Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Saarlooswolfshonden liefhebbers.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Sjiel schreef:
idorh schreef:
Sjiel schreef:
mandy-343 schreef: ze laten al hun honden ook elektronisch onderzoeken dat noemen ze een ERG onderzoek, en daar kunnen zij precies de werking van de oogzenuwen mee meten die werken allemaal perfect, ze zijn daar speciaal voor naar Duitsland gegaan.
Ik begrijp niet zo goed waarom je daarvoor naar duitsland zou moeten???
Heel eenvoudig.

Daar hebben ze een Elektrogram onderzoek voor de ogen, dat je over een paar jaar nog niet weet of je hond lijder of vrij is.

Gr Bertus.
Net als aan het UKG, waar de gegevens door gestuurd worden naar de RvB?
Ik weet niet of deze gegevens naar de NL RvB worden gestuurd, het is een systeem van vooronderzoek voor een operatie voor staar, de lens is troebel dan kunnen ze het netvlies niet zien, en geven ze wat snelle flitsen in de verdoofde ogen , en als de hond echt blind is of bijna, dan geven de fotocellen geen reactie meer, dan heeft het ook geen zin om een staar operatie te doen.

Maar geef je flitsen op verdoofde ogen en de hond heeft lichte verhoogde reflectie dan werken nog teveel cellen en krijg je het beeld van een gezond oog.

Maar bij een totale narcose en werken met verschillende kleuren en licht sterkten plus als vergelijk een gezonde hond er bij met ook een totale narcose dan kunnen ze in een halfuur tijd 100% zeker weten of de hond PRA heeft.

Nu gaan ze jaren lang zeulen met deze toch wat schrikachtige honden naar Duitsland en het kost veel geld , en ze weten de uitslag niet , ja met spiegelen een verhoogde reflectie, die plm een jaar of 4 a 5 stilstaat en dan weer verder degenereert, en dan zeggen ze we weten niet wat het is.
Arme arme SWH's

Gr Bertus.
Marion
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marion »

Hallo allemaal,

Wat een prachtige honden zijn dit! Ik kom in aanmerking voor een hulphond en de instantie waar ik mee in zee ben gegaan, vindt de Border Collie het best bij me passen.

Nu is mijn vraag of Saarlooswolfhonden ook geschikt zouden zijn als hulphond?

Dat zijn ze als ze bereid zijn om te werken voor een baas, goed te trainen zijn en goed commando's op kunnen volgen.

Nou ja, ik weet het niet natuurlijk, ik ben zéker geen expert en ik zal het volgende week eens vragen bij mijn instantie :denken: .

Groetjes, Marion
Groetjes, Marion

Afbeelding

Neem jezelf nooit te serieus en lachen is gezond!
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Marion en Mathieu schreef:Hallo allemaal,

Wat een prachtige honden zijn dit! Ik kom in aanmerking voor een hulphond en de instantie waar ik mee in zee ben gegaan, vindt de Border Collie het best bij me passen.

Nu is mijn vraag of Saarlooswolfhonden ook geschikt zouden zijn als hulphond?

Dat zijn ze als ze bereid zijn om te werken voor een baas, goed te trainen zijn en goed commando's op kunnen volgen.

Nou ja, ik weet het niet natuurlijk, ik ben zéker geen expert en ik zal het volgende week eens vragen bij mijn instantie :denken: .

Groetjes, Marion
Dag Marion.

Het zijn heerlijke lieve honden , maar totaal ongeschikt als hulphond.

Hier bij nog een kleine beschrijving wat wel aardig klopt zoals ik het nu plm 23 jaar mee maakt.

Laat is van je horen wat voor hond het wordt en hoe het er mee gaat .

Gr Bertus.
Aard Hoogst betrouwbaar, geen aanvalsdrift, attent, lief, vriendelijk en intelligent. De Saarlooswolfhond blaft weinig. De meerderheid van de teven wordt maar een maal per jaar loops. Gereserveerd naar vreemden, terughoudend naar alles wat onbekend is.
Het natuurlijke vluchtgedrag moet niet worden verward met angst. Moedig doch ongeschikt voor bewaking en specifieke africhting. Leeft graag met andere honden in een roedel. Wil in de nabijheid van de baas zijn, ook 's nachts. Ideale kameraad voor ieder die natuurlijk gedrag weet te waarderen en de hond altijd naast zich duldt
Marion
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marion »

Hoi Idorh,

Bedankt voor je reactie :ok: !Hier heb ik iets aan!

