Ik heb hem bij Bruno gebruikt omdat hij naast de fiets overenthousiast werd en niet meer te stuiten was.Het was geen gezicht om met een noodgang door je eigen hond rondgetrokken te worden.De eerste jaren liep hij netjes mee maar hij werd steeds enthousiaster.
Met dit tuigje om liep hij voortaan gewoon relaxt mee, deed zelfs geen poging meer om er spanning op te zetten. Maar Heidewachtels zijn heel kleinzerig, bij een hond met een hoge pijngrens zou ik het niet gebruiken.
Als ze gaan trekken schuurt de dunne huid onder hun oksels kapot en dat mag nooit de bedoeling zijn.
Ik gebruik het nu niet meer omdat Bruno niet meer naast de fiets mag lopen en Tomas het niet nodig heeft, dat is een natuurtalent.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennen jullie de gentle walker?
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Nou eerlijk gezegd heb ik daar na twee jaar ploeteren geen zin meer inzepenko schreef:Kun je haar dan niet leren niet te trekken m.b.v. bovenstaande. Dan kun je (evt. daarna) dat onding alsnog weggooien.Marja schreef:Je hebt helemaal gelij hoor, Zara KAN niet trekken met die halti.zepenko schreef:Vraagje aan de mensen die een Halti, GL of EW gebruiken. Wordt het trekken minder? Of loopt de hond telkens opnieuw vanuit een slappe riem in een strakke riem? Want dan wordt er dus niets geleerd. Goed, je hebt het trekken voor jezelf opgelost, maar je hond weet nog niet wat er van hem verwacht wordt.
Als het allemaal goed werkt, zou je na een paar keer wandelen al verbetering moeten zien en zou het hulpmiddel na een paar dagen/weken weer vervangen kunnen worden door een gewone halsband. En als dat niet zo is, werkt het ding dus niet en kun je het net zo goed weggooien als je je hond wilt leren te wandelen zonder te trekken.
Ik doe dat dus puur en alleen voor mijn eigen gemak en veiligheid![]()
Zelf leert ze er niets van nee, maar soms moet je wat he!

Als er nou geen katten, andere honden, eenden, vogels, muisjes enz hier in de buurt liepen dan zou het nog wel gaan...............
Maar ja, ach ik prop ze twee maal daags in de auto en ga naar het bos, dus ze loopt niet veel an de riem.
En bij mijn man loopt ze wel netjes aan de riem

groetjes Marja Zara en Stapper

- mechelaar_fan
- Zeer actief
Re: Kennen jullie de gentle walker?
de touwtjes snijden lekker onder de oksels. een pinketting is er niks tegen.Seahorse schreef:Ik heb wat nieuws. Het is een soort tuigje van het merk Pet Products dat het trekken tegengaat. Het bestaat uit een halsband met daaraan 2 bandjes die onder de poten doorlopen en waaraan de riem wordt vastgemaakt. Het is dus geen gentle leader of halti.
Ik heb het tot nu toe nog maar bij één andere hond gezien (en wilde het toen direct zelf hebben). Het lijkt mij een stuk vriendelijker dan een slipketting of halfcheck en het werkt nog ook.
Kennen jullie dit product en zo ja, wat vinden jullie ervan?
- Seahorse
- Actief
Da's waar ook. Die gentle walker ligt hier ook nog in de kast. Billy trekt vrolijk verder maar niet meer zo erg als eerst. Hij heeft ook geleerd om netjes te volgen maar daar heeft hij niet altijd zin in. De gentle walker hebben we uiteindelijk maar een paar dagen gebruikt. Vanwege de negatieve reacties hier maar ook omdat het telkens zo'n gedoe was om die touwtjes op de goede plek te krijgen. Schaafplekjes heb ik nooit gevonden. Ik gok erop dat Billy met de jaren wel wat rustiger zal gaan worden. Tegen de tijd dat hij een jaar of 10 is trekt hij vast helemaal niet meer. 

Groetjes,
Jolanda en Billy

Jolanda en Billy

-
- Vaste gebruiker
Een vriendin van mij geeft er ook een. Op advies van de kynologenclub eerst een gentle leader gekocht en training mee gehad, maar het is een boxer en die neusjes zijn er gewoon niet voor gemaakt. Het ding dat vaak bijna in z'n ogen en hij werd er ook helemaal gek van. Hij liep maar te krabben en op een gegeven moment z'n hele neus stuk.
Nu heeft ze een easy walker en dat gaat erg goed. Nu ben ik inderdaad van mening dat het zonder dat alles en met training ook wel te doen is, maar niet voor haar: 1.45 meter en 45 kilo.
Last van z'n oksels heeft hij niet en ze loopt er elke dag mee. Een oplossing voor de hond zal het inderdaad niet zijn, maar voor haarzelf wel.
Nu heeft ze een easy walker en dat gaat erg goed. Nu ben ik inderdaad van mening dat het zonder dat alles en met training ook wel te doen is, maar niet voor haar: 1.45 meter en 45 kilo.
Last van z'n oksels heeft hij niet en ze loopt er elke dag mee. Een oplossing voor de hond zal het inderdaad niet zijn, maar voor haarzelf wel.