Maar toen ik het er uit haalde bleek het rubber te zijn
Ik vind het echt schandalig dat dat in hondenvoer terug te vinden is
Ik denk dat ik dan maar AHV oid in ga slaan. Dat is ook niet zo duur maar naar mijn idee wel beter.
Moderator: moderatorteam
Voorheen voerde wij duck. Tot het moment dat wij in 2 verschillende dozen roestige spijkers in de burgers aantroffen.Anna Penta schreef:. Is denk ik toch iets voor de goedkopere merken...

Hmm misschien moet ik zeggen de wat onpersoonlijkere merkenladybird schreef:Voorheen voerde wij duck. Tot het moment dat wij in 2 verschillende dozen roestige spijkers in de burgers aantroffen.Anna Penta schreef:. Is denk ik toch iets voor de goedkopere merken...![]()
Uiteraard de duck aangeschreven en ook gebeld. Tot op de dag van vandaag geen bericht gehoort, laat staan excuses
![]()
Het zou natuurlijk niet mogen gebeuren maar het is onzin om te zeggen dat dit bij bepaalde 'goedkope' merken gebeurt.Anna Penta schreef:Ja er kunnen rare dingen gebeuren bij bepaalde merken. Zo hoorde ik laatst van een kennis die altijd van die zakjes bevroren hart uit de dierenwinkel kocht (die blauwe en rode, weet het merk even niet), dat er op een gegeven moment varkenshart in plaats van runderhart in zat. Is denk ik toch iets voor de goedkopere merken...
Tja hoe moet ik dat nou zeggenstefanie schreef:Het zou natuurlijk niet mogen gebeuren maar het is onzin om te zeggen dat dit bij bepaalde 'goedkope' merken gebeurt.Anna Penta schreef:Ja er kunnen rare dingen gebeuren bij bepaalde merken. Zo hoorde ik laatst van een kennis die altijd van die zakjes bevroren hart uit de dierenwinkel kocht (die blauwe en rode, weet het merk even niet), dat er op een gegeven moment varkenshart in plaats van runderhart in zat. Is denk ik toch iets voor de goedkopere merken...
Bij elke fabriek kunnen fouten voorkomen.
Er staan toch regelmatig oproepen in de krant dat mensen produkten moeten terugbrengen omdat er bijv. glas in zit. En dat gebeurt ook bij appelmoes van HAK en pindakaas van Calvé.
Ik heb zelf lange tijd smuldier aan de honden gegeven en nooit problemen gehad.

Mmm..niet helemaal mee eens..was het niet carnibest die ineens zelf glucosamine toevoegde in de voeding, onder de mom, veel mensen kennen dit niet en mijn honden doen het er goed op?Anna Penta schreef:[Het zijn de kleinschalige merken waar ik het meest vertrouwen in heb. En het zijn de grote, commerciële merken waar ik minder vertrouwen in heb.

Annet schreef:Maar Bandit kost ongeveer 5 euro per kilo, bijna het dubbele van Carnibest. Dat is mij veel te duur.Anna Penta schreef:Hoi Ien, daarom kies ik persoonlijk voor Bandit. Als je wilt mag je daar zo komen kijken, graag zelfs. Het is het kleinschaligste merk van alle kvv's.
Het valt mij op dat ie-der-een al-tijd over de prijs van Bandit begint. Terwijl massa's anderen zonder klagen Energique in de winkel kopen, dat dus ex-act net zo duur isAnnet schreef:Maar Bandit kost ongeveer 5 euro per kilo, bijna het dubbele van Carnibest. Dat is mij veel te duur.Anna Penta schreef:Hoi Ien, daarom kies ik persoonlijk voor Bandit. Als je wilt mag je daar zo komen kijken, graag zelfs. Het is het kleinschaligste merk van alle kvv's.
Maar die geven misschien alleen een schijfje voor erbij (door de brokken)Anna Penta schreef:Het valt mij op dat ie-der-een al-tijd over de prijs van Bandit begint. Terwijl massa's anderen zonder klagen Energique in de winkel kopen, dat dus ex-act net zo duur isAnnet schreef:Maar Bandit kost ongeveer 5 euro per kilo, bijna het dubbele van Carnibest. Dat is mij veel te duur.Anna Penta schreef:Hoi Ien, daarom kies ik persoonlijk voor Bandit. Als je wilt mag je daar zo komen kijken, graag zelfs. Het is het kleinschaligste merk van alle kvv's.![]()

