Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shita training 08-05

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Shita training 08-05

Ongelezen bericht door Shita »

Afbeelding
Vandaag weer lekker appèl en manwerk gedaan! Eerst het appèl, het volgen ging gewoon super! :ok: Ze was er alsmaar bij, ook met het los volgen.
Afbeelding
Door de groep ging effe wat minder, dat oefenen we bijna nooit dus nu effe met hulplijntje gedaan. Ze ging netjes zelfstandig zitten.
De zit oefening ging super, gewoon netjes zitten op commando en ook toen ik terugliep.
Afbeelding
De af oefening ging wat minder, muts wilde niet gaan liggen dus even opnieuw gedaan en toen ging het wel goed.
Afbeelding
Het afliggen ging op zich goed, we hebben 6 à 7 keer geschoten, 1 keer wilde ze opstaan, maar met een flinke correctie van de derde man bleef ze toch liggen. Ze heeft zo'n 5 min. gelegen.

Afbeelding
Afbeelding

Vlak apporteren deden we even niet, ik wil nu voor het examen weinig tot geen druk op andere oefeningen leggen, het VZH gaat voor. Apporteren over de haag deden we wel even met een lange lijn en het bijtrolletje. Heen ging ze goed, alleen was de 5 meter lijn net iets te kort dus hij glipte uit m'n handen, liep ze de terug er langsheen. Nog een keer gedaan, ze sprong mooi hoog heen en terug, gewoon super. Ze sprong nu op 95 cm. en tipte nergens. :wink:

Op het eind nog even vooruitgestuurd. Op zo'n 25 m. en bovenaan een klein bakje van 5X5 cm met een paar stukjes kaas erin.
Ze ging goed vooruit, wist direkt weer wat de bedoeling was en ging dus netjes liggen op commando, helaas wat schuin maar ze reageerde goed op het AFFF :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna nog een keer gestuurd, nu op zo'n 70 pas afstand, weer ging ze goed vooruit en netjes af. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog effe gespeeld tussendoor als ze weer goed haar best deed en zo kwam een einde aan het appèl. Ik vond het zeker niet slecht gaan!
Afbeelding

Daarna nog manwerk. Ik heb haar aan de paal gezet, zodat er spanning op de beet kwam en dat ze wel goed MOEST bijten, anders vloog ze er af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toen mocht ze de mouw winnen. :wink:
Afbeelding
Daarna nog even een paar keer een stukje stellen gedaan en toen was het genoeg voor vandaag, het ging gewoon in 1 woord: GOED :cheer:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

best mooi
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

Ik vind dat je hond erg attent naast je loopt leuk om te zien en zo te zien heeft ze er wel lol in.
Het mouwtje gaat ze op de foto te zien vol op. :ok:
Groetjes Saskia en Zep
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Mooie foto's van een zo te zien heel geslaagde training. :wink:
Succes al vast voor je VZH wanneer ga je op?
Shita
Zeer actief
Contacteer:

Mechelfanaat schreef:Mooie foto's van een zo te zien heel geslaagde training. :wink:
Succes al vast voor je VZH wanneer ga je op?
Ben al voor VZH gegaan, alleen vraag me niet hoe... :roll: Niet super dus, en gezakt, eind dit jaar gaan we weer denk ik. :ok:

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
mandy90
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mandy90 »

Heey sandra geweldige foto van een hele knappe meid en ze doet het netjes jammer dat je bent gezakt maar de volgende vzh examen haal je wel
Shita
Zeer actief
Contacteer:

mandy90 schreef:Heey sandra geweldige foto van een hele knappe meid en ze doet het netjes jammer dat je bent gezakt maar de volgende vzh examen haal je wel
Ik hoop 't. :wink:

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”