Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie heeft er een Grote Munsterlander
Moderator: moderatorteam
- puk
- Zeer actief
- puk
- Zeer actief
Tarquin schreef:Hallo allemaal,
Ik val een beetje laat in in dit topic.
We hebben vorig jaar onze Takkie uit het asiel gehaald. Het zou een kruising border collie x grote Munsterlander zijn.
Ik heb altijd al het idee gehad dat hij veel meer weg had van de GM dan van de Border collie. Maar dat idee hebben jullie hier bevestigd.
Ik ga vanmiddag proberen een foto van hem te plaatsen, dan kunnen ook jullie zijn uiterlijk bekijken.

groetjes anja en birka
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Hoi Minoes, is je kat al terecht? Zal me doodongerust maken. Heb je al contact opgenomen met katvinder?
Jesse gaat ook vaak in de hete zon liggen maar ze komt er vanzelf weer uit. Jesse heeft geen ondervacht waardoor ze het ook in de winter bitterkoud heeft en letterlijk staat te klapperen. Maar toch het water in blijven gaan
Tarquin; ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet. Wij hebben een ADHD hond maar ik denk dat jij dan een super ADHD hond moet hebben
Het is inderdaad heel fijn om te zien dat Jesse uiteindelijk toch nog gaat doen wat ik van haar vraag. Is al het bloed zweet en tranen niet voor niets geweest. Ik zag zelfs dat ze momenteel 6e staat in de B-competitie van de 43 deelnemers
We gaan lekker aankomend weekend weer weg met Dogtravel
Kan ze daar weer flink de draak uithangen.
Cindy
Jesse gaat ook vaak in de hete zon liggen maar ze komt er vanzelf weer uit. Jesse heeft geen ondervacht waardoor ze het ook in de winter bitterkoud heeft en letterlijk staat te klapperen. Maar toch het water in blijven gaan
Tarquin; ben heel benieuwd hoe dat eruit ziet. Wij hebben een ADHD hond maar ik denk dat jij dan een super ADHD hond moet hebben
Het is inderdaad heel fijn om te zien dat Jesse uiteindelijk toch nog gaat doen wat ik van haar vraag. Is al het bloed zweet en tranen niet voor niets geweest. Ik zag zelfs dat ze momenteel 6e staat in de B-competitie van de 43 deelnemers
Cindy
- puk
- Zeer actief
-
Minoes
- Actief
De poes is weer terecht!!! Kan ik weer rustig
! Ze kwam ineens kalmpjes binnenwandelen. Ik had haar al via haar chip en via Amivedi als vermist opgegeven en mijn man had 200 copietjes gedraaid met haar foto erop. Het mormel!
Hee Cindy, je had het laatst over je trainingsmaatje die een hondenschool is begonnen... Wat, wie, waar, hoe?
Ik heb gekeken op de websites van de scholen in Delft. Zag er goed uit, soms wel een beetje duur... Hier thuis gaat toch veel tijd zitten in clubjes van de kids waardoor voor mij de inzet er wel is om met Taika vanalles te doen maar simpelweg geen goede avond kan worden gevonden. Afgelopen Cynophiliacursus ging nog net.
Vandaag een zwemmende Taika kunnen terugfluiten. Vroeger lukte dat nooit (zeker water in haar oren...) maar nu: BINGO!
Een keertje boos geworden toen ze niet luisterde en op een eend afstormde. Heel even later was ze nog zo onder de indruk van mijn reactie dat ze ondanks een vlak naast ons opvliegende fazant toch besloot op mijn komsignaal te reageren. Waren net mijn kaasjes op! Haar toen maar de hemel ingeprezen. Alhoewel dat meestal langs haar heen lijkt te gaan. Ze moest ivm al die fazanten een heel stuk volgen wat ze ook al braaf deed. Heeft ze thuis een heerlijk knaagding gekregen natuurlijk
Taika vond het vroeger heerlijk om op een staaf van buffelhuid te kauwen. Nu loopt ze er alleen nog mee rond. Oren, andere staafjes e.d. heeft ze in een vloek en een zucht op (ook haar kong is zo leeg...). Wat gebruiken jullie om je hond te laten knagen?
groetjes,
Minoes
Hee Cindy, je had het laatst over je trainingsmaatje die een hondenschool is begonnen... Wat, wie, waar, hoe?
Ik heb gekeken op de websites van de scholen in Delft. Zag er goed uit, soms wel een beetje duur... Hier thuis gaat toch veel tijd zitten in clubjes van de kids waardoor voor mij de inzet er wel is om met Taika vanalles te doen maar simpelweg geen goede avond kan worden gevonden. Afgelopen Cynophiliacursus ging nog net.
Vandaag een zwemmende Taika kunnen terugfluiten. Vroeger lukte dat nooit (zeker water in haar oren...) maar nu: BINGO!
Een keertje boos geworden toen ze niet luisterde en op een eend afstormde. Heel even later was ze nog zo onder de indruk van mijn reactie dat ze ondanks een vlak naast ons opvliegende fazant toch besloot op mijn komsignaal te reageren. Waren net mijn kaasjes op! Haar toen maar de hemel ingeprezen. Alhoewel dat meestal langs haar heen lijkt te gaan. Ze moest ivm al die fazanten een heel stuk volgen wat ze ook al braaf deed. Heeft ze thuis een heerlijk knaagding gekregen natuurlijk
Taika vond het vroeger heerlijk om op een staaf van buffelhuid te kauwen. Nu loopt ze er alleen nog mee rond. Oren, andere staafjes e.d. heeft ze in een vloek en een zucht op (ook haar kong is zo leeg...). Wat gebruiken jullie om je hond te laten knagen?
groetjes,
Minoes
- puk
- Zeer actief
buffelhuid begraaft birka alleen maar, de kong vind ze lekker en heel af en toe krijgt ze een oortje of een pensstaafje , maar dat is allemaal hap slik weg.
ik heb nog niks gevonden waar ze echt lang knaagplezier aan heeft.
mischien dat ik eens zo,n nylabone (of hoe schrijf je dat ) ga proberen.

