Vandaag weer lekker appèl en manwerk gedaan! Eerst het appèl, het volgen ging gewoon super!

Door de groep ging effe wat minder, dat oefenen we bijna nooit dus nu effe met hulplijntje gedaan. Ze ging netjes zelfstandig zitten.
De zit oefening ging super, gewoon netjes zitten op commando en ook toen ik terugliep.

De af oefening ging wat minder, muts wilde niet gaan liggen dus even opnieuw gedaan en toen ging het wel goed.

Het afliggen ging op zich goed, we hebben 6 Ã 7 keer geschoten, 1 keer wilde ze opstaan, maar met een flinke correctie van de derde man bleef ze toch liggen. Ze heeft zo'n 5 min. gelegen.

Vlak apporteren deden we even niet, ik wil nu voor het examen weinig tot geen druk op andere oefeningen leggen, het VZH gaat voor. Apporteren over de haag deden we wel even met een lange lijn en het bijtrolletje. Heen ging ze goed, alleen was de 5 meter lijn net iets te kort dus hij glipte uit m'n handen, liep ze de terug er langsheen. Nog een keer gedaan, ze sprong mooi hoog heen en terug, gewoon super. Ze sprong nu op 95 cm. en tipte nergens.

Op het eind nog even vooruitgestuurd. Op zo'n 25 m. en bovenaan een klein bakje van 5X5 cm met een paar stukjes kaas erin.
Ze ging goed vooruit, wist direkt weer wat de bedoeling was en ging dus netjes liggen op commando, helaas wat schuin maar ze reageerde goed op het AFFF

Daarna nog een keer gestuurd, nu op zo'n 70 pas afstand, weer ging ze goed vooruit en netjes af.

Nog effe gespeeld tussendoor als ze weer goed haar best deed en zo kwam een einde aan het appèl. Ik vond het zeker niet slecht gaan!

Daarna nog manwerk. Ik heb haar aan de paal gezet, zodat er spanning op de beet kwam en dat ze wel goed MOEST bijten, anders vloog ze er af.

En toen mocht ze de mouw winnen.

Daarna nog even een paar keer een stukje stellen gedaan en toen was het genoeg voor vandaag, het ging gewoon in 1 woord: GOED