Graag zou ik eens een reactie van jullie willen over onze hond.
Hij is aan mijn vriendin verkocht als Jack Russell Terriër.
Zelf denken wij dat hij met een Fox is gekruist.

Wat voor kruising zou dit kunnen zijn?
Roept u maar!
Moderator: moderatorteam
Een boerenfox wel, maar een originele fox terriër is echt wel een ras hoor.MARC_S schreef:Ik zie er ook alleen een wat grof gebouwde hoogbenige jack in![]()
Een fox is gewoon een bastaard niks terriertje. Dat kan soms net een JR zijn met hoge poten, maar dit ziet er best raszuiver uit hoor.
Waaraan zie je dat het geen raszuiver hondje is? Op foto 1 is hij volgens mij wat breder dan in het echt, foto vervormd?yamie schreef:dat er jack in zit, dat zal idd .. maar raszuiver niet... ook niet een parson...
gewoon een jack kruising... onstaan uit kruisingen van de jack
voorbeeldjeMARC_S schreef:Waaraan zie je dat het geen raszuiver hondje is? Op foto 1 is hij volgens mij wat breder dan in het echt, foto vervormd?yamie schreef:dat er jack in zit, dat zal idd .. maar raszuiver niet... ook niet een parson...
gewoon een jack kruising... onstaan uit kruisingen van de jack
Op foto 2 in stand en van de zijkant zie ik een mooie parson als ik eerlijk ben, of in ieder geval een hoogbenige JR. Mooi getekend, mooi lijfje en een goed kopje met nette klapoortjes![]()
De uitstraling is er wat mij betreft ook gewoon.
Dit dachten wij dus ook. Maar ook fijn om eens te horen hoe anderen er over denken.yamie schreef:hondje van de TS heeft wat teveel borstdiepte, is te lang in rug, heeft een wat aflopende kroep( wat hellend bekken) waardoor ook de staartaanzet lager is... en dat is niet echt ala terrier dus..
oortjes zijn idd nette klapoortjes , maar wel wat hoogaangezet, wat eventueel wel weer terug te leiden is naar een fox terrier...
ik zeg ook absoluut niet dat ik het geen mooi hondje vind, maar ik zal hier niet van zeggen raszuiver..zeker niet