groetjes anja en birka
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Gelukkig is de poes terecht, hèhe
Hier krijgen ze de witte harde kauwkluiven van huid en zelfs Tomas doet daar erg lang mee. Bruno is toch al geen knager. Verder heeft Tomas- de-sloper een zwarte kong (de andere had hij zo kapot) en daar kan hij heel fanatiek mee bezig zijn. En gewoon rubbberspeelgoed, dat maakt hij wel kapot maar zijn tanden zijn prachtig wit
Hier krijgen ze de witte harde kauwkluiven van huid en zelfs Tomas doet daar erg lang mee. Bruno is toch al geen knager. Verder heeft Tomas- de-sloper een zwarte kong (de andere had hij zo kapot) en daar kan hij heel fanatiek mee bezig zijn. En gewoon rubbberspeelgoed, dat maakt hij wel kapot maar zijn tanden zijn prachtig wit
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
He Puk, betekend dat dan dat je niet mee kan/gaat op de wandeling
Is het wel een Munsty kraambezoek....
Gelukkig is de poes terecht, beter dat ze doodgemoederd komt binnen lopen dan dat je haar plat gereden langs de straat vind
Je moet maar even kijken op www.hondenuitlaatservicegeordi.nl daar kan je alle info terug vinden onder het kopje cursussen. Zo te horen werken de tips wel die je gekregen hebt. Zo te horen heb je nu in de paar weken veel meer bereikt dan in die paar jaar.
Oren e.d. krijgen ze bij mij absoluut niet, te gevaarlijk. Ze krijgen bij mij bullepees en pensstaafjes. Bij Carnibest verkopen ze ook botten met vlees e.d. er nog aan, die je eerst moet ontdooien en dat waarderen ze ook wel heel erg. Buffelhuid vinden ze geen zak aan
Cindy
Gelukkig is de poes terecht, beter dat ze doodgemoederd komt binnen lopen dan dat je haar plat gereden langs de straat vind
Oren e.d. krijgen ze bij mij absoluut niet, te gevaarlijk. Ze krijgen bij mij bullepees en pensstaafjes. Bij Carnibest verkopen ze ook botten met vlees e.d. er nog aan, die je eerst moet ontdooien en dat waarderen ze ook wel heel erg. Buffelhuid vinden ze geen zak aan
Cindy
- puk
- Zeer actief
- puk
- Zeer actief
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Wat mij betreft is de 24e ook ok, wat vind de rest ervan?
De apporteersport is gedeeltelijk met schot. Is Birka schotschuw dan? Het markeerapport, apport en appel (B onderdelen) en apporteren vanuit linie is met schot (C onderdeel) in de A wordt niet geschoten. Ze schieten met een 6mm alarmpistool.
Heb met de hondjes net weer een heerlijk dogtravelweekend gehad, was echt weer genieten. Zie nu alweer uit naar het volgende weekend.
Groetjes,
Cindy
De apporteersport is gedeeltelijk met schot. Is Birka schotschuw dan? Het markeerapport, apport en appel (B onderdelen) en apporteren vanuit linie is met schot (C onderdeel) in de A wordt niet geschoten. Ze schieten met een 6mm alarmpistool.
Heb met de hondjes net weer een heerlijk dogtravelweekend gehad, was echt weer genieten. Zie nu alweer uit naar het volgende weekend.
Groetjes,
Cindy
- puk
- Zeer actief
ja birka is idd schotschuw, ze vlucht niet, maar ligt flink te bibberen en heeft dan ook absoluut geen zin meer om te werken
ik dacht dat het na verloop van tijd misschien iets minder zou worden, het enige is dat ze nu niet helemaal in paniek meer raakt.
ik zag dat hier in de buurt ook apporteersport wordt gedaan en dacht al om over te stappen , maar met schot heeft dat weinig nut.
ik dacht dat het na verloop van tijd misschien iets minder zou worden, het enige is dat ze nu niet helemaal in paniek meer raakt.
ik zag dat hier in de buurt ook apporteersport wordt gedaan en dacht al om over te stappen , maar met schot heeft dat weinig nut.

