Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand een vakantietip?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, ik had dit ook nog gevonden:

U kunt met het virus in aanraking komen door een beet, maar ook doordat een besmet dier u krabt of likt. Het virus dringt het lichaam binnen door wondjes in de huid of via de slijmvliezen (ogen, mond). Als het virus eenmaal in het zenuwstelsel terechtkomt, zal de ziekte hondsdolheid zich ontwikkelen en is er geen genezing mogelijk. Men kan wel voorkó­men dat het virus in het zenuwstelsel terechtkomt.

Je hoeft dus niet per se gebeten te worden. Maar goed, de kans is dus inderdaad super klein.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Re: Iemand een vakantietip?

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Nou, bij die verschijnselen zit ik snel bij de dierenarts hoor. Je weet hoe erg ik ben! Ik heb het allemaal een tijdje geleden wel doorgelezen in een boek (over hondenziektes), maar nu heb ik alles door de war gehaald. Gelukkig staat hij nog in de kast, dus ik kan het zo weer opzoeken!
Ja, ik ook :wink:

Ik denk alleen dat het probleem eerder zit in dierenartsen die deze veelvoorkomende verschijnselen niet, of te laat als Lyme onderkennen, dan dat je niet bij de dierenarts zou komen. ( en als jij als baasje niet weet dat je hond pas nog een teek had, met rode kring eromheen)
En hoe later het onderkent wordt, hoe lastiger de genezing verloopt.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Ow sorry!! Moeten ze dan gebeten worden door een vos, das of vleermuis? Die kans lijkt me toch niet zo groot!
De dieren die besmet zijn , zijn knettergek en uiterst agressief, dus zouden ze normaal vluchten , vallen ze dan aan in hun waanzin.

In Nederland komt geen hondsdolheid meer voor. Enkel de grensgebieden zijn af en toe gevaarlijk, maar dan staan er ook grote waarschuwingsborden in de bossen. Ik heb er de laatste tijd niks meer van gehoord.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marion. schreef:En een creche die kennelhoest verplicht stelt, zou ik aan een vraaggesprek onderwerpen :wink:
Ik snap wel dat ze het verplicht stellen, maar een beetje vooruitstrevend zou de creche waar ik mijn hond naar toe breng, wel moeten zijn. Dan maar een avondje discussie. Maar ik ga mijn hond geen griepprik geven :neenee:
Ik snap dat heel goed vanuit jou, maar ik ga waarschijnlijk zelf volgend winter een griepprik halen, dus zit daar toch anders in. Voor mij was het belangrijk dat hij het gedurende de dag goed heeft. Ik heb dus erg gelet op de manier van werken en vooral op de mensen die er rond lopen. De creche die ik heb gevonden, stak er echt bovenuit. Omdat zo'n prik voor mij niet zo heel belangrijk is, heb ik gewoon voldaan aan hun voorwaarden. Ook omdat alle kennels die ik bezocht deze voorwaarde hadden.

Ik denk dat jij en ik wat dat betreft erg verschillen. Jij bent meer het 'biologische' type en ik het 'chemische toevoegingen' type. Nu is dat overdreven gesteld, maar om even het verschil aan te geven. Je merkt dat in heel veel dingen: entingen, vlooienmiddel, voedsel etc.....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Ow sorry!! Moeten ze dan gebeten worden door een vos, das of vleermuis? Die kans lijkt me toch niet zo groot!
De dieren die besmet zijn , zijn knettergek en uiterst agressief, dus zouden ze normaal vluchten , vallen ze dan aan in hun waanzin.

In Nederland komt geen hondsdolheid meer voor. Enkel de grensgebieden zijn af en toe gevaarlijk, maar dan staan er ook grote waarschuwingsborden in de bossen. Ik heb er de laatste tijd niks meer van gehoord.

