Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

VZH-cursus

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

VZH-cursus

Ongelezen bericht door Inge »

Vanaf woensdag 5 oktober 2005 bieden wij een cursus verkeerszekere hond (VZH/BH) aan op onze vereniging.
Deze cursus zal iedere woensdagavond van 19.00u tot 19.30u op ons terrein plaatsvinden.
De cursus duurt een half jaar en staat open voor alle ras- en rasloze honden.
Onze vereniging is gelegen in Geldrop (noord-Brabant) aan de Genoenhuis-Genoenhuizerweg.

Het VZH-programma bestaat uit een basisgehoorzaamheidsprogramma (afd. A) en een praktijkdeel (Afd. B)

Afdeling A bestaat uit een aantal gehoorzaamheidsoefeningen, te weten
  • het volgen aan de lijn
    het onaangelijnd volgen
    zitoefening vanuit de beweging
    af-oefening vanuit de beweging
    het afliggen met afleiding.
Afdeling B is het praktische gedeelte, waarbij de hond in de volgende situaties beoordeeld wordt op zijn sociale gedrag.
  • gehoorzaamheid en gedrag in het verkeer
    gedrag in moeilijkere situaties
    reacties op onaangename situaties
    reactie op andere honden
    gedrag van de voor korte tijd alleen gelaten aangelijnde hond
Tijdens een examen moeten voor afdeling A het minimaal aantal punten van 42 behaald worden om door te mogen voor het praktische gedeelte.

Het gehele VZH-programma kunt u hiervinden.

Het officiële VZH/BH-examen staat open voor alle honden die minimaal de leeftijd van 12 maanden bereikt hebben op de dag van het examen. Voor rashonden dient men daarvoor in het bezit te zijn van een rashondenlogboek (aan te vragen bij de Raad van Beheer op kynologisch gebied), rasloze honden dienen in het bezit te zijn van een werkboekje (aan te vragen bij de commissie werkhonden)

Wilt u meer informatie of wilt u inschrijven voor deze cursus, neem dan contact op met Sonja Louwers ( s.louwers1@chello.nl ) ovv Cursus VZH.
Zie ook onze website voor meer informatie: www.dehondalsvriend.nl
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

He dit lijkt op de Duitse BH-prufung, is het inderdaad hetzelfde??? Alleen moeten bij ons de honden 15 maanden zijn. Zoals jij het omschrijft wel. Moet je dan ook een schriftelijk test als baas doen???
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Lil schreef:He dit lijkt op de Duitse BH-prufung, is het inderdaad hetzelfde??? Alleen moeten bij ons de honden 15 maanden zijn. Zoals jij het omschrijft wel. Moet je dan ook een schriftelijk test als baas doen???
Lijkt inderdaad wel wat op de Duitse BH, alleen wordt er in Duitsland bij mijn weten niet geschoten.
Je hoeft geen schriftelijke test te doen als baas
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lil

Inge schreef:
Lil schreef:He dit lijkt op de Duitse BH-prufung, is het inderdaad hetzelfde??? Alleen moeten bij ons de honden 15 maanden zijn. Zoals jij het omschrijft wel. Moet je dan ook een schriftelijk test als baas doen???
Lijkt inderdaad wel wat op de Duitse BH, alleen wordt er in Duitsland bij mijn weten niet geschoten.
Je hoeft geen schriftelijke test te doen als baas
Klopt sinds 2002 wordt er bij de BH/A niet meer geschoten, wel nog bij de BH/VT (is voor pakwerkers en voor agressieve honden)
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Een ander verschil vond ik , maar dat kan ook aan de keurmeester liggen het stads gedeelte. Waar het in nederland behoorlijk verzwaard is afgelopen jaar was het in duitsland bij de rottweilers echt pittig. Dat had ik niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn.
Afbeelding
Lil

Ja, het gedeelte in de stad is inderdaad vrij pittig. De hond moet netjes aan de riem lopen en ik moest de laatste keer midden op de markt tijdens de marktdag in Geilenkirchen door de mensenmassa lopen en hem daar ook aan de kant vastbinden. Gelukkig mogen de honden wel kijken naar de mensen, als ze maar niet trekken of blaffen. De eerste keer was het gewoon een rustige dag in de stad waar we ook trainden met de vereniging (ubach-palenberg) hier was het veel minder druk. Deze keurmeester accepteerde het echter niet dat de hond zich te veel liet afleiden. Ik denk dat het toch wel uitmaakt wie de keurmeester is. Gelukkig ben ik beide keren geslaagd en ik zal in september dan ook voor de derde keer deelnemen.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”