Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hangende oortjes
Moderator: moderatorteam
-
Bijterke
- geregistreerd lid
hangende oortjes
Ons JR pupje van 4 maanden is al aan het tandjes wisselen en blijkbaar veranderen de oren dan ook. Tot nu toe had ze van die schattige hangoortjes maar nu zijn ze aan het rechtkomen wat echt geen zicht is met zulke groten oren. Wat kunnen we hieraan doen ?
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Bijterke
- geregistreerd lid
- Moos
- Zeer actief
Saar heeft toen ze aan het wisselen was 1 oortje gehad wat weken lang echt recht van haar hoofd af gestaan heeft, en dan pas aan het einde een heel klein beetje om boog; geen gezicht. Toen ze klaar was met wisselen ging dat oortje ook gewoon weer hangen.
Maar misschien gaan de oortjes van jouw hond gewoon staan? Ik ken veel (stamboomloze en hoogstwaarschijnlijk niet geheel raszuivere) Jack Russells met rechtopstaande oren. Ook met hangoortjes, maar dus ook met rechtopstaande oren. Om nou loodjes aan de oren te gaan hangen lijkt mij een beetje vreemd....
Maar misschien gaan de oortjes van jouw hond gewoon staan? Ik ken veel (stamboomloze en hoogstwaarschijnlijk niet geheel raszuivere) Jack Russells met rechtopstaande oren. Ook met hangoortjes, maar dus ook met rechtopstaande oren. Om nou loodjes aan de oren te gaan hangen lijkt mij een beetje vreemd....

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
pepim
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- It's Me!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
Je kunt met leukplast een kruisje leggen (dus twee stukjes op elkaar) en in het midden (op de kruising) leg je dan 20 eurocent. Plak dit aan de binnenkant van het oortje en vouw de eindjes om naar buiten. Wel voorzichtig dat je geen kreukels in het oortje maakt. Na deze procedure (het vergt wat geduld met zo'n lekkere drukke pup op je schoot
) geef je de pup een overheerlijke bijzondere kluif als beloning. De pup is nu afgeleid en vergeet dat hij/zij in totaal 40 eurocent meer waard is
Na een dag of drie haal je de tape er voorzichtig af en laat je de oortjes een daagje luchten.... Zo lang de pup de tanden aan het wisselen is herhaal je deze procedure...
Een andere methode is om de oortjes aan de wangetjes van de pup te plakken met een goede textiellijm.
Grtz. Jo
p.s. Dit euvel komt ook bij raszuivere stamboomrussells voor hoor
Een andere methode is om de oortjes aan de wangetjes van de pup te plakken met een goede textiellijm.
Grtz. Jo
Grtz. Jo
- Hanneke2
- Zeer actief
Doe je dat ook bij je kinderen als ze flapoortjes dreigen te krijgen? En hoeveel neuscorrecties en facelifts heb je zelf al achter de rug?It's Me! schreef:Je kunt met leukplast een kruisje leggen (dus twee stukjes op elkaar) en in het midden (op de kruising) leg je dan 20 eurocent. Plak dit aan de binnenkant van het oortje en vouw de eindjes om naar buiten. Wel voorzichtig dat je geen kreukels in het oortje maakt. Na deze procedure (het vergt wat geduld met zo'n lekkere drukke pup op je schoot) geef je de pup een overheerlijke bijzondere kluif als beloning. De pup is nu afgeleid en vergeet dat hij/zij in totaal 40 eurocent meer waard is
Na een dag of drie haal je de tape er voorzichtig af en laat je de oortjes een daagje luchten.... Zo lang de pup de tanden aan het wisselen is herhaal je deze procedure...
