Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup gebeten door boerboel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

Carmen schreef:
monica schreef:
Carmen schreef:
linlin schreef: eehh... ja, in vergelijking wel.

het valt mij iedere keer weer op dat bepaalde mensen (ik laat mij netjes uit) zich tot bepaalde honden aangetrokken voelen, uitzonderingen daargelaten. staffords. ambulls. cane corso's. rottweilers in mindere mate. en nu dan boerboels.

waarom is dat zo?
Is daar iets mis mee dan? Moet ik mij aangesproken voelen met mijn staffje en kruising dog? Vorige hond een ambull....ben ik een bepaald mens, en ik ben benieuwd wat de niet minder nette bewoordingen zijn voor mensen zoals ik.
Carmen
hahaha wil je niet weten .. en ik ook niet Carmen... :wink: Iedereen denkt dat we associaal volk zijn , omdat we zulke honden hebben ...!!!
ze moesten eens beter weten !!
Kan ik ook zeggen ... de meeste mensen die mij gaan staan uitschelden dan zijn het van die kakmensen die een golden retriever hebben ofzoiets :19:
Ja maar dan hoor ik nergens bij want ik ben ook een kakkerd :jank: ik doe iets niet goed :19:
hahahaha :ok: :ok:

ps.. ik ben wel zo'n associaal typetje hoor :smile:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

monica schreef::denken: heeft het wel nut om jou iets uit te proberen te leggen Linlin :denken:

geloof het niet.... want je loopt gelijk een quote te kopieren :jank:
pppffffff wordt er zo moe van !!
jaaa.......en? wat snap je er precies niet aan?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

MARC_S schreef:Verder is het geld verdienen aan het fokken van honden letterlijk broodfokken want je eet van het geld wat je honden in de la brengen. Niet dat dat erg is want je fokt misschien goede honden.
Je kan ze echter ook voor minder weg doen en er niks aan over houden :19:

Broodfokken heeft echter in de volksmond gewoon een andere betekenis gekregen, een heel negatieve.

Ik werk voor mijn brood, de ander fokt er boerboels voor en werkt niet die maanden. Precies hetzelfde. Als je er niks voor zou vragen is het dus geen broodfokken maar een hobby. :wink:
Als "we" het hebben over een broodfokker hebben we het in de regel gewoon over malafide hondenfokbedrijven of mensen die ze als konijnen pups laten werpen. Ik vind dus wel dat je enige zorgvuldigheid in acht mag nemen voordat je iemand een broodfokker noemt.
Iemand houdt geld over aan een nest..ja! Misschien koopt ie daar brood van of wat anders. Ik vind dat iets anders dan daar gelijk de term broodfokker opplakken. Ik ben toch ook geen broodpleeg? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
monica
Zeer actief

Eline* schreef:
MARC_S schreef:Verder is het geld verdienen aan het fokken van honden letterlijk broodfokken want je eet van het geld wat je honden in de la brengen. Niet dat dat erg is want je fokt misschien goede honden.

Broodfokken heeft echter in de volksmond gewoon een andere betekenis gekregen, een heel negatieve.

Ik werk voor mijn brood, de ander fokt er boerboels voor en werkt niet die maanden. Precies hetzelfde. Als je er niks voor zou vragen is het dus geen broodfokken maar een hobby. :wink:
Als "we" het hebben over een broodfokker hebben we het in de regel gewoon over malafide hondenfokbedrijven of mensen die ze als konijnen pups laten werpen. Ik vind dus wel dat je enige zorgvuldigheid in acht mag nemen voordat je iemand een broodfokker noemt.
Iemand houdt geld over aan een nest..ja! Misschien koopt ie daar brood van of wat anders. Ik vind dat iets anders dan daar gelijk de term broodfokker opplakken. Ik ben toch ook geen broodpleeg? :denken:
zo jou mag ik wel :ok:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

