Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Carnibest of Energique?
Moderator: moderatorteam
- Antoinet
- Actief
- Contacteer:
Carnibest of Energique?
Mijn honden krijgen momenteel Rodi.
Mijn bedoeling is om op den duur (deeltijds) te gaan barfen, maar tot ik zo ver ben wil ik van Rodi overstappen naar Carnibest of Energique.
Maar ik weet dus niet welke ik het best kan kiezen. Nu weet ik dat ze allebei wel goed zijn en dat het per hond verschillend is hoe ze het er op doen, maar wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen deze twee?
Mijn bedoeling is om op den duur (deeltijds) te gaan barfen, maar tot ik zo ver ben wil ik van Rodi overstappen naar Carnibest of Energique.
Maar ik weet dus niet welke ik het best kan kiezen. Nu weet ik dat ze allebei wel goed zijn en dat het per hond verschillend is hoe ze het er op doen, maar wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen deze twee?
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!

-
Anna*
Gewoon uitproberen zou ik zeggen!
Ik heb het allemaal een keer geprobeerd.
Nu voer ik Bandit, biologisch versvlees. Voor mij beter dan Energique en Carnibest tezamen. Ziet er heel smakelijk uit, met stukjes rauwe verse groenten en verse kruiden van het seizoen. Ook zit er vis in, op kleine schaal gevangen met een hengel.
Maar zoals ik zei, ieder z'n voorkeur. Carnibest vind ik wat bloederig en de zakjes scheuren bij de naad. Inhoudelijk vond ik Energique en Carnibest wel aardig overeenkomen.
Nu voer ik Bandit, biologisch versvlees. Voor mij beter dan Energique en Carnibest tezamen. Ziet er heel smakelijk uit, met stukjes rauwe verse groenten en verse kruiden van het seizoen. Ook zit er vis in, op kleine schaal gevangen met een hengel.
Maar zoals ik zei, ieder z'n voorkeur. Carnibest vind ik wat bloederig en de zakjes scheuren bij de naad. Inhoudelijk vond ik Energique en Carnibest wel aardig overeenkomen.
-
Rob*
- Zeer actief
Anna Penta schreef: Ook zit er vis in, op kleine schaal gevangen met een hengel.
ja versgevangen in het Ijsselmeer
Ik heb trouwens ook nooit oud gevangen vis gezien die bijv. al 4 dagen ligt te rotten in het water.
En ze beweren spiervlees te gebruiken dat in de vitrine van de slager ligt, nou ik zie nergens welk vlees ze gebruiken?
En het kippen vlees is geen afval?Het is de rest wat overblijft van het karkas nadat er het nodige is afgesneden, maar ze noemen het geen afval?Ik heb nog nooit een hele kip of kippepoot gehaald waar alles eral af is, dat is voor mij gewoon afval.
Bandit is ook een leuk merkje wat het leuk doet, maar je moet niet net doen alsof de andere merken troep zijn.
-
Anna*
Trek het je niet zo persoonlijk aan joh!Angel-eyes schreef:Anna Penta schreef: Ook zit er vis in, op kleine schaal gevangen met een hengel.
ja versgevangen in het Ijsselmeer....maar niet met een hengel hoor.
Ik heb trouwens ook nooit oud gevangen vis gezien die bijv. al 4 dagen ligt te rotten in het water.
En ze beweren spiervlees te gebruiken dat in de vitrine van de slager ligt, nou ik zie nergens welk vlees ze gebruiken?
En het kippen vlees is geen afval?Het is de rest wat overblijft van het karkas nadat er het nodige is afgesneden, maar ze noemen het geen afval?Ik heb nog nooit een hele kip of kippepoot gehaald waar alles eral af is, dat is voor mij gewoon afval.
Bandit is ook een leuk merkje wat het leuk doet, maar je moet niet net doen alsof de andere merken troep zijn.
-
Rob*
- Zeer actief
Anna Penta schreef:Trek het je niet zo persoonlijk aan joh!Angel-eyes schreef:Anna Penta schreef: Ook zit er vis in, op kleine schaal gevangen met een hengel.
Nee doe ik niet, maar je doet alsof Bandit het beste is en Energique en Carnibest tesamen zijn nog minder, dan ben je behoorlijk andere merken omlaag aan het halen, stel je voor als mensen dat nou eens gaan zeggen over jouw boekje?
En dan nog verdraai je de info van Bandit.
