Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kyra toch operatie..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Kyra toch operatie..

Ongelezen bericht door lilalila »

Kyra had zoveel last van haar pootje dat de dierenarts toch besloot om vandaag te opereren.

Vorige week was ik al langs de dierenarts geweest om wat gruis uit haar pootje te halen. En de rest van de week waren we in de weer met soda en biotex om viezigheid weg te weken. In het weekend ging het heel goed met haar, ik had de doorn er eindelijk uit !
En ze liep weer vrolijk voor ons uit.

Gisteren was het mis. Liep niet meer, dikke, wat rode poot, dus weer naar de dierenarts.

En nu wordt ze dus geopereerd. Hopelijk gaat alles goed, kunnnen ze vinden wat er dwars zit en herstelt ze voorspoedig.

Want ik wil haar weer zien rennen & samen spelen ! :19:
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik ben ook benieuwd wat de dierenarts aantreft in haar pootje. Ik wens je sterkte en beterschap met Kyra :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Sterkte!!! en beterschap voor Kyra :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Ook sterkte en beterschao gewenst, hopelijk slaagt de operatie en ondervindt ze geen pijn en problemen meer !

Groetjes, Femmy
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

hopelijk dat het nu verholpen wordt, en dat ze inderdaad straks weer lekker kan spelen en rennen!
sterkte! ik duim!
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

En hoe is de operatie gegaan? Wat hebben ze in dr pootje aangetroffen?
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
lilalila
Zeer actief

We zijn nu 2 nachtjes verder, en ze wordt nu gelukkig (eindelijk) weer wat vitaler.

Het vervelende is dat de dierenarts niets bijzonders heeft aangetroffen in haar ontstoken pootje. Ze denkt aan een bacteriële infectie, en heeft Kyra een antibiotica kuur meegegeven.

Ik baal er best van, dat er niet iets duidelijks (bijv. nog een restantje viezigheid) is gevonden, en hoop echt dat ze nu helemaal herstelt.

Bedankt voor het meeleven ! :8):
lilalila
Zeer actief

Het gaat nu goed met Kyra ! Gelukkig wel ! :ok:

Ze is weer in haar normale doen, geïnteresseerd in haar omgeving, dribbelt weer lekker mee met mij. Ook al een beetje op haar zere poot. Ik denk dat het vooral door de antibiotica komt.
Achteraf begrijp ik eigenlijk niet dat de dierenarts eerst voor een operatie kiest (waar dan niets uit komt) en dan pas antibiotica geeft.
Als er ooit een volgende keer komt, dan toch echt andersom. Grote kans dat ze alleen met antibiotica ook goed opknapt.
En dat scheelt haar (en mij) een zware tijd. Ze is er namelijk erg zwakjes van geweest, het duurde lang voordat ze weer echt aanwezig was.

:19:

lilalila
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben blij voor jullie dat het weer goed gaat :ok: Maar de dierenarts klinkt mij niet echt kundig, persoonlijk zocht ik een andere.

Hopelijk knapt ze snel op en is ze weer de oude :ok:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

bulletjebe schreef:Maar de dierenarts klinkt mij niet echt kundig, persoonlijk zocht ik een andere.
:eek:
En als diezelfde dierenarts eerst antibiotica had voorgeschreven en er moest later alsnog geopereerd worden had je precies hetzelfde geschreven.
docent diergeneeskunde schreef:achteraf kijk je een koe in de kont
weg gehaald zit een virus in
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:
bulletjebe schreef:Maar de dierenarts klinkt mij niet echt kundig, persoonlijk zocht ik een andere.
:eek:
En als diezelfde dierenarts eerst antibiotica had voorgeschreven en er moest later alsnog geopereerd worden had je precies hetzelfde geschreven.
Fijn dat jij weet wat ik ga schrijven :ok:
lilalila
Zeer actief

Het is juist een dierenkliniek die goed staat aangeschreven. Daar reizen we een extra stukje voor. :wink:
Maar toch ben ik wel geschrokken van hoe lang het voor Kyra duurde om er weer echt te zijn. Van een lichte narcose was ze tot in de avond afwezig...
Bij mij zit de schrik er wel in, en durf ik geen narcose meer aan. Collies zijn daar erg gevoelig voor.

P.S.
Dichtbij zit een dierenarts die een slechte reputatie heeft, die slaan we dus over.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

lilalila schreef:Het is juist een dierenkliniek die goed staat aangeschreven. Daar reizen we een extra stukje voor. :wink:
Maar toch ben ik wel geschrokken van hoe lang het voor Kyra duurde om er weer echt te zijn. Van een lichte narcose was ze tot in de avond afwezig...
Bij mij zit de schrik er wel in, en durf ik geen narcose meer aan. Collies zijn daar erg gevoelig voor.

P.S.
Dichtbij zit een dierenarts die een slechte reputatie heeft, die slaan we dus over.
De erfelijke afwijking die ervoor zorgt dat collies overgevoelig zijn voor allerlei medicijnen kan met een test in het bloed worden aangetoond. Kost ongeveer 60 dollar (moet het bloed wel in dat lab komen) en 50 per hond als je meer dan 5 honden tegelijk laat onderzoeken.

Mijn vorige hond bleef ook altijd lang suf van de narcose, tot ze haar delaatste keer echt goed warm hebben gehouden tijdens de operatie. Lang suf blijven kan gewoon komen vanwege afkoeling.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”