Anne
Ik ken het wel van de tv, dat een mens dan helemaal gek is geworden. Het heeft niet voor niks 'dolheid' in de naam staan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Ik denk dat jij en ik wat dat betreft erg verschillen. Jij bent meer het 'biologische' type en ik het 'chemische toevoegingen' type. Nu is dat overdreven gesteld, maar om even het verschil aan te geven. Je merkt dat in heel veel dingen: entingen, vlooienmiddel, voedsel etc.....
Ja, dat denk ik ook. Niet dat ik een geitenwollen-sokken type ben hoor, maar qua medicatie en rotzooi ben ik wel tamelijk biologisch. Ook voor onszelf. Een uurtje slapen is beter als een aspirientje, zeg maar :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Ik denk dat jij en ik wat dat betreft erg verschillen. Jij bent meer het 'biologische' type en ik het 'chemische toevoegingen' type. Nu is dat overdreven gesteld, maar om even het verschil aan te geven. Je merkt dat in heel veel dingen: entingen, vlooienmiddel, voedsel etc.....
Ja, dat denk ik ook. Niet dat ik een geitenwollen-sokken type ben hoor, maar qua medicatie en rotzooi ben ik wel tamelijk biologisch. Ook voor onszelf. Een uurtje slapen is beter als een aspirientje, zeg maar :wink:
Niet dat ik een complete kast met medicijnen heb, maar ik grijp wel makkelijk naar een paracetamolletje. En ik slik bijv. elke dag multivitaminen.

Maar ik rook niet, zullen we dan maar zeggen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Ondertussen ben ik knettergek aan het worden van het zoeken naar een vakantie.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ramona r
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): markiesje
Aantal honden: 1
Contacteer:

vakantie

Ongelezen bericht door ramona r »

Dacht al komen jullie nog terug bij waar het eigenlijk overging;vakantieadres
Ben je al wezen 'googlen' er zijn ontzettend veel sites met vakantiehuisjes van particulieren.Boek een huisje/Heeft u al geboekt/Pack and Go .Ontelbare sites en daar moet nog iets leuks/vrij bij zitten.Of zoek je helemaal geen huisje?
Wij gaan regelmatig naar huisjes met hond en altijd particulier,liefst lekker in natuur en niet op een park.Zelfs al een paar keer een omheinde tuin gehad,helemaal ideaal natuurlijk.
Succes :ok:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Niet dat ik een complete kast met medicijnen heb, maar ik grijp wel makkelijk naar een paracetamolletje. En ik slik bijv. elke dag multivitaminen.
Ik neem elke dag een vers geperst sinaasappeltje. Veel lekkerder :wink:
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

Texel is een aanrader daar zijn ook de honden welkom.
wij zijn er vorig jaar gweest en ze mogen overal mee,
starfleet
Erelid

sabrinasj schreef:Texel is een aanrader daar zijn ook de honden welkom.
Ze is net een week op een waddeneiland geweest;-))

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

Re: vakantie

ramona r schreef:Dacht al komen jullie nog terug bij waar het eigenlijk overging;vakantieadres
Ben je al wezen 'googlen' er zijn ontzettend veel sites met vakantiehuisjes van particulieren.Boek een huisje/Heeft u al geboekt/Pack and Go .Ontelbare sites en daar moet nog iets leuks/vrij bij zitten.Of zoek je helemaal geen huisje?
Wij gaan regelmatig naar huisjes met hond en altijd particulier,liefst lekker in natuur en niet op een park.Zelfs al een paar keer een omheinde tuin gehad,helemaal ideaal natuurlijk.
Succes :ok:

Ik heb flink gezocht naar huisjes, maar er staat bijna nooit bij of er honden mee mogen. Die sites die jij noemt heb ik volgens mij nog niet bekeken, ga ik dus even doen!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
sabrinasj schreef:Texel is een aanrader daar zijn ook de honden welkom.
Ze is net een week op een waddeneiland geweest;-))

Anne
Inderdaad! En als je al je hele leven op 1 van de waddeneilanden komt, ga je niet zo snel naar een ander eiland. Tenminste, ik niet :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Gisteravond heb ik vier goede hotels gevonden in de Ardennen waar honden mee mogen. Ze liggen midden in de natuur, erg geschikt dus voor Bram.