-
Anna*
Vrijheid van meningsuiting weet je welAngel-eyes schreef:Anna Penta schreef:Trek het je niet zo persoonlijk aan joh!Angel-eyes schreef:Anna Penta schreef: Ook zit er vis in, op kleine schaal gevangen met een hengel.
Nee doe ik niet, maar je doet alsof Bandit het beste is en Energique en Carnibest tesamen zijn nog minder, dan ben je behoorlijk andere merken omlaag aan het halen, stel je voor als mensen dat nou eens gaan zeggen over jouw boekje?
-
Rob*
- Zeer actief
Anna Penta schreef:Vrijheid van meningsuiting weet je welAngel-eyes schreef:Anna Penta schreef:Trek het je niet zo persoonlijk aan joh!Angel-eyes schreef:
Ja en dus?Wil niet zeggen dat je alles kan zeggen hoor, ja je kan het en mag het, maar consequenties zijn dan voor jezelf.
Gewoon zeggen dat je Bandit goed vind is prima, maar om nu te zeggen dat Bandit nog beter is dan die 2 merken?Vraag me af waar je dat op baseerd??Op praatjes van de fabrikant?
-
Anna*
Ja praatjes van de fabrikantAngel-eyes schreef:Anna Penta schreef:Vrijheid van meningsuiting weet je welAngel-eyes schreef:Anna Penta schreef: Trek het je niet zo persoonlijk aan joh!
Ja en dus?Wil niet zeggen dat je alles kan zeggen hoor, ja je kan het en mag het, maar consequenties zijn dan voor jezelf.
Gewoon zeggen dat je Bandit goed vind is prima, maar om nu te zeggen dat Bandit nog beter is dan die 2 merken?Vraag me af waar je dat op baseerd??Op praatjes van de fabrikant?
Nou ik ben nu weg hoor, nogmaals trek het je niet persoonlijk aan joh
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- Antoinet
- Actief
- Contacteer:
-
Charlotte*
- Zeer actief
Even een kritische noot: Honden hebben weinig aan stukjes groenten, dat kunnen ze niet verteren.Anna Penta schreef:Gewoon uitproberen zou ik zeggen!
De zakjes van carnibest zijn veranderd.....ze kunnen niet meer scheuren bij de naad (want die zit er niet meer ) En bloederig is toch niet erg?
Heeft Bandit ook een website?
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Tuurlijk is er verschil. Zowieso is de verpakking verschillend, Energique is verpakt in schijfjes van ??100 gram en de Cb in worsten van 250/500/1000 gram. Verder is in de CB alles rauw en gebruikt Energique gekookte groenten. Verder is het een kwestie van wat kun je het makkelijkst verkrijgen en vooral natuurlijk, wat vind je hond het lekkerst en waar doet hij het het beste op.Antoinet schreef:Maar er zal toch wel een (klein) verschil zijn tussen die twee soorten?
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Maakt niet uit hoor of die vis nou wel of niet biologisch is (weinig kans voor een visje uit het ijsselmeer), de kreet "biologisch" is niet beschermd als het om hondenvoer/petfood gaat.ien schreef:dan hoop ik dat die vis niet in Waterland gevangen is..is weinig biologisch aan nmlAnna Penta schreef: Nu voer ik Bandit, biologisch versvlees.. Ook zit er vis in, op kleine schaal gevangen met een hengel.
.
-
Addy
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Antoinet,
Ik zou kiezen voor Carnibest. Daar ben ik gewoon zelf erg tevreden over.
Ik zou kiezen voor Carnibest. Daar ben ik gewoon zelf erg tevreden over.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Antoinet
- Actief
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de reacties
Ik ben er nu dus uit dat ik eerst carnibest wil gaan proberen. Cindy heeft nogal snel last van jeuk en huiduitslag en ik heb een vermoeden dat granen daar best wel eens een rol in zouden kunnen spelen. Hoe minder granen, hoe beter dus
Wat de verkrijgbaarheid betreft kan ik het allebei hier krijgen. Energique is te koop in een dierenwinkel in de buurt en carnibest kan ik thuis bezorgd krijgen (moet ik alleen nog even een maandje wachten op antwoord op mijn mailtje, want ik begreep gisteren uit een berichtje van Karen dat die meneer een maand op vakantie is).
