Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vis- of slaolie?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Vis- of slaolie?

Ongelezen bericht door Takkie »

Joy glimt niet zo mooi. Ze heeft best wel een doffe vacht. Mijn instructrice zei vandaag ook dat ze veel meer kan glimmen. Ik vertelde wat ik voer en dat ik haar visolie (van de Hema) erbij geef.
Ze zei dat ik beter plantaardige olie kan geven, omdat dat beter wordt opgenomen door de hond. Is dat zo?

Ook zei ze dat het niet goed was dat ik 's ochtends brokken voer en 's avonds versvlees. Ik kan beter 5 dagen brokken voeren en 2 dagen versvlees.

Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Slaolie??? Nee. Doe maar gewoon visolie dan. Olijfolie is ook goed.

Een hele dag brokken, en een hele dag vers is wel beter. Maar dat moet geen verschil in vacht maken. Meer dagen vers, is dat een optie?
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Het ligt aan de individuele hond hoe je voert en wat je voert. De meeste honden hebben geen problemen met brokjes in de ochtend en rauw in de avond of omgekeerd. Er zijn geen regels wat dit betreft, wel veel internetmythes. :wink:

Jouw manier van voeren kan niet de oorzaak zijn van de doffe vacht.
De olie die je geeft, zou dat wel kunnen zijn - bijvoorbeeld omdat de hond het niet nodig heeft en jij door ermee te suppelementeren precies het omgekeerde effect bereikt omdat er teveel vetzuren van een bepaalde soort in de voeding aanwezig zijn.

Groetjes,
Ignit Bekken.
www.barf-natuurlijk.nl
snoetie-lb
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoetie-lb »

Wij geven onze witte bull terriers, Henne Pet Food zalmolie
en zalmbrokken.
Hun vacht glimt mooi ,hebben geen rode plekken of jeuk.

Groetjes :ok: Diana
Groetjes Diana
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik geef Vegas een halve eetlepel Trias Omega per dag. Hier zitten verschillende oliën in die o.a. voor een mooie vacht zijn!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik geef op het moment helemaal geen toevoegingen en ze glimmen je hier tegemoet. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Inge schreef:Ik geef op het moment helemaal geen toevoegingen en ze glimmen je hier tegemoet. :wink:
Hier ook!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

sypke schreef:
Inge schreef:Ik geef op het moment helemaal geen toevoegingen en ze glimmen je hier tegemoet. :wink:
Hier ook!
Misschien ten overvloede, maar ik geef dus ook helemaal geen toevoegingen. En ik heb hier twee gouden zonnestraaltjes :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”