Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup gebeten door boerboel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hanneke2 schreef:
Eline* schreef:
linlin schreef:aan het hebben van een boerboel zitten heel wat moeizame kanten, waar je niet zo snel achterkomt. hetzelfde gaat op voor skype. eveneens voor heupbroeken, nu we toch bezig zijn. :mrgreen:
Ik kom een heel end..alleen die heupbroeken.. :denken:
Nou, ik vind ze best moeizaam, en ik ben er dan ook vanaf gestapt. Misschien dat het prettig zit als je een dikke kont hebt, maar ik blijf de neiging hebben om ze op te hijsen. En je kan ook geen ouwe onderbroeken meer aan, want die zie je als je bukt, dus je moet meteen aan de trendy bijpassende slips. Moeizaam.
Gewoon een onderbroek van de Hema, elastisch dat staat er wel onder,
en ik heb geen dik gat, maar ze blijven wel hangen. :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

O en wat ik nog wilde zeggen ...
Ben eigenlijk heel blij dat de BB als een niet vriendlijke hond wordt aangezien :ok: :ok: :ok:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Janou
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Janou »

monica schreef:O en wat ik nog wilde zeggen ...
Ben eigenlijk heel blij dat de BB als een niet vriendlijke hond wordt aangezien :ok: :ok: :ok:
Zodat niet iedereen een BB wil bedoel je???
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Erg jammer dat de meeste hier zo vol zitten met vooroordelen over bepaalde rassen. Volgens mij zit het veel meer bij de eigenaren. Ik ken Labradors die vele malen moeilijker zijn dan de gemiddelde Boerboel en tevens puppies hebben vermoord en kinderen hebben gebeten. Maar dan zegt iedereen dat het een ongeluk was of een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

De eigenaar die de moeite neemt om zich te verdiepen in de hond die hij aanschaft, met de daarbij horende raseigenschappen (echte raseigenschappen, niet het gel*l uit de meeste rassenboekjes) en de hond een goede opvoeding biedt, is het waard zo'n hond te hebben. Of dat nu een Chihuahua of een Boerboel is.

Oh, en BBQen en op bezoek komen kan best bij Boerboels. Als ze maar opgevoed zijn, maar dat geld voor elke hond.
Mama Sanneke
Zeer actief

Nou, ik ken dus absoluut niks van honden
en hij ziet er inderdaad niet vriendelijk uit.
Maar ik vind hem wel een enorme uitstraling hebben en een schone kop.
Maar niet voor iedereen bestemd.
Ik mag er niet aan denken.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Janou
Vaste gebruiker

zepenko schreef:Erg jammer dat de meeste hier zo vol zitten met vooroordelen over bepaalde rassen. Volgens mij zit het veel meer bij de eigenaren. Ik ken Labradors die vele malen moeilijker zijn dan de gemiddelde Boerboel en tevens puppies hebben vermoord en kinderen hebben gebeten. Maar dan zegt iedereen dat het een ongeluk was of een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

De eigenaar die de moeite neemt om zich te verdiepen in de hond die hij aanschaft, met de daarbij horende raseigenschappen (echte raseigenschappen, niet het gel*l uit de meeste rassenboekjes) en de hond een goede opvoeding biedt, is het waard zo'n hond te hebben. Of dat nu een Chihuahua of een Boerboel is.

Oh, en BBQen en op bezoek komen kan best bij Boerboels. Als ze maar opgevoed zijn, maar dat geld voor elke hond.
Niets aan toe te voegen :cheer: :cheer: :ok:
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
monica
Zeer actief

