Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even schrikken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Even schrikken

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas en ik zijn net bij mijn broer geweest en op de terugweg had hij vreselijke spuitpoep. Toen we thuis aankwamen had hij ineens hele erge kwijldraden uit zijn mondhoeken en hij krabt steeds aan zijn mondhoeken.

Ik kan mijn thermometer nergens vinden dus ik kan zijn temperatuur niet op meten. Hij ligt nu op bed en ik heb net voor de zekerheid de DA gebeld. Hij is helemaal down.

Voordat we naar mijn broer gingen zijn we naar het bos gegaan en daar was hij erg hyper. Zou het te maken hebben met dat hij zo druk is geweest?

Ik wordt zo terug gebeld door de DA want die was met een bevalling bezig.

Hé bah, ik schrok me dood. Ik hoop dat hij snel belt. Waarschijnlijk is er niks aan de hand maar toch hoop ik dat hij snel belt.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Nou, ik ben net terug gebeld en volgens de DA heeft hij ergens een allergische reactie op omdat zijn mondhoeken opgeset zijn en hij zo veel slijm in zijn mond heeft.
Hij mag niks meer eten (hij had al zijn eten al gehad) en omdat de DA niet weet waar hij een reactie op heeft (bv een steek van een dier of iets gegeten van de grond) kan hij er nu niks aan doen.

Pff.... ik ga voorlopig nog niet slapen
Afbeelding
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

wil de da de hond niet even zien??? :denken:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Das effe schrikken dan he?Met die warmte kan het ook wat teveel zijn geweest, nou in elk geval sterkte :wink:
Reini
Zeer actief

gonnylohken schreef:wil de da de hond niet even zien??? :denken:
Nee dus. He gadverdamme ik zit hier echt met een kl*te gevoel. Het is een andere DA dan mijn eigen en laat het nou net de gene zijn waar ik een jaar geleden mee overhoop heb gelegen i.v.m. mijn katten
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Reini schreef:
Nee dus. He gadverdamme ik zit hier echt met een kl*te gevoel. Het is een andere DA dan mijn eigen en laat het nou net de gene zijn waar ik een jaar geleden mee overhoop heb gelegen i.v.m. mijn katten
gadverdegadver....hou em maar in de gaten, en een lekker knuffel!!
is hij verder niet suf ofzo??
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Reini schreef:

Kun je dan niet ergens ander toe?
Ik dacht dat je naar de DA was geweest, maar dit zou mij niet geruststellen, ik zou dan echt een andere effe bellen hoor.
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ik zou ook de DA er even naar laten kijken hoor.
Reini
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Reini schreef:

Ik dacht dat je naar de DA was geweest, maar dit zou mij niet geruststellen, ik zou dan echt een andere effe bellen hoor.
Het stelt mij dus ook helemaal niet gerust nee. Mijn eigen DA heeft geen spoeddienst vanavond ik werd doorverbonden naar Blanken. Vegas ligt nu halfbakken te slapen. Ik hou hem nog even in de gaten en anders bel ik gewoon een willekeurige andere DA
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

Reini schreef:
Angel-eyes schreef:
Reini schreef:

Het stelt mij dus ook helemaal niet gerust nee. Mijn eigen DA heeft geen spoeddienst vanavond ik werd doorverbonden naar Blanken. Vegas ligt nu halfbakken te slapen. Ik hou hem nog even in de gaten en anders bel ik gewoon een willekeurige andere DA
zou ik ook doen!!!! gewoon eentje dichtbij!! :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ik heb zojuist een andere DA gebeld hier in de buurt en die doet er dus niks aan omdat ze niet de vervanger zijn van mijn eigen DA. In de avonduren moet ik dus gewoon bij Blanken zijn.

Heel fraai..

Ik kan zijn mondhoeken koelen met ijs en ik moet zijn ademhaling in de gaten houden.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Reini schreef:Ik heb zojuist een andere DA gebeld hier in de buurt en die doet er dus niks aan omdat ze niet de vervanger zijn van mijn eigen DA. In de avonduren moet ik dus gewoon bij Blanken zijn.

Heel fraai..

Ik kan zijn mondhoeken koelen met ijs en ik moet zijn ademhaling in de gaten houden.
Nou ja zeg. Had je dus niet gezegd dat dat normaal je DA is dan kon het wel? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
Reini schreef:Ik heb zojuist een andere DA gebeld hier in de buurt en die doet er dus niks aan omdat ze niet de vervanger zijn van mijn eigen DA. In de avonduren moet ik dus gewoon bij Blanken zijn.

