Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

epilepsie en vaccineren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

centen
Vaste gebruiker

epilepsie en vaccineren

Ongelezen bericht door centen »

onze hond heeft epileptische aanvallen. Nu zijn wij bij een homeopaath terecht gekomen deze heeft onderzoek gedaan. De aanvallen worden veroorzaakt door de vaccinatie tegen hondenziekte eToen wij het hondje kregen hij is 2 jaar was hij door de vorige eigenaren niet ingeent, dat waren ze vergeten. Vlak na het inenten kreeg hij deze aanvallen. Omdat wij eerst dachten dat de vorige eigenaren de hond weg hadden gedaan vanwege de aanvallen,waren wij nogal ontdaan. Echter de vorige eigenaren blijven erbij dat ze nooit van dergelijke aanvallen hadden gezien. Het moet dus inderdaad door het vaccineren komen. Is er iemand die dit herkend???
alvast bedankt, Marion
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Zeer goeie vraag :ok: ,
ik heb ook een hond met epileptie en ik moet volgend week
naar de DA voor de inenting.
Ik ga het haar zeker vragen.
Wat ze wel heeft gezegd is dat narcose en epileptie geen goeie combinatie zijn.
Je moet es epileptie en vaccineren intikken bij google
er staat een artikel over.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Drie dagen nadat wij een van onze hondjes hadden laten enten (was de eerste enting) kreeg hij een zeer ernstige epileptische aanval. Omdat ik toen nog niet wist wat ik nu weet heb ik het hondje na weken ook nog de twee andere entingen laten geven. Met een jaar heb ik hem nog weer laten enten, dat deed toch iedereen, dus ik wist niet beter. Sinds die tijd is hij niet meer geënt. De laatste jaren krijgt hij fenobarbital, heel weinig en vitamine b complex van de trekpleister. Inmiddels is hij al dertien jaar geweest, af en toe heeft hij een toeval. Als ik het weer over moest dan was het hondje na de eerste enting nooit meer geënt. Ik ben heel voorzichtig geworden met enten. Liever niet dan wel.
Mama Sanneke
Zeer actief

Suzan schreef:Drie dagen nadat wij een van onze hondjes hadden laten enten (was de eerste enting) kreeg hij een zeer ernstige epileptische aanval. Omdat ik toen nog niet wist wat ik nu weet heb ik het hondje na weken ook nog de twee andere entingen laten geven. Met een jaar heb ik hem nog weer laten enten, dat deed toch iedereen, dus ik wist niet beter. Sinds die tijd is hij niet meer geënt. De laatste jaren krijgt hij fenobarbital, heel weinig en vitamine b complex van de trekpleister. Inmiddels is hij al dertien jaar geweest, af en toe heeft hij een toeval. Als ik het weer over moest dan was het hondje na de eerste enting nooit meer geënt. Ik ben heel voorzichtig geworden met enten. Liever niet dan wel.
Ga ik dus vooraf zeker vragen aan de DA, als het niet hoeft dit jaar dan liever niet.
Luka krijgt ook Fenobarital.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
centen
Vaste gebruiker

dat bedoel ik dus voorzichtigheid met vacineren.kennis van osn heeft zijn hond ook maar 1x laten inenten sla pup en die is inmiddels al 13 zonder problemen. op www.naturalanimals.nl staat een artikle over vaccineren dat klinkt echt niet goed
Jasper46
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Jasper46 »

Ja je hoort steeds vaker berichten over nadelen van entingen. Ik twijfel zelf nog wel sterk maar ik denk dat ik dit jaar ook over ga slaan. Misschien alleen ziekte van Weil maar meer niet.
Ik heb wel eens van nosodes gehoord maar ik weet niet of dat afdoende beschermt. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
Als mijn hond epilepsie zou hebben zou ik hem of haar ook niet meer laten enten, als je leest dat het zulke heftige reactie opwekt dan zit er toch iets in die entstof wat dit opwekt. Je hoort ook wel eens van anafylactische (ik schrijf het vast fout) shock, zou dat dan ook iets met epilepsie te maken hebben? Dit ontstaat dus direct na een enting als ik het goed begrepen heb.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Jasper46 schreef:Ja je hoort steeds vaker berichten over nadelen van entingen. Ik twijfel zelf nog wel sterk maar ik denk dat ik dit jaar ook over ga slaan. Misschien alleen ziekte van Weil maar meer niet.
Ik heb wel eens van nosodes gehoord maar ik weet niet of dat afdoende beschermt. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
Als mijn hond epilepsie zou hebben zou ik hem of haar ook niet meer laten enten, als je leest dat het zulke heftige reactie opwekt dan zit er toch iets in die entstof wat dit opwekt. Je hoort ook wel eens van anafylactische (ik schrijf het vast fout) shock, zou dat dan ook iets met epilepsie te maken hebben? Dit ontstaat dus direct na een enting als ik het goed begrepen heb.
Kijk ook eens op de site van Atjo Westerhuis ( http://www.uwdierenkliniek.nl/home.html ). Via bibliotheek, ziekte info naar vaccinaties.
Daar staat eea waar ik heel goed in mee kan gaan.
Kevin, nu net 12, wordt dan ook niet meer geent.

