Carmen schreef:mercedes2803 schreef:starfleet schreef:Senna1 schreef:
Mensen schijnen dat niet te willen snappen maar ik weet wel dat het een aardig deel van m'n dagelijkse wandelplezier verpest.
Hier werd achter mijn huis laatste een snurkend Bulldogje gegrepen door een Staff. Iedereen in rep en roer over die enge staff. Nou is het bepaald niet mijn favoriete ras, maar die Staff was aangelijnd samen met nog een Staff en de Bulldog liep los, terwijl er hier een groot bord staat:" honden aan de lijn".
"Ze wou alleen maar even komen snuffen". Ben je dan dom of ben je dan dom.
Anne
En dat is nou wat ik ook bedoelde met mijn berichtje.
Rimpel IS niet agressief op andere honden...maar zou hij dat wel zijn dan ben ik per definitie altijd de pisang...
ONDANKS dat je je hond aan de lijn hebt.
Ik snap gewoon niet dat mensen niet begrijpen dat een hond niet voor de katse kul aan een lijn loopt...
Dat kan 3 dingen betekenen
- Of het baasje houdt zich gewoon aan de regels aan laat zijn hond aan de lijn lopen
- Of de hond is agressief naar mensen/andere dieren toe
- Of in ons geval, de hond is vaak de pisang bij andere honden (en luisterd per definitie niet als hij los zou lopen)
Als iedereen deze drie dingen nou eens in zijn oren knoopt...dan kun je dus rekening houden met elkaar...
Dat er nog steeds mensen bestaan die hun hond maar op alles af laten vliegen en dan roepen: "Hij komt alleen maar even snuffelen/spelen hoor en hij doet niets"
Daar kan ik niet bij met mijn hoofd...helaas weet ik zelf maar al te goed dat deze mensen bestaan..

Rekening houden vinden sommige mensen wel moeilijk. Maar ook dat moet van 2 kanten komen. We hebben hier overal losloopgebied. We hebben geen probleemhondjes dus ze mogen dan ook lekker loslopen. Als ik iemand zie met de hond aan de lijn, dan lijn ik de mijne ook altijd even aan, is een kleine moeite toch.
Maar soms komt er ineens iemand om de hoek. Het mens heeft twee valse duitse herders en die begint meteen te tieren. Tsja als je met je valse honden ineens het losloopgebied opdendert kom je loslopende honden tegen. I.p.v. dat ze even kalm aan doet en zegt dat ze eraan komt, kan ik ff mijn honden aanlijnen, kan zij erlangs en iedereen blij.
Carmen
Ik heb wel eens het gevoel dat het nooit van 2 kanten komt, wij hebben hier een losloop grasveld, een behoorlijke lange strook, alleen niet zo heel breed. Onze honden lopen daar altijd los, ze zijn allebei sociaal. Nou loppt er altijd een vrouwtje daar met 3 honden aan de lijn. Het is een losloopstrook, dus ik heb altijd zoiets van ga aan de andere kant van de heg lopen, daar is veel plek, en er lopen geen los lopende honden
Maar omdat ik vindt dat hun ook recht hebben om daar te lopen, lijn ik mijn honden altijd even aan, vindt ik wel zo netjes. Dat deed ik gister dus ook netjes, alleen kon ze haar honden bijna niet meer houden omdat ik deze keer met mijn honden er langs liep, in plaats van een ommetje om haar heen te maken. Dus ze werdt kwaad op mij, of ik niet even een ommetje wou lopen. Maar ik zag er gewoon geen kwaad in, ik lijn mijn honden netjes aan, hou genoeg afstand van haar honden, en dan nog is het niet goed
Als zij haar honden niet kan houden, moet ze niet op een plek gaan lopen waar veel honden komen vindt ik. Ik zou in ieder geval ergens anders gaan lopen. Ik heb ook al mensen gezien die hun hond gewoon los laten lopen als er honden aan de lijn aan komen, of ze lijnen hun hond op het laatste moment vast. Maar dat vindt ik toch iets te ver gaan, het is wel een losloopveld, en ik erger me er ook wel eens aan, maar je moet we rekening met elkaar houden vindt ik.