Grtz. Jo
Ik hoop dat dit gewoon een goeie actie van een troll is , want anders zijn jullie toch wel compleet ziek in je hoofd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
pepim
- Zeer actief
Dit is toch niet serieus mag ik hopen? :N:It's Me! schreef:Je kunt met leukplast een kruisje leggen (dus twee stukjes op elkaar) en in het midden (op de kruising) leg je dan 20 eurocent. Plak dit aan de binnenkant van het oortje en vouw de eindjes om naar buiten. Wel voorzichtig dat je geen kreukels in het oortje maakt. Na deze procedure (het vergt wat geduld met zo'n lekkere drukke pup op je schoot) geef je de pup een overheerlijke bijzondere kluif als beloning. De pup is nu afgeleid en vergeet dat hij/zij in totaal 40 eurocent meer waard is
Grtz. Jo
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
uh ja? dit is wel serieus... wat is het probleem? een oor wat echt gaat staan , gaat ook echt staan... daar kun je bij plakken wat je wilt maar dat werkt niet, het komt wel vaker voor dat er bij honden tijdens het wisselen een verandering van oorstand optreed, zeker als de hond een wat klein oor heeft is de kans dat het daarna blijft staan groter... waarom zou je dat niet mogen voorkomen? je doet er de hond geen kwaad mee hoor...pepim schreef:Dit is toch niet serieus mag ik hopen? :N:It's Me! schreef:Je kunt met leukplast een kruisje leggen (dus twee stukjes op elkaar) en in het midden (op de kruising) leg je dan 20 eurocent. Plak dit aan de binnenkant van het oortje en vouw de eindjes om naar buiten. Wel voorzichtig dat je geen kreukels in het oortje maakt. Na deze procedure (het vergt wat geduld met zo'n lekkere drukke pup op je schoot) geef je de pup een overheerlijke bijzondere kluif als beloning. De pup is nu afgeleid en vergeet dat hij/zij in totaal 40 eurocent meer waard is
Grtz. Jo
en ja Jo het komt ook zeker wel bij raszuivere russells voor, maar wel beduidend minder dan bij de niet raszuivere
- Moos
- Zeer actief
Nou, weet je, omdat ik vind dat je, als je een hond gewoon als leuk maatje hebt, en dus niet voor shows of om op een juiste manier mee te fokken, je niet moet miepen als een oortje wat anders gaat staan dan jouw planning was.yamie schreef:uh ja? dit is wel serieus... wat is het probleem? een oor wat echt gaat staan , gaat ook echt staan... daar kun je bij plakken wat je wilt maar dat werkt niet, het komt wel vaker voor dat er bij honden tijdens het wisselen een verandering van oorstand optreed, zeker als de hond een wat klein oor heeft is de kans dat het daarna blijft staan groter... waarom zou je dat niet mogen voorkomen? je doet er de hond geen kwaad mee hoor...pepim schreef:Dit is toch niet serieus mag ik hopen? :N:It's Me! schreef:Je kunt met leukplast een kruisje leggen (dus twee stukjes op elkaar) en in het midden (op de kruising) leg je dan 20 eurocent. Plak dit aan de binnenkant van het oortje en vouw de eindjes om naar buiten. Wel voorzichtig dat je geen kreukels in het oortje maakt. Na deze procedure (het vergt wat geduld met zo'n lekkere drukke pup op je schoot) geef je de pup een overheerlijke bijzondere kluif als beloning. De pup is nu afgeleid en vergeet dat hij/zij in totaal 40 eurocent meer waard is
Grtz. Jo
en ja Jo het komt ook zeker wel bij raszuivere russells voor, maar wel beduidend minder dan bij de niet raszuivere
Toen Saars oor met wisselen recht van haar kop af ging staan kon ik daar alleen maar om lachen. Als het zo gebleven was, nou ja, het zij zo, had ze ook wat aparts
En ach, als je wilt gaan klooien met tape e.d mag je van mij, mits blijkt dat de hond daar geen last van heeft. Maar ik vind het zo'n gemiep om niks. Een huishond heb je toch gewoon voor je plezier, en als die wat tekortkomingen blijkt te hebben is dat toch helemaal niet zo'n ramp?