monica schreef:
Carmen schreef:
monica schreef:
Carmen schreef: Is daar iets mis mee dan? Moet ik mij aangesproken voelen met mijn staffje en kruising dog? Vorige hond een ambull....ben ik een bepaald mens, en ik ben benieuwd wat de niet minder nette bewoordingen zijn voor mensen zoals ik.
Carmen
hahaha wil je niet weten .. en ik ook niet Carmen... :wink: Iedereen denkt dat we associaal volk zijn , omdat we zulke honden hebben ...!!!
Kan ik ook zeggen ... de meeste mensen die mij gaan staan uitschelden dan zijn het van die kakmensen die een golden retriever hebben ofzoiets :19:
Ja maar dan hoor ik nergens bij want ik ben ook een kakkerd :jank: ik doe iets niet goed :19:

Je hebt zeker ook een tattoo?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

monica schreef:
Eline* schreef:

Even voor de duidelijkheid, voordat je me echt aardig gaat vinden...dit gesprek staat los van die boerboelfokker hoor! Ik vind het van de zotten om Boerboels te gaan fokken in een land als Nederland met het verhaal erbij van deze fokker...Uw Boerboellabrador!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
monica
Zeer actief

:smile: ja 2 toevallig ... nu ben ik helemaal associaal en ik heb ook 2 piercings :smile: dan ben ik nu het toppunt !!

:ok:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Angel-eyes schreef:
monica schreef:
Carmen schreef:
monica schreef: hahaha wil je niet weten .. en ik ook niet Carmen... :wink: Iedereen denkt dat we associaal volk zijn , omdat we zulke honden hebben ...!!!

Je hebt zeker ook een tattoo?
Ik niet maar mijn hond wel telt dat ook :mrgreen: (sorry ff antwoorden op andermans vraag)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik werk toch voor mijn brood? Als ik daarmee stop en honden ga fokken voor mijn brood kan ik er weinig meer van maken.
Broodfok wordt VAAK in verband gebracht met mensen die er VEEL aan willen verdienen.

Stoppen met werken om meer dan je loon binnen te halen aan pups is gewoon fokken voor je brood, sorry........ :19:

Als het je hobby is dan werkte je al niet en deed je de pups weg naar de beste huizen en vroeg je een onkostenvergoeding.

Ik zal kittens toch ook gratis weggeven? Als ik uurloon en ondergepiste banken mee ga rekenen kom ik behoorlijk in de min :mrgreen: :smile:
Afbeelding
monica
Zeer actief

Eline* schreef:
monica schreef:
Eline* schreef:

Even voor de duidelijkheid, voordat je me echt aardig gaat vinden...dit gesprek staat los van die boerboelfokker hoor! Ik vind het van de zotten om Boerboels te gaan fokken in een land als Nederland met het verhaal erbij van deze fokker...Uw Boerboellabrador!
Ik wil geen vriendjes met je hoor.. hahaha maar jij legt de term BROODFOKKER goed uit !! en meer niet !
en tuurlijk er zijn ook van die fokkers die fokken op uiterlijk en op geld en niet op karakter... dit valt ook echt niet goed te praten vind ik..
want de karakter vind ik zelf erg belangrijk... en zo vind ik dat dit voor ALLE rassen moet gelden.. :wink:
Rob*
Zeer actief

monica schreef::smile: ja 2 toevallig ... nu ben ik helemaal associaal en ik heb ook 2 piercings :smile: dan ben ik nu het toppunt !!

:ok:

2 nog wel????????????? :eek:
Plus piercings :eek: ?????????Wat ordi zeg, heb je zeker ook een minderwaardigheidscomplexje of niet?
monica
Zeer actief

Zo he... wat ken je me goed jo... :cheer:

daarom loop ik ook met zulke honden :wink: omdat ik me eigen dan niet zeker voel hahahaha poe poe :pffff:
Laatst gewijzigd door monica op 20 jul 2005 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MARC_S schreef:Ik werk toch voor mijn brood? Als ik daarmee stop en honden ga fokken voor mijn brood kan ik er weinig meer van maken.
Broodfok wordt VAAK in verband gebracht met mensen die er VEEL aan willen verdienen.

