Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedhond
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Bloedhond
Zijn er mensen die een bloedhond hebben of iemand kennen die er een hebben. Ik vind ze erg mooi om te zien.
Een aantal jaar terug heb ik iemand gezien met een bloedhond, een teefje en dat beest was groot!
Maar volgens mij zijn ze slecht te houden als huishond of niet?
Carmen
Een aantal jaar terug heb ik iemand gezien met een bloedhond, een teefje en dat beest was groot!
Carmen
-
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Re: Bloedhond
Ik ken iemand die er twee heeft, een reu en een teef. Het zijn in principe goedmoedige honden.Carmen schreef:Zijn er mensen die een bloedhond hebben of iemand kennen die er een hebben. Ik vind ze erg mooi om te zien.
Carmen
http://www.bloedhond.nl/p_ras_karakter.html
Anne
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb een bloedhond gehad (zie mijn onderschrift). Juul was niet enorm groot. Ze was ontzettend lief, tegen alles en iedereen, geen greintje kwaad bij, maar ik begin niet meer aan een bloedhond. Ze kon niet goed alleen zijn, ook niet met de andere honden samen, ze kon slecht los en is nooit goed zindelijk geworden en het kwijl zat tot op het plafond. Ze kon ook stelen als de beste, zelfs het kinderslot op de koelkast kreeg ze open.
Als Juul een spoor had (van mensen, niet van wild), was ze onbereikbaar. Logisch, want daar zijn ze op gefokt. Je kon alleen nog horen waar ze uithing aan het geloei dat ze onder het speuren produceerde. Ik heb me er toen op verkeken, maar ik denk dat je alleen een bloedhond moet nemen als je er ook mee wil gaan werken. Wat ik ook een groot nadeel vind, is dat ze heel gevoelig zijn voor maagtorsies. Ook Juul is daaraan overleden, toen ze pas 6 jaar was. Door de rimpels komen ook vrij veel huid- en oogproblemen voor.
Maar als je een hond zoekt om mee te speuren, kun je inderdaad geen betere vinden dan de bloedhond.
Als Juul een spoor had (van mensen, niet van wild), was ze onbereikbaar. Logisch, want daar zijn ze op gefokt. Je kon alleen nog horen waar ze uithing aan het geloei dat ze onder het speuren produceerde. Ik heb me er toen op verkeken, maar ik denk dat je alleen een bloedhond moet nemen als je er ook mee wil gaan werken. Wat ik ook een groot nadeel vind, is dat ze heel gevoelig zijn voor maagtorsies. Ook Juul is daaraan overleden, toen ze pas 6 jaar was. Door de rimpels komen ook vrij veel huid- en oogproblemen voor.
Maar als je een hond zoekt om mee te speuren, kun je inderdaad geen betere vinden dan de bloedhond.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
-
- Actief
Ik heb er geen en ken ook niemand met een Bloedhond, maar ik vind het wel een heel bijzonder ras!
Waarschijnlijk zal ik ook nooit aan een Bloedhond beginnen, want ik ben het helemaal met Belle eens dat wanneer je een Bloedhond in huis haalt je er ook mee moet gaan werken.
Op shows kijk ik wel altijd naar ze uit en maak altijd wat foto's
Waarschijnlijk zal ik ook nooit aan een Bloedhond beginnen, want ik ben het helemaal met Belle eens dat wanneer je een Bloedhond in huis haalt je er ook mee moet gaan werken.
Op shows kijk ik wel altijd naar ze uit en maak altijd wat foto's

- Belle
- Zeer actief
Ik heb nog wel altijd een zwak voor bloedhonden en als ik ooit veel tijd en veel ruimte heb, komt er misschien wel weer een, want het zijn wel ongelooflijk lieve, aanhankelijke honden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Carmen
- Zeer actief
Nee hoor, ik wil geen bloedhond, had alleen de topic geopend omdat ik ze erg mooi vindt en je hoort er idd weinig van. De hond in jouw onderschrift heeft ook een geweldige kopBelle schreef:Ik heb een bloedhond gehad (zie mijn onderschrift). Juul was niet enorm groot. Ze was ontzettend lief, tegen alles en iedereen, geen greintje kwaad bij, maar ik begin niet meer aan een bloedhond. Ze kon niet goed alleen zijn, ook niet met de andere honden samen, ze kon slecht los en is nooit goed zindelijk geworden en het kwijl zat tot op het plafond. Ze kon ook stelen als de beste, zelfs het kinderslot op de koelkast kreeg ze open.

Carmen
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
ik vindt ze ook prachtig
maar het zijn geen honden voor mij dat is net als de herder vindt ik ook prachtig maar ook niks voor mij weet me god eigenlijk niet waarom mijn staff's zijn ook heel actief en mijn reu helemaal daar moet ik ook echt mee werken maar meer conditie training ik hoef niet met hem naar een hondenschool of zo eigenlijk denk ik dat dat me het meeste tegen spreekt 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Onlangs kwam er iemand met een Bloedhond pupje bij ons op school binnenlopen. Errrrrrrrrg lief moet ik zeggen
Het was meer oor als pup
En een collega van mij die heeft vroeger altijd een Bloedhond gehad, ze heette Adelheid
Nu heeft hij 2 Bassethounds Truus en Ollie, maar ooit komt er ook bij hem weer een Bloedhond

Het was meer oor als pup

En een collega van mij die heeft vroeger altijd een Bloedhond gehad, ze heette Adelheid
Nu heeft hij 2 Bassethounds Truus en Ollie, maar ooit komt er ook bij hem weer een Bloedhond

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

- Evi
- geregistreerd lid
Ik ken ook iemand die er één heeft... We hebben in het asiel eens een nestje gehad van een 5 tal (? ben niet meer zeker van het aantal) bloedhondjes... Ze waren zonder moeder, dus hebben ze bij vrijwilligers van het asiel gelogeerd... Zij hebben de pups met de papfles grootgebracht en uiteindelijk eentje, het zielepootje van de nest, zelf gehouden... Ze hebben nog verschillende andere honden en dat gaat prima...
Dit is een bewerkte foto van 2 van de pupjes...

Wel schattig he!

Wel schattig he!
- Carmen
- Zeer actief
Heel erg schattigEvi schreef:Ik ken ook iemand die er één heeft... We hebben in het asiel eens een nestje gehad van een 5 tal (? ben niet meer zeker van het aantal) bloedhondjes... Ze waren zonder moeder, dus hebben ze bij vrijwilligers van het asiel gelogeerd... Zij hebben de pups met de papfles grootgebracht en uiteindelijk eentje, het zielepootje van de nest, zelf gehouden... Ze hebben nog verschillende andere honden en dat gaat prima...
Wel schattig he!

Carmen
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!