wat ik daar mee heb gemaakt vandaag gaat mijn gewone verstand te buiten, de tranen stonden me gewoon van boosheid in de ogen.
Ik moet het echt even kwijt en vertel het daarom maar even zowiezo om te horen wat jullie hiervan vinden.
We hebben op het moment zomer training en de groep is samen gesteld uit allemaal verschillende groepen voor de mensen die serieus aan het trainen zijn en graag door willen trainen in de zomer om dat de lessen dan tijdelijk stoppen. (gehoorzaamheid B,G&G)
De groep zat te wachten terwijl het allang tijd was, maar geen instructeur te bekenen, vervolgens maar eens gevraagd in de kantine. bleek onze instructeur niet te komen door een familie probleem en we konden mee doen bij de spelletjes groep. Dit is een erg grote groep van zeker 20 honden, waar ook puppy's bij zitten.
Hier was ik al niet blij mee aangezien lu nogal dominant kan zijn naar honden die ze niet kent en puppy's. In een klein groepje is dat na 5 minuten door mij de kop ingedrukt en kan ze met elke hond overweg, maar met z'n grote groep De honden schote alle kanten op en een aantal mensen waren vooral met elkaar bezig/praten en hielden hun hond niet in de gaten dus ik zag het al zo gebeuren dat lu zou uitvallen of iets anders waar ik altijd zo mijn best voor doe om te voorkomen dat dit ooit een keer gebeurd, ik wil gewoon niet dat ze dit gedrag aanleerd.
Hiernaast had ik al helemaal geen zin in spelletjes, dus ik ben naar de instructeur toegegaan en heb gevraagd of ik niet mee kon trainen bij de andere groep op het veld. de instructeur begreep dit direct en liep met me mee naar de instructeur van die groep en vroeg of ik mee kon trainen met die groep. Waar resuluut werd gezegt dat mijn hond niet met een van de honden in de groep kon, waarop ik vroeg waarop dit gebazeerd werd, hier kreeg ik geen antwoord op. Maar de instructeur herhaalde nogmaals dat de honden niet samen kunnen. Lu heeft een maal met deze groep samen getraint en heeft zich voorbeeldig gedragen, lu is namelijk alleen op mij gericht bij het trainen en staat goed onder appel. Dus je begreep al dat ik hier niks van snapte want er is helemaal GEEN probleem met een hond in deze groep. Toen heb ik nogmaals gezegt dat ik haar wel aan de lijn hou als dat het probleem is. Vervolgens zei de instructeur dat andere honden uit mijn groep wel welkom waren maar lu en ik niet.
Ik stond op dit moment op ploffen

Er stonden nog 2 andere instructeurs bij en deden alle 2 hun mond niet open.
Vervolgens heb ik beleeft gevraagd (hoe ik dit voor elkaar heb gekregen kan ik je niet vertellen) Als mijn hond niet sociaal gedrag naar andere honden laat zien in haar ogen, is zei toch de eerst om mij te leren hoe ik dat dan juist wel moet doen, hier kreeg ik geen antwoord op en madam liep gewoon weg.
Ik heb vervolgens de andere instructeurs gevraagd wat zei hiervan vonden en die hadden hier niks op te zeggen alleen van tja als zei dat zo ziet zal het wel zo zijn.
Ik heb vervolgens gezegt dat als ze op deze manier met mij omgaan ik niet meer wens hier te trainen en mijn geld terug wil voor de lessen die ik nog betaald heb.
Hier kreeg ik ook een reactie op van tja dat kan niet zomaar enz enz.
zak toch lekker in de strond heb ik gedacht en heb de eer aan mezelf gehouden en ben weg gelopen.
Ik heb een klachten brief geschreven naar het bestuur met het verhaal en de vraag dat ik dit niet begrijp en mijn geld terug eis van de lessen.
Ben benieuwd wat ik hiervoor reactie op ga krijgen.
Nog even een andere vraag weet iemand een honden school in of rond amsterdam waar goed les wordt gegeven en ik wel welkom ben met mijn stafford.