Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overgeven in auto

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

beau
Vaste gebruiker

overgeven in auto

Ongelezen bericht door beau »

Hallo allemaal :zwaai
Onze pup spuugd in de auto of ze nu voor op schoot zit of bij de voeten of juist achterin zit het maakt niets uit.
Op kleinen stukjes gaat ze vreselijk kwijlen en ben ik blij als we er zijn.
Dit heeft ze in het begin niet gedaan.
Heeft iemand ideetjes????
We hebben haar wel en geen eten gegeven voor een ritje en het maakte niets uit. :denken:
Alvast bedankt. grtjes
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Naar is dat. Ameno heeft zich ook de longen uit het puppenlijf gek*tst als pup. Opeens toen ze bijna een jaar was en ik er al vanuit ging dat het niet meer overging, was het voorbij.

Meestal groeien pups over wagenziekte heen. (ik geloofde het ook niet :wink: ) Maar hier was het wel zo.

Voor de langere ritten heb ik ook wel eens iets homeopatisch gegeven van VSM. Dat hielp wel een beetje.

Verder moet je blijven proberen om de auto leuk te maken, dus laten eten in de auto, een spelletje en opbouwen met kleine stukjes rijden en dan lekker wandelen.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Harrie is nu 5 en nog steeds wagenziek. We worden 1 keer per jaar weggebracht naar ons vakantie adres (en gehaald) aangezien wij zelf geen auto hebben. Harrie krijgt dan een halve primatour (18-20 kg weegt hij). Die in overleg met de DA. En het werkt ook nog!
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Een heel klein stukje gember helpt ook goed.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Van DAP spray wordt ook gezegd dat het helpt, in de advertentie.
Ook zorgen dat ie niet net gegeten heeft. Geen volle maar ook geen lege maag.
Er werd vroeger gezegd dat het van staatische electriciteit zou kunnen komen, dan moet je zoon sleepdingetje aan de auto hebben,maar of dat werkt :19:
Het kwijlen is ook omdat ie misselijk is, van een kort ritje is ie gewoon nog niet misselijk genoeg om te braken.
weg gehaald zit een virus in
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Mijn vorige teef had dat ook zo erg, nuchter of niet nuchter ze bleef spugen en niet een beetje... tot ze 1 jaar was en toen was het spontaan over, ik heb wel eens mensen gesproken die gewoon pilletjes daarvoor hadden (reisziekte ofzo)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

1 van onze teven is ook wagenziek. Heeft ze al vanaf dat ze pup was, nu is ze bijna 3 jr. De korte autoritjes gaat het nu goed, maar zij krijgt voor de langere autoritten een halve primatoer (reistabletje). En als we dan veel mazzel hebben, dan wordt het een kots vrij autoritje. Ondanks haar wagenziekte gaat ze wel graag in de auto.
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Toen Patrol bij ons kwam koste ze ook de hele auto onder, ze was toen 2 jaar. Inmiddels kost ze niet meer. Dus ook als ze wat ouder zijn kan het overgaan.

Wel had het ook invloed in welke auto ze zat en wie er reed. Als ik reed, dan koste ze nooit en als vriendlief reed dan al binnen 5 minuten... :roll: In de ene auto had ze geen uitkijk... was een busje, dan kotste ze wel in de andere auto had ze wel uitkijken en dan duurde het zeker 2x zo lang voordat ze kotste..

Zo, smakelijk verhaal dit.... :mrgreen: Maar goed het is nu over... ongeacht welke auto en wie er rijdt!
Afbeelding
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

stefanie schreef:Een heel klein stukje gember helpt ook goed.
gember?
Afbeelding
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Hier was het ook zo. Bij Sally was het met ongeveer 14 mnd over en bij Missy nog maar een paar mnd (en zij is 3 1/2 nu) maar haar geef ik op de echt lange ritten ook nog steeds een halve primatour een uurtje voor we weggaan. Dat werkt gegarandeerd en van gember ben ik nog niet echt overtuigd.

Bovendien wil ik voorkomen dat ze weer misselijk wordt want ze springt nu eindelijk zelf in de auto en voorheen moest ik haar er altijd in tillen want ze schoot al in de stress als ze het idee had dat ze erin moest.

Wil
beau
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door beau »

bedankt voor de tips :ok:
Ga ze zeker allemaal proberen.
We hebben nooit een hond gehad die wagen ziek was/is dus vandaar mijn vraag.
En het is inderdaad erg ranzig als je zo'n achter klep open doet en je ziet van alles liggen en die hond maar blij en wil je dan zelfs een lik geven. :kotz:
Maar we blijven echte doorzetters en blijven alles proberen.

Bedankt. Groetjes van Antoinette
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”