Hanneke2 schreef:En wat ik dan niet begrijp, is dat mensen lopen te roepen dat ze zo van het ras houden, maar ondertussen flink meewerken aan dat nachtmerriescenario. Ik snap dat niet. Ik ben dol op podenco's, maar mijn grootste angst is dat het een modehond wordt, dus iedereen die verliefderig naar Jack kijkt krijgt behalve de leuke verhalen ook alle nadelen van het ras te horen. Want podenco's lijken op het eerste gezicht ook van die geweldige gezinshonden, en dat *zijn* het in feite ook, alleen breekt mijn hart elke keer weer als ik iemand tegenkom met een aangelijnde podenco die nooit los kan rennen. En bij de stichtingen komen ook regelmatig podenco's terug die als pup zijn geadopteerd, en die niks meer of minder hebben gedaan dan hun bloedeigen rasgedrag hebben vertoond waar de nieuwe eigenaars toch maar niet mee om konden gaan.
Echte boerboelliefhebbers zoals Martin, en anderen hier, zijn gewoon eerlijk over de voors en tegens van hun ras. Ik zou willen dat iedereen die beweert gek te zijn van een bepaald ras net zo eerlijk was.
ben ik helemaal met je eens..
Onze achterbuurman zat ook al zo verlekkerd naar Rimpel te kijken...en zo ken ik er wel meer...toen hij nog beneden een jaar was was het helemaal erg...oh wat schattig zo'n Rimpel hondje!!!!
Ja, super schattig...
Maar ik vertel altijd alle rampscenario's, gezondheidsproblemen, etc. etc.
Soms express negatief....ik moet er neit aan denken dat het mode honden worden.
3 en een half jaar geleden waren we de enigsten in Hardenberg...
Inmiddels wonen er nu 4 (of 5)
waarvan er twee bij 1 gezin...
Van die twee bij dat ene gezin en een andere bij een ander gezin krijg ik accuut de kriebels...
'ach wel leuk zo'n hond erbij...ze hebben beiden een malthezer (zie ik wel vaker...Sharpei en matlezer...ik zou zelf niet op de combinatie komen maar goed) en er is niets bekend over het ras op zich...ze hebben zich niet verdietpt, niets....en maar raar doen als de hond een keer aangevallen wordt....of als de hond vachtproblemen krijgt omdat ze slecht voer geven, etc.
Tja...moet je je eens verdiepen in de hond die je hebt...
Het feit alleen al dat er Sharpei eigenaren zijn die naar eigen zeggen een "charpei" of "shappie" of "chapei" hebben zegt al wel genoeg lijkt me...
Zelf weet ik niet of ik na Rimpel weer een sharpei zou willen...
We hebben met Rimpel gewoon geluk gehad...geen oogeproblemen...wel allergie, maar daar is de Sharpei niet de enigste in...
Gedragsproblemen had ie ook niet totdat ie gegrepen werd keer op keer....Verder geen rare dingen met Rimpel...super beest en echt mijn sukkelschaappie...
maar weer een Sharpei? Weer iedere keer die stress van andere honden? Nee, ik denk het niet...
Ik ben wel een molosser fan...dat zal ook altijd zo blijven...
maar mij hoor je niet snel zeggen "eens een Sharpei altijd een Sharpei"
(heb het in het verleden weleens gezegd)
Ik denk ook dat ik teleurgesteld zou kunnen zijn met een andere pei...
Rimpel is dan wel een Sharpei met typische raseigenschappen maar aan de andere kant...ik kan me niet voorstellen dat een ander sharpeitje zou kunnen tippen aan Rimpel in zijn lieve karakter, open naar mensen, goed sul, etc.