Heel fraai..

Nou ja zeg. Had je dus niet gezegd dat dat normaal je DA is dan kon het wel? :denken:
Dan kon het wel ja :19:

Als ik het niet meer trek bel ik ze weer op en dan word ik acuut daar klant want als de vervanger van mijn eigen DA deze DA is dan wil ik daar eigenlijk niet meer komen.
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

gewoon bellen dat je langs komt!! jeminee...sinds wanneer doen da zo moeilijk??? anders kun je nog zeggen dat je nog geen da hebt, dat je er pas woont ofzo.... :19:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Hij ligt nu trouwens wel lekker te snurken. Ik heb net een koud, nat washandje bij zijn mond gehouden maar dat wilde hij niet. Hij kwijlt wel heel erg nog steeds
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ach gut,arme Vegas!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Reini
Zeer actief

marian* schreef:Ach gut,arme Vegas!
:jank:

En arme Reini, dit is (gelukkig) voor het eerst dat ik me zorgen maak om vegas en jakkie, ik vind het maar niks :(:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat zijn dat voor rare verhalen? Als mijn hond aangereden wordt, dan rijdt de dierenambulance naar de dichtstbijzijnde (diensthebbende) da hoor. Je hebt als hondeneigenaar niet een contract met één dierenarts hoor.
Gewoon ergens heen rijden, mèt Vegas. Je moet gewoon dezelfde rekening betalen als de vaste klanten hoor, dus ze hebben gewoon te kijken naar je hond.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Reini schreef: :jank:

En arme Reini, dit is (gelukkig) voor het eerst dat ik me zorgen maak om vegas en jakkie, ik vind het maar niks :(:
Ja,erg is dat he?
Sterkte vannacht hoor!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

toch vind ik blanken niet zo erg hoor, hij is mijn DA ook niet ben twee keer bij hem geweest maar hij komt serieus over en als hij het echt niet vertrouwd dan laat hij je wel komen, zolang je vegas goed in de gaten houdt wat betreft ademhaling en slikbeweging, komt het wel goed, ze kunnen soms van de raarste beestjes of plantjes een reactie krijgen en misschien door die reactie reageert zijn lichaam daarop en vandaar de diarree erbij, kan ook weer door de warmte van vandaag komen, en een toevallige samenloop zijn, mijn herder leek eens op een bullterrier toen ze met haar kop in een mierennest had gezeten, na een paar uurtjes trok het langzaam weer weg, maar ook bij haar heb ik goed in de gaten gehouden of ze van binnen in haar bek niet ging opzwellen, het enigste wat een Da kan doen als het teminste binnen een bepaald tijdsbestek is, is een injectie geven tegen de reactie, zeker de combinatie van kwijlen heeft hij iets van binnen in zijn bekkie gehad, misschien een erg vies plantje, als ik naar mijn katten kijk, als die eens zo'n vies kevertje op willen eten, dan lopen de kwijlslierten er ook uit, komt door de stof wat zo'n beestje af scheid,

houd je mannetje goed in de gaten, en veel sterkte..en als je het toch niet vertrouwt gewoon bellen, volgens mij mogen ze je niet weigeren, je bent tenslotte DA geworden om de dieren te helpen. anders zeg je gewoon dat vegas een loge is en dat je geen DA hier in de buurt hebt,

groetjes,
Reini
Zeer actief

Marion. schreef:Wat zijn dat voor rare verhalen? Als mijn hond aangereden wordt, dan rijdt de dierenambulance naar de dichtstbijzijnde (diensthebbende) da hoor. Je hebt als hondeneigenaar niet een contract met één dierenarts hoor.
Gewoon ergens heen rijden, mèt Vegas. Je moet gewoon dezelfde rekening betalen als de vaste klanten hoor, dus ze hebben gewoon te kijken naar je hond.
ik vind het dus ook erg vreemd. ze zei tegen me dat ze geen klanten overnemen van andere praktijken. Ik kan wel weer naar mijn eigen DA bellen maar dan krijg ik diegene weer die ik dus absoluut niet wil.