Janou schreef:
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:

juist !!
monica
Zeer actief

Janou schreef:
zepenko schreef:Erg jammer dat de meeste hier zo vol zitten met vooroordelen over bepaalde rassen. Volgens mij zit het veel meer bij de eigenaren. Ik ken Labradors die vele malen moeilijker zijn dan de gemiddelde Boerboel en tevens puppies hebben vermoord en kinderen hebben gebeten. Maar dan zegt iedereen dat het een ongeluk was of een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Niets aan toe te voegen :cheer: :cheer: :ok:
Amen...
Janou
Vaste gebruiker

monica schreef:
Janou schreef:

juist !!
Maar helaas heb je ook mensen die juist een "gevaarlijke hond" willen.
:devil: :boos:
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
monica
Zeer actief

Ja daar heb je er ook bij zitten .... denk dat het een verschrikkelijke lange discussie kan gaan worden..
Maar ben gewoon van mening dat bijna elke hondenras vals of gemeen gemaakt kan worden..

Honden worden niet vals geboren , maar vals gemaakt :boos:

En er zullen altijd wel van die patsers rond blijven lopen , die tot zulke honden worden aangetrokken..... straks is de BB uit de mode , en dan gaan ze weer op zoek naar een ander ras.. :jank:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

monica schreef:En er zullen altijd wel van die patsers rond blijven lopen , die tot zulke honden worden aangetrokken..... straks is de BB uit de mode , en dan gaan ze weer op zoek naar een ander ras.. :jank:
En dat is dus het probleem, die patsers die een hond nodig hebben om hun imago op te krikken. Want tegen die tijd is het voor de ware liefhebber van het ras dus verpest. Het risico dat de BB dan onder een wet als de RAD valt is niet ondenkbaar.
Daarom lijkt het mij zaak dat dit ras dus niet te veel gefokt wordt. En dat eigenaren verder met heel veel zorg worden uitgezocht (zou bij elke hond moeten). Het zijn geen allemans vrienden en volgens mij door hun karakter en postuur ook geen honden die je in een gemiddelde stadswoning kan houden.
Een kennis van mij die een herplaatser heeft, heeft destijds letterlijk gezegd dat als hij omdat hij zo afgelegen woonde graag een waker in huis wilde hebben. Maar dat hij die Boerboel ook alleen maar kon houden omdat hij zo afgelegen woont.
Afbeelding
Janou
Vaste gebruiker

monica schreef:Ja daar heb je er ook bij zitten .... denk dat het een verschrikkelijke lange discussie kan gaan worden..
Maar ben gewoon van mening dat bijna elke hondenras vals of gemeen gemaakt kan worden..

:
Klopt! Heb je helemaal gelijk in!
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Janou schreef:
monica schreef:Ja daar heb je er ook bij zitten .... denk dat het een verschrikkelijke lange discussie kan gaan worden..

:
Natuurlijk speelt de opvoeding een belangrijke rol. Maar voor de ene hond moet je toch wat meer in huis hebben dan voor de andere om daar een goeie hond aan te hebben. Bovendien denk ik niet dat je van vals kunt spreken als een hond gedrag vertoont waar hij jarenlang op gefokt is, zoals extreme waaksheid en beschermingsdrift. Terwijl datzelfde gedrag wel problematisch (en gevaarlijk) kan zijn in bepaalde situaties.
Ik denk dat het alleen maar goed is als mensen daarop gewezen worden. Niemand heeft er wat aan als van rassen alleen maar de positieve eigenschappen gepromoot worden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Hanneke2 schreef:En wat ik dan niet begrijp, is dat mensen lopen te roepen dat ze zo van het ras houden, maar ondertussen flink meewerken aan dat nachtmerriescenario. Ik snap dat niet. Ik ben dol op podenco's, maar mijn grootste angst is dat het een modehond wordt, dus iedereen die verliefderig naar Jack kijkt krijgt behalve de leuke verhalen ook alle nadelen van het ras te horen. Want podenco's lijken op het eerste gezicht ook van die geweldige gezinshonden, en dat *zijn* het in feite ook, alleen breekt mijn hart elke keer weer als ik iemand tegenkom met een aangelijnde podenco die nooit los kan rennen. En bij de stichtingen komen ook regelmatig podenco's terug die als pup zijn geadopteerd, en die niks meer of minder hebben gedaan dan hun bloedeigen rasgedrag hebben vertoond waar de nieuwe eigenaars toch maar niet mee om konden gaan.