Ik ben inmiddels ook een beetje begonnen met barfen, maar totdat ik zeker weet dat ik het goed doe en mijn dames gewoon alles binnen krijgen, wil ik er ook nog kvv bijgeven
Ik ben er nu dus uit dat ik eerst carnibest wil gaan proberen. Cindy heeft nogal snel last van jeuk en huiduitslag en ik heb een vermoeden dat granen daar best wel eens een rol in zouden kunnen spelen. Hoe minder granen, hoe beter dus
Wat de verkrijgbaarheid betreft kan ik het allebei hier krijgen. Energique is te koop in een dierenwinkel in de buurt en carnibest kan ik thuis bezorgd krijgen (moet ik alleen nog even een maandje wachten op antwoord op mijn mailtje, want ik begreep gisteren uit een berichtje van Karen dat die meneer een maand op vakantie is).
Ik ben inmiddels ook een beetje begonnen met barfen, maar totdat ik zeker weet dat ik het goed doe en mijn dames gewoon alles binnen krijgen, wil ik er ook nog kvv bijgeven
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!

-
*wendy*
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
- Contacteer:
www.banditvoeding.nlSandro schreef: Heeft Bandit ook een website?
De prijzen lijken duurder, maar je hebt de helft minder nodig (weet ik sinds vanochtend). Ik heb een mailtje gehad met oa een prijslijst
-
Rob*
- Zeer actief
Anna Penta schreef:Ja praatjes van de fabrikantAngel-eyes schreef:Anna Penta schreef:Vrijheid van meningsuiting weet je welAngel-eyes schreef:
Gewoon zeggen dat je Bandit goed vind is prima, maar om nu te zeggen dat Bandit nog beter is dan die 2 merken?Vraag me af waar je dat op baseerd??Op praatjes van de fabrikant?![]()
Nou ik ben nu weg hoor, nogmaals trek het je niet persoonlijk aan joh
Geloof me als mij iets persoonlijks zou aantrekken op het forum dan reageer ik anders, zeker als diegene aan de overkant bij me woont
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
pippy schreef:www.banditvoeding.nlSandro schreef: Heeft Bandit ook een website?
De prijzen lijken duurder, maar je hebt de helft minder nodig (weet ik sinds vanochtend). Ik heb een mailtje gehad met oa een prijslijst
Je denkt werkelijk dat je hond met 10 gram voer per kg. lichaamsgewicht uitkomt.
-
Rob*
- Zeer actief
Angelique25 schreef:pippy schreef:www.banditvoeding.nlSandro schreef: Heeft Bandit ook een website?
Je denkt werkelijk dat je hond met 10 gram voer per kg. lichaamsgewicht uitkomt.
Al die richtlijnen kloppen niks van, als ik zie hoe mijn boxertjes alleen al reageerden op de opgegeven hoeveelheid van de fabrikant(Duck, Bibi, AHV, Carnibest) dan merkte ik best veel verschil, het blijft zelf aankijken welke hoeveelheid en welk ras je hebt, je kan een Golden of Lab niet met een Boxertje of Staffie of andere drukke hond vergelijken of Mechelaars die werk verrichten, vind die fabrikant-praat vaak zo makkelijk, een hond heeft nodig zoveel hij verbruikt en dat is voor elk ras anders.
Bibi en Duck kwamen wel in de buurt van wat ze opgaven, maar Carnibest en vooral AHV moest ik zeker 40% meer geven, maar ken ook mensen die aan de opgegeven hoeveelheid voldoende hebben.
Het blijft dus nog steeds voeren op gevoel en wat je hond doet qua energie-verbruik.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben ik met je eens, het blijven slechts richtlijnen. Maar als je hond uitkomt met 20gr. pkg. Cb of E dan redt die het echt niet op 10 gram Bandit. Nu heb ik dat niet zelf bedacht, maar de partner van de fabrikant schreef zelf op een ander forum dat die 10 gram te weinig was en dat je voor Bandit ook gerust 20/25 pkg. kon aanhouden. Doet je hond het goed op Bandit, harstikke mooi, maar je zult niet goedkoper uitzijn omdat je er maar de helft (t.a.v. E en CB) van hoeft te voeren.Angel-eyes schreef:Angelique25 schreef:pippy schreef:www.banditvoeding.nlSandro schreef: Heeft Bandit ook een website?