Ik ga er gewoon nog een bellen ergens anders.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

gucci schreef:toch vind ik blanken niet zo erg hoor, hij is mijn DA ook niet ben twee keer bij hem geweest maar hij komt serieus over en als hij het echt niet vertrouwd dan laat hij je wel komen
Die ervaring heb ik niet met hem. Het zal best een goede DA zijn maar niet de mijne.
Afbeelding
Marion.

Reini schreef:ik vind het dus ook erg vreemd. ze zei tegen me dat ze geen klanten overnemen van andere praktijken. Ik kan wel weer naar mijn eigen DA bellen maar dan krijg ik diegene weer die ik dus absoluut niet wil.

Ik ga er gewoon nog een bellen ergens anders.
Niet bellen. Gewoon in het regiokrantje kijken welke dierenartsen dienst hebben, en naar eentje toe rijden. Geen gelul over "andermans" klanten. Het is geen auto die je ergens anders laat repareren (en dan nog, mag ik lekker zelf weten waar ik mijn auto laat repareren?)
Reini
Zeer actief

Ik heb geen regiokrantje. Ik loop even naar de buren of die er één hebben. Ik heb net nog een andere DA gebeld en die zei ook dat ik het af kan wachten omdat hij verder wel normaal is. Rare lui trouwens die dierenartsen :roll:

Vegas ligt nog steeds te slapen en zijn ademhaling gaat zoals altijd.
Afbeelding
Marion.

Reini schreef:Ik heb geen regiokrantje. Ik loop even naar de buren of die er één hebben. Ik heb net nog een andere DA gebeld en die zei ook dat ik het af kan wachten omdat hij verder wel normaal is. Rare lui trouwens die dierenartsen :roll:

Heb je gezegd dat het een pup is, en dat je je zorgen maakt? Is er geen 24-uurs kliniek in je buurt?
Ik denk ook wel dat het gaat meevallen hoor, maar jij moet ook even gerustgesteld worden. En zo kun je de nacht toch niet in? Gewoon even iemand naar laten kijken. Voor de zekerheid, en voor jouw gemoedsrust.
Reini
Zeer actief

Marion. schreef:
Reini schreef:Ik heb geen regiokrantje. Ik loop even naar de buren of die er één hebben. Ik heb net nog een andere DA gebeld en die zei ook dat ik het af kan wachten omdat hij verder wel normaal is. Rare lui trouwens die dierenartsen :roll:

Heb je gezegd dat het een pup is, en dat je je zorgen maakt? Is er geen 24-uurs kliniek in je buurt?
Ik denk ook wel dat het gaat meevallen hoor, maar jij moet ook even gerustgesteld worden. En zo kun je de nacht toch niet in? Gewoon even iemand naar laten kijken. Voor de zekerheid, en voor jouw gemoedsrust.
Ik heb gezegd dat hij 4 maanden oud is, het mijn eerste hond is en dat ik me erge zorgen maak. Ik ga denk ik het komende uur even uit van de deskundigheid van de drie DA's die ik heb gesproken. Ik wacht het even af want als ik het objectief bekijk heeft hij buiten de kwijlmond om niks om me zorgen over te maken. Hij ligt lekker te slapen, ademt en snurkt zelfs.

Ik hou hem gewoon nog even een uurtje in de gaten en probeer dan te slapen als de situatie niet veranderd. Mijn vriend komt ergens begin van de nacht van het werk thuis en dan bekijk ik het opnieuw.

ja, dat ga ik doen. hij ligt nu zo lekker te slapen ik wacht het nog even af.
Afbeelding
Marion.

Reini schreef:Ik hou hem gewoon nog even een uurtje in de gaten en probeer dan te slapen als de situatie niet veranderd. Mijn vriend komt ergens begin van de nacht van het werk thuis en dan bekijk ik het opnieuw.

Goed zo :wink:
Goed plan.
Reini
Zeer actief

Marion. schreef:
Reini schreef:Ik hou hem gewoon nog even een uurtje in de gaten en probeer dan te slapen als de situatie niet veranderd. Mijn vriend komt ergens begin van de nacht van het werk thuis en dan bekijk ik het opnieuw.

Goed zo :wink:
Goed plan.
en in de tussentijd ga ik nog maar eens wat foto's in de fotohoek zetten :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

hoe is het nu?
Reini
Zeer actief

pooh schreef:hoe is het nu?
Hij ligt nog steeds lekker te slapen. hij ademt normaal en was net ook aan het dromen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”