Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Extraatjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Extraatjes

Ongelezen bericht door Reini »

Wat geven jullie allemaal als extraatjes aan je hond en in welke mate?

Ik geef op de dag vaak wel een kluifje, bijvoorbeeld zo'n hondenkoekje of een kluifje met druivensuiker (al krijgt hij die maar heel af en toe)

's Avonds na het eten krijgt hij vaak een pensstaafje. Ook lust hij sinds het weekend fruit en nu wil ik hem dus iedere avond een fruithapje geven.

Als ik met hem aan het trainen ben gebruik ik kleine trainingssnoepjes zoals penstrainers en knoflooksnoepjes.

Vegas heeft altijd een farmfood bot tot zijn beschikking om te kluiven.

Wat geven jullie als extra's?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ehh pff koekjes, als ik wegga krijgen ze beide een halfje en als ik naar mijn bed ga ook :mrgreen:
En zo af en toe eens een pensstaafje of een kluif, een plakje kaas of worst.
Fruithapje krijgen ze meestal als maaltijd maar een appel tussendoor geef ik ook nog wel eens
Laatst gewijzigd door cloris op 18 jul 2005 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Op dit moment bijna niks omdat Buffy aan de lijn is. Een saai kauwbot van de dierenwinkel en een pensstaafje en een stukje rijstwafel of een appeltje.

Normaal gesproken veel te veel zoals bullenpezen, lamsoren, kongen met rodiworst en rundergehakt en een rauw ei etc. Daarom is ze ook te dik geworden ondanks niet heel erg veel gewoon eten en veel beweging.

Anne
Reini
Zeer actief

starfleet schreef:Op dit moment bijna niks omdat Buffy aan de lijn is. Een saai kauwbot van de dierenwinkel en een pensstaafje en een stukje rijstwafel of een appeltje.

Normaal gesproken veel te veel zoals bullenpezen, lamsoren, kongen met rodiworst en rundergehakt en een rauw ei etc. Daarom is ze ook te dik geworden ondanks niet heel erg veel gewoon eten en veel beweging.

Anne
Volgens mij wordt Vegas ook te dik, vandaar mijn vraag ook een beetje. Ik gaf veel te veel bullepezen en rodi worst als tussendoortje en daar ben ik nu mee gestopt. We hebben de Kong gevuld met rodiworst een tijd gebruikt als er visite kwam maar dat is niet meer nodig gelukkig. Als ik hem nu een Kong geef dan vul ik het met voer wat ik van zijn eten afhaal en ik smeer het dicht met een laagje pindakaas.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Je kan ook, bij teveel tussendoortjes het gewone voer wat minderen? als die van mij, door bijvoorbeeld visite aardig hebben zitten bunkeren dan krijgen ze de maaltijd die erop volgt toch echt minder :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

cloris schreef:Je kan ook, bij teveel tussendoortjes het gewone voer wat minderen? als die van mij, door bijvoorbeeld visite aardig hebben zitten bunkeren dan krijgen ze de maaltijd die erop volgt toch echt minder :19:
Hier hetzelfde. Toen Moos nog alleen was kreeg hij altijd een Kong als ik wegging. In de Kong kreeg hij dan zijn avond maaltijd Rodi.

Maar goed, ik mag niks zeggen in deze, want ondanks deze maatregel is Moos ook op dieet :mrgreen:

De ene da vond hem prima, maar ik, en zijn vrouwlijke college vonden dat er wel wat af mocht. We zijn nu 3 maanden verder, en hij is 600 gram afgevallen. Niet veel, maar op een gewicht van ruim 7 kilo toch best wat. Hij weegt nu 7.1 en ik wil hem (in overleg met de da) terug hebben naar 6.8
Afbeelding
Reini
Zeer actief

cloris schreef:Je kan ook, bij teveel tussendoortjes het gewone voer wat minderen? als die van mij, door bijvoorbeeld visite aardig hebben zitten bunkeren dan krijgen ze de maaltijd die erop volgt toch echt minder :19:
Ik ben geminderd met de extraatjes want het werd een beetje te gek :wink: Je hond verwennen is één ding maar hem oververwennen is wat anders en daar was ik aardig mee bezig. Omdat Vegas nog weleens afgeleid moe(s)t worden gebruik(te) ik de kong of een bullepees o.i.d. maar nu krijgt hij niet zoveel tussendoortjes meer.

Hij is nog lang niet dik of te dik maar ik kan het maar beter voor zijn :ok:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Moos schreef:
De ene da vond hem prima, maar ik, en zijn vrouwlijke college vonden dat er wel wat af mocht. We zijn nu 3 maanden verder, en hij is 600 gram afgevallen. Niet veel, maar op een gewicht van ruim 7 kilo toch best wat. Hij weegt nu 7.1 en ik wil hem (in overleg met de da) terug hebben naar 6.8

Ik schat dat er bij Buffy twee kilo afmoet. Er zit een speklaag op haar ribben.

Anne
starfleet
Erelid

Reini schreef:
Hij is nog lang niet dik of te dik maar ik kan het maar beter voor zijn :ok:
Het is gewoon veel beter voor een pup om lekker slank te zijn. Buffy was te dik als pup van een maand of drie, vier en was daarna weer een tijdje mooi op gewicht, maar nu loopt het weer de spuigaten uit. Het heeft ook te maken met het warme weer. Ze is toch veel minder actief nu dan eerst en we waren te laat met voedsel bijstellen.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Moos schreef:

Ik schat dat er bij Buffy twee kilo afmoet. Er zit een speklaag op haar ribben.

