Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teken

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lupa schreef:
Marion. schreef:
Branka schreef:Dat trucje leerde iemand mij inderdaad een tijdje terug. Werkt inderdaad prima, ook bij kleine teekjes en ook als je geen tekentang bij je hebt.
Ik met mijn worstevingertjes kan kleine teekjes niet grijpen. Ik heb gewoon standaard een tekentang in mijn broekzak :wink:
je hoeft niet te grijpen! juist met worstvingertjes zou het zelfs beter moeten gaan
maar het gaat om dat je bv in het bos loopt of ergens anders en je hebt je teken tang niet bij je dan kan je altijd je vinger gebruiken
Hoe dan? Met m'n vingertoppen eroverheen wrijven ofzo?
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Marion. schreef:
lupa schreef:
Marion. schreef:
Branka schreef:Dat trucje leerde iemand mij inderdaad een tijdje terug. Werkt inderdaad prima, ook bij kleine teekjes en ook als je geen tekentang bij je hebt.
Ik met mijn worstevingertjes kan kleine teekjes niet grijpen. Ik heb gewoon standaard een tekentang in mijn broekzak :wink:
je hoeft niet te grijpen! juist met worstvingertjes zou het zelfs beter moeten gaan
maar het gaat om dat je bv in het bos loopt of ergens anders en je hebt je teken tang niet bij je dan kan je altijd je vinger gebruiken
Hoe dan? Met m'n vingertoppen eroverheen wrijven ofzo?
Ja, inderdaad. Gewoon met je vingers rondjes draaien over de teek zodat hij duidelig wordt en loslaat.

Ik heb het zelf trouwens nog nooit hoeven doen want Billy heeft nog nooit een teek gehad. Dat ligt ongetwijfeld aan hem want andere honden hier in de buurt krijgen ze wel.
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

lupa schreef:
Scooby schreef:
lupa schreef:kenny gebruikt helemaal niks en ook geen tekens.
zet je zoits niet aan het denken? of het echt nodig is/
Hoi,

Of jij woont in een gebied waar gewoon geen teken zitten?!
waarom heb ik geen laast van en kennins van me wel? we wonen in het zelfde dorp, we gaan naar het zelfde bos, en we komen net uit belgie terug na een dag jagen en toch nogsteeds geen teken.
ze vinden mijn honden niet lekker :boos:

Wees blij voor je honden. :19:
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Je hebt nu ook Tick Fence ofzo. De dierenarts hier zweert erbij, ik heb het verder nog nooit gebruikt. Schijnt net zo goed te helpen als die Scalibor band.

Maar goed, ik gebruikte altijd Frontline maar dat werkt voor geen meter bij mijn hondjes. Wel goed tegen vlooien trouwens :19:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

Bij mij krijgt ie frontline en ik doe knoflook door zijn eten heen. Luca heeft geen last van teken!!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

http://home.planet.nl/~giano023/hotnews.html

Hier staat nog wel grappige uitleg waarom de ene hond gemakkelijker teken oploopt dan de andere.

Wij hebben vandaag de eerste net vastgezogen teek eraf gehaald. De frontline moest eigenlijk al vorige week herhaald, maar vergeten.

Anne
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Gebruik voor de katten sinds jaar en dag Stronghold (enkel en alleen verkrijgbaar bij de dierenarts) en ben dan ook voornemens dit voor Kyra ook aan te schaffen. Geloof dat de naam enkel en alleen veranderd is in Advance.

Groetjes, Femmy
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Nee, zijn twee verschillende middelen. Advantage is alleen geregistreerd voor vlooien, stronghold is voor allerlei parariet-achtig spul geregistreerd en dus ook een behoorlijk tandje duurder.
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Naam van Stronghold is gewijzigd in Advocate, en niet in Advance.

Groetjes, Femmy
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”