Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

afwisselend diaree met wat bloed

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Aldidado
Actief
Contacteer:

afwisselend diaree met wat bloed

Ongelezen bericht door Aldidado »

Ginger heeft de laatste dagen wat last van diaree. Niet achter elkaar, vanmorgen bijv. had ze vaste ontlasting maar in de loop van de dag gaat het over in dunne poep. Dit gaat nu al een paar dagen zo. Vanavond zagen we er ook wat bloed in zitten. Ginger is verder wel alert en actief, eten doet ze slecht maar ze is nooit een grote eter geweest dus dat is voor ons een slechte graadmeter. Verder krijgt ze naast haar gewone eten bijna niets, omdat er bijna niets is wat ze echt lekker vindt.
Ontwormen doe ik altijd goed op tijd.

Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk naar de dierenarts met haar, maar omdat ik me toch wat zorgen maak vraag ik me af of jullie misschien wat ervaring hiermee hebben.

Bedankt alvast!
Groetjes van Diana
Ginger in liefdevolle herinnering 23-06-2008
Afbeelding
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Is het helder rood bloed? En ze braakt niet?

Het kan doordat ze dunne ontlasting heeft dat ze wat meer er op perst, dat daardoor een adertje is geknapt.
Als ze verder goed fit is, niet sloom en ziek aandoet zou ik het zelf wel aan durven kijken ook omdat ik ervan uitga dat ze niet braakt (is dat wel het geval, dan wordt het een ander verhaal)

Je zou haar misschien vaker per dag kleine porties te eten kunnen geven, dan moet het met een paar dagen weer beter gaan.

Wordt ze suf en sloom, gaat ze braken en stijgt haar temp boven de 39 graden dan zou ik naar de da gaan.

Succes met haar :ok:
Aldidado
Actief
Contacteer:

Heel erg bedankt voor je snelle reactie. Het stelt me in ieder geval wat gerust. Het was inderdaad helder rood bloed dus een geknapt adertje is wel heel aannemelijk.
Ze is wel iets slomer dan normaal, maar ik geef daar het warme weer de schuld van. Ik kijk het nog even aan tot morgen. Thanks :wink:
Groetjes van Diana
Afbeelding
Aldidado
Actief
Contacteer:

Goed, we zijn weer even verder en het leek erop dat Ginger weer opgeknapt was. WAS.......
Nu weer afwisselend diaree en morgen ga ik dus echt naar de dierenarts. Haar ontlasting begint met een vast iets waarna er dun (soms groenig) drab uitkomt. Het lijkt nu net of ik lang wacht met naar de da gaan, maar dat is niet zo hoor. Steeds op het moment dat ik heen wilde gaan was haar ontlasting weer vast dus had het geen zin en al die tijd is ze niet ziekelijk of iets. Zou het zinvol zijn om morgenochtend vast wat ontlasting in een bakkie te doen en mee te nemen?
Groetjes van Diana
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Diana,

Toen onze Lana ooit wat bloed bij haar ontlasting had, had ze een endeldarm ontsteking, dus ik zou zeker even met Ginger naar de dierenarts gaan als ik jou was. Je kunt altijd wat ontlasting meenemen om te laten zien.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Aldidado schreef:. Zou het zinvol zijn om morgenochtend vast wat ontlasting in een bakkie te doen en mee te nemen?
Is altijd goed, probeer een stukje/beetje mee te nemen dat niet in aanraking is geweest met de grond en echt vers is (in de grond komen ook wormeieren voor die erg lijken op die die bij honden problemen kunnen veroorzaken, beetje zonde als om niet gaat ontwormen en de echte oorzaak daardoor misloopt)
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”