Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

spelen en los lopen met patella luxatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

spelen en los lopen met patella luxatie?

Ongelezen bericht door rianneke »

Hallo,

Daar ben ik weer met nog een vraagje over patella luxatie. Zoals jullie wel weten heeft layka, 1,5 jaar oud, patella luxatie en een kruisbandoperatie ondergaan. Momenteel loopt ze nog aan de lijn en zwemt ze bij aquadog om de spieren te versterken. Nu weet ik dat het slecht is om balletjes te gooien en layka te laten rennen en te laten spelen met andere honden. Doen jullie dat helemaal niet meer? Momenteel doen we dat helemaal niet meer omdat we even willen kijken of de zwemtherapie aanslaat. Maar we kunnen een hond van 1,5 jaar met nog een heel leven voor zich toch niet voor haar hele leven aangelijnd laten. Laten jullie de honden nog spelen met andere honden? Gooien jullie nog balletjes of hebben jullie een ander alternatief? Layka kan op het moment haar energie niet kwijt.

Groetjes

Rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Je bedoelt na de herstelperiode?

Dino doet gewoon alles wat andere honden zonder operatie ook doen

Hij speelt net zo, en hij rent achter balletjes enzo en hij loopt gewoon los. Ik heb daarin geen beperkingen voor hem. Hij is bijna drie jaar nu.

Het enige verschil is dat hij nu nooit meer mank loopt na het spelen of rennen.
rianneke
Zeer actief

Baily schreef:Je bedoelt na de herstelperiode?

Hij speelt net zo, en hij rent achter balletjes enzo en hij loopt gewoon los. Ik heb daarin geen beperkingen voor hem. Hij is bijna drie jaar nu.

Nou de herstelperiode van de kruisbandoperatie zit er bijna op. De DA zegt dat alles goed is gekomen wat betreft de kruisband. Helaas heeft ze ook no patella luxatie. En mijn vraag is dus wat doen jullie hier met jullie honden die patella hebben. Laten rennen of niet? Los laten lopen of niet? Laten spelen met andere honden of niet? Layka wordt dus niet geopereerd aan patella, omdat het de DA niet verstandig lijkt hetzelfde pootje nog een keer open te snijden. Bovendien kunnen honden er erg oud mee worden en een operatie is ook niet altijd succesvol. Mank zal ze altijd blijven lopen, we hopen nu wat minder door haar zwemtherapie.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

rianneke schreef:
Baily schreef:Je bedoelt na de herstelperiode?

Nou de herstelperiode van de kruisbandoperatie zit er bijna op. De DA zegt dat alles goed is gekomen wat betreft de kruisband. Helaas heeft ze ook no patella luxatie. En mijn vraag is dus wat doen jullie hier met jullie honden die patella hebben. Laten rennen of niet? Los laten lopen of niet? Laten spelen met andere honden of niet? Layka wordt dus niet geopereerd aan patella, omdat het de DA niet verstandig lijkt hetzelfde pootje nog een keer open te snijden. Bovendien kunnen honden er erg oud mee worden en een operatie is ook niet altijd succesvol. Mank zal ze altijd blijven lopen, we hopen nu wat minder door haar zwemtherapie.
O, ik dacht dat de hond ook aan patella luxatie was geopereerd, dan heb ik het verkeerd begrepen. :wink:

Dat is wel erg jammer vind ik dat hij daar niet meer aan geopereerd kan worden.

Ik zou de hond gewoon laten doen wat hij kan en hem zelf laten aangeven of iets pijn doet of niet. Nooit meer rennen is ook een straf lijkt mij. Er zijn heel veel honden die gewoon allles doen met patella luxatie en er helemaal geen last van hebben, ook al lopen ze te hinken.
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Wat zegt je DA ervan?
Afbeelding
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

kijk goed uit met een patella luxatie
kan er weer uitschieten en dan ben je veder van huis
zou zeker na de revalidatie van je hond
hem heel rustig laten spelen
denk dat je hond het zelf wel aangeeft hoever je kan gaan
Afbeelding
rianneke
Zeer actief

Jose schreef:kijk goed uit met een patella luxatie
kan er weer uitschieten en dan ben je veder van huis
zou zeker na de revalidatie van je hond
hem heel rustig laten spelen
denk dat je hond het zelf wel aangeeft hoever je kan gaan

Nou als layka aangeeft hoe ver ze kan gaan, dan kan ze heel ver haha. Dus of dat een goede graadmeter is weet ik ook niet.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Kaska
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kaska »

neem aan de Layka die kleine meid in je onderschrift is???
Het is een licht hondje dan, dat best het 1 en ander kan hebben....
doe niet TE uitbundig maar ga haar niet straffen door niet meer te mogen hollen enzo......wat je zou kunnen vragen aan de dierenarts is of ze spierversterkers kan gaan gebruiken in de rest van de therapie weken.
Zodat er flink spierweefsel kan groeien om de knieschijf zodat die net al te snel weer ontwricht.
Succes !!
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Kanjer heeft ook patella luxatie en hij leeft voor de bal :mrgreen: . Hij apporteert zeer regelmatig, vooral ook vanuit het water. Bewegen is juist heel belangrijk voor honden met patella luxatie. We waren laatst met hem bij de dierenarts omdat hij zijn elleboog verstuikt had.
Deze dierenarts controleerde ook nog hoe het zat met Kanjer zijn patella en hij zei dat Kanjer nergens last meer van heeft en dat het als het ware genezen is. Kanjer heeft namelijk flink gespierde achterpoten.
We passen natuurlijk op met rare bewegingen maar verder mag hij alles wat onze andere twee honden ook mogen.
Succes met je hondje :wink:
Groetjes Rob
rianneke
Zeer actief

Tarz schreef:Kanjer heeft ook patella luxatie en hij leeft voor de bal :mrgreen: . Hij apporteert zeer regelmatig, vooral ook vanuit het water. Bewegen is juist heel belangrijk voor honden met patella luxatie. We waren laatst met hem bij de dierenarts omdat hij zijn elleboog verstuikt had.
Deze dierenarts controleerde ook nog hoe het zat met Kanjer zijn patella en hij zei dat Kanjer nergens last meer van heeft en dat het als het ware genezen is. Kanjer heeft namelijk flink gespierde achterpoten.
We passen natuurlijk op met rare bewegingen maar verder mag hij alles wat onze andere twee honden ook mogen.
Succes met je hondje :wink:
een beetje een late reactie haah ik vergeet af en toe waar ik allemaal topics heb geplaatst. Wat fijn dat kanjer er geen last meer van heeft. Layka zwemt nu om zo ook de spieren in haar achterpoten te versterken. Layka apporteert eigenlijk vrijwel niets meer nu, maar dat willen we wel gaan doen, maar eerst ff kijken hoe het met de zwemtraining gaat.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”