Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wondje aan oor gaat niet meer dicht
Moderator: moderatorteam
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
wondje aan oor gaat niet meer dicht
De 16 jaar oude Spaniel van mijn schoonmoeder heeft een wondje aan haar oor wat niet meer dicht gaat. Ze heeft er al een antibioticakuur voor gehad omdat het ontstoken was en mijn schoonmoeder spuit het in met Calendula? dacht ik. Verder heeft ze de haren er zoveel mogelijk omgheen weggeknipt. Maar het gaat maar niet dicht. Het zit ook op een hele rottige plaats nl precies aan de rand van het oor. Volgens mij is het nog steeds ontstoken, want de hond draagt een hele vieze scherpe lucht bij zich. Vanmorgen schuurde ze ook met haar kop over de vloerbedekking, omdat ze er last van had. Maar op die manier gaat het steeds weer open.
Hebben jullie tips hoe je dit het beste aan zou kunnen pakken?
Hebben jullie tips hoe je dit het beste aan zou kunnen pakken?

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
amy had het ook maar dan aan 2 oren omdat ze een verkeerde oordracht heeft en heel hard klappert bleef het maar open heel haar koppie zat constant onder het bloed ik heb het dus ook elke keer ontsmet met tea trea en ingesmeerd met calendula maar ja haar oren blijven klapperen dus het had niet genoeg tijd om dicht te gaan na 2 weken dacht ik ineens ik ga die oren plakken dus ik heb gewoon een pleister om het puntje geplakt maar ik had wel de zijkanten open gelaten zo dat het kon luchten dat heb ik zo'n 2 weken gedaan en het is over
we zijn nu weer ruim 2 maanden verder en het is nog steeds niet terug gekomen 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- monky555
- Zeer actief
hier een fototje van hoe ik het had geplakt ik hoop dat het een beetje duidelijk is te zien moest de foto iets verkleinen

-
Hester
- Actief
Ik zou zowiezo direct weer naar de DA aan. Doet die niks, dan zou ik naar een ander gaan. Mijn hond heeft ooit een zeer ernstige hotspot gehad. En ik beweer niet dat dit hetzelfde is...Maar ik zou me voor kunnen stellen dat een DA voor zou kunnen schrijven om die plek te wassen met Paxcutol (een anti-septische shampoo) en er toch een goeie antibioticakuur bij te geven. Geen zalf o.i.d. omdat dat de wond dichtsmeert en er geen lucht bij kan komen. Dit omdat de aandoening behoorlijk hardnekkig lijkt.
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...
Nelsons site!
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...
Nelsons site!
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Dibbes
- Zeer actief
Er is wel geprobeert om het te verbinden door 1 van de kinderen, maar niets bleef zitten. Als je echt iets aan het oor vast gaat plakken, trekt ze het eraf. Het zit onderaan het oor aan de rand van het oor. Het lijkt net of er een hap uit is. Het zit echt op een lastige plaats en ik vond het er vies uit zien. Wat vochtig en rood. Ik zei al dat ze wel op mag passen met vliegen. Ze wast het ook met Dettol. Ik weet ook niet wat voor antibiotica ze ervoor heeft gehad. Het deed mijzelf wel aan een hotspot denken, maar zoiets heb ik nooit in het echt gezien, dus ik weet niet zeker of dat het is.

- monky555
- Zeer actief
zo zag het er bij amy ook uitDibbes schreef:Er is wel geprobeert om het te verbinden door 1 van de kinderen, maar niets bleef zitten. Als je echt iets aan het oor vast gaat plakken, trekt ze het eraf. Het zit onderaan het oor aan de rand van het oor. Het lijkt net of er een hap uit is. Het zit echt op een lastige plaats en ik vond het er vies uit zien. Wat vochtig en rood. Ik zei al dat ze wel op mag passen met vliegen. Ze wast het ook met Dettol. Ik weet ook niet wat voor antibiotica ze ervoor heeft gehad. Het deed mijzelf wel aan een hotspot denken, maar zoiets heb ik nooit in het echt gezien, dus ik weet niet zeker of dat het is.

- Dibbes
- Zeer actief
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- Dibbes
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
- Dibbes
- Zeer actief
Daar heb je ook wel een punt. Ik denk dat ze het nu ook zo vaak ontsmet, omdat het blijkbaar toch ontstoken is. Er komt namelijk een indringende scherpe lucht van de hond af.
Maar ik zal het doorgeven. En je tip van de panty of sok vind ik een hele goede. Ik zal het doorgeven en dan kan ze dat proberen.
Maar ik zal het doorgeven. En je tip van de panty of sok vind ik een hele goede. Ik zal het doorgeven en dan kan ze dat proberen.