Energique koop ik om dezelfde reden niet. Ik koop meestal Rodi pens en Duck en heb net 10 kilo Carnibest aangeschaft om eens te proberen. Da's ongeveer 2,80 per kilo en dus ongeveer de helft goedkoper dan Bandit en dat vind ik al duur.Anna Penta schreef:Het valt mij op dat ie-der-een al-tijd over de prijs van Bandit begint. Terwijl massa's anderen zonder klagen Energique in de winkel kopen, dat dus ex-act net zo duur is![]()
Daar heb je helemaal gelijk in, daar zeg ik ook niets van. Ik zeg alleen dat ik het zelf te duur vind voor mijn honden.Anna Penta schreef:Het is maar waar je voor kiest.

Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe groot of klein je honden zijn. Als ik hier 4 jack russels had lopen hadden ze van mij allemaal op vers mogen staan. Nu lopen hier 3 herders en een middelmaat roemeen....dat gaat echt behoorlijk in de kosten lopen als ik die elke dag vers zou gaan geven.Anna Penta schreef:Het valt mij op dat ie-der-een al-tijd over de prijs van Bandit begint. Terwijl massa's anderen zonder klagen Energique in de winkel kopen, dat dus ex-act net zo duur isAnnet schreef:Maar Bandit kost ongeveer 5 euro per kilo, bijna het dubbele van Carnibest. Dat is mij veel te duur.Anna Penta schreef:Hoi Ien, daarom kies ik persoonlijk voor Bandit. Als je wilt mag je daar zo komen kijken, graag zelfs. Het is het kleinschaligste merk van alle kvv's.![]()
Iedereen moet weten wat ie z'n honden geeft. Ik zal daar niets over zeggen. Ikzelf voer 1 kg Bandit aan drie hondjes van samen nog geen 30 kilo. Best duur ja. Maar ik heb dat er voor over. En koop bijvoorbeeld geen buffelhuiden kluifjes of andere 'lekkernijen' uit de dierenwinkel. Wat anderen wel weer doen, en dat kan ook aardig oplopen. Het is maar waar je voor kiest.

hoezo..weet je dat over die koesylvia* schreef:In iedergeval weet je dat de koe die in die kvv verwerkt zit tenminste wel lekker buiten geweest is tijdens haar leven.

Een koe die op stal staat en daar uit een voerbak bix te eten krijgt komt daar doorgaans geen stukjes metaal of glas tegen, dit in tegenstelling tot koeien die buiten in de wei hebben gestaanien schreef:hoezo..weet je dat over die koesylvia* schreef:In iedergeval weet je dat de koe die in die kvv verwerkt zit tenminste wel lekker buiten geweest is tijdens haar leven.stond daar een bordje bij dan>> geschikt voor kvv
![]()
Ik weet van een merk dat die gewoon zijn spullen haalt waar ik ook mijn spullen inkoop.
En ik echt niet kan zien of dat beessie binnen of buiten heeft gelopen!
misschien is het wel een winterkoe die de hele winter op stal heeft gestaan

Ohhh zeker wel, dat zit voornamelijk in het kuilgras wat ze gevoerd krijgen en dat krijgen ze heel veelsylvia* schreef:Een koe die op stal staat en daar uit een voerbak bix te eten krijgt komt daar doorgaans geen stukjes metaal of glas tegen, dit in tegenstelling tot koeien die buiten in de wei hebben gestaanien schreef:hoezo..weet je dat over die koesylvia* schreef:In iedergeval weet je dat de koe die in die kvv verwerkt zit tenminste wel lekker buiten geweest is tijdens haar leven.stond daar een bordje bij dan>> geschikt voor kvv
![]()
Ik weet van een merk dat die gewoon zijn spullen haalt waar ik ook mijn spullen inkoop.
En ik echt niet kan zien of dat beessie binnen of buiten heeft gelopen!
misschien is het wel een winterkoe die de hele winter op stal heeft gestaan

geen enkele koe kan op krachtvoer alleen leven, alle koeien krijgen ruwvoer in de vorm van kuil, dat is gewoon bewerkt gras, alles wat in een weide ligt kan in het kuilvoer zitten. Omdat het soms gehakseld wordt gegeven krijg je dan kleine stukjes afval in de pens ipv een groot stuk, waar ze omheen kunnen eten.sylvia* schreef:Een koe die op stal staat en daar uit een voerbak bix te eten krijgt komt daar doorgaans geen stukjes metaal of glas tegen, dit in tegenstelling tot koeien die buiten in de wei hebben gestaan