groetjes anja en birka
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Een Munsterlander die schotschuw is, dat komt niet vaak voor. Enig idee wat er mis gegaan is? Ok tips om het beter te krijgen. Alarmpistool aanschaffen mocht je die nog niet hebben en/of klappertjes pistool. Jij gaat met Birka spelen, dollen gek doen etc etc. Dan staat er iemand ander op grote afstand minimaal zo een 60m eventueel met doek om pistool en die lost zo af en toe een schot. Jij schenkt er geen aandacht aan maar blijft doorspelen. Wanneer dit eenmaal goed gaat moet de persoon steeds een stukje dichterbij komen maar je blijft spelen en geen training in die zin van apporteren zeg maar. Wanneer bovenstaande helemaal goed gaat kan je met 2 helpers beginnen met apporteren 1 staat op 60m en lost een schot de ander staat op 1o a 20m van je en gooit de bal of iets dergelijks. Ze moet in ieder geval het schot met wat leuks gaan combineren. Als dat eenmaal goed gaat ga je de afstand steeds korter maken dus schot op 50m, 40m, 30m, 20m. En daarna kan je het gaan opbouwen met een dummy. En een hond erbij die wel gaat en het gaaf vind wil ook stimulerend werken
Succes
Even aan de anderen; wandelen op de 24e is dat ook ok zodat Puk meekan?
Cindy
Cindy
- Marie-Josée
- Erelid
- puk
- Zeer actief
hoi cindy, nee geen idee wat fout is gegaan, van pups af aan is ze bang voor onweer ,vuurwerk, en het schot ook van de schutterij hier achter mijn tuinCindy de Wolf schreef:Een Munsterlander die schotschuw is, dat komt niet vaak voor. Enig idee wat er mis gegaan is? Ok tips om het beter te krijgen. Alarmpistool aanschaffen mocht je die nog niet hebben en/of klappertjes pistool. Jij gaat met Birka spelen, dollen gek doen etc etc. Dan staat er iemand ander op grote afstand minimaal zo een 60m eventueel met doek om pistool en die lost zo af en toe een schot. Jij schenkt er geen aandacht aan maar blijft doorspelen. Wanneer dit eenmaal goed gaat moet de persoon steeds een stukje dichterbij komen maar je blijft spelen en geen training in die zin van apporteren zeg maar. Wanneer bovenstaande helemaal goed gaat kan je met 2 helpers beginnen met apporteren 1 staat op 60m en lost een schot de ander staat op 1o a 20m van je en gooit de bal of iets dergelijks. Ze moet in ieder geval het schot met wat leuks gaan combineren. Als dat eenmaal goed gaat ga je de afstand steeds korter maken dus schot op 50m, 40m, 30m, 20m. En daarna kan je het gaan opbouwen met een dummy. En een hond erbij die wel gaat en het gaaf vind wil ook stimulerend werkenSucces
![]()
Cindy
ik heb haar nooit getroost , geen aandacht aan gegeven maar wel leuke dingetje met haar gedaan.
met het mooie weer nu oefent de schutterij steevast iedere vrijdag en zaterdagavond , en birka sjeest dan onder het buro in
ik heb bachbloesem mimulus (dacht dat je het zo schrijft) , misschien moet ik ondertussen wat meer met de kinderpistooltjes gaan oefenen.
het is zo zonde want ze vind het werken heel leuk