Ik heb MS en ben nu aangesloten bij Stichting "De hond kan de was doen (www.de-hond-kan-de-was-doen.nl), zij hadden al een hond voor me, een Border Colie, die zou ook het best bij me passen qua karakter zeiden ze naar het uitgebreide gesprek wat ik had daar met mijn vriend en dochter erbij, maar helaas had de Border HD en dan gaan ze er niet mee verder, want in zo'n hond wordt heel veel geld en tijd gestoken en dan is het de bedoeling dat ze wel iets langer meegaan dan een jaar of 4, ik weet dat wel erg zakelijk klinkt, maar het is de realiteit :denken: ! De hond is trouwens nu wel goed terecht gekomen, hoor!

Nu hebben ze waarschijnlijk een hond voor me die een kruising is van een Labrador, Franse Braque en er zou ook iets van een Duitse Staander inzitten(?). Die hond was eerst voor iemand anders bestemd en hij is ook pas gecastreerd, maar er zit nog genoeg leven in :mrgreen: , dus hij heeft iemand nodig die hem wel de baas zou kunnen en de leidster van de stichting vond deze hond dus ook echt wat voor mij :wink: , dus wie weet?

Maar voorlopig wacht ik dus maar "geduldig" af :(:

Groetjes, Marion
Groetjes, Marion

Afbeelding

Neem jezelf nooit te serieus en lachen is gezond!
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Marion en Mathieu schreef:Hoi Idorh,

Bedankt voor je reactie :ok: !Hier heb ik iets aan!

Ik heb MS en ben nu aangesloten bij Stichting "De hond kan de was doen (www.de-hond-kan-de-was-doen.nl), zij hadden al een hond voor me, een Border Colie, die zou ook het best bij me passen qua karakter zeiden ze naar het uitgebreide gesprek wat ik had daar met mijn vriend en dochter erbij, maar helaas had de Border HD en dan gaan ze er niet mee verder, want in zo'n hond wordt heel veel geld en tijd gestoken en dan is het de bedoeling dat ze wel iets langer meegaan dan een jaar of 4, ik weet dat wel erg zakelijk klinkt, maar het is de realiteit :denken: ! De hond is trouwens nu wel goed terecht gekomen, hoor!

Nu hebben ze waarschijnlijk een hond voor me die een kruising is van een Labrador, Franse Braque en er zou ook iets van een Duitse Staander inzitten(?). Die hond was eerst voor iemand anders bestemd en hij is ook pas gecastreerd, maar er zit nog genoeg leven in :mrgreen: , dus hij heeft iemand nodig die hem wel de baas zou kunnen en de leidster van de stichting vond deze hond dus ook echt wat voor mij :wink: , dus wie weet?

Maar voorlopig wacht ik dus maar "geduldig" af :(:

Groetjes, Marion
Ik hoop dat je het een beetje treft Marion, want je kan wel zoveel liefde van een hond hebben, ze voelen heel vaak je stemming aan .

Veel succes.
:ok:
Gr Bertus.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

idorh schreef:
Sjiel schreef:
idorh schreef:
Sjiel schreef: Ik begrijp niet zo goed waarom je daarvoor naar duitsland zou moeten???
Heel eenvoudig.

Daar hebben ze een Elektrogram onderzoek voor de ogen, dat je over een paar jaar nog niet weet of je hond lijder of vrij is.

Gr Bertus.
Net als aan het UKG, waar de gegevens door gestuurd worden naar de RvB?
Ik weet niet of deze gegevens naar de NL RvB worden gestuurd, het is een systeem van vooronderzoek voor een operatie voor staar, de lens is troebel dan kunnen ze het netvlies niet zien, en geven ze wat snelle flitsen in de verdoofde ogen , en als de hond echt blind is of bijna, dan geven de fotocellen geen reactie meer, dan heeft het ook geen zin om een staar operatie te doen.

Maar geef je flitsen op verdoofde ogen en de hond heeft lichte verhoogde reflectie dan werken nog teveel cellen en krijg je het beeld van een gezond oog.

Maar bij een totale narcose en werken met verschillende kleuren en licht sterkten plus als vergelijk een gezonde hond er bij met ook een totale narcose dan kunnen ze in een halfuur tijd 100% zeker weten of de hond PRA heeft.

