Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tandsteen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

joyce1986
Actief

Tandsteen

Ongelezen bericht door joyce1986 »

Mn hondje Een maltezertje van 7 heeft echt super veel last van tandsteen de dierenarts heeft het al een keer weggehaald en heeft toen ook een paar voortanden getrokken omdat die los zaten ...waar wij trouwens niets vanaf wisten :devil:
maar het is gewoon weer terug gekomen ik poets best vaak haar tanden en laat haar veel aan botten knagen en met flostouwen spelen maar niets helpt !!

Iemand nog een tip ofzo :denken:
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Hier op het forum lees ik vaak dat honden die kvv te eten krijgen een heel schoon gebit hebben. Dus ik zou overstappen op kvv.
Afbeelding
baukje
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door baukje »

Misschien een domme vraag , maar wat is kvv? :denken:
Willy, pootje van Femke

Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

KVV is komleet vlees voer (diepvries)
En kleine rassen zoals york, chiewie en maltheser hebben vaak slechte gebitten en veel tandsteen, als je hondje dat toelaat kan je het met een nagel wegkrabben. Als dat goed gaat kan je overwegen om een krabbertje te kopen, op een show of via de hondenkapper. Bij de laatste is misschien wel het handigst omdat die je meteen kan laten zien hoe je tandsteen verwijderd. Ik vind 7 oud voor nog maar 1 keer gebit reinigen bij een dergelijk hondje.
weg gehaald zit een virus in
joyce1986
Actief

Ongelezen bericht door joyce1986 »

we zijn pas nog die de dierenarts geweest voor de jaarlijkse enting toen hebben we het gelijk gevraagd ...hij zei dat het wel meeviel maar ik vindt het zelf echt te erg eigenlijk en met een nagel laat ze niet echt toe .... :denken:
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

onze hond van 6 heeft een superwit gebit ze eet brokken af en toe een gerookt bot en ik denk dat het vooral eraan ligt dat ze heel veel op stokken knaagt.

onze andere hond van 3 heeft wel al wat aanslag heb ik ondekt achteraan maar dat is omdat de brokken bleven plakken dus nu altijd even haar gebit schoonmaken na het eten.ze knaagt ook wat minder vaak op stokken .
little action
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door little action »

Ik zag op een ander forum

Met een watje met wat GIN (drank) op de tanden wrijven
Dan is het er zo af halen.

Mijn vriendin heeft het geprobeerd en het helpt echt.
Groetjes little action
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik heb van een trimster geleerd om met een theelepeltje het eraf te schrapen. Met je duim op de bolle kant krassen. Zelf niet nog geprobeerd maar het leek heel goed te gaan toen ze het voordeed.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Sinds onze honden op een volledig verse voeding staan hebben ze keurig schone gebitten waar ik niets aan hoef te doen. Met name Ferro had daarvoor ook veel last van tandsteen, maar dat is keurig weggegaan.
Zelfs onze 15jarige Bouvier kreeg nog een complimentje bij de dierenarts omdat haar gebit er voor haar leeftijd nog zo goed uit zag.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Tammie

Ongelezen bericht door Tammie »

KVV houdt het gebit schoon en tandsteenvrij. Ik zou het je zeker aanraden.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Mijn maltezer heeft het ook heel erg. Hij krijgt nu Rodi (ook versvlees) en ik moet zeggen dat ik langzaam wat verbetering begin te zien, ook qua stinken uit de bek.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nou brok of kvv wel of niet botten, mijn reu heeft altijd al aanleg gehad voor tandsteen, een compleet wit gebit heeft hij ook niet snel.
Het is niet meer en niet minder geworden en nadat zijn gebit helemaal schoongemaakt is tijdens zijn operatie zag je het toch wel weer terugkomen hoor en dan krijgt hij voornamelijk KVV en botten dus :19: ik denk dat ook bij honden net als bij mensen aanleg een rol speelt
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”