groetjes anja en birka
- puk
- Zeer actief
Marie-Josée schreef:Ik kan, onder voorbehoud vanwege onze vakantie, ook op de 24e. Pascal is nu op vakantie dus jullie moeten nog even geduld hebben
valt het net in jouw vakantie???
7aug. zou ik ook wel kunnen, kan best wel eens een zondag spijbelen

groetjes anja en birka
- puk
- Zeer actief
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Ik kan een paar dagen in augustus niet maar het gros wel dus dat zou ook nog een optie kunnen zien.
Is 1 van jullie nog lid van het F.O.R.U.M. (friends of rescued and unwanted Munsterlanders)? Is een vereniging in Engeleland met clubblad enzo erg leuk om te lezen, soms ook heel zielig....
Je zou Birka ook in een auro kunnen zetten waar ze geen kant op kan en haar laten kijken naar een hond die het mega gaaf vind. Zo heb ik mijn oudste hond na 6 jaar over haar angst heen kunnen krijgen. Ze sprong zelfs op een gegeven moment uit het autoraam

- puk
- Zeer actief
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Ja, neem 10 foto's van een Munsty en minimaal 9 zijn er leuk. Het is niet voor niets het meest inspirerende, het bloed onder je nagels vandaan halende ras
Zie je wel verbetering in het angstgedrag van Birka?
Het is voor ons nu zomerstop, eind augustus beginnen wij weer, ook heb ik op 28 augustus weer een werkproef met Jesse
Op onderstaande foto was Jesse haar bal kwijt......nooit meer terug vonden.

Zie je wel verbetering in het angstgedrag van Birka?
Het is voor ons nu zomerstop, eind augustus beginnen wij weer, ook heb ik op 28 augustus weer een werkproef met Jesse
Op onderstaande foto was Jesse haar bal kwijt......nooit meer terug vonden.