Echte boerboelliefhebbers zoals Martin, en anderen hier, zijn gewoon eerlijk over de voors en tegens van hun ras. Ik zou willen dat iedereen die beweert gek te zijn van een bepaald ras net zo eerlijk was.
ben ik helemaal met je eens..
Onze achterbuurman zat ook al zo verlekkerd naar Rimpel te kijken...en zo ken ik er wel meer...toen hij nog beneden een jaar was was het helemaal erg...oh wat schattig zo'n Rimpel hondje!!!!

Ja, super schattig...
Maar ik vertel altijd alle rampscenario's, gezondheidsproblemen, etc. etc.
Soms express negatief....ik moet er neit aan denken dat het mode honden worden.
3 en een half jaar geleden waren we de enigsten in Hardenberg...
Inmiddels wonen er nu 4 (of 5)
waarvan er twee bij 1 gezin...
Van die twee bij dat ene gezin en een andere bij een ander gezin krijg ik accuut de kriebels...
'ach wel leuk zo'n hond erbij...ze hebben beiden een malthezer (zie ik wel vaker...Sharpei en matlezer...ik zou zelf niet op de combinatie komen maar goed) en er is niets bekend over het ras op zich...ze hebben zich niet verdietpt, niets....en maar raar doen als de hond een keer aangevallen wordt....of als de hond vachtproblemen krijgt omdat ze slecht voer geven, etc.
Tja...moet je je eens verdiepen in de hond die je hebt...
Het feit alleen al dat er Sharpei eigenaren zijn die naar eigen zeggen een "charpei" of "shappie" of "chapei" hebben zegt al wel genoeg lijkt me...

Zelf weet ik niet of ik na Rimpel weer een sharpei zou willen...
We hebben met Rimpel gewoon geluk gehad...geen oogeproblemen...wel allergie, maar daar is de Sharpei niet de enigste in...
Gedragsproblemen had ie ook niet totdat ie gegrepen werd keer op keer....Verder geen rare dingen met Rimpel...super beest en echt mijn sukkelschaappie...
maar weer een Sharpei? Weer iedere keer die stress van andere honden? Nee, ik denk het niet...
Ik ben wel een molosser fan...dat zal ook altijd zo blijven...
maar mij hoor je niet snel zeggen "eens een Sharpei altijd een Sharpei"
(heb het in het verleden weleens gezegd)
Ik denk ook dat ik teleurgesteld zou kunnen zijn met een andere pei...
Rimpel is dan wel een Sharpei met typische raseigenschappen maar aan de andere kant...ik kan me niet voorstellen dat een ander sharpeitje zou kunnen tippen aan Rimpel in zijn lieve karakter, open naar mensen, goed sul, etc.
Mama Sanneke
Zeer actief

Janou schreef:
monica schreef:
Janou schreef:

juist !!
Maar helaas heb je ook mensen die juist een "gevaarlijke hond" willen.
:devil: :boos:
Welke zijn dan gevaarlijke honden ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
monica
Zeer actief

staat ook tussen aanhalings tekens :wink:
gevaarlijke honden bestaan niet !!!
Mama Sanneke
Zeer actief

monica schreef:staat ook tussen aanhalings tekens :wink:
Ik heb een heel gevaarlijke hoor, als ie slaapt dan doet ie mmmmmmm.
:mrgreen:

en nu maar wachten :pffff:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ook ik ben geinsteresseerd in de BB. Niet om ermee te pochen en om macho te zijn.
Maar puur en alleen om zijn karakter en zijn uiterlijk. :ok:
Ik hoop alleen dat ze nog 'normaal' zijn als wij er aan toe zijn.
Dat ze niet compleet 'rotgefokt' zijn. Want dat zit er dik in...... triest.