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie heeft het over een ramp? en voor een hond maakt het niks uit of het nou een show hond of niet is... voor de een niet anders als voor een ander..Moos schreef:Nou, weet je, omdat ik vind dat je, als je een hond gewoon als leuk maatje hebt, en dus niet voor shows of om op een juiste manier mee te fokken, je niet moet miepen als een oortje wat anders gaat staan dan jouw planning was.yamie schreef:uh ja? dit is wel serieus... wat is het probleem? een oor wat echt gaat staan , gaat ook echt staan... daar kun je bij plakken wat je wilt maar dat werkt niet, het komt wel vaker voor dat er bij honden tijdens het wisselen een verandering van oorstand optreed, zeker als de hond een wat klein oor heeft is de kans dat het daarna blijft staan groter... waarom zou je dat niet mogen voorkomen? je doet er de hond geen kwaad mee hoor...pepim schreef:Dit is toch niet serieus mag ik hopen? :N:It's Me! schreef:Je kunt met leukplast een kruisje leggen (dus twee stukjes op elkaar) en in het midden (op de kruising) leg je dan 20 eurocent. Plak dit aan de binnenkant van het oortje en vouw de eindjes om naar buiten. Wel voorzichtig dat je geen kreukels in het oortje maakt. Na deze procedure (het vergt wat geduld met zo'n lekkere drukke pup op je schoot) geef je de pup een overheerlijke bijzondere kluif als beloning. De pup is nu afgeleid en vergeet dat hij/zij in totaal 40 eurocent meer waard is
Grtz. Jo
Toen Saars oor met wisselen recht van haar kop af ging staan kon ik daar alleen maar om lachen. Als het zo gebleven was, nou ja, het zij zo, had ze ook wat apartsIk hou daarom niet minder van d'r.
En ach, als je wilt gaan klooien met tape e.d mag je van mij, mits blijkt dat de hond daar geen last van heeft. Maar ik vind het zo'n gemiep om niks. Een huishond heb je toch gewoon voor je plezier, en als die wat tekortkomingen blijkt te hebben is dat toch helemaal niet zo'n ramp?
- Annet
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
pepim schreef:Dit is toch niet serieus mag ik hopen? :N:It's Me! schreef:Je kunt met leukplast een kruisje leggen (dus twee stukjes op elkaar) en in het midden (op de kruising) leg je dan 20 eurocent. Plak dit aan de binnenkant van het oortje en vouw de eindjes om naar buiten. Wel voorzichtig dat je geen kreukels in het oortje maakt. Na deze procedure (het vergt wat geduld met zo'n lekkere drukke pup op je schoot) geef je de pup een overheerlijke bijzondere kluif als beloning. De pup is nu afgeleid en vergeet dat hij/zij in totaal 40 eurocent meer waard is
Grtz. Jo
Ik mag toch echt serieus hopen dat je niet echt zo onnozel bent/doet he?
-
Rob*
- Zeer actief
Bijterke schreef:Ze hadden al voorgestelt dat we er loodjes in plakten van het vissen. Hebben eigenlijk een beetje schrik om dat te doen want ze zou eraan kunnen gaan krabben met haar poot.
Mijn ex d'r pa fokte Collies en bij dit ras willen ze een soort knik erin, wat vaak gedaan werd vroeger was lood erin plakken, maar probleem is dat ze dan juist prikoren kregen omdat die oren en aanhechtingen en spieren die blijkbaar dan sterker worden en daardoor juist het oor ging staan, dus je hebt grote kans dat bij jouw oortjes ze juist omhoog gaan staan.
Plakken is meestal het beste, doen ze bij boxertjes ook, alhoewel ik het nooit heb gedaan, elke dag uitgebreidt kroelen en dan de oortjes lekker masseren kan vaak a enorm schelen.
- Moos
- Zeer actief
Tja, toen ik dat typte verwachtte ik al deze reactie. Tuurlijk is het geen ramp en zegt niemand dat ook, dat is even gewoon bij wijze van spreken.yamie schreef:
Wie heeft het over een ramp? en voor een hond maakt het niks uit of het nou een show hond of niet is... voor de een niet anders als voor een ander..
Het gaat me erom dat alles zo perfect moet zijn. Als een hond oren heeft die willen gaan staan, laat ze lekker staan. Bij kinderen ga je toch ook geen gewichtjes aan een beginnend wipneusje hangen als niemand in de familie dat verder heeft.
En ach, ik snap ook nog best dat je graag wilt dat de oren van je hond blijven hangen als dat zo hoort. Maar ik snap niet zo goed dat dat zo belangrijk is als je de hond gewoon hebt om lol mee te hebben. Ik snap het wel als je met de hond wilt showen als je denkt dat je verder een prachtexemplaar hebt, als die oren maar zouden hangen. Maar als je een hond hebt om lekker mee te wandelen en mee te spelen, nou ja, dan vind ik het een beetje vreemd dat je je dan zorgen gaat maken om staande of hangende oortjes.