- puk
- Zeer actief
het wisselt bij de cursus heeft ze geen vluchtgedrag meer ,maar klapt dicht.
en thuis, tja achter onze tuin is het oefenveld van de schutterij en dan sjeest birka naar binnen onder het buro.
hier in de straat knallen ze nu ook , omdat er anders vogels in de kersenbomen komen, het resultaat is dat je met een hond loopt die over de grond kruipt en pas haar behoefte durft te doen als ze de straat uit is.
o ja voor de pistooltjes van de kinderen is ze soms bang en soms reageert ze niet
doe jij iets aan de vacht van jesse?? of alleen borstelen??
ik knip toch wel de slofjes om de pootjes weg en dun af en toe wat haar bij de poten en flanken uit.

groetjes anja en birka
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Dan heb je dus op de cursus al vooruitgang geboekt. Dan zie je toch dat ze zich wat optrekt aan de andere honden en thuis heeft ze dat niet. Hmmm moeilijk, blijkbaar woon jij zo landelijk dat ze zo vaak mogen schieten. Arme Birka. Je zou hooguit nog kunnen proberen om met haar te apporteren op het moment dat ze bij de schutterij bezig zijn. Het blijft moeilijk als ze zo bang zijn. Wordt er bij jou op training dan veel geschoten? En wat doe je voor training; zo te horen KNJV.
Nee ik doe verders niets bijzonders aan Jesse haar vacht. Ik borstel haar bij tijd en wijlen en verders niets. Ze is zoals ze is en ze heeft geen nadelige plukken die in de weg kunnen zitten. Wel is het zo dat als ze onder pitjes e.d. zit en ik krijg het er echt niet meer normaal uit dan knip ik het gewoon af. Dat moesten we vorig jaar in Frankrijk ook doen. Er was geen doorkomen meer aan bij haar poten, de rug e.d. viel wel mee. Echt de bevedering bij de poten was een probleem.
Hieronder een foto van een gedeelte van ons roedeltje; helemaal achteraan op het grindpad is Remy, het achterste zwarte kleine hondje op het gras Dusty, de grote zwarte hond is Terry, dan de gele met de gekleurde oren is Sammy, dan hebben we rechts ons draak Jesse en de witte golden links op de foto is Baloe. Kelly en Zoekie staan hier niet op, waren uit beeld
Cindy

Nee ik doe verders niets bijzonders aan Jesse haar vacht. Ik borstel haar bij tijd en wijlen en verders niets. Ze is zoals ze is en ze heeft geen nadelige plukken die in de weg kunnen zitten. Wel is het zo dat als ze onder pitjes e.d. zit en ik krijg het er echt niet meer normaal uit dan knip ik het gewoon af. Dat moesten we vorig jaar in Frankrijk ook doen. Er was geen doorkomen meer aan bij haar poten, de rug e.d. viel wel mee. Echt de bevedering bij de poten was een probleem.
Hieronder een foto van een gedeelte van ons roedeltje; helemaal achteraan op het grindpad is Remy, het achterste zwarte kleine hondje op het gras Dusty, de grote zwarte hond is Terry, dan de gele met de gekleurde oren is Sammy, dan hebben we rechts ons draak Jesse en de witte golden links op de foto is Baloe. Kelly en Zoekie staan hier niet op, waren uit beeld
Cindy

- puk
- Zeer actief
haal ik die duif thuis uit de zak, zoef weg was ze , heb haar moeten vangen
dus misschien dat ik toch overstap naar iets anders
na mijn vakantie ga ik een rondbellen.
op de cursus word niet elke week geschoten.
waarom birka thuis zich niet optrekt aan een andere hond weet ik niet,
onze asta (kruising springer) was nergens bang voor die was echt immuum voor knallen en toch birka bleef bang.
asta hebben we 9 mei moeten laten inslapen.
birka is mijn eerste hond, merk je nu echt zoveel verschil met de opvoeding van sammy en jesse???
dus het ligt niet aan mij???

groetjes anja en birka
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Jesse pakt ook geen wild op, en dat vind ik helemaal zo erg niet. Vind het wel goed zo, voor dummy's loopt ze echter de poten uit haar lijf. Dus als je haar toch iets wil laten doen waarvoor ze gemaakt zijn dan kom je toch echt op de apporteersport uit
Bah wat erg zeg van Asta! Zagen jullie het aankomen? Dat zijn de momenten waarop ze je echt pijn doen
Ja, het is een verschil van dag en nacht in de opvoeding van Jesse en Sammy. Ik zal dan ook nooit en te meer een beginneling een Munsterlander aanraden. Alhoewel ze wel onwijs tof zijn. Sammy kan je gewoon van op aan, Jesse houdt nog altijd haar eigen agenda erop na. Alhoewel die steeds beter afgestemd staat op die van mij.....Sammy is met haar 13 maanden echt al veel meer volwassen dan Jesse met haar 3 jaar
Het heeft allebei wel wat en om Jesse moet ik toch echt nog het meeste lachen...