Atjo is één van dé homeopatische dierenartsen in Nederland. Misschien wel dé homeopatische dierenarts in Europa (of overdrijf ik dan :19: ).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Mijn hond met aanvallen wordt niet ge-ent.

Achter deze link vind je een scriptie van een DA in opleiding over dit onderwerp.

http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.p ... eadid=4653
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Als je een pup laat enten weet je niet hoe de pup er op reageert. Meestal gaat het goed. Dat hondje heeft z'n hele leven toevallen gehad, ik heb er lang over gedaan om te besluiten hem op de fenobarbital te zetten. Eerder heb ik hem er ook wel vit.b complex bij gegeven, zonder resultaat. Een aantal maanden geleden heb ik het er weer bij gegeven en nu met resultaat. Ook heb ik altijd op zijn voeding gelet, geen chemische troep enz. Wij hebben meer honden en ik heb wel eens meer iets vervelends meegemaakt met enten, onze honden worden sinds jaren als pup ingeënt, dat zou ik nu zo laat mogelijk doen, en met een jaar nog een enting en dan nooit meer. Ik sta hier honderd procent achter, anders deed ik het niet.
En Sanneke, een dierenarts hoort alleen gezonde honden te enten, een hond met epileptie is niet gezond. Maar ik ben bang dat jouw dierenarts jouw hond wel wil enten. Ik heb mijn dierenarts nooit ergens naar gevraagd, dat besluit heb ik zelf genomen, ik heb nu tenminste een huis vol heerlijke gezonde honden en daar geniet ik van.
centen
Vaste gebruiker

Angelique25 schreef:Mijn hond met aanvallen wordt niet ge-ent.

Achter deze link vind je een scriptie van een DA in opleiding over dit onderwerp.

http://www.barfplaats.nl/yabbse/index.p ... eadid=4653
Waarom heb je besloten niet meer te enten, en hoe gaat het nu met de aanvallen?? Inmiddels hebben wij medicijnen van een homeopaat en ik ben erg benieuwd of ze gaan helpen, ik ben er zelf inmdiddels wel bijna zeker van dat de aanvallen door het enten komen
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Jasper46 schreef:Ja je hoort steeds vaker berichten over nadelen van entingen. Ik twijfel zelf nog wel sterk maar ik denk dat ik dit jaar ook over ga slaan. Misschien alleen ziekte van Weil maar meer niet.
.
over nosodes staat hier info
http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... .php?t=125

dan is er een topic met veel info over vaccinaties.

http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... eda5ce24f6
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Komt hier niet voor na inenting. De aanvallen die Ivan heeft, hebben totaal geen relatie met de vaccinaties. Dat was al weer in februari
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Als je kijkt bij kinderen die door vaccinatie ook ziektes zoals ADEM kunnen krijgen, tja dan zal bij dieren ook wel dergelijke zaken voorkomen
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Mama Sanneke
Zeer actief

Jacks schreef:Komt hier niet voor na inenting. De aanvallen die Ivan heeft, hebben totaal geen relatie met de vaccinaties. Dat was al weer in februari
Luka had net voor de vaccinatie zijn eerste aanval.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Jacks schreef:Komt hier niet voor na inenting. De aanvallen die Ivan heeft, hebben totaal geen relatie met de vaccinaties. Dat was al weer in februari
Ik denk niet dat er bedoeld wordt dat een aanval volgt op een vaccinatie, maar dat het feit dat die hond epileptisch geworden is, doordat hij/zij ooit gevaccineerd is. Als je begrijpt wat ik bedoel :denken: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Onze dierenarts heeft niets gezegd over eventuele kans op een epileptische aanval na de enting. Ze heeft ook geen aanval gehad erna gelukkig!!
Afbeelding
centen
Vaste gebruiker

ik bedoel dus inderdaad dat de hond last krijgt van epilepsi DOOR het vaccineren, gr Marion
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”