Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse dog, hoe/wat te voeren?
Moderator: moderatorteam
- Sj0erd
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Duitse dog, hoe/wat te voeren?
Hallo,
Na veel lezen in onderwerpen in de 'voeding' groep begin ik sterk te twijfelen of de manier waarop we Nero voeren wel de juiste is.
Hij is al sinds een poosje overgestapt van Hills Puppy Large Breed naar Hills adult Large breed maar dat is dus ook het enige wat we hem voeren (+/- 1KG per dag) maar geen vers vlees o.i.d.
Aangezien we ook een hele fitte beauceron (Harras) van 10 hebben die al z'n hele leven alleen Hills broken krijgt hebben we er nooit bij nagedacht om dit bij Nero anders te gaan doen.
Mijn vraag is dus eigenlijk: Wat is de beste manier om je hond te voeren? En is Hills wel de beste keuze?
Nero is wel ontzettend dol op groente(!) en fruit en krijgt dus regelmatig een worteltje,appeltje,etc.
Nero en Harras hebben verder een prima ontlasting en lijken er dus niet onder te lijden maar wat is wijs?
Alvast bedankt,
Sjoerd
Na veel lezen in onderwerpen in de 'voeding' groep begin ik sterk te twijfelen of de manier waarop we Nero voeren wel de juiste is.
Hij is al sinds een poosje overgestapt van Hills Puppy Large Breed naar Hills adult Large breed maar dat is dus ook het enige wat we hem voeren (+/- 1KG per dag) maar geen vers vlees o.i.d.
Aangezien we ook een hele fitte beauceron (Harras) van 10 hebben die al z'n hele leven alleen Hills broken krijgt hebben we er nooit bij nagedacht om dit bij Nero anders te gaan doen.
Mijn vraag is dus eigenlijk: Wat is de beste manier om je hond te voeren? En is Hills wel de beste keuze?
Nero is wel ontzettend dol op groente(!) en fruit en krijgt dus regelmatig een worteltje,appeltje,etc.
Nero en Harras hebben verder een prima ontlasting en lijken er dus niet onder te lijden maar wat is wijs?
Alvast bedankt,
Sjoerd
-
chrico
- Zeer actief
- Sj0erd
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Hughy
- Zeer actief
vind ik ook. Gewoon heel goed naar je hond blijven kijken, naar de ontlasting, naar de vacht en bij de dog in de gaten houden dat je de achterste rib goed kunt blijven zien ( dat hij dus niet te dik wordt). Voor de rest denk ik dat iedereen tevreden is met het voer waar zijn eigen hond het goed op doet. Ja op de hoeveelheid eiwitten in de voeding moet je nog letten bij een hond die zo explosief groeit als een dog. Maar waarom zou je gaat twijfelen als je goed oplet?
Als het de dog links naast je bericht is hoop ik dat je heel veel foto`s gaat plaatsen.... wat een snoepie zeg met zn grote flaporen !! om op te vreten.
Als het de dog links naast je bericht is hoop ik dat je heel veel foto`s gaat plaatsen.... wat een snoepie zeg met zn grote flaporen !! om op te vreten.
-
Daan
- Sj0erd
- geregistreerd lid
- Contacteer:
De laatste tijd ziet nero er erg goed uit en lijkt er op dat hij z'n puppy vacht aan het verliezen is dus als de reacties zo lees is het voorlopig verstandig het gewoon bij de huidige brokken te laten.Hughy schreef:vind ik ook. Gewoon heel goed naar je hond blijven kijken, naar de ontlasting, naar de vacht en bij de dog in de gaten houden dat je de achterste rib goed kunt blijven zien ( dat hij dus niet te dik wordt).
..
En het is inderdaad de dog links op de foto. Daar is hij 6 maanden. Inmiddels is 'ie al weer een jaar en ik zal nog wel wat recente foto's plaatsen.
Tot zover bedankt voor de tips!
-
Gast
wat dachtje van voorbereid zijn op de toekomst?chrico schreef:Tja wat is wijsheid.
Als je hond het nu goed doet, wat is dan de rede dat je over wil stappen
bedoel het niet cinisch hoor, maar ik vind de redinatie niet helemaal kloppen.
als je hond het nu goed doet op brokken betekent niet dat het goed is, maar dan ben je mischin te laat.
als ik nu iedere dag mcdonald zou eten doe ik het ook goed op, maar ik wil me zelf niet zien over 10 jaar.
Maar ja, ik ben een versvlees voeder
-
chrico
- Zeer actief
Ieder mens maakt een keuze en mijn keuze hoeft jouw keuze niet te zijn maar dat wil niet zeggen dat het slecht is.lupa schreef:wat dachtje van voorbereid zijn op de toekomst?chrico schreef:Tja wat is wijsheid.
als je hond het nu goed doet op brokken betekent niet dat het goed is, maar dan ben je mischin te laat.
als ik nu iedere dag mcdonald zou eten doe ik het ook goed op, maar ik wil me zelf niet zien over 10 jaar.
De vergelijking tussen fast food en brokken is wel ver gezocht vind ik zelf.
Wat je eigenlijk zegt is dat honden die op brokken groot en oud zijn geworden, dat de eigenaren misschien een groot risico hebben genomen.
Vers is beter zeg jij.
Zelf vind ik het alletwee wel wat hebben, maar dat is ook mijn keuze en wil niet zeggen dat ik het goed doe
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Lupa..wat versvlees doet met de jaren van je hond weet jij ook nog niet..zo lang bestaat dat nog niet.lupa schreef:wat dachtje van voorbereid zijn op de toekomst?chrico schreef:Tja wat is wijsheid.
dan bedoel ik daar kvv mee.
kvv en brokken verschillen niet zoveel van elkaar. Beide zijn [te] fijn voor hondenmagen.
Het effect wat lappen vlees en bot heeft in hondenmagen kan nooit met brokken en gemalen vlees.
Ik eet ook niet meer uit olvarit potjes

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
basil schreef:ien schreef: Ik eet ook niet meer uit olvarit potjes![]()
echt niet?
nee
ben al bijna toe aan die diepvriesmaaltijden van tafeltjedekje
Laatst gewijzigd door ien op 07 jul 2005 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Re: Duitse dog, hoe/wat te voeren?
hoi sjoerd.Sj0erd schreef:Hallo,
Sjoerd
er is maar 1 manier wat ECHT het beste is voor honden, dat is voer geven die honden horen te eten en dat is in MIJN ogen geen brok en kvv
maar dat betekent niet dat brok of kvv voer slecht is. Je hond kan er prima op leven.
Niet iedereen wil of kan anders voeren dan brok of kvv, maar als je iets meer wil weten over voeding zijn er aardig wat links op internet waar veel kan lezen over rauwe voeding .
succes met je zoektocht!

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
Sjiel
- Zeer actief
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
die maaltijden zijn niet gemalenSjiel schreef:ALs je aan gemalen toe bent, dan kijk je vol weemoed terug op je olvaritdagen..............ien schreef:basil schreef:ien schreef: Ik eet ook niet meer uit olvarit potjes![]()
echt niet?
nee![]()
ben al bijna toe aan die diepvriesmaaltijden van tafeltjedekje![]()