Bah wat erg zeg van Asta! Zagen jullie het aankomen? Dat zijn de momenten waarop ze je echt pijn doen
Ja, het is een verschil van dag en nacht in de opvoeding van Jesse en Sammy. Ik zal dan ook nooit en te meer een beginneling een Munsterlander aanraden. Alhoewel ze wel onwijs tof zijn. Sammy kan je gewoon van op aan, Jesse houdt nog altijd haar eigen agenda erop na. Alhoewel die steeds beter afgestemd staat op die van mij.....Sammy is met haar 13 maanden echt al veel meer volwassen dan Jesse met haar 3 jaar

- puk
- Zeer actief
tja asta ik heb er nog steeds een rot gevoel van, hij was niet meer de jongste zou in dec. 11 worden, maar hij is niet van ouderdom gestorven.
een gerookt runderbot is hem fataal geworden, stukjes bot hebben zijn endeldarm geblokkeerd, hij is nog geopereerd dat leek in het begin goed te gaan, helaas een buikvliesontsteking dat kon hij niet meer aan
tja en dan zit je dus echt met een rot gevoel, wil je je hond eens lekker verwennen....
asta kwam uit het asiel en is maar 1,5 jaar bij ons geweest.

groetjes anja en birka
- puk
- Zeer actief
net met birka naar het bos geweest, los en ze had grote bananen in de oren
maar ach het was ook al een tijdje geleden dat ze los in het bos is geweest
dus ik heb maar niet meer geroepen en haar maar laten sjezen, ze was zo door het dolle heen en ze bleef toch aardig in de buurt 
maar ach het was ook al een tijdje geleden dat ze los in het bos is geweest

groetjes anja en birka
-
Minoes
- Actief
Ach ja, het is weer bananentijd geloof ik...
Vandaag met Taika een flinke wandeling (in het Wilhelminapark) gemaakt. Ze gedroeg zich vrij rustig, dus dachten we op het losloopplekje haar even te kunnen laten gaan, het was er toch rustig. Tja en toen stonden er ineens 2 andere KM's op het pad. Gelijk onwijs racen met z'n allen, tot ik vond dat ze wel erg ver afdwaalden (meestal is dat het teken dat het aan het misgaan is). Ik floot en wie kwam er??? Taika (en die andere niet...
). Lekker stukje kaas erin, braafbraaf. Dan denk je, toe nog maar even. En daar gingen ze weer. En dit keer kwam de andere hond wel maar Taika niet. Die is weer eens lekker op jacht gegaan ondanks mijn roepen en fluiten. Ze kwam weer terug na een minuutje of 10 met een jasje van eendenkroos aan...
Morgen weer opnieuw beginnen en ik heb dit geleerd: gaat het goed, hou het daarbij! En dus niet nog ff langer omdat ze zo leuk spelen.
Cindy, wat zijn zo ongeveer jouw Ockenburgtijden? Volgende week wordt het lekker weer, kids zijn vrij, misschien kunnen we dan wat afspreken?
groetjes,
Minoes
Vandaag met Taika een flinke wandeling (in het Wilhelminapark) gemaakt. Ze gedroeg zich vrij rustig, dus dachten we op het losloopplekje haar even te kunnen laten gaan, het was er toch rustig. Tja en toen stonden er ineens 2 andere KM's op het pad. Gelijk onwijs racen met z'n allen, tot ik vond dat ze wel erg ver afdwaalden (meestal is dat het teken dat het aan het misgaan is). Ik floot en wie kwam er??? Taika (en die andere niet...
Morgen weer opnieuw beginnen en ik heb dit geleerd: gaat het goed, hou het daarbij! En dus niet nog ff langer omdat ze zo leuk spelen.
Cindy, wat zijn zo ongeveer jouw Ockenburgtijden? Volgende week wordt het lekker weer, kids zijn vrij, misschien kunnen we dan wat afspreken?
groetjes,
Minoes
- Marie-Josée
- Erelid
- puk
- Zeer actief
ik vond het alleen vervelend dat het geen officieel losloopgebied is waar ik was, maar normaal wordt het er gedoogd.
ik kwam daar als kind al met de hond!
alleen hadden ze nu een stuk afgezet als natuurgebied
en overal bordjes geplaatst honden aan de lijn , alleen zag ik dat pas toen birka al los was