Het zou wel betekenen dat Bram bij ons op de kamer slaapt. Heeft iemand daar ervaring mee? Hij slaapt normaal gesproken beneden in de bench. Denken jullie dat hij dan moeilijk gaat doen als hij ineens bij ons op de kamer slaapt? Van m'n vriend mag hij echt absoluut niet op het bed!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef:
Het zou wel betekenen dat Bram bij ons op de kamer slaapt. Heeft iemand daar ervaring mee? Hij slaapt normaal gesproken beneden in de bench. Denken jullie dat hij dan moeilijk gaat doen als hij ineens bij ons op de kamer slaapt? Van m'n vriend mag hij echt absoluut niet op het bed!
Ik denk dat je wel eens 's nachts een Brammetje op bed zult vinden, omdat hij regelmatig bij jou in bed uitslaapt. Vaak zijn het twee eenpersoonsbedden in een hotel, dan kan jij gezellig met Bram in een bed en je vriend in het andere gezellig.

Maar als je de bench meeneemt kan je kijken of hij het pikt dat hij daarin slaapt.

Anne :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Ik denk dat je wel eens 's nachts een Brammetje op bed zult vinden, omdat hij regelmatig bij jou in bed uitslaapt. Vaak zijn het twee eenpersoonsbedden in een hotel, dan kan jij gezellig met Bram in een bed en je vriend in het andere gezellig.

Maar als je de bench meeneemt kan je kijken of hij het pikt dat hij daarin slaapt.

Anne :mrgreen:
Dat is inderdaad een goeie, dan vraag ik speciaal naar 2 eenpersoons bedden. Ik zal het heel voorzichtig brengen naar m'n vriend :wink:
De bench neem ik wel mee, want dan kunnen we 's avonds nog een keer een drankje drinken terwijl hij ligt te slapen. Ik laat hem niet alleen in de kamer, want ik denk dat er veel te knagen is.

Het gaat maar om 3 nachten, dus we moeten ons toch kunnen redden met z'n drietjes.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Zoek stok! schreef:
Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Mag Bram Belgie ook alleen maar in als hij een rabies enting heeft van meer dan 30 dagen geleden?
Geen idee. Ik neem het niet zo nauw met die regeltjes. Dames hier gaan regelmatig mee wandelen in Duitsland. Neem ik never nooit hun boekjes mee (heeft ook geen nut, want de entingen zijn niet conform de regeltjes). Ik heb nog nooit ergens aan een grens hun boekjes moeten laten zien.
Nee dat is ook wel weer waar, ik moet eens uitzoeken wat de ergste straf is die ik kan krijgen.

Ik zal morgen direct met hem naar de da gaan voor een rabies enting, wist ik veel dat het zo lang duurt voordat het werkt. Heb ook pas een week geleden bedacht dat we nog op vakantie gaan trouwens.
De ergste straf?
1. Je kan linea rekta retour/ je hond wordt ingehouden
2. Je hond krijgt rabies

Enting gaat 3 jaar mee
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Wij zijn ook van die impulsieve vakantiegangers. Vorige keer mijn DA lief aangekeken, maar hij wou absoluut niet creatief omgaan met de datum van de rabies enting. Eikel. :boos: Wel kreeg ik een hangertje voor aan de halsband, volgens hem was de kans klein dat ze me dan ook nog eens gingen controleren.

Bram kan best bij jullie op de kamer, als je het niet gewend bent zal je waarschijnlijk af en toe wakker worden van elkaar. Maar dat is geen ramp toch?
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Slapen op een hotelkamer met mijn hond erbij da's nu juist toppie in mijn vakantie :ok:
heerlijk

thuis slaapt ie niet op bed
daar wel

vriend moet niet zeuren, anders stop je hem toch gewoon in de bench (je hebt heel grote hoor :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Ben inmiddels al een weekje geweest in .... Groningen. Dat met die rabies enting zag ik toch niet zitten. Daarom in eigen land gebleven in een appartement met aparte slaapkamers. Was prima!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
odakota
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door odakota »

Zoek stok! schreef:Ben inmiddels al een weekje geweest in .... Groningen. Dat met die rabies enting zag ik toch niet zitten. Daarom in eigen land gebleven in een appartement met aparte slaapkamers. Was prima!
Wij zijn ook in Groningen geweest met onze hond wij hadden daar een huisje www.scandinavischdorp.nl is heel leuk :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”