Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Henne brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Henne brokken

Ongelezen bericht door Jacky »

ik heb al even zitten zoeken in voeding. Ons is geadviseerd om voor Odin Henne brokken aan te schaffen i.v.m. zijn allergie problemen.
Zijn er meer mensen met honden met een pollenallergie :roll: die deze voeding hebben, en zo ja, hoe voldoet dat.

Overigens, het gaat slecht met Odin zijn huid, hij heeft inmiddels al weer 5 open plekken gebeten en krijgt nu kale plekken bij zijn kont.
Vorige week weer een spuit gekregen bij de DA, maar dit mag niet baten. Ik heb het gevoel dat er iets drastisch moet veranderen. We gaan nu helemaal over op andere voeding en daarbij krijgt hij nu VSM prodier huidjeuk. Of het helpt :19: moet de tijd uitwijzen, maar dit zoals het nu gaat met Odin is zielig.
Van de spuiten wordt hij trouwens ook erg dik (prednison zit er door) en is ook niet best voor zij hart.
Ik stop met de spuiten. Hij loopt nog steeds krom van de jeuk. Als we wandelen kan hij niet eens meer rustig lopen.
In zout water zwemmen, zou dat helpen, ik heb gewoon het idee dat dat goed voor hem zal zijn?
Tips zijn welkom, graag zelfs.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

in zee zwemmen is heel erg goed kijk maar naar mensen die last hebben van exceem daar gaat ook de jeuk mee weg als ze in zout water zijn geweest.

ik zou het proberen als het kan, dit is een heel goedkoop middel en beter dan de spuitjes bij de da
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

ik gebruik vachtkruiden van de groene os.

dit is wel in overleg met een hom.da en ook voor gras pollenallergie

macho krabbelt haast niet meer maar hij is nog steeds bij een homd.da in behandeling
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Jacky, net als mijn Poncho. Idd was zout water voor haar dé remedie. Op de website van mijn hondenboek (zie onderstaande link) heb ik het beschreven (pagina Gezondheid).
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Dank jullie. Ik ga zaterdag naar zee met hem. Ik ga zeezout kopen bij de reformzaak en ga hem daarmee spoelen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Jacks schreef:Dank jullie. Ik ga zaterdag naar zee met hem. Ik ga zeezout kopen bij de reformzaak en ga hem daarmee spoelen.
Mijn ervaring is dat de echte zee het best werkt. Ik houd Poncho even ondergedompeld zodat het kan inwerken. Afspoelen met zeewater én een bad met zout water hadden bij haar geen resultaat. Maar dat kan natuurlijk per hond en per situatie verschillen.
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Waarom ga je niet over op Barf voeding , daar door is al menig hond van van zijn huidklachten af gekomen .
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Hoi Jacks, ik loop je oude berichten een beetje na om wat meer duidelijkheid te krijgen in je probleem met Odin.

Henne brokken, leuk verhaal vertellen ze wel en de importeur Harm de Jonge http://www.sanavesta.nl/ heb ik best wel hoog zitten, van zijn Veendrenkstof en zalmolie ben ik beslist fan. Maar die brokken????? Een google-zoektocht brengt me op http://www.henne-pet-food.dk/engl/index.htm waar ik onder andere lees over het niet veroorzaken van allergie door dat voer (Odin heeft toch geen voedselallergie?) Wanneer je dan in de ingredienten gaat kijken kom je als eerste opsomming gerst tegen, dan tarwe, daarna 'reuzel'<?> en dáárna zalm en die zalm is maar liefst 6 procent (Hou je 94% over om met de rest te vullen). Eén van de grootste voedselallergie veroorzakers in hondenvoer is trouwens graan............

Daarnaast maken ze goede sier met het niet-gebruiken van chemische antioxidanten zoals BHA en BHT, nee zij gebruiken vit. C en E en als laatste noemen ze nog even dat ze ook Propylgallaat gebruiken. Zo in dat rijtje lezend denk je dat het wel een aardig middeltje zal zijn...... Wanneer ik ook dat even door google haal, krijg ik deze tekst boven water:

E310 Propylgallaat
Herkomst:
Gesynthetiseerd uit propanol en galzuur, verkregen uit plantaardige tannines (uit gallen).

Functie en eigenschappen
Gallaten worden toegepast als anti-oxidant in vetrijke producten, met name om ranzigheid tegen te gaan.

Producten:
Toepasbaar in veel producten, echter toepassingen worden sterk beperkt in levensmiddelen. Wel veel gebruikt in cosmetica.

Acceptabele dagelijkse inname (ADI) :
tot max. 1.4 mg/kg lichaamsgewicht.

Bijwerkingen :
Het wordt in de darm afgebroken tot propanol en galzuur. Galzuur kan eczeem, maagklachten en hyperactiviteit veroorzaken.

Dieetbeperkingen :
Gallaten kunnen gebruikt worden door alle religies, vegetariers en veganisten.

bron: http://www.food-info.net/nl/e/e310.htm

Wat mij betreft zou dat dus niet gaan in mijn overgevoelige hond met een verlaagde weerstand. Van vers gaat hij spugen zeg je........ wat heb je daar zoal aan gedaan om dat te voorkomen? heb je het op een aangename temperatuur gebracht? Heb je het in kleine porties verstrekt? Heb je hem de kans gegeven om het weer zelf op te eten?

1500 mg visolie geven per dag is niet zinvol, verdiep je eens in die omega's (3 en 6) en ga dan doordacht aan de slag?

Ik heb het idee dat je maar 'wat doet' en zeker het beste wilt voor Odin maar overal een beetje aan proeft en niks echt onderzoekt en niet op een gefundeerde manier begint.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”