groetjes anja en birka
-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
He gatsie van een gerookt runderbot doodgaan. Dat lijkt me toch wel een van de ergste dingen die je als eigenaar kunnen overkomen
Dan denk je ze wat lekkers te geven....Ik heb wel vaker gehoord dat gerookte botten niet goed zijn. Bij mij krijgen ze voornamelijk bullepezen, nooit geperste botten, nooit varkensoren of aanverwante artikelen. Wat ze wel krijgen zijn pensstaafjes en runderdarmen en botten van Carnibest.

Ik heb dat ook wel eens dan laat ik ze ergens los en dan zie ik later pas dat dit niet had gemogen
Tsja soms denk je; je was zo braaf, toe dan nog maar even...kan goed, kan ook fout gaan. Ik zie nu meestal aan Jesse wanneer ze haar jachtneus op heb heeft staan en dan zeg ik; zet je jachtneus eens uit. En blijft ze doorgaan en ik vind de omgeving te risicovol dan beland ze toch weer een tijdje aan de lijn. Meestal een 30minuten dan staat d'r jachtneus wel weer uit. Met Dogtravel, vooral in Velp en in Frankrijk gebeurd dat nog weleens
Minoes; ik loop meestal rond 14.00 maar kan ook in de vroege of late avond. Maandag a.s. kan ik niet want dan heb ik idiote cursus van het werk uit en vrijdag gaan wij (weer) weg met Dogtravel. Verders zijn ze niet verwend ofzo
Je kan ook heel leuk lopen in het Abw.bos bij Delft. Maakt mij niet uit.
Begrijp ik nu dat we de wandeling op de 24e zetten ipv de 23e zodat Anja en Birka ook gezelli meekunnen? Mij maakt het niets uit. Sterker nog; liever de 24e ivm het concert in Belgie op de 22e in Knokke en dan is het de 23e wel erg vroeg dag, begrijpen jullie het nog

Groetjes,
Cindy

Ik heb dat ook wel eens dan laat ik ze ergens los en dan zie ik later pas dat dit niet had gemogen
Tsja soms denk je; je was zo braaf, toe dan nog maar even...kan goed, kan ook fout gaan. Ik zie nu meestal aan Jesse wanneer ze haar jachtneus op heb heeft staan en dan zeg ik; zet je jachtneus eens uit. En blijft ze doorgaan en ik vind de omgeving te risicovol dan beland ze toch weer een tijdje aan de lijn. Meestal een 30minuten dan staat d'r jachtneus wel weer uit. Met Dogtravel, vooral in Velp en in Frankrijk gebeurd dat nog weleens
Minoes; ik loop meestal rond 14.00 maar kan ook in de vroege of late avond. Maandag a.s. kan ik niet want dan heb ik idiote cursus van het werk uit en vrijdag gaan wij (weer) weg met Dogtravel. Verders zijn ze niet verwend ofzo
Begrijp ik nu dat we de wandeling op de 24e zetten ipv de 23e zodat Anja en Birka ook gezelli meekunnen? Mij maakt het niets uit. Sterker nog; liever de 24e ivm het concert in Belgie op de 22e in Knokke en dan is het de 23e wel erg vroeg dag, begrijpen jullie het nog

Groetjes,
Cindy