Anne
Speklaag is niet goed he? :neenee: :wink:

Moos is nu op 7 kilo opzich wel goed hoor; geen speklaag meer. Maar toch wil ik, op advies van de da, hem nog net iets lichter hebben. Omdat het een jonge gecastreerde hond is, en ik hem in optimale conditie wil houden. Dus ik wil zijn ribben meteen kunnen voelen als ik mijn handen op zijn zij leg, zonder druk uit te oefenen. Nu moeten we nog een klein beetje druk uit oefenen om ze echt goed te voelen.
Bij Saar niet, daar voel je de ribben meteen, en die kreeg van de da dan ook een complimentje, terwijl ik me al druk zat te maken of ze niet te mager was :mrgreen:
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier krijgen ze een paar keer per week een pensstaafje, en een soms een stukje kaas of worst, meer niet. Ze krijgen ook 1 a 2 keer per week een hard bot om lekker op te kauwen. :wink:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ze krijgen hier op het moment weinig tussendoortjes, vrijwel niks. Beer is op dieet en de rest moet veprlicht meedoen, omdat ik hem niet toe wil laten kijken terwijl de rest wel wat krijgt.

Nou valt de rest af als een speer, en Beer, waar het voor bedoelt is, vrijwel niet. :19:

Dus de anderen krijgen nu iets meer voer. Beer zijn voer is gehalveerd. Maar ik zie nog niet echt resultaat.
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door Saartje »

Leo krijgt vaak een fruit-/groenteprutje, dat vindt hij heerlijk.
Hij is ook helemaal gek van rauwe worteltjes dus die krijg hij ook regelmatig.
Verder een kong gevuld met brokjes als ik weg ga, (zelfgemaakte) hondenkoekjes en af en toe een pensstaafje.
Hij houdt helemaal niet van die dingen uit de winkel, daar wandelt hij mee naar z'n mand om er vervolgens niet meer naar om te kijken, een maand later graaft hij het ergens vandaan als hij zich rotverveelt :roll:
Leo (was veel te mager) is trouwens eindelijk perfect op gewicht, hij zit nu een stuk beter in z'n vel en dat is fijn om te zien :ok:
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Hier krijgen ze af en toe een pensstaafje, wat fruit, wat groenten en soms een hondekoekje.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Reini,

Hier krijgen ze eigenlijk weinig extraatjes. Soms een appel (in vieren gesneden), soms een ei (rauw met schil of gekookt), soms een kauwbot en soms een vers runderbot met vlees en merg.
In het bos heb ik (met dank aan postpuberale Bono) altijd Frolics bij me, dus daar krijgen ze er dagelijks een paar van.
Dat was het eigenlijk.
snoetie-lb
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoetie-lb »

Hier krijgen ze als tussendoortje.
Holskluifje, zalmkoekjes, fruit en groenten en om de paar paar weken een gekookte mergpijp.
Voor onderweg heb ik altijd een paar brokjes bij me, dat minder ik dan op het dagrantsoen.

Groetjes Diana :ok:
Groetjes Diana
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Tussendoortjes zijn hier af en toe een gevulde KONG, af en toe een buffelhuidkluif, af en toe verse botten en af en toe pensstaafjes.
Als ze een extraatje hebben gehad voer ik gewoon iets minder. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tammie

Ongelezen bericht door Tammie »

Kaas, danoontje, fruit (stukje appel, banaan, enz.), klein plakje Rodiworst, rauw eitje, stukje sla, rijstwafel, varkensoor, pensstaafje.

Dat was het wel zo'n beetje.

Maar ze krijgt niet veel. Meestal maar 1 stuk per dag van bovenstaande. heel soms 2.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Tammie schreef:danoontje
Hoi,

Zit hier niet erg veel suiker in?
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier krijgen ze veel fruit , de komkommer is hun favorieten tussendoortje :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Tammie

Scooby schreef:
Hoi,

Ik heb eigenlijk geen flauw idee :roll:

Slecht zal het toch niet zijn?
Tammie

Martijn schreef:
Tammie schreef:
Scooby schreef:
Hoi,

Goed is het ook niet. Zuivel is zwaar overschat.

Maar oke...niet alles hoeft vreselijk gezond te zijn hoor. Lekker is ook belangrijk.
:mrgreen: dat is zo. En ze krijgt er maar 1 per week, dus zoveel zal het niet kwaad doen. Ik eet ook 1 keer in de week patat met mayo :mrgreen:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Vanalles wat eigenlijk. Bullepeesje, pensstaafje, rodi worst, restje van ons eigen eten (spaghetti bijvoorbeeld zonder saus) , vers bot. Heel af en toe een boterhammetje. Uiteraard krijgt ze dit niet allemaal op 1 dag maar 3x in de week krijgt ze toch wel wat lekkers.
Ze is aan de schrale kant dus ze kan het hebben :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Tammie schreef:
Scooby schreef:
Hoi,

Hoi,

Als er veel suiker in zit wel, dat is natuurlijk nooit goed voor een hond.
Reini
Zeer actief

Ik geef Vegas nu zijn brokken twee keer per dag.
Een koekje tussendoor en 's avonds zijn brokken met wat fruit, groente, of pasta. Ligt eraan wat ik heb gekookt.
Ik hou iets minder aan dat dat er op de verpakking staat van farm food. Hij hoort nu 450 gram te krijgen en hij krijgt iets minder omdat hij 's avonds iets erbij krijgt en je meestal 75% van de verpakking aan moet houden. Na het eten geef ik een pensstaafje.

Zo gaat het goed volgens mij :ok:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Niet heel veel. Sypke krijgt niet zoveel (voornamelijk komkommer en appel) omdat ze snel dik wordt en Mees lust bijna niks. Ik heb meestal Frolic mee als we gaan wandelen. Bij het trainen krijgen ze ook Frolic (in kleine stukjes). Als ze een gevulde Kong oid krijgen gaat het van de brokken af.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”