Stoppen met werken om meer dan je loon binnen te halen aan pups is gewoon fokken voor je brood, sorry........ :19:

Als het je hobby is dan werkte je al niet en deed je de pups weg naar de beste huizen en vroeg je een onkostenvergoeding.

Ik zal kittens toch ook gratis weggeven? Als ik uurloon en ondergepiste banken mee ga rekenen kom ik behoorlijk in de min :mrgreen: :smile:
Whahah ja dat is zeker :smile:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
ashanti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ashanti »

:blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: ik heb nog nooit zo veel mensen bij elkaar gezien die zooooooooo stom lullen.
jullie hebben volgen mij nog nooit een bb in het echt gezien :blah: :blah: :blah: als je niet weet waar je over praat hou dan je mond. :sst:
laeken
Zeer actief

Maar even voor de duidelijkheid, dat is niet negatief. Als ik een nestje rashonden zou fokken met een goede teef en reu zou ik ook geld vragen, lekker veel ook. Waarom niet? Het zijn goede pups en ze kosten overal zoveel dus waarom zou ik mezelf tekort doen?

Ik zou echter niet mezelf gaan verantwoorden voor de prijs, graag of niet. :cheer:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:Maar even voor de duidelijkheid, dat is niet negatief. Als ik een nestje rashonden zou fokken met een goede teef en reu zou ik ook geld vragen, lekker veel ook. Waarom niet? Het zijn goede pups en ze kosten overal zoveel dus waarom zou ik mezelf tekort doen?

Ik zou echter niet mezelf gaan verantwoorden voor de prijs, graag of niet. :cheer:
Zie je??Je gaat vanzelf dansen :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik werk toch voor mijn brood? Als ik daarmee stop en honden ga fokken voor mijn brood kan ik er weinig meer van maken.

Zoals jij het nu uitlegt klopt het wat mij betreft hoor. :wink: Je neemt dan alleen de term broodfokker echt letterlijk, zonder de wanklank van misfoksels. Zo gebruikt iedereen die term echter wel, dat maakt het verwarrend.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MARC_S schreef:Maar even voor de duidelijkheid, dat is niet negatief. Als ik een nestje rashonden zou fokken met een goede teef en reu zou ik ook geld vragen, lekker veel ook. Waarom niet? Het zijn goede pups en ze kosten overal zoveel dus waarom zou ik mezelf tekort doen?

Nee denk ik ook niet, Als het een verantwoord nest is en het is op een diervriendelijke manier gefokt mag je er van mij gerust geld mee verdienen en zeker meer dan de eerste de beste schuurfokker.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
linlin

ashanti schreef::blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah: ik heb nog nooit zo veel mensen bij elkaar gezien die zooooooooo stom lullen.
jullie hebben volgen mij nog nooit een bb in het echt gezien :blah: :blah: :blah: als je niet weet waar je over praat hou dan je mond. :sst:
nou en of ik een boerboel in het echt heb gezien. het stikt ervan, vooral in het parkje dat tussen mijn buurt en de buurt verderop ligt. ze zijn allemaal zo'n maand of 6 à 12 oud.

allemaal lieden die het reuze gaaf vinden, zo'n grote, stoere hond met een bepaalde traditie en een bepaald gebruik.

jammer alleen dat ze de hersenen niet hebben om te bedenken dat dat dus niet werkt op zo'n postzegeltuintje als we hier allemaal hebben. opmerkelijk ook dat ze dénken (voor zover deze term in deze van toepassing is) dat het allemaal geen enkel probleem moet zijn.