Om eerlijk te zijn zou ik er als ik kids zou hebben ook niet aan moeten denken. Ieder zijn keuze, maar dan zou dit niet mijn soort hond zijn. (nee, kids komen er ook niet :wink: ) Ik zou als de dood zijn dat m'n kind met een ander kind ruzie zou krijgen.............en dat heeft ieder kind wel eens, dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Maar zo hadden wij ook dat we geen 2e rottweiler genomen hadden als we kids hadden gewild. Raar??? Misschien, maar ik denk dat je wel degelijk naar de combi en je gezindsomstandigheden moet kijken.

Vind de oplossing die Janou heeft om een kennel te plaatsen helemaal niet gek. Niet 24 uur nee! Maar gewoon, als het door omstandigheden zo uitkomt. Overkomt in mijn ogen een hond niets van hoor.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Mama Sanneke schreef:

Hij heeft ook echt een boeventronie op de foto in je onderschrift :mrgreen:
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Mama Sanneke
Zeer actief

Senta schreef:
Mama Sanneke schreef:

WAT, gaan we rellen ?? :boos:
Oké is goed :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Branka schreef:
monica schreef:En er zullen altijd wel van die patsers rond blijven lopen , die tot zulke honden worden aangetrokken..... straks is de BB uit de mode , en dan gaan ze weer op zoek naar een ander ras.. :jank:
En dat is dus het probleem, die patsers die een hond nodig hebben om hun imago op te krikken. Want tegen die tijd is het voor de ware liefhebber van het ras dus verpest. Het risico dat de BB dan onder een wet als de RAD valt is niet ondenkbaar.
Daarom lijkt het mij zaak dat dit ras dus niet te veel gefokt wordt. En dat eigenaren verder met heel veel zorg worden uitgezocht (zou bij elke hond moeten).

Daar ben ik het mee eens, toen wij op zoek waren naar een boerboel hebben we lang moeten zoeken naar een fokker die ons aansprak, en toen waren er niet zoveel nestjes per jaar. Nu het ene na het andere nest, en lang niet overal word er goed gekeken aan wie ze een pup meegeven.
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

'K sluit me hier volledig bij aan !

Groetjes, Femmy
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Senta schreef: Hij heeft ook echt een boeventronie op de foto in je onderschrift :mrgreen:
Zei zij met 2 enge Hedders :smile2: :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Senta
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Senta schreef:
Mama Sanneke schreef:

WAT, gaan we rellen ?? :boos:
Oké is goed :mrgreen:
Nee hoor, ik mag zulke boeventronies wel :cheer:
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Senta
Zeer actief

marian* schreef:
Senta schreef: Hij heeft ook echt een boeventronie op de foto in je onderschrift :mrgreen:
Zei zij met 2 enge Hedders :smile2: :mrgreen:
Die kleine is veel enger :pffff:
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

monica schreef:
vinkje schreef:
michel schreef:Zo....De AB's zijn geweest (misbaksels, bwlehhhh!!!!), de Boerboels (totaaaaal ongeschikt voor Nederland, veel te bloeddorstig namelijk!), welk ras is nu aan de beurt? TIP!!! Ik heb al een aantal Presa's gezien..... Oh oh, ook een paar Cane Corso's...Verdorie! Weer een paar van die gevaarlijke honden, straks raken OOK zij in de mode... Moet je voorstellen, schieten straks als paddestoelen uit de grond en komen die baasjes straks ook al op dit forum! Ik probeer nu geen spel of typ fouten te maken hoor, daar word je nu ook op aangesproken...
Nieuwe forumleden moeten maar niet te hoog van de toren blazen omdat ze net komen kijken, de mensen zijn weer naief, dom, op geld belust, gaan als er een antwoord gegeven wordt die niet naar tevredenheid is maar weer eens niet in op het inhoudelijke gedeelte, kunnen niet rekenen of zijn te dom om normaal op te reageren....

Oh ja, de volgende rassen waar collectief op gezeken en gescheten kan worden. Ik had de Presa en de CC al genoemd he?

