ien schreef:het is een vertaling en wie is de schrijver??
De schrijver is volgens het artikel Stan Rawlinson en de vertaler H. M. Barkman-van der Weel. Ik ken ze allebei niet, maar jij wel begrijp ik uit je reactie?
ach..er gaan zoveel spookverhalen de ronde over barfen..want dat bedoelen ze er mee.
Het is ook lastige materie vind ik

, zeker als je het echt goed wil doen. Het stuk is ook wel erg pro-brok geschreven. Maar ik vroeg me alleen af of er een kern van waarheid zat in het artikel.
en teveel eiwit?? natuurlijk eiwit is geen probleem,een hond heeft geen nieren van een mens of koe,maar van een hond die in staat is grote hoeveelheden vlees in 1 keer te kunnen verwerken! [maar natuurlijk niet alleen vlees eet maar ook de botjes en huid enz.]
er is meer vervuiling op straat,lucht en in de grond dan in de beestjes die mijn honden te vreten krijgen ..
Maar wat zou er nu toch in die hondenbrokken zitten

gras en klaver of zo

Ik ben ervan overtuigd geraakt de laatste jaren dat BARF inderdaad een goede manier van voeren is, wellicht de beste.
Zelf heb ik de kennis niet en heel eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om me er heel erg in te verdiepen.
Ik probeer van alles wat mee te pikken. Ze eten brok, periodes KVV en ook rauwe botten, kippennekken, pens etc. Sinds ik het zo doe is Nika veranderd van een pietlut qua eten naar een gretige eter en ze is minder vaak ziek, haar weerstand is duidelijk beter geworden. Ze heeft geen kennelhoest meer gehad wat ze voorheen regelmatig had, ze heeft zelden of nooit diarree en ze is fitter.
Marouck is nog nooit ziek geweest, heeft volgens mij zelfs nog nooit echt diarree gehad oid.
Het kan natuurlijk altijd beter, maar op dit moment ben ik hartstikke tevreden over hoe ze het doen.