Al die richtlijnen kloppen niks van, als ik zie hoe mijn boxertjes alleen al reageerden op de opgegeven hoeveelheid van de fabrikant(Duck, Bibi, AHV, Carnibest) dan merkte ik best veel verschil, het blijft zelf aankijken welke hoeveelheid en welk ras je hebt, je kan een Golden of Lab niet met een Boxertje of Staffie of andere drukke hond vergelijken of Mechelaars die werk verrichten, vind die fabrikant-praat vaak zo makkelijk, een hond heeft nodig zoveel hij verbruikt en dat is voor elk ras anders.
Bibi en Duck kwamen wel in de buurt van wat ze opgaven, maar Carnibest en vooral AHV moest ik zeker 40% meer geven, maar ken ook mensen die aan de opgegeven hoeveelheid voldoende hebben.
Het blijft dus nog steeds voeren op gevoel en wat je hond doet qua energie-verbruik.
-
Anna*
heb ik nagevraagd! geldt wel degelijk!Angelique25 schreef:Oh sinds wanneer zit er een EKOkeurmerk op danAnna Penta schreef:Het ekokeurmerk is wel degelijk beschermd en krijgt een hondenvoer niet zomaar!![]()
Maar als je even goed navraag gaat doen dan zal ook jij erachter komen dat die bescherming niet voor petfood geldt.
ook ken ik de reden van ontbreken van keurmerk :smile1:
- Angelique25
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu hebben we het over 2 verschillende dingen. Je kunt als hondenvoer inderdaad een EKO-keurmerk krijgen en dan is die natuurlijk zo geldig als het maar kan.Anna Penta schreef:heb ik nagevraagd! geldt wel degelijk!Angelique25 schreef:Oh sinds wanneer zit er een EKOkeurmerk op danAnna Penta schreef:Het ekokeurmerk is wel degelijk beschermd en krijgt een hondenvoer niet zomaar!![]()
Maar als je even goed navraag gaat doen dan zal ook jij erachter komen dat die bescherming niet voor petfood geldt.
ook ken ik de reden van ontbreken van keurmerk :smile1:
Maar als je biologisch mensenvoer op de markt zet dan MOET er een EKOmerk opzitten anders mag je het niet biologisch noemen. Hierin is de term "biologisch"dus beschermd.
Zet je een diervoerder op de markt dan mag je het zo biologisch noemen als je wilt, daarvoor geldt de bescherming niet. Een keurmerk is dan niet noodzakelijk.
Zo, heeft SKAL jou dat verteld.........
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ik kan op deze site geen prijzen vinden. Wat kost de bandit per kg. verpakking dan?pippy schreef:www.banditvoeding.nlSandro schreef: Heeft Bandit ook een website?
-
Anna*
Gaat per 500 g. De vleesmix kost € 2,50. De kipmix kost € 2,65. Het is precies even duur als Energique.Bas Rouge schreef:Ik kan op deze site geen prijzen vinden. Wat kost de bandit per kg. verpakking dan?pippy schreef:www.banditvoeding.nlSandro schreef: Heeft Bandit ook een website?
De aangegeven hoeveelheden zijn idd onzin. Ik voer net zoveel als van andere versvleesmerken. Het verschilt gewoon per hond, de mijne hebben elk meer nodig dan de richtlijnen geven.
-
Gast
500 gr 2,50, ik denk dat het toch duurder uitkomy dan bv energiqueAnna Penta schreef:Gaat per 500 g. De vleesmix kost € 2,50. De kipmix kost € 2,65. Het is precies even duur als Energique.Bas Rouge schreef:Ik kan op deze site geen prijzen vinden. Wat kost de bandit per kg. verpakking dan?pippy schreef:www.banditvoeding.nlSandro schreef: Heeft Bandit ook een website?
De aangegeven hoeveelheden zijn idd onzin. Ik voer net zoveel als van andere versvleesmerken. Het verschilt gewoon per hond, de mijne hebben elk meer nodig dan de richtlijnen geven.
-
Rob*
- Zeer actief
lupa schreef:500 gr 2,50, ik denk dat het toch duurder uitkomy dan bv energiqueAnna Penta schreef:Gaat per 500 g. De vleesmix kost € 2,50. De kipmix kost € 2,65. Het is precies even duur als Energique.Bas Rouge schreef:Ik kan op deze site geen prijzen vinden. Wat kost de bandit per kg. verpakking dan?pippy schreef: www.banditvoeding.nl
1.85 voor 1kilo Bibi vind ik toch wel een bekkie goedkoper.
Duck zat ik ook rond de 2 euro per kilo.