Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kapotte buiken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

kapotte buiken

Ongelezen bericht door Carmen »

Zowel Kira als Baco, hebben korsten en kale plekken en Basco wat bulten op hun buik en onder hun oksels.
Zijn er meer honden die dat hebben nu en zou het dan een allergische reactie zijn, of te wild gespeeld in prikkelbosjes? Anders maar maandag naar de dierenarts.
Carmen
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Hebben de jongens een jaar of twee terug gehad. Op advies van Martijn ben ik toen visolie gaan geven en ik ben hun voer gaan veranderen. Ze kregen destijds alleen een lam/rijstbrok en ik heb ze overgezet naar een gewone brok maar voornamelijk op vers vlees. Met ongeveer twee weken waren de korsten en plekken verdwenen en ik heb ze ook niet meer teruggezien. Zelf heb ik daarom altijd het idee gehad dat mijn eerste inval de juiste was en dat het echt aan hun eten heeft gelegen.
AfbeeldingAfbeelding
stefsam
Actief
Mijn ras(sen): staffordshire bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door stefsam »

Ik heb er hier een met kapotte oksels,ben er nu achter dat het van het stoeien is.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik heb er ook 2 :jank: waarvan ik van monky zeker weet dat hij allergie's is en amy heeft ook dezelfde reactie maar die heeft nog geen test gehad dus waar zij op reageerd weet ik niet :19: gelukkig hebben ze geen jeuk en hoef ik er ook geen troep voor ze (meestal onderdruk je het probleem alleen) ze zien er alleen niet uit :jank: ik was ze altijd als ze reactie krijgen in de biotex of aloe vera shampoo en de buiken smeer ik 2 a 3 x daags in met calendulacreme dat werkt hier prima :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Carmen
Zeer actief

monky555 schreef:ik heb er ook 2 :jank: waarvan ik van monky zeker weet dat hij allergie's is en amy heeft ook dezelfde reactie maar die heeft nog geen test gehad dus waar zij op reageerd weet ik niet :19: gelukkig hebben ze geen jeuk en hoef ik er ook geen troep voor ze (meestal onderdruk je het probleem alleen) ze zien er alleen niet uit :jank: ik was ze altijd als ze reactie krijgen in de biotex of aloe vera shampoo en de buiken smeer ik 2 a 3 x daags in met calendulacreme dat werkt hier prima :ok:
Is dit alleen in deze tijd van het jaar of het hele jaar door?
Carmen
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Carmen schreef:
monky555 schreef:ik heb er ook 2 :jank: waarvan ik van monky zeker weet dat hij allergie's is en amy heeft ook dezelfde reactie maar die heeft nog geen test gehad dus waar zij op reageerd weet ik niet :19: gelukkig hebben ze geen jeuk en hoef ik er ook geen troep voor ze (meestal onderdruk je het probleem alleen) ze zien er alleen niet uit :jank: ik was ze altijd als ze reactie krijgen in de biotex of aloe vera shampoo en de buiken smeer ik 2 a 3 x daags in met calendulacreme dat werkt hier prima :ok:
Is dit alleen in deze tijd van het jaar of het hele jaar door?
Carmen
alleen deze tijd van het jaar :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Carmen,

Bono heeft dat hier ook wel eens, maar dan alleen op zijn buik, niet in zijn oksels. Als je ziet hoe idioot Bono iedere dag dwars door de bossen racet, denk ik dat dat bij hem de oorzaak is van die plekken en schrammen.
Carmen
Zeer actief

Nou dan kijk het nog maar even aan voor ik naar de dierenarts ga, ze hebben er ook geen jeuk dusss.....
Carmen
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Rimpel heeft het ook..

2 oorzaken;

- de verharing...Peitjes hebben geen ondervacht waardoor ze dus kaal worden en het verharen gaat vaak gepaard met veel jeuk.
- allegie voor een bepaald soort gras, waar hij sinds twee jaar last van heeft. Hij heeft drie weken geleden voor het eerst een prednison spuit gehad...daarvoor kon ik het in de hand houden met surolan en tea tree olie...maar genoeg was genoeg..
Er staat hier nog wel een topic over....
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Diesel heeft nu ook last van bultjes en rode vlekje. Hij heeft geen jeuk of zo. Ik denk dat hij allergisch is voor gras(pollen). Hij heeft gisteren de hele middag in het gras gelegen op de camping en nu is het weer erger.

Ik moest hem van de da elke dag wassen met een speciale shampoo. Dit doe ik niet omdat ik denk dat dat de huid alleen maar meer irriteert en uitdroogt. De dierenarts wist ook niet wat het was en ik laat me zonder diagnose niet iets aansmeren. De echt vurige bultjes smeer ik gewoon in met wat calendulan zalf.
Mortica
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mortica »

Amy heeft ook al een tijdje last van bultjes op haar buik en in haar oksels die wel jeuken...
Oorzaak is nog niet geheel duidelijk en ik zelf vermoedde dat het van de coniferen was die hier als "schutting" staat tussen mijn huis en die van de buren...

Tijdje terug naar een d'arts geweest die vermoedde dat het of idd de uitslag van die coniferen of dat ze op hypoallergeen voeding moest gaan staan en heb toen vetaderm mee gekregen om het even aan te kijken...

Soms is het vrij veel, soms is het haast niets maar ze heeft intussen wel kale liezen en plekjes op haar achterpoten van de jeuk wat eigenlijk pas kaal werd na gebruik van die vetaderm (bijten en likken)

Vandaag voor iets anders naar een andere d'arts geweest en ook haar buik laten bekijken...
De d'arts vermoedde jeugdpuistjes en kreeg een antibioticum mee...
Even afwachten wat het gaat doen anders over 10 dagen terug komen...
Zijn ze haast weg kan ik indien nodig evt een vervolgkuurtje halen en anders gaan we verder kijken...
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Nebla had het af en toe ook, maar de da dacht dat het kwam door schoonmaakmiddel, we hebben overal plavuizen en parket..nu dweil ik de gang waar ze slaapt wel, maar niet meer met schoonmaakmiddel en nu heeft ze het nooit meer. :denken:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”