- sanne
- Vaste gebruiker
Het gebeurt inderdaad vaker bij jackies dat de oren gaan staan. Ga je geen shows lopen dan zou ik het lekker zo laten. Ik hebhier ook zo'n vleermuishondje rondlopen. Meestal 1 oor rechtop en af en toe hangen ze aalebei en soms staan ze allebei. Ik vind het wel grappig. Voor mij maakt het niets uit.
Ik weet wel van 1 jackie dat ze tape aan de oortjes hadden gedaan(leukoplast) en dat onder zijn kin door van oor naar oor (niet strak) zodat ze wel omlaag moesten blijven. Hij had er geen last van dus dat is ook een optie.
Sandra
Ik weet wel van 1 jackie dat ze tape aan de oortjes hadden gedaan(leukoplast) en dat onder zijn kin door van oor naar oor (niet strak) zodat ze wel omlaag moesten blijven. Hij had er geen last van dus dat is ook een optie.
Sandra

-
pepim
- Zeer actief
Blijkbaar wel, ik had hier nog nooit van gehoordAngel-eyes schreef:pepim schreef:Dit is toch niet serieus mag ik hopen? :N:It's Me! schreef:Je kunt met leukplast een kruisje leggen (dus twee stukjes op elkaar) en in het midden (op de kruising) leg je dan 20 eurocent. Plak dit aan de binnenkant van het oortje en vouw de eindjes om naar buiten. Wel voorzichtig dat je geen kreukels in het oortje maakt. Na deze procedure (het vergt wat geduld met zo'n lekkere drukke pup op je schoot) geef je de pup een overheerlijke bijzondere kluif als beloning. De pup is nu afgeleid en vergeet dat hij/zij in totaal 40 eurocent meer waard is
Grtz. Jo
Ik mag toch echt serieus hopen dat je niet echt zo onnozel bent/doet he?
Nou goed, ik zou het zelf niet doen, ook al kan het geen kwaad. Ik denk gewoon, het groeit zoals het moet groeien en ik heb dus ook duidelijk geen hond voor shows of whatever.
-
Bijterke
- geregistreerd lid
Ben toch geschrokken van de reacties.
We hebben reeds een oudere JR waar de oortjes recht staan. Onze kleinste heeft echter gigantische oren en als die overeind staan zie je eerst de oren komen dan de rest. Snap niet dat jullie hier zo sterk op reageren. Hangende oortjes is een raskenmerk en als ze niet uit zichzelf willen hangen dan doe je er toch iets aan als je kan.
Ga dat met die 20 cents proberen.
We hebben reeds een oudere JR waar de oortjes recht staan. Onze kleinste heeft echter gigantische oren en als die overeind staan zie je eerst de oren komen dan de rest. Snap niet dat jullie hier zo sterk op reageren. Hangende oortjes is een raskenmerk en als ze niet uit zichzelf willen hangen dan doe je er toch iets aan als je kan.
- Moos
- Zeer actief
Pups hebben vaak hele grote oren in verhouding met de rest van hun lichaam; kijk maar eens naar foto's van bijv. Herderpupjes van een maand of 4-5. Staande oren, maar geen gezicht omdat ze 1 en al oor zijnBijterke schreef:Ben toch geschrokken van de reacties.![]()
Ik vind het juist een vreselijk koddig gezicht zo'n pupje/hondje met lekkere grote oren. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
En je hoeft toch niet te schrikken van de reacties? Sommige mensen denken nou eenmaal wat anders dan anderen. Ik snap niet zo goed waarom je je druk kan maken over de stand van de oren van een pup van een ras waarvan bekend is dat de oortjes soms gaan staan, helemaal van de niet geheel raszuivere (lees; zonder stamboom) exemplaren. Die van jullie oudere hond staan tenslotte ook.
Maar nogmaals als jij daar graag wat aan wilt doen is dat geheel jouw eigen mening, en als de hond er verder geen last van heeft zie ik daar ook verder niet zo'n probleem in. Alleen ik persoonlijk maak me niet druk om hangende of staande oren, of grote of kleine oren bij mijn huishond, ik vind ze met allebei de typen oren even lief, leuk en aardig, maar dat zegt niet dat jij ook zo moet zijn.