Nu gaan ze jaren lang zeulen met deze toch wat schrikachtige honden naar Duitsland en het kost veel geld , en ze weten de uitslag niet , ja met spiegelen een verhoogde reflectie, die plm een jaar of 4 a 5 stilstaat en dan weer verder degenereert, en dan zeggen ze we weten niet wat het is.
Arme arme SWH's

Gr Bertus.
Om het nu af te sluiten heb ik op mijn PRA site <a href="http://groups.msn.com/SaarlooswolfhondP ... oswolfhond en PRA</a> een link aan gegeven, ik hoop van harte voor het belang van het voort bestaan van dit ras dat er nu eindelijk is leden zijn die op 3 April 2005, de voorzitter eens voor het blok zetten en hem dwingen dat er een oproep komt voor een algehele spiegeldag van het hele bestand, en dat de 2 teven met verhoogde reflectie nu is eens een Aguirre/Narfstrom ERG protocol onderzoek krijgen in Utrecht .

Gr Bertus.
Bianca
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bianca »

Hallo iedereen,

Ik heb deze hele lijst met berichten net gelezen omdat ook ik erg geintereseerd ben in de SWH. Voor een leek zoals ik is het wel heftige informatie allemaal, maar ik vertrouw op de mening van jullie wat betreft de rv. Eigenlijk ben ik me nog steeds (al weken) aan het verdiepen in welk ras bij ons gezin zou passen. Ik zou graag van de kenners hier (Berthus) een mening willen horen over of dit een geschikt ras voor ons zou kunnen zijn.
Wij hebben een eensgezinwoning met een ruime tuin, er is veel groen in de buurt om lekkere lange wandelingen te maken. We hebben twee kinderen van 3 en 6 (ze zijn gek op dieren en erg rustig en voorzichtig).
Wij hebben nog nooit eerder samen een hond gehad, wel heeft m'n vriend thuis altijd herders gehad. Ik zoek een hond die alleen gehouden kan worden, dus niet met andere honden hoeft (zal al waarschijnlijk niet gaan vanwege het roedelgedrag van de SWH :(: ). Die niet al te dominant is tegenover vreemden in huis of andere honden. En die niet het hele huis overhoop haalt als die een dag wat korter wordt uitgelaten, dus dan bedoel ik gewoon 4 keer per dag maar geen wandeling van een uur. Hij zal ook twee dagen in de week alleen moeten kunnen blijven, maar hij wordt dan wel door een uitlaatservice opgehaald.

Nou laat maar horen..... zou dit ras bij ons passen ? Ik hoop het wel omdat we het allemaal hier erg mooie dieren vinden.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Bianca schreef:Hallo iedereen,

Ik heb deze hele lijst met berichten net gelezen omdat ook ik erg geintereseerd ben in de SWH. Voor een leek zoals ik is het wel heftige informatie allemaal, maar ik vertrouw op de mening van jullie wat betreft de rv. Eigenlijk ben ik me nog steeds (al weken) aan het verdiepen in welk ras bij ons gezin zou passen. Ik zou graag van de kenners hier (Berthus) een mening willen horen over of dit een geschikt ras voor ons zou kunnen zijn.
Wij hebben een eensgezinwoning met een ruime tuin, er is veel groen in de buurt om lekkere lange wandelingen te maken. We hebben twee kinderen van 3 en 6 (ze zijn gek op dieren en erg rustig en voorzichtig).
Wij hebben nog nooit eerder samen een hond gehad, wel heeft m'n vriend thuis altijd herders gehad. Ik zoek een hond die alleen gehouden kan worden, dus niet met andere honden hoeft (zal al waarschijnlijk niet gaan vanwege het roedelgedrag van de SWH :(: ). Die niet al te dominant is tegenover vreemden in huis of andere honden. En die niet het hele huis overhoop haalt als die een dag wat korter wordt uitgelaten, dus dan bedoel ik gewoon 4 keer per dag maar geen wandeling van een uur. Hij zal ook twee dagen in de week alleen moeten kunnen blijven, maar hij wordt dan wel door een uitlaatservice opgehaald.

Nou laat maar horen..... zou dit ras bij ons passen ? Ik hoop het wel omdat we het allemaal hier erg mooie dieren vinden.
Excuus dat ik het nu pas leest Bianca.
Ik zou zeggen kijk eens op dit forum, daar heb je foto's en links en vele verhalen plus wandelingen van de SWH.
http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=41095
Gr Bertus.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”