ik vind het om kotsmisselijk van te worden. het is leuk dat je meedoet met de huidige mode, maar hou het alsjeblieft bij heupbroeken en skype en betrek er geen levende wezens in.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef: Dan moet je een andere term bedenken want "brood" impliceert geld.
Yep en het geeft aan waar een fokker zijn prioriteit heeft liggen..zo interpreteer ik de term tenminste. :wink:
Iemand die fokt om echt goede pups op de wereld te zetten, daarbi draait het in mijn ogen niet om geld, maar om liefhebberij en het verbeteren van het ras. Als je daar leuk wat aan over houdt wil dat niet zeggen dat dat ook je prioriteit was. Zo iemand zou ik dus geen broodfokker noemen.
Daarnaast fokken er een heleboel mensen ziekelijke misbaksels zonder er geld aan over te houden. Van die huishonden die nestjes krijgen van de reu die de enige andere hond in huis is.
Die hondjes gaan vaak spotgoedkoop weg maar zijn het kopen niet waard.
Klojo's zijn dat..daar hebben we gelukkig wel een naampje voor. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

linlin schreef: skype
[rotate=180]?[/rotate]Que? :denken:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
Je loopt achter als er geen belletje gaat rinkelen! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Eline* schreef:
jelle schreef:
:19: .... ik hoor niks! ....

Waarachter, trouwens?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
Eline* schreef:
jelle schreef:

Waarachter, trouwens?
Achter een heleboel mensen met een Boerboel en een belprog. op de pc dat Skype heet! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Eline* schreef:
Wil de hond schreef: Broodfokkers zijn toch gewoon mensen die honden fokken en daar geld aan overhouden?
Ik mag toch hopen dat je iets minder kortzichtig bent dan dat je je nu uitlaat. :wink: Als jij een perfect nest fokt met een prachtig mooie teef en een perfecte reu met beiden mooie boomjes van bv een tja-noemeenswat, wil ik daar graag een pup van, waar ik ook nog veel voor wil betalen en dan mag jij van dat geld best op vakantie naar de Bahama's! En dan ben je gewoon geen broodfokker.
Het is maar wat je onder de term broodfokker verstaat.

Voor mij zijn er diverse soorten broodfokkers. Oud brood-fokkers, gewoon brood-fokkers en luxe brood-fokkers. Natuurlijk zit hier verschil in, maar het principe blijft hetzelfde, honden fokken om er geld aan over te houden.

Op zich is er niets mis met het verkopen van door jezelf gefokte honden, als deze in elk geval maar waardige vertegenwoordigers van hun ras zijn, maar hoeveel fokkers hebben niet als belangrijkste drijfveer voor hun fokkerij het verdienen van goed geld terwijl dit laatste juist steevast ontkent en verdoezeld wordt door allerlei edele motieven op te werpen als excuus? Veruit de meeste, en ik geloof niet dat dit in het geval van de onderhavige boerboel-broodfokster anders ligt. Althans, dit meen ik op te mogen maken uit het feit dat zij weergaloos kan rekenen.

Broodfokkers zijn gewoon mensen die op de één of andere manier honden fokken om daar veel of weing geld aan te verdienen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

jelle schreef:
¿
linlin

Eline* schreef:
jelle schreef:
Eline* schreef:
jelle schreef: [rotate=180]?[/rotate]Que? :denken:

Waarachter, trouwens?
Achter een heleboel mensen met een Boerboel en een belprog. op de pc dat Skype heet! :wink:
aan het hebben van een boerboel zitten heel wat moeizame kanten, waar je niet zo snel achterkomt. hetzelfde gaat op voor skype. eveneens voor heupbroeken, nu we toch bezig zijn. :mrgreen:
linlin

Wil de hond schreef:
jelle schreef:
¿
que? you're not from barcelona, are you?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Broodfokkers zijn gewoon mensen die op de één of andere manier honden fokken om daar veel of weing geld aan te verdienen.
Ik was er al achter dat er ieder iets anders verstaat onder de term broodfokker, en daarvanuit snap ik ook je opmerking.
Ik ben het trouwens helemaal met je eens dat je de zuivere motieven van de boerboeldame in twijfel mag trekken. Je bent geen liefhebber van een ras als je het doelbewust naar de kloten helpt door ze in een land als Nederland neer te planten alszijnde sociale leuke gezinshonden. :piew:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik zit nu met Martijn te forummen over msn. Werkt perfect en bespaard telefoonkosten :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”