Hondvriendelijk was het: de naam (Domein van de Hond) is niets overdreven. Alles draait om de aanwezige honden, en dat was een gezellig roedeltje dat lekker samen speelde, bedelde om aandacht bij de overige gasten (Kitje) of zich in de zonnestraaltjes koesterde (Poncho).
Hieronder een fotoverslag van onze minivakantie: genieten van de gezellige B&B en de heerlijke tuin, smullen in het aanwezige restaurant, en je verbazen over de prachtige omgeving. Maar eerst en vooral natuurlijk samen zijn met je hond(en).
Regine en ik hebben ook het praktijkgedeelte van de cursus Lichaamstaal bij honden gevolgd, met Li's herder Spirit als absolute roedelleider. Mede dankzij hem konden we direct zien hoe honden zich in een roedel gedragen, inclusief het hele rangordegebeuren. Ook aan Bambi's uitvalgedrag is gewerkt, en mits ik het consequent volhoud, is dit er zeker uit te trainen.
De ontvangst door Li. Natuurlijk gaat een grote portie van de aandacht uit naar de honden (reeds aanwezig dan wel zojuist gearriveerd).

Alles voor een pensstaafje...

Overal liggen van die lekkere dikke hondenkussens

Maar als het zo uitkomt verkiest Kit toch de schoot van Li

Gasten en honden in de tuin

Eindelijk is het zover: Praktijkgedeelte Lichaamstaal bij honden

Een stukje schitterend mooie Ardennen, tijdens een vijf uur durende wandeling

Poncho in de Ourthe

Spirit in de Ourthe

Hondjes én mens (Regine) in (bij) de Ourthe

Uitzicht vanaf mijn bed...

De prachtige en lieve husky van een van de gasten

De prachtige en lieve boxer van een van de gasten

De prachtige en lieve (leen)kelpie van Regine (genaamd Bashir)

Nog ff relaxen alvorens de terugreis aan te vangen

Dag Domaine du Chien: mij zie je hier zeker terug

Op www.domaineduchien.be staat het hondse gedeelte van de gasten (de onze staan er nog niet bij maar dat gaat wel gebeuren).