http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
jullie op de hoogte stellen van de situatie zoals die nu is met Bink...
Heel eerlijk heeft het wat lang geduurd, voordat ik dit berichtje schrijf,
maar jullie kunnen je vast wel voorstellen dat ik het best moeilijk vindt om zo even alles eruit te gooien.
Inmiddels is Bink 5x bestraalt, waarvoor hij dus ook 5x onder narcose moest.
Op het moment gaat het erg goed met hem en hebben we ook de hoop dat alles weg is.
Bink is in april bestraalt en werd in de 3e week van mei kaal op de bestraalde plek. (zijn rug)
Zijn huid is daar helemaal donker grijs geworden. (was licht rose)
Ook was hij regelmatig down en sloom, terwijl hij een dag later best redelijk vrolijk kon zijn.
Voor ons was dus moeilijk te bepalen hoe Bink zich nou daadwerkelijk voelde.
Zoals veel van jullie zullen weten hebben Am. Staffies een behoorlijk hoge pijngrens.
We vroegen ons dan ook serieus af of hij pijn had, maar Bink gaf niets aan,
af en toe liep hij wel wat met een gebolde rug,
dus we denken dat hij toch wel wat pijn gehad heeft.
We denken zelf dat hij meer last van de narcose heeft gehad dan van het bestralen zelf.
Het is alleen zo moeilijk om na echt goed in te schatten hoe de stand van zaken is,
soms werd ik daar wel eens moedeloos van..
Je wilt zo graag dat je hond weer gezond wordt.. maar je kan daar zelf zo verdomd weinig aan doen...
dat maakt het dat je je zo machteloos voelt...
Begin juli moesten we terug met hem naar de Radioloog, voor een laatste controle (na 2 maanden).
Zijn bloed, hart, lymfknopen en de plek zelf zijn gecontroleert en dat zag er allemaal goed uit.
Ik heb gevraagd of er ook een scan gemaakt kon worden, zodat we zeker weten dat alles weg is.
Een röntgenfoto zou namelijk geen zin hebben, omdat hij de tumor in zijn bindweefsel (weke delen) had/heeft.
Ook op een echo zie je dit heel moeilijk, meestal zijn tumoren daar pas op te zien, als het al te ver is...
Helaas kreeg ik op mijn vraag voor een scan niet echt het antwoord waar we op hoopten.
Je hoopt gewoon op een 100% zeker antwoord dat alles weg is, maar
doordat Bink op die plek al geopereert was, voordat hij bestraald werd, heeft hij daar littekenweefsel.
Littekenweefsel schijnt er op een scan uit te zien als afwijkende celvorming, zo ook een tumor.
Dus het verschil tussen het littekenweefsel of een eventuele tumor is heel moeilijk te zien.
Zij gaf ons aan dat we hem zelf wel heel goed in de gaten moeten houden, voor alle zekerheid en
dat we bij elke serieuze verdenking direct contact met haar op moeten nemen.
Verder moeten we over een half jaar weer terug voor een controle
en heeft ze me uitgelegd hoe ik zelf Bink's lymfknopen en de bestraalde plek kan controleren.
Inmiddels krijgt Bink zijn haar weer beetje bij beetje terug.
Het is weliswaar grijs, maar kan bij een rui periode toch weer zijn gewone kleur worden.
Ook door zijn huid die helemaal donkergrijs was geworden, komen langzaam weer wat rose plekjes terug.
Nu maar hopen dat alles inderdaad weg is, of in ieder geval voor een lange tijd stil is gelegd...
Hieronder een paar foto's van zijn rug nu....