spot

Ongelezen bericht door Jopensam »

2 dagen geleden ontdekte ik bij Jop een hot spot net onder zijn oor. Hij heeft er nog nooit een gehad, ziet er echt vies uit. Hij is zelf ook heel lusteloos, gelukkig eet en drinkt hij wel heel goed.
Nu ben ik het al meerdere keren per dag aan het schoonmaken met Badedas en dan deppen met tea tree oil.
Wie heeft er nog meer tips?
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Naar de da gaan voor hydrocortiderm zalf. Dat is het enige dat hier echt goed werkt als de hotspot echt ernstig is.
Dat hij ook lusteloos is zou ik geen goed teken vinden eerlijk gezegd. Moos heeft ook 1 keer echt een giga hotspot gehad, en die was niet eens sloom, maar bleek bij de da wel flinke koorts ervan te hebben. We hebben het toen nog even aangekeken, maar hij had toen ab nodig om weer boven Jan te komen.
Afbeelding
Jopensam
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jopensam »

Jop heeft geen koorts, dat gelukkig niet dat houden we ook goed in de gaten. Hij gaat ook gewoon mee wandelen, maar hij heeft alleen geen zin om te spelen, dat bedoel ik met lusteloos, een beetje moe.
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Jopensam schreef:Jop heeft geen koorts, dat gelukkig niet dat houden we ook goed in de gaten. Hij gaat ook gewoon mee wandelen, maar hij heeft alleen geen zin om te spelen, dat bedoel ik met lusteloos, een beetje moe.
Oke, gelukkig.

Maar tja, het enige wat hier dus echt helpt is die hydrocortiderm zalf. En zorgen dat hij er zelf totaal niet aan kan zitten, want dat verergert de boel, maar dat wist je vast al wel :wink:
Afbeelding
chaco
Actief

Ongelezen bericht door chaco »

Hydrocortiderm heeft bi onze honden ook heel goed geholpen tegen de hotspots.
Ik las dat het net onder zijn oor zit, dan kan hij er zelf niet zo makkelijk bij.
Ga even langs de DA voor een zalfje, dan is hij er weer snel vanaf.

Chaco
Bekijk ook eens onze weblog
Afbeelding
http://www.chaconayo.punt.nl/
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

De plek ontsmetten met Betadine shampoo helpt ook.
We hebben het met Binno ook een keer gehad, eerst vanalles geprobeerd om de hotspot zelf onder controle te krijgen. Lukte niet, plek werd op korte tijd alsmaar groter, Binno kreeg koorts, werd sloom...
Uiteindelijk moesten we er dus toch mee naar de DA, daar kreeg ze meteen een AB-spuit en nog een kuurtje voor tien dagen mee naar huis. We kijken dus wel uit nu.
Beterschap! :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

vorige week ontdekte ik een hotspot, ik heb gesopt met dettol en met teatree behandeld en hij droogte mooi in. Hij is nu bijna weg.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

De eerder genoemde hydrocortidermzalf is wat wij ook gebruiken als 1 van onze honden (bijna altijd Tagor) een hotspot heeft. Eerst vacht wegknippen en dan regelmatig smeren.
Afbeelding
Twinkles
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Twinkles »

Tea tree oil werkt inderdaad heel goed, vooral bij plekken waar ze makkelijk aan lukken likken. Tea tree oil stinkt als de hel dus likken zullen ze niet snel doen (Luna in ieder geval niet), het is erg betaalbaar en een bezoekje aan de DA is niet nodig (als je zeker weet dat het een hot spot is) want het is gewoon bij de drogist te koop. Enne...het is overal goed voor dus nooit verkeerd om in huis te hebben

Oh ja.....de eerste keer dat de DA sprak over een "hot spot" dacht ik dat hij zei "hutspot". Ik heb dus dagen lang aan jan-en-alleman lopen vertellen dat Luna een hutspot had....... :smile: :smile: :smile:
HELP DE DOOR DE RAMP GETROFFEN (ZWERF)HONDEN IN THAILAND
http://www.soidogfoundation.org/phuket_ramp.htm
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”