Wat dachten jullie van de Jack Russels? Zijn nog steeds in de mode hoor!
Levensgevaarlijk die beesten! Als ze geen honden aanvallen dan keffen ze je trommelvliezen wel verrot! Oh nee shit, die kan je gewoon op de schoen nemen dus dat maakt dus verders niet uit.
Euhhh, wat hebben we nog meer? De Labs! Oh nee, die zien er lief uit en zijn toch voor de kakkers, ik heb een AB dus ben een aso, heb trouwens ook nog een tattoo....kan ik het al helemaal schudden met mijn misbaksel van een "mode" AB....
Even verder kijken, de Staffords! Nee laat maar, liggen al genoeg onder vuur...

Vinkjes onderschrift, wat is die op dit forum van toepassing!

Dat ik veel meer op heb met dieren en dan speciaal honden, dan met mensen. Dat bedoel ik ermee.
hahahaha doos
Muts. :pffff:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
monica
Zeer actief

Cendy schreef:
Branka schreef:
Daarom lijkt het mij zaak dat dit ras dus niet te veel gefokt wordt. En dat eigenaren verder met heel veel zorg worden uitgezocht (zou bij elke hond moeten).

Daar ben ik het mee eens, toen wij op zoek waren naar een boerboel hebben we lang moeten zoeken naar een fokker die ons aansprak, en toen waren er niet zoveel nestjes per jaar. Nu het ene na het andere nest, en lang niet overal word er goed gekeken aan wie ze een pup meegeven.

Ben ik het ook mee eens Cen :ok: Mijn fokker was en is nog steeds erg kieskeurig met het uitzoeken en kiezen van een goede eigenaar...
vind ik gewoon super.. en zo hoort het ook :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Die lol gaat vanzelf over als ook dit ras, en in zijn slipstream nog een heleboel andere rassen, ook in de maalstroom van de RAD zijn belandt!

Je kunt er gewoon vergif op innemen dat een ras als dit in de huidige situatie, toenemende broodfok, herplaatsers, niet-selektieve pupplaatsing etc, binnen enkele jaren onvermijdelijk een ban krijgt, van overheidswege. Wacht maar tot de eerste dode is gevallen, dan zul je de eerste tekenen van dreigende illegalisatie gaan zien.

Niet leuk, en ook zeker niet wat ik ideaal vind, maar wel de natuurlijke loop van zaken, in Nederland.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Janou schreef:

:
Jullie zijn echt naief!

Het is de bedoeling dat een boerboel een vreemde op het erf dood maakt en verder is het ook de bedoeling dat een boerboel zijn baas tot de dood zal beschermen. Het is DUS!!! de bedoeling dat zo'n baas zorgt dat die drift alleen omhoog komt als het gewenst is. Dat is een beetje moeilijk in Nederland omdat het hier hoe dan ook onwenselijk is dat honden mensen doodmaken.
Boerboels houden alleen van eigen mensen en in Afrika zorgt men dus ook dat die honden niet met andere mensen in aanraking kunnen komen. :neenee:

En ja ik ken iemand met boerboels in Afrika, een oude buurvrouw en een goede vriendin van mijn moeder. Haar boerboels zitten op een terrein van ik schat 100 bij 300 meter (is weer eens wat anders als een kennel :idea: ) en komen daar nooit af, alleen in de nacht en dan zitten ze overal op het omheinde stuk van hun grond voor de bewaking en om de schapen en kippen te beschermen tegen roofdieren. In Afrika weten ze prima hoe ze met die dieren om moeten gaan en Afrika is een heel andere omgeving dan Almere om maar wat te noemen :roll:
Afbeelding
Sanne1983
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sanne1983 »

Hm..zie topic onder Hondenrassen :

'Amerikaanse Stafford, wat vindt men ervan'?

Volgens mij beginnen deze discussies op elkaar te lijken?

Sanne
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”