Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diepvriesvers drogen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

FoN
Actief

Diepvriesvers drogen?

Ongelezen bericht door FoN »

Kan dat, en hoe? Irish verdient het grootste deel van zijn dagelijkse brokken tijdens trainingen, wandelingen, spelletjes enzovoorts.
Ik wil graag vers voeren, maar zie mezelf nog niet echt een koekje maken van botten/vlees/groenten enzovoorts. Dat diepvriesspul komt vaak in plakken, die gemakkelijk in brokjes te snijden zijn en dus als ze gedroogd zijn als gezondere, lekkerdere beloningsbrokjes gegeven kunnen worden.
Ik beschik gewoon over een oven, zou het op heel lage temperatuur daarin gedroogd kunnen worden? En als ik het eerst in brokjes hak (gadver) en dan in de oven leg, kan het dan zo drogen dat de buitenkant droog genoeg is om zo in je jas/broekzak te kunnen, maar de binnenkant nog zacht?
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

geen flauw idee..maar een lever of viscake bakken is zo gebeurd..komt geen botten aan te pas.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

En een levercake kan ik aanbevelen, het werkt hier heel erg goed als beloning............. :ok:

Ik ga het morgen weer maken............ :cheer:
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Ja, maar dat is natuurlijk geen volwaardige maaltijd ;) Omdat hij vrijwel al zijn eten vaak zo krijgt wil ik iets geven wat een beetje uitgebalanceerd is.
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi FoN,

Ja, hoor dat kan. Je kunt balletjes draaien van vers vlees en dat even in de over doen tot het hard wordt. Dan heb je gelijk een soort beloningsbrokjes.
ien
Erelid
Contacteer:

FoN schreef:Ja, maar dat is natuurlijk geen volwaardige maaltijd ;) Omdat hij vrijwel al zijn eten vaak zo krijgt wil ik iets geven wat een beetje uitgebalanceerd is.
o snap het.maar waardes worden wel minder na uren drogen. in een oven.dus volwaardige voeding is het dan niet meer.
als dit iedere dag is zal je het toch aan moeten passen.
Afbeelding
Lynn
Actief

Ongelezen bericht door Lynn »

Kun je het niet in een boterhamzakje meenemen? Je handen kun je wel weer wassen.
ien
Erelid
Contacteer:

droog anders gewoon alleen lever of vis..of hart of...
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Je kunt ook bv. kippennekken nemen en dan in stukjes snijden. Hoef je niet te drogen of iets. Alleen wel je handen wassen daarna.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”