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Mijn hemel.Femia schreef:Als het echt nadelig is voor de gezondheid van de hond, dan wil de DA je misschien wel naar een plastische chirurg doorverwijzen?
Toen ik klein was zijn mijn oren met 2-componentenlijm aan mijn hoofd geplakt.
Maar als het om een kind gaat, ja, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, want met zeiloren kan je gepest worden en je wilt niet dat je kind gepest wordt.
Verder zegt Marloes het allemaal prima en ook nog eens heel netjes.
Ik wist trouwens wel dat dit vroeger gebeurde (ik kende iemand met een herderpup wiens oortjes rechtop stonden van de leukoplast), maar wist eigenlijk niet dat het nog steeds gebeurde. En ik blijf het dus achterlijk vinden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Je begrijpt toch wel dat dit cynisch bedoelt is hè? Ik heb altijd keurige oortjes gehadHanneke2 schreef:Mijn hemel.Femia schreef:Als het echt nadelig is voor de gezondheid van de hond, dan wil de DA je misschien wel naar een plastische chirurg doorverwijzen?
Toen ik klein was zijn mijn oren met 2-componentenlijm aan mijn hoofd geplakt.
Maar als het om een kind gaat, ja, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, want met zeiloren kan je gepest worden en je wilt niet dat je kind gepest wordt.

-
linlin
Re: hangende oortjes
daar kan je het beste maar gewoon aan wennen. wat maakt het uit, oren overeind of hangend. als ze maar goed functioneren is het toch prima?Bijterke schreef:Ons JR pupje van 4 maanden is al aan het tandjes wisselen en blijkbaar veranderen de oren dan ook. Tot nu toe had ze van die schattige hangoortjes maar nu zijn ze aan het rechtkomen wat echt geen zicht is met zulke groten oren. Wat kunnen we hieraan doen ?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
het is heel normaal dat oortjes geplakt worden om ze of te laten hangen of te laten staan. Als ik zou zien dat de oortjes van mijn herder niet zou gaan staan zou ik ze wellicht ook plakken ook al is het een werkhond en geen showhond. Tot op heden gaat het allemaal nog geheel natuurlijk en automatisch.Hanneke2 schreef:Ik wist trouwens wel dat dit vroeger gebeurde (ik kende iemand met een herderpup wiens oortjes rechtop stonden van de leukoplast), maar wist eigenlijk niet dat het nog steeds gebeurde. En ik blijf het dus achterlijk vinden.
Je doet net of ze gecoupeerd worden ofzo...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom mag iemand , als die het mooier vind dat ze hangen, of dat ze staan, er niet wat mee proberen? de hond heeft er geen last van... als het echt genetisch aanwezig is, dan gaan ze toch wel staan, dan helpt plakken niet echt, maar zeker in de periode van wisselen kan het wel eens verkeerd gaan, bij de ene hond meer als bij een ander...tuurlijk vind ik ook, en zeker als het om de JR gaat, en je gaat voor een hondje zonder papier, wat dan vrijwel zeker niet raszuiver is, je zelf het grootste risico loopt dat het hondje niet helemaal aan de rasstandaard voldoet, dus ook qua oren, maar goed dan nog, de hond weet niet of het een show/fok hondje is of niet, dus wat maakt het bij welke je plakt?
ik vind woorden als walgelijk en ziek in je hoofd toch echt wel zwaar overdreven.
enne dus Jip bij deze bij jij walgelijk bezig geweest en ziek in je hoofd 
ik vind woorden als walgelijk en ziek in je hoofd toch echt wel zwaar overdreven.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik ookyamie schreef:ik vind woorden als walgelijk en ziek in je hoofd toch echt wel zwaar overdreven.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Hier nog iemand. Toen er foto's van Naqui met oren in het tape op het forum stonden werd Jip haar uitleg daarvoor geaccepteerd. Meen dat ook Rochelle (van Little Wolf) haar oortjes een tijdje in het tape zaten waar ook niet veel commentaar op was en nu ineens wel?malinois schreef:ik ookyamie schreef:ik vind woorden als walgelijk en ziek in je hoofd toch echt wel zwaar overdreven.![]()
-
Roxy
- Actief