Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

light voer resultaat?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

light voer resultaat?

Ongelezen bericht door rianneke »

vraagje:

Onze hond eet nu al ongeveer 6 weken light voer van Prins ( ze is gesteriliseerd en geopereerd aan haar kruisbanden en kon dus niet ver lopen en rennen en haar energie niet kwijt) Ze kwam aan en ze is nu niet te dik maar nu is het oppassen geblazen. Dus vandaar het light voer. De dierenarts zei dat je na ene maand wat zou merken. Nou layka komt niet aan maar valt ook niet af? Bestaat er ook nog dieetvoer of is dat hetzelfde als Light? Iemand ervaring met light voer, werkt het echt en hoe lang duurde het bij jullie hond? Ze krijgt alleen 1 penstrainertje per dag na het kammen, en na het eten(van ons) een half plakje magere kipfilet(voor op brood, van de HEMA) Meer krijgt ze niet. We wandelen elke dag ook genoeg.

Groetjes

Rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik geloof niet in light voer, ik geloof in minder voeren om de hond af te laten vallen :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
rianneke
Zeer actief

Inge schreef:Ik geloof niet in light voer, ik geloof in minder voeren om de hond af te laten vallen :wink:

ja inderdaad, maar dat hebben we ook geprobeerd maar minder dan dit wat we toen gaven kunnen we echt niet geven. Ze heeft nu al honger.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

licht voer is onzin, in de tijd dat ik nog geen vers gaf heb ik mijn oudste licht gegeven want ik vond haar dik, nou!!! het was gewoon prut, ze vil niet af maar het leekt zelfs dat ze aankwam.
sinds 5 jaar voer ik vers en ik hoef echt niet meer op hun gewicht te letten en ze eten goed, (dus niet van dat zillig gedoe van een halve bekertje want anders wordenze dik)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Inge schreef:Ik geloof niet in light voer, ik geloof in minder voeren om de hond af te laten vallen :wink:
Hoi Inge,

Dat denk ik dus ook.
(En hongergevoel is een heel natuurlijk gevoel voor een dier, dus daar zou ik me geen zorgen over maken, Rianne. Als ze niet afvalt als je haar minder te eten geeft, geef je haar dus nog te veel.)
rianneke
Zeer actief

Scooby schreef:
Hoi Inge,

Dat denk ik dus ook.
(En hongergevoel is een heel natuurlijk gevoel voor een dier, dus daar zou ik me geen zorgen over maken, Rianne. Als ze niet afvalt als je haar minder te eten geeft, geef je haar dus nog te veel.)

Ja daar zit wat in, alleen als we nog minder geven spuugt ze gewoon gal van de honger. Dat kun je haar toch ook niet aan doen?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

rianneke schreef:Ja daar zit wat in, alleen als we nog minder geven spuugt ze gewoon gal van de honger. Dat kun je haar toch ook niet aan doen?
Hoi Rianneke,

Misschien kun je haar dan in meerdere kleinere maaltijden per dag eten geven? Dan heeft ze altijd wat in haar maag zitten en wordt het hongergevoel wellicht ook minder.
rianneke
Zeer actief

Scooby schreef:
rianneke schreef:Ja daar zit wat in, alleen als we nog minder geven spuugt ze gewoon gal van de honger. Dat kun je haar toch ook niet aan doen?
Hoi Rianneke,

Misschien kun je haar dan in meerdere kleinere maaltijden per dag eten geven? Dan heeft ze altijd wat in haar maag zitten en wordt het hongergevoel wellicht ook minder.

dat zou inderdaad een optie zijn!
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

op ons werk geven we extreem dikke honden voor een deel sperziebonen en moet zeggen dat het nog steeds goed werkt.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

noekie schreef:op ons werk geven we extreem dikke honden voor een deel sperziebonen en moet zeggen dat het nog steeds goed werkt.
totdat je ermee stopt, dan komen de kilos er weer aan
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

lupa schreef:
noekie schreef:op ons werk geven we extreem dikke honden voor een deel sperziebonen en moet zeggen dat het nog steeds goed werkt.
Niet als je daarna rustig voert.
De honden die wij binnen krijgen zijn dan meestal afstandshonden van oudere mensen, dus veel snoepen en geen beweging.
Je moet natuurlijk wel daarna rustig voeren en beweging geven.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Lynn
Actief

Ongelezen bericht door Lynn »

lupa schreef:
Dat is toch ook als je een periode minder brokken voert?
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Tja is een mogelijkheid, alleen vind ik het probleem dat de hond zijn maag dan nog niet krimpt omdat de hoeveelheid namelijk "groot" blijft, ik zie meer in gewoon minder eten en veel bewegen, ja dan hebben ze even honger maar als de maag krimpt is dat ook weg, zelfde als bij ons :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
rianneke
Zeer actief

Hoi,

Net tijdens de lange wandeling even langs de dierenartsassistente geweest. Gewogen en ff gevoeld. Ze is nog niet te dik maar heeft een hele dikke vacht. Light voer overigens is om op gewicht te blijven en NIET om af te vallen. Daar moet je dieetvoer voor hebben. Maar dat was bij Layka niet nodig.

groetjes

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Lynn schreef:
lupa schreef:
Dat is toch ook als je een periode minder brokken voert?
Hoi Lynn,

Je moet, volgens mij, ook niet voor een periode minder brokken voeren als je hond te dik is, maar structureel minder geven. Een hond wordt meestal te dik, omdat hij te veel krijgt. (Medische uitzonderingen daar gelaten.)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

rianneke schreef:Light voer overigens is om op gewicht te blijven en NIET om af te vallen. Daar moet je dieetvoer voor hebben. Maar dat was bij Layka niet nodig.

groetjes

rianne
Hoi Rianne,

Dat vind ik een typisch 'dierenartsen-verhaal'. In mijn ogen is Light voer pure commercie en kun je met minder voeren van je eigen brok ook prima een hond af laten vallen of op gewicht te laten blijven.
Vergelijk het met Light chips. Geloof je daar ook in?! :wink:
starfleet
Erelid

Re: light voer resultaat?

Ongelezen bericht door starfleet »

rianneke schreef: Iemand ervaring met light voer, werkt het echt en hoe lang duurde het bij jullie hond?
Ik heb ook een hond die iets te dik is, die geef ik nu minder en ze valt langzaam af. De eerste paar dagen heb ik de Rodi aangevuld met blanke pens, maar afgebouwd en nu is ze gewend dat ze 4 plakken Rodi per dag krijgt verdeeld over drie maaltijden en zeurt ze ook niet meer.

Ze is erg rustig in huis en verbrandt ook niet veel, zeker met die warmere dagen niet, dan krijgen ze gauw teveel.

Light voer is enkel commercie.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”